Zewnętrzna chłodnica oleju, ktoś ma?

Jeśli masz jakiś problem techniczny ze swoim Scirocco mk1 lub mk2, tu zapytaj o rozwiązanie.
Awatar użytkownika
Manek
Maniak
Maniak
Posty: 1769
Rejestracja: 17 paź 2007, 22:29
Model: Scirocco II
Numer GG: 1391160
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Odp: Zewnętrzna chłodnica oleju, ktoś ma?

Post autor: Manek »

Jak ktos szuka chlodnicy oleju, to tu jest jedna na allegro, tylko trzeba sie spieszyc ;)
http://www.allegro.pl/item536242063_chl ... s_bcm.html

Jeszcze widzialem chyba ze dwie, kompletne ;)
Bylo: VW Scirocco MkII Scala '87r. 1,8 JH :) :(
Jest: VW Scirocco MkII GTX '87r. 1,8 JH :)
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Odp: Zewnętrzna chłodnica oleju, ktoś ma?

Post autor: obar »

Manek masz może jakiś link do tamtych zestawów???
Jakbyś coś widział to daj mi linkę na gg. Z góry dzięki. Ja będę na chacie dzisiaj wieczorem to odbiorę.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Jagiel
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 290
Rejestracja: 08 gru 2007, 13:21
Model: Scirocco II
Numer GG: 5854598

Odp: Zewnętrzna chłodnica oleju, ktoś ma?

Post autor: Jagiel »

Jeśli chodzi o tą chłodnice to ogólnie nie byłem z niej zadowolony i teraz po wymianie silnika mam wsadzone taki podstawowy wymiennik ciepła z wężami od chłodnicy.

A teraz powiem dlaczego nie byłem zadowolony.
1. jak kupiłem sciro to byłem podjarany ta chłodnica tak że szok:woohoo: ale zauważyłem że olej bardzo ciepły pomimo tej chłodnicy, no okazało sie że typ który to zamontował nie pomyslał żeby zrobić na to dolot powietrza, bo było schowane za takim ustroistwem które kierowało całe powietrze na chłodnice płynu. Wyje...em to myśląc że bedzie gitara,a było to lato i wraz olej powyżej 100 stopni i więcewj przy ostrożnej jeździe.
2. Po mieście to lipa bo sie często stoi a chłodzi sie tylko wtedy olej jak sie jedzie i wiatr na to cóś wieje.
3 Za to w zimie olej cały czas 70 stopni nie wiem może ten termostat walnięty ale nie rozbierałem i nie wiem jak to w środku wygląda

A plan miałem taki na to (żaden narazie nie wypalił)
1. Zamontowac jakiś wiatrak żeby sie włączał jak po mieście śmigam i korkach stoje
2. zamontować przed chłodnicą płynu to może jakby się zagrzal to wiatrak z chłodnicy by zassał powietrza na ta chłodniczke
3. zamontowac podstawę z z chłodniczką zewnętrzną do tego wsadzić z normalnej, posplitej podstawy tą rurkę co sie wkręca filtr (jest dłuższa od tej z chłodnicą zew.) do tego założyć ten wymiennik ciepła (JH)z rurkami odprowadzającymi płyn
Ta ostatnio opcja wydawała mi sie dość sensowna i fajna z dwóch sposobów chłodzenia oleju zrobiłbym jeden taki MIX :)
Problem który rozważałem był też taki. Po zamontowaniu tego wszystkiego wydłużyłaby sie cała podstawa filtra i po wkręeniu filtra a raczej nie wkręceniu mogłoby zabraknąc na niego miejsca przy tym pasie przednim. NIgdy tego nie przymierzałem tylko tak na oko więc moge się ze wszystkim mylić. Nie wiem też czy ciśnienie oleju byłoby takie same po zastosowaniu tego wszystkiego, bo w tym wymienniku z JH są takie dziurki które jakiś opór chyba stawiają dla oleju no i jakby sie do tego podłączyć jeszcze chłodnicą z długimi węrzami i jeszcze chłodnicą.
Co wy myślicie na ten temat, po tych moich dziwny przemyśleniach.

polonistą nie jestem wiec stylistyka może być pewnie dupna
Pozdrawiam
Trabant 601 75'-RIP
Wartburg 353W' Biegi przy kierownicy-RIP
Wartburg 353W Biegi w podłodze(wypas, ha ha ha )-RIP
Vw Passat B2 1.6 B+G 82'-RIP
Vw Passat B2 1.6 B+G 88'-RIP
Vw Scirocco GT2 1.8 18 lat JH 92' a teraz pełnoletni KR
boyler

Odp: Zewnętrzna chłodnica oleju, ktoś ma?

Post autor: boyler »

Ja proponuje chłodnicę oleju powietrzna montować przed chłodnicą wody tuz za grillem. Jeżeli auto jest uzytkowane na codzień to wskazana jest podstawa z termostatem z oczywistych względów-by olej rozgrzewał się do temperatury pracy jak najszybciej. Jeżeli auto jest znacząco pałowane można wogóle termostat wyjać-ja tak śmigałem dość spory czas i jak miał być olej zagotowany do 115C to i był.
Chłodnicę, która ma już swoje lata wypada przepłukać, benzyną-rozpuszczalnikiem by stare złogi odpuściły, bo nie czarujmy się ale to też się syfi.
Wiatrak na chłodnicę oleju?
nie widze sensu na seryjne osiagi autka, dobry nawiew, dobra chłodnia- w zupełności wystarczy.
dokładanie wyminnika ciepła się nie powiedzie - na 98% to się poprostu nie zmieści
oto co ja mam

Mocal podstawa z termostatem na 80 C i nic więcej - mozna kombinować z takimi \"sandwich\"ami z calibrrrr i innych jakiś gsi


Obrazek
Jagiel
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 290
Rejestracja: 08 gru 2007, 13:21
Model: Scirocco II
Numer GG: 5854598

Re: Zewnętrzna chłodnica oleju, ktoś ma?

Post autor: Jagiel »

Minęło troszkę czasu zanim plan zamontowania chłodnicy po raz kolejny doszedł do skutku.
Otóż wczoraj zamontowałem podstawę wraz z chłodnica olejową dołączając jeszcze do tego tą chłodniczkę na płyn.
Troszkę sceptycznie na to patrzyłem bo bałem się o ciśnienie oleju.Chłodniczka przeleżała około 3 lat.
Ale już zamontowana i kontrolki oki.
W Silniku JH na podsawie filtra mamy dwa czujniki.Jeden to w czujnik wysokiego ciśnienia 1.8Bar a drugi to temp.oleju zaś na głowicy jest czujnik 0.3 Bar(jak sie mylę niech mnie ktoś poprawi)
Jednak teraz mam KR 16V i tam sprawa jest nieco inna. Dwa czujniki na podstawie to 0.3Bar i 1.8Bar a temperatura oleju na głowicy.
I wczoraj doszedłem do wniosku że na pewno musi być różnica wskazywania temperatury oleju.W JH 8V mamy temperaturę na podstawie i tam olej już się chłodzi np. przez chłodniczkę na płynu czy też tą powietrzną a w 16V KR czujnik mamy z tyłu za głowica czyli olej goracy diabelnie.
Jak śmigałem na JH 8V to olej w granicach 90-100 *C a W KR 100-110*C
Kolega w golfie zauważał również wyższa temp. w 16 V nawet zimą niż ja miałem ówcześnie w JH, dlatego wnioskuje ze to winna usytuowania czujnika.

Myślałem że nie da rady tych dwóch chłodnic połączyć a jednak się udało. W błąd wprowadziła mnie kiedyś jakaś fotka na której widać było Passata B3 z czymś takim i wydawało się, że w Sciro zabraknie miejsca a tu wczoraj ku mojemu zdziwieniu położenie filtra oleju jest takie same jak przy normalnej podstawie.
Więc teraz będę testował patent na który miałem ochote 3 lata.
Troszkę przez moje lenistwo przyznam się bez bicia.
Szkoda że fotek nie porobiłem z montażu ale się spieszyłem, kobieta w ciąży nade mną stała bo miałem zmienić tylko koła. :wink: Ewentualnie zainteresowanym moge podesłać fotki w postaci zamontowanej.
A dodam że mam największą chłodnice i miałem problem z lokalizacja bo oryginalne miejsce jest już zajęte więc chlodniczka trafiła przed chłodnice.
Trabant 601 75'-RIP
Wartburg 353W' Biegi przy kierownicy-RIP
Wartburg 353W Biegi w podłodze(wypas, ha ha ha )-RIP
Vw Passat B2 1.6 B+G 82'-RIP
Vw Passat B2 1.6 B+G 88'-RIP
Vw Scirocco GT2 1.8 18 lat JH 92' a teraz pełnoletni KR
ODPOWIEDZ