Strona 23 z 28

Re: GT2 LA9V

: 25 sie 2016, 09:43
autor: Sławek
Kontrolowałem kiedys jeden bęben w jakims tam starym golfie. Wszystko było ok i tylko umyłem wszystko benzyno. W miedzyczasie wypadło mi kilka spraw i musiałem to zostawic do rana. Co się okazało? Benzyna rozpuściła klej pod okładzinami...

Re: GT2 LA9V

: 25 sie 2016, 11:44
autor: obar
Kamil pisze:tylne zaciski hamulcowe grupy VAG słynne są z tego, że dźwigienki od ręcznego zawsze stoją na dębowo. Podobno te nowsze, amelinowe, trochę mniej, ale te stare zawsze (mam ten problem w Audi teraz).
Dokładnie tak. Bębny w dobrej kondycji poprawnie zmontowane i dbane (jazda bez zaciągniętego ręcznego) wytrzymają praktycznie do końca żywota auta.
Zaciski faktycznie maja wadę, że się dźwigienka zapieka bo jest na zewnątrz i to jest duży błąd nie do końca przemyślanej konstrukcji VAG, ale ponoć golf 3 ma link wchodzące w zacisk i tam problemu takowego nie ma. Może warto sprawdzić i takie założyć.

Re: GT2 LA9V

: 25 sie 2016, 21:29
autor: ozi1123
Dobrze ze sie nic tobie nie stalo. Auto zawsze mozna naprawic.

Re: GT2 LA9V

: 25 sie 2016, 22:13
autor: spirit
Żeliwne zaciski na tył Lucas 38, które mają dźwignię ręcznego w osi tłoczka są ok. Nie zapiekają się a miałem najpierw używki ze szrotu, i gdyby nie krzywa oś tłoczka w jednym zacisku to bym je miał do tej pory. Od kilku lat nówki i dalej bez problemu, problem dotyczył starszego modelu Girling 36 gdzie oś ręcznego jest poprzecznie do osi tłoczka.

Re: GT2 LA9V

: 26 sie 2016, 11:42
autor: voo
było minęło. dobrze, że skończyło się tylko na strachu. odwlekałem temat zmiany hamulców na tarcze i to jest ten moment. a czy były bębny robione ? były na samym początku kompleksowo. czyli jakieś 8-9 lat temu. od tamtej pory tam nie zaglądałem bo i auto zrobiło znikomy przebieg. podpowiedzcie.. myślałem o przodzie od Omy ale nie wejdzie mi Cup na zestaw 280. Na pewno Espero ma przód 256.. skoro to oplopodobny to podejdzie to to do sroki ? do tyłu mam zaciski, tzn. całą belkę od polo z 14go roku ale nie przyglądałem się zaciskom. Dziś je odkręcę i wrzucę foto.. może coś doradzicie.

Re: GT2 LA9V

: 26 sie 2016, 18:47
autor: Kamil_DG
Ja bym sie w te oplowskie chyba nie pchal. Mialem 256 w nexii 16v i tam tylko 90 koni bylo a hamowalo moim zdaniem sporo slabiej niz srokowe 239. Pewnie pompy tez kwestia. Co do tylu to od razu najlepiej dac aluminiowe z golfa 4/leona i problem z glowy, tylko wezyki z passata b5 tzreba dac te elastyczne. Do sroki wlozylem zeliwne, sam regenerowalem wszystko rozbieralem i czyscilem najdrobniejsze elementy i jedna strona mi sie zapiekla po 3 latach, a przebiegu moze z 2-3 tys km bylo. W corrado tez mam jedna strone zapieczona i nawet nie rozbieram tego, tylko od razu wkladam z leona.

Re: GT2 LA9V

: 26 sie 2016, 19:50
autor: Sławek
Ja mam zaciski z Lanosa (chyba te same co w oplu) i co do jakosci hamowania jest ok ale jakosc materiału... hmm 50 km spokojnym tempem i koła całe czarne.

Re: GT2 LA9V

: 26 sie 2016, 20:59
autor: Mowad
To raczej wina materiału z którego zrobiono klocki ze mocno pylą, a nie zacisków czy systemu opla, vw czy daewoo. Co do hamowania 280mm - jak sie zwieksza mocno srednice tloczka w zacisku to pompa jakas mala moze tego nie ogarnac.

Re: GT2 LA9V

: 26 sie 2016, 21:23
autor: voo
właśnie co wykopałem belkę. czy o tych zaciskach mówiliście ?

Obrazek

Obrazek

Re: GT2 LA9V

: 27 sie 2016, 10:44
autor: Sławek
Mowad pisze:To raczej wina materiału z którego zrobiono klocki ze mocno pylą, a nie zacisków czy systemu opla, vw czy daewoo. Co do hamowania 280mm - jak sie zwieksza mocno srednice tloczka w zacisku to pompa jakas mala moze tego nie ogarnac.
Zgadza się Mowad. Chodziło mi o fakt, iż trudno dostac jakies dobre klocki do lanosa.

Re: GT2 LA9V

: 27 sie 2016, 13:42
autor: Kamil_DG
voo pisze:właśnie co wykopałem belkę. czy o tych zaciskach mówiliście ?

Obrazek

Obrazek

Tak, z takimi powinien byc spokoj na dlugo.

Re: GT2 LA9V

: 29 sie 2016, 12:11
autor: voo
ok to jedno wiem. pójdę trochę na łatwiznę bo nie mam czasu szukać.. jakich części i od jakiego auta potrzebuje żeby zagrało to w sroce ?

Re: GT2 LA9V

: 29 sie 2016, 13:04
autor: Kamil_DG
Zaciski golf 4/Leon, wężyki elastyczne z Passata b5, czopy z jarzmami z jakiegoś golfa 2 albo 3 z tarczami. I osłony chyba z golfa 3 najłatwiej znaleźć jakieś jeszcze zdrowe. Ja tez wymieniałem te sztywne przewody od belki bo one dochodziły do samych bębnów i były moim zdaniem za długie przy tarczach ale większość ludzi tego nie rusza tylko wygina żeby nie przeszkadzało. No i jak na przód tez coś mocniejszego to pompę by wypadało wymienić. No albo chociaż same korektory na tył żeby za mocno nie łapał. Ja mam z 16V ale to ciężko znaleźć, na forum tu było pisane ze z jakiejś skody kombi ponoć można wlozyc.

Re: GT2 LA9V

: 29 sie 2016, 13:25
autor: Sławek
Skoda felicia kombi (wersja z korektorami wkrecanymi w pompe - były tez na belce). Ja mam o kilku lat i bardzo fajnie sie to wszystko zgrało. Pompa 22 mm z golfa gti (dostepna w kazdym sklepie).

Oryginalnych lepiej nie zostawiac. Mają różnice 20 jednostek ciśnienia przy pełnym nacisku hamulca.

Re: GT2 LA9V

: 30 sie 2016, 20:25
autor: Sławek
Dobrze jest tez obrócić zacisk (tak jak w scirocco 16v ). Od dołu w belce masz oryginalne otwory zeby przymocowac przewód elastyczny z metalowym.