Strona 1 z 20

16v - rozpoznanie/remont/swap

: 04 lip 2008, 16:58
autor: ozi
cześć, jako że ostatnio brakuje mi mocy pod maską zdecydowałem sie wykonać swapa. Chce wrzucić coś co będzie juz sie jakoś odpychało i zeszłoby poniżej 10s do 100km/h..
Silników wiele nie ma do wyboru - gdyz musze się zmieścić w 2k totalnie ze wszystkim - albo 2.0 8v albo 1.8 16v..... mam niby nagranego kompletnego kr\'a ale obawiam sie k-jeta, bo już coś tam sie dzieje z wolnymi (nie schodzą poniżej 2000obr/min).
myśle nad 2.0 8v i tu mam dylemat mały - dowiedziałem się, że wychodziło kilka wersji tego silnika, 2e, ADY, AGG...
zaczynają sie pytania, gdyz na allegro koleś z okolic ma ady z przebiegiem 60tys za rozsądną kase:
1. czy 2e jest wytrzyamlszy od ady?
2. czytałem gdzieś, że niektóre 2e miały kuty dół, a ady nigdy tego nie miało, to prawda?
3. czy do ady da rade bezproblemowo wrzucić digi, bo oryginalnie ady siedzi na jakimś tam simos\'ie
4.czy kupując 2.0 8v moge zamontować pompe paliwa z JH? czy w JH też jest jakiś tam akumulaor paliwa? czy jak to sie nazywa?

jak już kupiłbym jakiś silnik, to chciałbym potem w tym temacie zamieszczać pytania i problemy jakie napotkam, bo zapewne napotkam (gdyz mam gażnik pod maską). No ale najpierw musze znaleść zdrowe-zdrowiutkie nowe serce :P
z góry dziekuje za odpowiedzi i wogóle za przeczytanie tego, hehe

Odp: wybór silnika

: 04 lip 2008, 19:58
autor: Sołtys
Na dwa pytania mogę Ci odpowiedzieć :)

3. tak można wsadzić DIGI - ale koszt całej wiązki będzie spory i do tego troszkę roboty przy kabelkach jest
4. Ja mam 2.0 8V na osprzęcie z JH i wszystko śmiga. W JH jest akumulator paliwa i dwie pompki

Jam masz zamiar przesiąść sie z gaźnika na wtrysk to kup sobie cały kpl. na SWAPa - bo później będzie trochę szukania aby wszystko zdobyć. Na allegro widziałem Passata za 1500zł z 2.0 16V ( ale coś w nim stuka) - dawałem linka w ciekawych rzeczach.

Odp: wybór silnika

: 04 lip 2008, 20:04
autor: aparatos
Jest do sprzedania PL-ka za 1200 , ale stan nieznany wyciagniete z auta . Ja bym bardziej stawial na 16V jednak - pl, kr , abf . Z k-jet\'em powinno dac rade wyprostowac te obroty, Jak masz okazje kupic zdrowego kr-a za dobra kase , to ja bym bardziej na to stawial . Ja niedawno zrobilem swapa na kr-ke i jestem zadowolony:) Tyle ,ze ja mam kr-a po kapie , ale na lpg. Z 2.0 8v nie mialem nic do czynienia , wiec nie pomoge. pozdr

Odp: wybór silnika

: 04 lip 2008, 20:07
autor: aparatos
Sołtys napisał:
Na dwa pytania mogę Ci odpowiedzieć :)

3. tak można wsadzić DIGI - ale koszt całej wiązki będzie spory i do tego troszkę roboty przy kabelkach jest
4. Ja mam 2.0 8V na osprzęcie z JH i wszystko śmiga. W JH jest akumulator paliwa i dwie pompki

Jam masz zamiar przesiąść sie z gaźnika na wtrysk to kup sobie cały kpl. na SWAPa - bo później będzie trochę szukania aby wszystko zdobyć. Na allegro widziałem Passata za 1500zł z 2.0 16V ( ale coś w nim stuka) - dawałem linka w ciekawych rzeczach.

Ja mam KR-a na osprzecie z JH i tylko lpg :P witam w klubie

Odp: wybór silnika

: 04 lip 2008, 20:08
autor: ozi
sołtys a ciągnie takie 2.0 8v? masz jakieś porównanie do innych aut?

kr\'a mam własnie za 1200zł - total komplet, bez skrzyni, niby stan bdb, ale komprecha nie mierzona :angry:

Odp: wybór silnika

: 04 lip 2008, 20:10
autor: noorec
zadne 2,0 8v nie mialo kucizny, bez przesady to tylko 115PS z 2l ;)
kazdy z tych silnikow mechanicznie jest taki sam, roznia sie troche osprzetem, przepustnica itp pierdolami.
pamietaj tylko zeby kupic taki silnik w calym komplecie wraz z wiazka i calym wtryskiem.
pompa z JH spokojnie moze zostac.. tak naprawde wogole nie musisz ingerowac w uklad paliwowy wszystko da rade..
u mnie ori pompa z JH dawala rade przy PGT i mocy w okolicach 220PS a teraz w audi ori K-jetowka pompuje z nadmiarem przy ok 270PS ;)

16v to niestety loteria i niestety wg mnie nie zamkniesz sie w kwocie 2k z takim silnikiem
z 2,0 8v masz na to szanse bo na poczatek nie musisz nawet kolektora zmieniac bo z JH podejdzie :)

Odp: wybór silnika

: 04 lip 2008, 20:20
autor: aparatos
Mnie KR , ale bez osprzetu wyszedl jakos 2,5 tys , a w tym kapa, ale to dzieki koledze GTO :) i podziekowania dla Niego .

Odp: wybór silnika

: 04 lip 2008, 20:39
autor: Sołtys
ozi napisał:
sołtys a ciągnie takie 2.0 8v? masz jakieś porównanie do innych aut?
Powiem tak - na początku to byłem zachwycony ... no normalnie szał :) łykałem moim automatem inne sroczki i golfy z silnikami 1.8 w manualu. Teraz juz silnik troszkę dostał w d... i miałem porównanie na spocie w Szczecinku - dostałem baty od Wróżki, Czarodziejki i Obara (aż mnie smutek ogarnął hihi - później sie okazało że miałem pękniętą głowice i wodz zalewała jeden cylinder) natomiast w dniu dzisiejszym juz mi ten silnik frajdy nie sprawia i tez pomału szykuję sie do jakiejś zmiany.

Ps. Zgłoś sie do Aallexa - on ma całego PG z wiązką za nie duże pieniądze ... może takie coś warto włożyć (ale jak chciałbys LPG to wtedy koszty sa spore).

Odp: wybór silnika

: 04 lip 2008, 20:39
autor: ozi
to jak w JH są dwie pompki i akumulator to gdzie? jedna obok baku koło progu a reszta?

Odp: wybór silnika

: 04 lip 2008, 20:41
autor: lion_rapid
pompa podająca w zbiorniku, pompa ciśnieniowa na progu i koło niej akumulator ciśnienia
z tym, że jak zamontujesz digi to akumulatora ciśnienia nie potrzebujesz, jest on potrzebny tylko do K-Jet
zresztą jak zamontujesz jakiś motor na elektronicznym wtrysku to wtedy mozesz sobie zapodać jedną pompę odpowiednią i wrzucić do baku.

Odp: wybór silnika

: 04 lip 2008, 20:44
autor: lion_rapid
Sołtys napisał:
Powiem tak - na początku to byłem zachwycony ... no normalnie szał :) łykałem moim automatem inne sroczki i golfy z silnikami 1.8 w manualu. Teraz juz silnik troszkę dostał w d... i miałem porównanie na spocie w Szczecinku - dostałem baty od Wróżki, Czarodziejki i Obara (aż mnie smutek ogarnął hihi - później sie okazało że miałem pękniętą głowice i wodz zalewała jeden cylinder) natomiast w dniu dzisiejszym juz mi ten silnik frajdy nie sprawia i tez pomału szykuję sie do jakiejś zmiany.

Ps. Zgłoś sie do Aallexa - on ma całego PG z wiązką za nie duże pieniądze ... może takie coś warto włożyć (ale jak chciałbys LPG to wtedy koszty sa spore).
no cóż... naturalna kolej rzeczy... bardzo szybko \"większa moc\" powszednieje, nieustanny wyścig zbrojeń:side:

Odp: wybór silnika

: 04 lip 2008, 20:51
autor: noorec
lion_rapid napisał:
pompa podająca w zbiorniku, pompa ciśnieniowa na progu i koło niej akumulator ciśnienia
z tym, że jak zamontujesz digi to akumulatora ciśnienia nie potrzebujesz, jest on potrzebny tylko do K-Jet
zresztą jak zamontujesz jakiś motor na elektronicznym wtrysku to wtedy mozesz sobie zapodać jedną pompę odpowiednią i wrzucić do baku.
wogole nie musi zmieniac ukladu paliwowego..

Odp: wybór silnika

: 04 lip 2008, 20:55
autor: Sołtys
Noorec ale Ozi ma gaźnik więc będzie musiał zmienić ukł. paliwowy i dodać pompkę elektryczną.

Odp: wybór silnika

: 04 lip 2008, 21:18
autor: lion_rapid
ano musi... i z tego co pamiętam to chyba Nashi temat przerabia obecnie... ponoć bak jest inny

Odp: wybór silnika

: 04 lip 2008, 21:42
autor: ozi
no tak się skałda, ze na podwórku stoi u mnie sciro na wtrysku i można coś z niego wytargać co sie przyda, mam jeszcze pytania:
1.Czy 2e na osprzecie z JH straci troche ze swojej mocy?
2. chcąc zamontować stożek niewiem co sie dzieje z rozdzielaczem, bo u nashiego zniknął

http://img401.imageshack.us/my.php?imag ... 32muc7.jpg