Hamulce 256 mm
- Mateusz Jakubowski
- Zaawansowany
- Posty: 355
- Rejestracja: 05 kwie 2010, 13:59
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2241693
- Lokalizacja: Turek lub Warszawa
Hamulce 256 mm
Witam! Pewnie temat był wałkowany nie raz, lecz informacji nie udalo mi sie znaleźć. Do meritum sprawy. Posiadam zwrotnice z zaciskami i jarzmem z seata toledo 91r. na tarcze 256mm Na czym polega problem, jarzmo nie pasuje pod jarzmo ze sroki by zaadoptowac tarcze i zaciski 256mm, usłyszałem by dokonac takiej przeróbki to potrzebny jest adapter z jarzma z 239mm na 256mm http://www.aukcjoner.pl/gallery/011074640-.html#I3 koszt czegos takiego 350zł . Moje pytanie polega na tym czy mozna to zrobic taniej, jaki jest inny sposób od czego moge dopasować jarzmo? zwrotnica z toledo nie pasuje i na sworzen dolny i drazki kierownicze sa za krotkie, oraz mocowanie amortyzatora jest za szerokie. Pomóżcie
- spirit
- Fanatyk
- Posty: 2764
- Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 8805675
- Lokalizacja: WOR
Re: Hamulce 256 mm
Słabo szukałeś, temat wałkowany pierdylion razy. Adapter pasuje jedynie pod jarzma do tarcz 280, do 256 nie podejdzie. Kup jarzma z zaciskami od espero pod tarcze 256 i masz dwie opcje montażu. Rozwiercenie w zwrotnicy otworów pod większe śruby do przykręcenia jarzm lub dorobienie tulejek redukcyjnych pod ory śruby.
- Mateusz Jakubowski
- Zaawansowany
- Posty: 355
- Rejestracja: 05 kwie 2010, 13:59
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2241693
- Lokalizacja: Turek lub Warszawa
Re: Hamulce 256 mm
innej możliwości juz nie ma?
-
- Pisarz
- Posty: 1408
- Rejestracja: 25 wrz 2009, 13:11
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1219647
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: Hamulce 256 mm
280mm z Opla ewentualnie i na tym chyba sprawdzone mozliwości sie kończą.
RC-Motorsport
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys
Sroka na fejsie:
https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys
Sroka na fejsie:
https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/
-
- Fanatyk
- Posty: 2440
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2257011
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Hamulce 256 mm
z któregoś volvo jeszcze podchodzą zaciski, bodajże 4 tłoczkowe.
- Mateusz Jakubowski
- Zaawansowany
- Posty: 355
- Rejestracja: 05 kwie 2010, 13:59
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2241693
- Lokalizacja: Turek lub Warszawa
Re: Hamulce 256 mm
czyli jak sobie sam nie dorobię adapterów pod 256mm na jarzma z toledo to nie ma opcji innej opcji ich wykorzystania jak dalej brnąc w koszta( zacisk + jarzmo)
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Hamulce 256 mm
A no nie ma. Kolega następnym razem niech szuka dokładniej, bo jest kilka tematów, w tym temat z testami od czego mogą podejść zaciski, według Liona Rapida.Mateusz Jakubowski pisze: czyli jak sobie sam nie dorobię adapterów pod 256mm na jarzma z toledo to nie ma opcji innej opcji ich wykorzystania jak dalej brnąc w koszta( zacisk + jarzmo)
Czarodziejka robił u siebie bez adapterów, ale miał dobre zaplecze techniczne. Zatopił ori otwory standardowe, potem trzeba było rozhartować jarzma częściowo, nawiercić w innych miejscach, nagwintować i wuala!
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
- czarodziejka
- Zaawansowany
- Posty: 867
- Rejestracja: 30 lis 2007, 14:49
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2478779
- Lokalizacja: Szczecinek
Re: Hamulce 256 mm
A no robił , ale NIE POLECA , WRĘCZ ODRADZA TĄ PRZERÓBKĘ , ORAZ NIE BIERZE ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA ZŁE WYKONANIE ORAZ EWENTUALNE ZWIĄZANE Z TYM WADLIWE DZIAŁANIE/USTERKICzarodziejka robił u siebie bez adapterów, ale miał dobre zaplecze techniczne. Zatopił ori otwory standardowe, potem trzeba było rozhartować jarzma częściowo, nawiercić w innych miejscach, nagwintować i wuala!
Obar , to był projekt utajniony , żeby ktoś nie spartolił i się LUB KOGOŚ nie zabił , no i żeby właśnie nie było : " on mi tak doradził a terasz fura rozj#@$%^na "
"Pasja - po to by realizować marzenia, nie po to by być lepszym od innych"
http://www.youtube.com/watch?v=xuuB8UAmO48
http://www.youtube.com/watch?v=mzAY8qrQcAY
http://www.youtube.com/watch?v=xuuB8UAmO48
http://www.youtube.com/watch?v=mzAY8qrQcAY
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Hamulce 256 mm
No to czyli koledze ta opcja odpada , więc niewiele mu zostaje. Kurcze a myślałem, że udał Ci się ten projekt . Szkoda, bo trochę się narobiłeś.czarodziejka pisze:A no robił , ale NIE POLECA , WRĘCZ ODRADZA TĄ PRZERÓBKĘ , ORAZ NIE BIERZE ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA ZŁE WYKONANIE ORAZ EWENTUALNE ZWIĄZANE Z TYM WADLIWE DZIAŁANIE/USTERKICzarodziejka robił u siebie bez adapterów, ale miał dobre zaplecze techniczne. Zatopił ori otwory standardowe, potem trzeba było rozhartować jarzma częściowo, nawiercić w innych miejscach, nagwintować i wuala!
Obar , to był projekt utajniony , żeby ktoś nie spartolił i się LUB KOGOŚ nie zabił , no i żeby właśnie nie było : " on mi tak doradził a terasz fura rozj#@$%^na "
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
- Mateusz Jakubowski
- Zaawansowany
- Posty: 355
- Rejestracja: 05 kwie 2010, 13:59
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2241693
- Lokalizacja: Turek lub Warszawa
Re: Hamulce 256 mm
Jak uda mi sie zmodzić cokolwiek z tymi heblami to dam znac. Na razie w projekcie jest wyrzeźbienie adaptera ze stali pod 256mm. Dzieki wszystkim za odpowiedzi.
Re: Hamulce 256 mm
Ehh, student.Mateusz Jakubowski pisze: wyrzeźbienie adaptera ze stali pod 256mm
Dlaczego niektórzy kierują się wielkością a nie sprawnością? Wiekszy nie znaczy lepszy
Po cholerę chcesz zmianiać hamulce z dobrych na lepsze? Chcesz analizy wad? Może konstrukcja stosowana przed 30laty była lepsza niż zamówione u pana edzia adaptery robione na obrabiarce z materiału "zaoszczędzonego" pękną dokładnie wtedy kiedy będziesz ich potrzebować? Nie będę zanudzać teorią metaloznastwa, obróbki cieplnej stali i wytrzymałości ale zadam tylko pytanie: bębny nadal masz z tyłu? Chcesz porządnie hamować, zacznij hamować na 4koła, to wystarczy...
pzdr
- Mateusz Jakubowski
- Zaawansowany
- Posty: 355
- Rejestracja: 05 kwie 2010, 13:59
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2241693
- Lokalizacja: Turek lub Warszawa
Re: Hamulce 256 mm
Możesz "zanudzać" metaloznawstwem, obróbką termiczna stali, metoda CNC oraz wytrzymałością stali na skręcanie, ścinanie i rozciąganie. Każda uwaga jest przydatna bębny wylatują z tyłu i zostaną zastąpione tarczowymi. Dlaczego chce wyrzucić tarcze 239mm z przodu?? z prostej przyczyny sa mniejsze i niewentylowane, co za tym idzie wyhamowując auto z dużej prędkości tarcze niewentylowane w znacznym stopniu się rozgrzewają, może to spowodować przegrzanie tarczy hamulcowej, pęknięcie, bądź tez odkszatlcenie, tracąc swoje właściwości cierne. Tarcza o większej średnicy( większa powierzchnia cierna) i w dodatku wentylowana lepiej będzie odprowadzać ciepło powstałe w wyniku tarcia skutkując szybszym zatrzymaniem pojazdu( a więc większa sprawność). Suma summarum będzie bezpieczniej z większymi tarczami
Re: Hamulce 256 mm
a to zaprzestali produkcji tarcz wentylowanych 239 ? LOL
Re: Hamulce 256 mm
eh, jak masz ambicję do obliczeń to oblicz sobie procentowo o ile zwiększy się powierzchnia przylegania klocka do tarczy 239 i 256...
potem zdobądź informacje z jakiego materiału zrobione masz jarzma obecnych zacisków i zwrotnicy koła i porównaj z właściwościami materiału z którego masz zamiar zrobić adaptery...
To że narysujesz sobie w 3d projekt nie oznacza że wystarczy to dać do zrobienia na obrabiarce CNC, bo jakbyś nie pamiętał na obrabiarkach stosuje się stal automatową.
Zamiast ślęczeć nad rysowaniem, znajdź:
1. Tarcze wentylowane 239 + klocki do nich
2. Wymień je, zamiast tylko kupić i pisać że już masz
3. jak będzie nadal za słabo kup belkę na tył z tarczami lub tarcze, sworznie, zaciski i linki ręcznego
4. wymień je zamiast pisać że wylatują
5. Jak nadal auto nie będzie hamować to cię oficjalnie przeproszę za nabijanie się z pomysłu
btw.
zastanawiałeś się że na tarczach 256 wraz zaciskami 256 będziesz musiał zmienić kola na większe aby się to pomieściło?
potem zdobądź informacje z jakiego materiału zrobione masz jarzma obecnych zacisków i zwrotnicy koła i porównaj z właściwościami materiału z którego masz zamiar zrobić adaptery...
To że narysujesz sobie w 3d projekt nie oznacza że wystarczy to dać do zrobienia na obrabiarce CNC, bo jakbyś nie pamiętał na obrabiarkach stosuje się stal automatową.
Zamiast ślęczeć nad rysowaniem, znajdź:
1. Tarcze wentylowane 239 + klocki do nich
2. Wymień je, zamiast tylko kupić i pisać że już masz
3. jak będzie nadal za słabo kup belkę na tył z tarczami lub tarcze, sworznie, zaciski i linki ręcznego
4. wymień je zamiast pisać że wylatują
5. Jak nadal auto nie będzie hamować to cię oficjalnie przeproszę za nabijanie się z pomysłu
btw.
zastanawiałeś się że na tarczach 256 wraz zaciskami 256 będziesz musiał zmienić kola na większe aby się to pomieściło?
- Mateusz Jakubowski
- Zaawansowany
- Posty: 355
- Rejestracja: 05 kwie 2010, 13:59
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2241693
- Lokalizacja: Turek lub Warszawa
Re: Hamulce 256 mm
Koła jakie musza być minimum wsadzone przy tarczy i zacisku 256mm to 15cali i liczę sie z tym. Tarcze na tył już są, kwestia założenia.
Zobaczymy jak te wentylowne 239 mm będą sie sprawowały.
Narazie będzie to tańsze nic zrobienie adaptera.
Dzięki za podpowiedzi
Teraz z waszego doświadczenia, JAKIE 239mm WENTYLOWANE POLECACIE? I JAKIE KLOCKI DOBRAC DO NICH, żeby być zadowolonym. Jaka marka model?