16v - rozpoznanie/remont/swap
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
Kurde ma ktos fotki kól pasowych w 16v ze wspomaganiem bo moje z JH raczej nie pasują i nie wiem czy koło na wał nie powinno być przypadkiem podwójne bo te z JH mam dwa do siebie przykręcane.
Może ma ktos ma zbyciu taki komplecik kółek bądź dobry patent na zrobienie wszystkiego jak należy?
Może ma ktos ma zbyciu taki komplecik kółek bądź dobry patent na zrobienie wszystkiego jak należy?
Trabant 601 75'-RIP
Wartburg 353W' Biegi przy kierownicy-RIP
Wartburg 353W Biegi w podłodze(wypas, ha ha ha )-RIP
Vw Passat B2 1.6 B+G 82'-RIP
Vw Passat B2 1.6 B+G 88'-RIP
Vw Scirocco GT2 1.8 18 lat JH 92' a teraz pełnoletni KR
Wartburg 353W' Biegi przy kierownicy-RIP
Wartburg 353W Biegi w podłodze(wypas, ha ha ha )-RIP
Vw Passat B2 1.6 B+G 82'-RIP
Vw Passat B2 1.6 B+G 88'-RIP
Vw Scirocco GT2 1.8 18 lat JH 92' a teraz pełnoletni KR
- Paulus
- Zaawansowany
- Posty: 538
- Rejestracja: 01 gru 2007, 19:46
- Numer GG: 2491544
- Lokalizacja: Ślonsk
- Kontakt:
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
Koło pompy wspomagania jest identyczne jak w 8V. Koło wału korbowego musi być z 16V ponieważ w 16V jest szeroki pasek rozrządu zmienia się odsadzenie koła. Inne jest też koło pompy wody.
Scirocco Corrado Klub Polska
Było sobie Scirocco 1.8T
Youngtimer Service Katowice - nowa oferta dla posiadaczy "starszych" VW
Było sobie Scirocco 1.8T
Youngtimer Service Katowice - nowa oferta dla posiadaczy "starszych" VW
- Manek
- Maniak
- Posty: 1769
- Rejestracja: 17 paź 2007, 22:29
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1391160
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
O wlasnie Kamil ma chyba ten sam problem, bo dzwonil do mnie abym sprawdzil w Etce jak to jest z tymi kolkami.Jagiel pisze:Kurde ma ktos fotki kól pasowych w 16v ze wspomaganiem bo moje z JH raczej nie pasują i nie wiem czy koło na wał nie powinno być przypadkiem podwójne bo te z JH mam dwa do siebie przykręcane.
Może ma ktos ma zbyciu taki komplecik kółek bądź dobry patent na zrobienie wszystkiego jak należy?
Niestety jestem teraz na urlopie, ale jutro podjade do firmy i sprawdze jak to jest
Bylo: VW Scirocco MkII Scala '87r. 1,8 JH
Jest: VW Scirocco MkII GTX '87r. 1,8 JH
Jest: VW Scirocco MkII GTX '87r. 1,8 JH
- Kamil
- Kapitan Bomba
- Posty: 2832
- Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5363528
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
a wlasnie... zglebiam ten sam temat...
wszystkie kolka od 16v maja inne odsadzenie, tylko to od pompy wspomagania jest takie samo, ale nigdzie nie moge znalezc numeru kolka na wale, na ktore zalozyc mam pasek od wspomagania. jak przymierzalem to zewnetrzne kolko z jh, to wychodzilo daleko od linii.
wszystkie kolka od 16v maja inne odsadzenie, tylko to od pompy wspomagania jest takie samo, ale nigdzie nie moge znalezc numeru kolka na wale, na ktore zalozyc mam pasek od wspomagania. jak przymierzalem to zewnetrzne kolko z jh, to wychodzilo daleko od linii.
Old Volkswagens never die, they just get lower.
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
26105255D kolo na wal ze wspomaganiem
027121031A na pompe wody:
i jeszcze jeden na pompe wody ze wspomaganiem 027121028
takie coś znalazłem na jakiejś ruskiej stronie z vag-owskim katalogiem podobnym do etki. ale nie wiem czy te numery sa odpowiednie. Choć znalazlem te same numery przegladajac dzial części z Corrado z silnikiem KR wiec powinny byc dobre.
Jednak to nie zmienia faktu ze nigdzie nie moglem ich znalesc a ceny za te kółka wahały sie w granicy 40$ za sztuke
o i znalazlem takie coś
http://www.vaglodz.pl/web/viewtopic.php ... d5d0e68c6e
i jeszcze jest tam odnośnik do forum golfai tam chlopaki zesbili ale do diesela
027121031A na pompe wody:
i jeszcze jeden na pompe wody ze wspomaganiem 027121028
takie coś znalazłem na jakiejś ruskiej stronie z vag-owskim katalogiem podobnym do etki. ale nie wiem czy te numery sa odpowiednie. Choć znalazlem te same numery przegladajac dzial części z Corrado z silnikiem KR wiec powinny byc dobre.
Jednak to nie zmienia faktu ze nigdzie nie moglem ich znalesc a ceny za te kółka wahały sie w granicy 40$ za sztuke
o i znalazlem takie coś
http://www.vaglodz.pl/web/viewtopic.php ... d5d0e68c6e
i jeszcze jest tam odnośnik do forum golfai tam chlopaki zesbili ale do diesela
Trabant 601 75'-RIP
Wartburg 353W' Biegi przy kierownicy-RIP
Wartburg 353W Biegi w podłodze(wypas, ha ha ha )-RIP
Vw Passat B2 1.6 B+G 82'-RIP
Vw Passat B2 1.6 B+G 88'-RIP
Vw Scirocco GT2 1.8 18 lat JH 92' a teraz pełnoletni KR
Wartburg 353W' Biegi przy kierownicy-RIP
Wartburg 353W Biegi w podłodze(wypas, ha ha ha )-RIP
Vw Passat B2 1.6 B+G 82'-RIP
Vw Passat B2 1.6 B+G 88'-RIP
Vw Scirocco GT2 1.8 18 lat JH 92' a teraz pełnoletni KR
- Kamil
- Kapitan Bomba
- Posty: 2832
- Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5363528
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
dzieki jagiel. co prawda twoj numer kolka na wale jest niekompletny, bo brakuje 0 na poczatku, ale generalnie sie zgadza.
z tego co mowi moja etka, to jest to czesc wycofana :/ no ale zobaczymy, manek zobowiazal sie sprawdzic.
z tego co mowi moja etka, to jest to czesc wycofana :/ no ale zobaczymy, manek zobowiazal sie sprawdzic.
Old Volkswagens never die, they just get lower.
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
Witam. Kr sobie już jeździ w Sroczce tylkociekawy jestem czy Kamil znalazłeś te kóleczka zeby wspomaganie działało?/
A tak pozatym podłączyłem instalacje z Kr do JH bez więszych problemów czyli wyjęcie i włożenie białej kostki w puszcze bezpieczników.
Kostka ta miala tylko dwa piny więcej no i ogolnie wszytsko prawie dziala oprócz obrotomierza ktory w dawcy równiez nie dzialał a w moim JH działał no i kontrolka kontrolki ciśnienia oleju mryga bez przerwy po odpaleniu silnika a po przekreceniu stayjki nawet sie nie zapala wiec dziwna sprawa bo wczesniej w dawcy normalnie dzialała jak też u mnie w JH też.
Silniczek krokowy sobie dziala i brzęczy jak trzeba tylko cos na nikich jakby na jeden gar nie chcial chodzić i świece wymienione ale może to wtryskiwacz czy cos. Po kolei sie wyeliminuje ten problem.A i cholera od sterownika zaworu biegu jałowego tego krokowca pozostał mijeden nigdzie nie podpięty kabel koloru zielonego wie ktoś gdzie go wpiąc? Patrzyłem na schemacie że takiego koloru jest własnie kabel obrotomierza ale już sam nie wiem.
Tłumnik cholera głosny diabelnie jakby w 6 cylindrow tam z BMW siedzialo i sobie buczy. tłumnik środkowy i końcowy dwururka. rury tylko a może na razie 50mm bo innych nie było a trzeba przeciez jezdzić.
Jakies pomysły na Kr-ki bolaczki prosze pisać
Nom więc kontrolka oleju przestała migać bo poprostu zamienione były kable na czujnikach bo podłączyłem z przyzwyczajenia jak w JH a tu trzeba było odwrotnie.
Silnik już równo chodzi bo został podłączony gaz z blosem no i przydały się gumy od JH azeby nie ciąć orginalnej gumy z dolotu.
kółko wspomagania
-- środa, 8 gru 2010, 17:34 --
Panowie pytanie.
Mój parownik żegna się powoli z życiem, czyli już obok membrany widać jak wydostaje sie na zewnątrz płyn chłodnicy.Pewnie membrany padły, no i miały prawo bo 4 lata tylko na gazie śmigane nawet w te mrozy -30 w tamtym roku palony na gazie z czajnikiem w rekujako ogrzewacz
1- parownik mam do 130 KM (pozostałość po JH) a powinien mieć wydajność do 130% mocy silnika. 139x1.3=180KM czy to dobra wydajność parowika pod KR-a? Teraz czuć że brakuje mu w niskich obrotach jak też w wysokich w porównaniu do benzyny a nawet czasami tak jakby gaz się kończył i nie ciągnie.
2-teraz mam parownik Lovato a jakieś inne o dobrej jakości w porównaniu do ceny?
3-parownik musi być z zaworem i filterkiem bądź swój przekręce aby miał miejsce na to bo nie mam osobnego zaworu montowanego gdzieś po drodze,wię prosze o propozycje.
Mam Blosa i wtrysk K-jetronic z KR-a
A tak pozatym podłączyłem instalacje z Kr do JH bez więszych problemów czyli wyjęcie i włożenie białej kostki w puszcze bezpieczników.
Kostka ta miala tylko dwa piny więcej no i ogolnie wszytsko prawie dziala oprócz obrotomierza ktory w dawcy równiez nie dzialał a w moim JH działał no i kontrolka kontrolki ciśnienia oleju mryga bez przerwy po odpaleniu silnika a po przekreceniu stayjki nawet sie nie zapala wiec dziwna sprawa bo wczesniej w dawcy normalnie dzialała jak też u mnie w JH też.
Silniczek krokowy sobie dziala i brzęczy jak trzeba tylko cos na nikich jakby na jeden gar nie chcial chodzić i świece wymienione ale może to wtryskiwacz czy cos. Po kolei sie wyeliminuje ten problem.A i cholera od sterownika zaworu biegu jałowego tego krokowca pozostał mijeden nigdzie nie podpięty kabel koloru zielonego wie ktoś gdzie go wpiąc? Patrzyłem na schemacie że takiego koloru jest własnie kabel obrotomierza ale już sam nie wiem.
Tłumnik cholera głosny diabelnie jakby w 6 cylindrow tam z BMW siedzialo i sobie buczy. tłumnik środkowy i końcowy dwururka. rury tylko a może na razie 50mm bo innych nie było a trzeba przeciez jezdzić.
Jakies pomysły na Kr-ki bolaczki prosze pisać
Nom więc kontrolka oleju przestała migać bo poprostu zamienione były kable na czujnikach bo podłączyłem z przyzwyczajenia jak w JH a tu trzeba było odwrotnie.
Silnik już równo chodzi bo został podłączony gaz z blosem no i przydały się gumy od JH azeby nie ciąć orginalnej gumy z dolotu.
kółko wspomagania
-- środa, 8 gru 2010, 17:34 --
Panowie pytanie.
Mój parownik żegna się powoli z życiem, czyli już obok membrany widać jak wydostaje sie na zewnątrz płyn chłodnicy.Pewnie membrany padły, no i miały prawo bo 4 lata tylko na gazie śmigane nawet w te mrozy -30 w tamtym roku palony na gazie z czajnikiem w rekujako ogrzewacz
1- parownik mam do 130 KM (pozostałość po JH) a powinien mieć wydajność do 130% mocy silnika. 139x1.3=180KM czy to dobra wydajność parowika pod KR-a? Teraz czuć że brakuje mu w niskich obrotach jak też w wysokich w porównaniu do benzyny a nawet czasami tak jakby gaz się kończył i nie ciągnie.
2-teraz mam parownik Lovato a jakieś inne o dobrej jakości w porównaniu do ceny?
3-parownik musi być z zaworem i filterkiem bądź swój przekręce aby miał miejsce na to bo nie mam osobnego zaworu montowanego gdzieś po drodze,wię prosze o propozycje.
Mam Blosa i wtrysk K-jetronic z KR-a
Trabant 601 75'-RIP
Wartburg 353W' Biegi przy kierownicy-RIP
Wartburg 353W Biegi w podłodze(wypas, ha ha ha )-RIP
Vw Passat B2 1.6 B+G 82'-RIP
Vw Passat B2 1.6 B+G 88'-RIP
Vw Scirocco GT2 1.8 18 lat JH 92' a teraz pełnoletni KR
Wartburg 353W' Biegi przy kierownicy-RIP
Wartburg 353W Biegi w podłodze(wypas, ha ha ha )-RIP
Vw Passat B2 1.6 B+G 82'-RIP
Vw Passat B2 1.6 B+G 88'-RIP
Vw Scirocco GT2 1.8 18 lat JH 92' a teraz pełnoletni KR
- Son_Goku
- Zaawansowany
- Posty: 456
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 14:10
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: TOS
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
To że wylewa się płyn chłodnicy to prawdopodobnie wina gumowych oringów które idą na króćcach do których podpięte są węże z płynem.
Ja bym jednak pozostał przy Lovato bo to bardzo proste, trwałe i wydajne parowniki. Myślę że taki 140 KW powinien spokojnie sobie poradzić. Do Blosa są zalecane mocniejsze reduktory ale myślę że zwyżka 50KM wystarczy aby móc się cieszyć z KRa.
Słyszałem też pochlebne opinie o BRC ale nigdy nie miałem styczności.
Ja bym jednak pozostał przy Lovato bo to bardzo proste, trwałe i wydajne parowniki. Myślę że taki 140 KW powinien spokojnie sobie poradzić. Do Blosa są zalecane mocniejsze reduktory ale myślę że zwyżka 50KM wystarczy aby móc się cieszyć z KRa.
Słyszałem też pochlebne opinie o BRC ale nigdy nie miałem styczności.
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
Z króćca to tyko dolnego się sączy ale płyn przebija po całej długości parownika na łączeniu tam gdzie uszczelnia membrana.Chciałem dokręcić śrubki i delikatnie się ruszyły ale nie na tyle ażeby stwierdzić że to ich wina.
Zresztą co tu gadać ja na tym parowniku Lovato zrobiłęm prawie 140 000 km więc spoko ma prawoi zejść z tego świata a spisywał się nawet dobrze i w tym Kr-ze przez 4 miesiące a a wydajność to 90Kw-125KM
Można by kupić membrany i go zregenerować ale to już nie do tego silnika.
To trzeba jakiś z LOvato do 140Kw-190KM wziąść.Nie są takie drogie na allegro.
Może ktoś śmiga na czymś innym pod podobną wydajnością,proszę o wrażenia
Zresztą co tu gadać ja na tym parowniku Lovato zrobiłęm prawie 140 000 km więc spoko ma prawoi zejść z tego świata a spisywał się nawet dobrze i w tym Kr-ze przez 4 miesiące a a wydajność to 90Kw-125KM
Można by kupić membrany i go zregenerować ale to już nie do tego silnika.
To trzeba jakiś z LOvato do 140Kw-190KM wziąść.Nie są takie drogie na allegro.
Może ktoś śmiga na czymś innym pod podobną wydajnością,proszę o wrażenia
Trabant 601 75'-RIP
Wartburg 353W' Biegi przy kierownicy-RIP
Wartburg 353W Biegi w podłodze(wypas, ha ha ha )-RIP
Vw Passat B2 1.6 B+G 82'-RIP
Vw Passat B2 1.6 B+G 88'-RIP
Vw Scirocco GT2 1.8 18 lat JH 92' a teraz pełnoletni KR
Wartburg 353W' Biegi przy kierownicy-RIP
Wartburg 353W Biegi w podłodze(wypas, ha ha ha )-RIP
Vw Passat B2 1.6 B+G 82'-RIP
Vw Passat B2 1.6 B+G 88'-RIP
Vw Scirocco GT2 1.8 18 lat JH 92' a teraz pełnoletni KR
- Rezi
- Zaawansowany
- Posty: 626
- Rejestracja: 18 gru 2008, 17:19
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1084101
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
Mam pytanie odnośnie wymiany uszczelniaczy zaworowych w głowicy 16v, jest jakiś patent żeby skutecznie je wyciągać domowym sposobem?
-- wtorek, 4 sty 2011, 20:42 --
Powyciągane ;]
pytanie nr 2, czy są jakieś przeciwwskazania żeby polerować zawory ssące na lustro?
-- wtorek, 4 sty 2011, 20:42 --
Powyciągane ;]
pytanie nr 2, czy są jakieś przeciwwskazania żeby polerować zawory ssące na lustro?
-
- Pisarz
- Posty: 1408
- Rejestracja: 25 wrz 2009, 13:11
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1219647
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
Podobno mieszanka/wilgoc sie tam skrapla jak jest lustro .. lepiej podobno konczyc na papierze 180
RC-Motorsport
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys
Sroka na fejsie:
https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys
Sroka na fejsie:
https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
Zauważ, że kolega pyta o zawory, a nie kanały dolotowe.herbiasty pisze:Podobno mieszanka/wilgoc sie tam skrapla jak jest lustro .. lepiej podobno konczyc na papierze 180
Nowe zawory są gładkie. Nie widzę, przeciwwskazań.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
Odgrzebuje trochę.
Mam pytanie związane z tłokami. Mianowicie chodzi mi czy tłok od 9A ma tylko większa średnicę od KR-a czy jego wysokość, długość, wymiar od sworznia do denka są takie same?
Pytanie pojawia się z tego powodu, bo myślę nad szlifem a raczej kompletnym remontem KR a nowych tłoków nie chce kupować.
Bo jeśli wymiary były by takie same to znaczyłoby że tylko wał ma inne wykorbienia i korbowody są dłuższe a tłoki maja tylko inna średnicę co by mi odpowiadało.
Tak własnie się zastanawiałem ze tak chyba właśnie byłoby 1.9 l
EDIT
No i doczytalem ze to lipa bo te tloki odpreza silnik,więc co mozna wsadzic z uzywek zeby zrobic szlif cylindrow bo nowe tloki b.drogie
Mam pytanie związane z tłokami. Mianowicie chodzi mi czy tłok od 9A ma tylko większa średnicę od KR-a czy jego wysokość, długość, wymiar od sworznia do denka są takie same?
Pytanie pojawia się z tego powodu, bo myślę nad szlifem a raczej kompletnym remontem KR a nowych tłoków nie chce kupować.
Bo jeśli wymiary były by takie same to znaczyłoby że tylko wał ma inne wykorbienia i korbowody są dłuższe a tłoki maja tylko inna średnicę co by mi odpowiadało.
Tak własnie się zastanawiałem ze tak chyba właśnie byłoby 1.9 l
EDIT
No i doczytalem ze to lipa bo te tloki odpreza silnik,więc co mozna wsadzic z uzywek zeby zrobic szlif cylindrow bo nowe tloki b.drogie
Trabant 601 75'-RIP
Wartburg 353W' Biegi przy kierownicy-RIP
Wartburg 353W Biegi w podłodze(wypas, ha ha ha )-RIP
Vw Passat B2 1.6 B+G 82'-RIP
Vw Passat B2 1.6 B+G 88'-RIP
Vw Scirocco GT2 1.8 18 lat JH 92' a teraz pełnoletni KR
Wartburg 353W' Biegi przy kierownicy-RIP
Wartburg 353W Biegi w podłodze(wypas, ha ha ha )-RIP
Vw Passat B2 1.6 B+G 82'-RIP
Vw Passat B2 1.6 B+G 88'-RIP
Vw Scirocco GT2 1.8 18 lat JH 92' a teraz pełnoletni KR
- Sołtys
- Fanatyk
- Posty: 3289
- Rejestracja: 01 gru 2007, 07:30
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1978368
- Lokalizacja: Car-nice ... ZGY
- Kontakt:
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
Pytanko do tych co mają 9A:
jaki filtr oleju stosujecie - OP 526 czy OP 526/1
Ja mam OP526/1 i cały czas mam mały wyciek przy mocowaniu filtra - miałem tak też w poprzednim silniku. Różnica jest 0,5mm w uszczelce i zastanawiam się czy jak kupię OP526 to może przestanie się sączyć.
Dodam tak na przyszłość:
Wymiary OP526
A: 77.8
B: 71,5
C: 62
G: UNF 3/4" - 16
H: 120
Wymiary OP526/1
A: 79
B: 72
C: 62,5
G: UNF 3/4"-16
H: 120
jaki filtr oleju stosujecie - OP 526 czy OP 526/1
Ja mam OP526/1 i cały czas mam mały wyciek przy mocowaniu filtra - miałem tak też w poprzednim silniku. Różnica jest 0,5mm w uszczelce i zastanawiam się czy jak kupię OP526 to może przestanie się sączyć.
Dodam tak na przyszłość:
Wymiary OP526
A: 77.8
B: 71,5
C: 62
G: UNF 3/4" - 16
H: 120
Wymiary OP526/1
A: 79
B: 72
C: 62,5
G: UNF 3/4"-16
H: 120
Było sobie JH - teraz 16V gra ................ Moje SCIROCCO na STP
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
Jagiel to całkiem dobre nowiny pod dalsze mody z turbo np