16v - rozpoznanie/remont/swap

Jeśli masz jakiś problem techniczny ze swoim Scirocco mk1 lub mk2, tu zapytaj o rozwiązanie.
Awatar użytkownika
Nashi
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2126
Rejestracja: 09 lut 2008, 00:21
Model: Scirocco II

Odp: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: Nashi »

Jeśli w czymś to pomoże to na Allegro te małe filterki sprzedają jako stożki na odmę.

Ponadto ten element na który ów filterek jest założony bardzo przypomina krokowca z mojego 2E - fabrycznie od niego idzie wąż w dolot - tutaj o ile dobrze widze zaraz niedaleko dolot ma zaślepiony jeden otwór więc bardzo możliwe że to jest właśnie krokowiec.

Tyle mi wiadomo, dalej musicie rozgryzać to sami

ozi napisał:
Fenri napisał:
Na tym foto to pewnie ABF na digi, do 9a stożka niezałożysz;)
załorze:P wkrótce.....
Zapewne Fenri mówił o tym że na fabryczne 9A nie założysz stożka (właśnie z powodu rozdzielacza). Z tego co wiem na 9A + digi stożek można ładować jak najbardziej.
Obrazek
Awatar użytkownika
Warmooz
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 310
Rejestracja: 03 gru 2007, 12:05
Model: Scirocco II
Numer GG: 2204073

Odp: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: Warmooz »

obar napisał:
to jest ABF bo tylko ABF ma taki jednoczęściowy kolektor, no chyba, że sam kolektor ktoś zaadoptował do 9A;).
No i to jest digi 1 bo nie ma przepływki.
Abf ma dwuczesciowy kolektor, po prostu inny niz w 9a i kr. I to nie jest digi 1 tylko normalne digi 3 albo 3.2 z abf\'a. To zaznaczone na zdjeciu to zawor wolnych obrotow, nie jest to silnik krokowy ale potocznie tak go ludzie nazywaja.
dawniej znany jako CfaNiacK

Scirocco II ABF Megasquirt inside.
Awatar użytkownika
Nashi
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2126
Rejestracja: 09 lut 2008, 00:21
Model: Scirocco II

Odp: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: Nashi »

CfaNiacK napisał:
To zaznaczone na zdjeciu to zawor wolnych obrotow, nie jest to silnik krokowy ale potocznie tak go ludzie nazywaja.
Ah no właśnie ja słyszałem oba terminy stosowane zamiennie dlatego pisałem krokowiec. Mój blad
Obrazek
Awatar użytkownika
ozi
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 3326
Rejestracja: 01 gru 2007, 09:36
Model: Scirocco II
Numer GG: 3194420

Odp: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: ozi »

piszecie, że rozrusznik musi byc od 16v, dzis przymierzyłem i nie pasuje, co prawda próbowałem go włożyc mając skrzynie zlepioną z 1.6 ale przecież otwór na bolec rozrusznika znajduje sie w skrzyni prawda?, a własnie bolec był za gruby, do tego nie bardzo mi podchodzi mocowanie tego rozrusznika, jak to jest w końcu?
i jeszcze jedno, wiem ze trzeba sprzzęgło od 8v zostawić ale czy to ma byc komplet, docisk, tarcza, koło - czy sama tarcza tylko ma byc z 8v?
Obrazek
Awatar użytkownika
sparki83
Pisarz
Pisarz
Posty: 1266
Rejestracja: 01 gru 2007, 14:49
Numer GG: 10144102
Lokalizacja: NOWA SÓL [FNW]

Odp: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: sparki83 »

mi sie zdaje ze nie podejdzie rozrusznik od 16v pod skrzynie 8v bo tuleja w 8v jest mniejsza na rozruszniku :(
SCIROCCO GTX 1.8 mit LPG :( bylo
PASSAT B3 COMBI 2.8 VR6 mit LPG :( bylo
BMW 525 TDS :bylo
GOLF IV 1.9 TDI :D
Slawek
Początkujący
Początkujący
Posty: 128
Rejestracja: 03 gru 2007, 16:54
Numer GG: 3622703

Odp: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: Slawek »

ozi,wkladaj ten silnik i nie rozbieraj go narazie

odpalisz,sprawdzisz kompreche i zobaczysz

jak go robierzesz,zaczeniesz remontowac,dlubac w nim to kupe kasy cie to bedzie kosztowalo

zalozmy ze dol jest zdrowy i chcesz zrobic glowice na tiptop wraz z modami to szykuj gdzies tak okolo 2tys zeta,oczywiscie mowie tu o profi obrobce

ktos tam wczesniej napisal ze nie mozna polerowac ssacych

obalam ten mit,ja mam wygladzone/wypoelrowane i jest git
Awatar użytkownika
hcsciroII
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 748
Rejestracja: 13 sty 2008, 23:11
Model: Scirocco II
Numer GG: 10224921

Odp: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: hcsciroII »

Nashi napisał:
Jeśli w czymś to pomoże to na Allegro te małe filterki sprzedają jako stożki na odmę.

Ponadto ten element na który ów filterek jest założony bardzo przypomina krokowca z mojego 2E - fabrycznie od niego idzie wąż w dolot - tutaj o ile dobrze widze zaraz niedaleko dolot ma zaślepiony jeden otwór więc bardzo możliwe że to jest właśnie krokowiec.

Tyle mi wiadomo, dalej musicie rozgryzać to sami

ozi napisał:
Fenri napisał:
Na tym foto to pewnie ABF na digi, do 9a stożka niezałożysz;)
załorze:P wkrótce.....
Zapewne Fenri mówił o tym że na fabryczne 9A nie założysz stożka (właśnie z powodu rozdzielacza). Z tego co wiem na 9A + digi stożek można ładować jak najbardziej.
jesli można założyć do JH to tym bardziej do 9A awszystko polega na długości dolotu i jego średnicy biorąc wszystkie parametry silnika
dobieramy filtr stożkowy ale samo podłączenie stożka i tak nic nie da trzeba wysterować kompa
Obrazek
Awatar użytkownika
ozi
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 3326
Rejestracja: 01 gru 2007, 09:36
Model: Scirocco II
Numer GG: 3194420

Odp: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: ozi »

no i jak? nikt nie wie? jak to jest z tym rozrusznikiem? czy na skrzynie od 8v mam montować kompletne sprzęgło od 8v? czy tylko tarcza, bo sie nie znam
Obrazek
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Odp: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: obar »

jak skrzynia jest od 1.8 8v to docisk jest taki sam jak w 16v, tylko się tarcze różnia wieloklinem, natomiast jakby było 1.6 to ponoć już tarcza jest mniejsza.

Zakładasz skrzynię od 8v to tarczę też od 8v i będzie spoko:).

A jak rozrusznik nie pasi no to zakładasz od 8v i już. Ewentualnie możesz od 1.9 diesela, bo ponoć są mocniejsze, ale nie wiem czy grubość trzpienia będzie taka sama. Ale seryjny rozrusznik jak jest w dobrym stanie to powinien dać radę.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Awatar użytkownika
ozi
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 3326
Rejestracja: 01 gru 2007, 09:36
Model: Scirocco II
Numer GG: 3194420

Odp: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: ozi »

ok, mam jeszcze pytania ;) chce już zakupić części do silnika, wiem jaie firmy itp. ale jeśl chodz pierścienie panewki, to ską mam wiedzieć czy był szlif? na panewce jest chyba numer - czy wystarczy, że go podam w sklepie skminią czy był szlif? jak to jest w przypadku pierścieni? bo tam nie ma numerów, pewnie musiałbym sprawdzic srednice cylindra? ma ktoś rozmiary cylindra na poszczególnych szlifach w 9a?
Obrazek
Awatar użytkownika
wróżka
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 414
Rejestracja: 01 gru 2007, 15:50
Model: Scirocco II
Numer GG: 9084901
Lokalizacja: Szczecinek

Odp: wybór silnika

Post autor: wróżka »

Sołtys napisał:


Ps. Zgłoś sie do Aallexa - on ma całego PG z wiązką za nie duże pieniądze ... może takie coś warto włożyć (ale jak chciałbys LPG to wtedy koszty sa spore).[/quote]

On już tego nie ma bo czarodziejka kupiła ;)
I teraz ogólnie w planach jest wstawianie 2.0 do szarego ;)
oraz pg do białego :P
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Odp: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: obar »

ozi napisał:
ok, mam jeszcze pytania ;) chce już zakupić części do silnika, wiem jaie firmy itp. ale jeśl chodz pierścienie panewki, to ską mam wiedzieć czy był szlif? na panewce jest chyba numer - czy wystarczy, że go podam w sklepie skminią czy był szlif? jak to jest w przypadku pierścieni? bo tam nie ma numerów, pewnie musiałbym sprawdzic srednice cylindra? ma ktoś rozmiary cylindra na poszczególnych szlifach w 9a?
a najlepiej to zmierzyć wał czy jest potrzebny szlif czy nie i do tego potem dobrać panewy.
Tłoki na bank są fabryczne, więc pierścienie po prostu kupujesz nowe:).
Jeśli chodzi o blok yo nie szlif (choć też można nadwymiarowe tłoki dać) ale tulejowanie bardziej.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Awatar użytkownika
Sołtys
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 3289
Rejestracja: 01 gru 2007, 07:30
Model: Scirocco II
Numer GG: 1978368
Lokalizacja: Car-nice ... ZGY
Kontakt:

Odp: wybór silnika

Post autor: Sołtys »

Szybkie pytanko: czy do silnkia ABF wsadzę wtryski z 9A? Czy tam wogóle kolektory są tak samo mocowane? - bo dolotowy różni sie górą i przepustnicą.
Było sobie JH - teraz 16V gra :) ................ Moje SCIROCCO na STP
Obrazek
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Odp: wybór silnika

Post autor: obar »

A w ABFie nie było rurowego?

Wtryski siedzą w ABFie na listwie a w 9A na wężach, więc nawet jak są takie same to mocowanie jest inne, bo do listwy są wkładane... a przynajmniej w większości;).
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Awatar użytkownika
Sołtys
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 3289
Rejestracja: 01 gru 2007, 07:30
Model: Scirocco II
Numer GG: 1978368
Lokalizacja: Car-nice ... ZGY
Kontakt:

Odp: wybór silnika

Post autor: Sołtys »

Pod względem wyglądu to się orientuje jak to wszystko wygląda i wiem że w ABF są wtryski na listwie a w 9A są podobne do tych z KR/JH. Chodzi mi o to że - jeśli mocowanie jest takie samo (wymiary) to można wsadzić jakoś albo same wtryski albo zamienić kolektory i już w takim ABf-ie siedzą wtryski z mechanicznego. Rozglądam się teraz za silnikiem i ceny tych dwóch jednostek (gołych) są takie same - a wiadomo że ABF jest młodszym silnikiem i lepiej kupić taki. Chciałem wsztsko kupić w kpl. ale chyba nie podołam finansowo bo za komplecik do SWAPa wołają po 3 tysiaki, więc chyba zostanę przy K-Jet.

Ps. Z tymi wtryskami robiłem podobny numer z moim JH i 2E oraz kolektorem z JN - czyli w 2E siedzi osprzęt z JH na kolektorze i wtryskach z JN :D
Było sobie JH - teraz 16V gra :) ................ Moje SCIROCCO na STP
Obrazek
ODPOWIEDZ