bierze olej - JH
bierze olej - JH
Hej
Zamierzam robic w najblizszym czasie serwis mojego mk2.
Rok temu zmianialem uszczelke pod glowica (ktora byla planowana) zmienialem olej, pasek, napinacz, itp itd.
Silnik chodzi ladnie, nie poci sie nigdzie... ma gdzies wycieki wody na laczeniach guma-metal ale to latwe do rozwiazania...
wiekszym problemem jest to ze zre mi troche oleju.. ale nie wiem czemu - macie jakies porady? tak na okolo 1000km zzera mi 500ml - moze ciut wiecej - wczesniej tego nie bylo. dzisiaj jak dolewalem to mialem prawie na samym dole bagnetu - choc juz troche ostatnio przejechalem.. no ale niepokoi mnie to
przy okazji zmiany oleju filtra itp na co mam zwrocic uwage aby pozbyc sie owego problemu?
dzieki
pozdrawiam
Tomek
Zamierzam robic w najblizszym czasie serwis mojego mk2.
Rok temu zmianialem uszczelke pod glowica (ktora byla planowana) zmienialem olej, pasek, napinacz, itp itd.
Silnik chodzi ladnie, nie poci sie nigdzie... ma gdzies wycieki wody na laczeniach guma-metal ale to latwe do rozwiazania...
wiekszym problemem jest to ze zre mi troche oleju.. ale nie wiem czemu - macie jakies porady? tak na okolo 1000km zzera mi 500ml - moze ciut wiecej - wczesniej tego nie bylo. dzisiaj jak dolewalem to mialem prawie na samym dole bagnetu - choc juz troche ostatnio przejechalem.. no ale niepokoi mnie to
przy okazji zmiany oleju filtra itp na co mam zwrocic uwage aby pozbyc sie owego problemu?
dzieki
pozdrawiam
Tomek
VW SCIROCCO GT2 '92 ABF -LHD
VW SCIROCCO GTX '84 ABF -RHD
VW SCIROCCO MK1 '78 -LHD
VW SCIROCCO Scala '91 -RHD
VW SCIROCCO GT2 '89 RHD
HONDA ACCORD AERODECK 2.0 '87 -LHD
AUDI A8 4.2 Quattro '96 -RHD
PORSCHE 924 '81 - LHD
PORSCHE 944 '84 - RHD
Były:
BMW 320 Coupe E36 '94
BMW 325 Coupe E36 '94
JAGUAR XJ6 3.2 '93
JAGUAR XKR 4.0 '98
VW CORRADO 16V '91
JAGUAR XJ6 2.9 '87
VW SCIROCCO Scala '91
VW GOLF MK3 GTI 16v
Audi A4 Avant 2.8 '98
VW SCIROCCO GTX '84 ABF -RHD
VW SCIROCCO MK1 '78 -LHD
VW SCIROCCO Scala '91 -RHD
VW SCIROCCO GT2 '89 RHD
HONDA ACCORD AERODECK 2.0 '87 -LHD
AUDI A8 4.2 Quattro '96 -RHD
PORSCHE 924 '81 - LHD
PORSCHE 944 '84 - RHD
Były:
BMW 320 Coupe E36 '94
BMW 325 Coupe E36 '94
JAGUAR XJ6 3.2 '93
JAGUAR XKR 4.0 '98
VW CORRADO 16V '91
JAGUAR XJ6 2.9 '87
VW SCIROCCO Scala '91
VW GOLF MK3 GTI 16v
Audi A4 Avant 2.8 '98
Odp: bierze olej - JH
przy wymianie filtra i oleju mozesz chyba tylko sprawdzic czy sie nigdzie nie poci odslon tez pasek nierzadu bo moze wyciekac pod oslona
Odp: bierze olej - JH
A jak dłużej postoi to zaraz po odpaleniu nie dymi trochę na niebiesko?
U mnie tak było, tzn spalał 1L/1000km wymieniłem uszczelniacze zaworów i teraz na 10000km nie muszę nic dolewać:)
U mnie tak było, tzn spalał 1L/1000km wymieniłem uszczelniacze zaworów i teraz na 10000km nie muszę nic dolewać:)
Odp: bierze olej - JH
lamerskie pytanie.... uszczelniacze zaworow wymienia sie latwo? :) tzn nie trzeba chyba glowicy sciagac? :/
dzieki :)
dzieki :)
VW SCIROCCO GT2 '92 ABF -LHD
VW SCIROCCO GTX '84 ABF -RHD
VW SCIROCCO MK1 '78 -LHD
VW SCIROCCO Scala '91 -RHD
VW SCIROCCO GT2 '89 RHD
HONDA ACCORD AERODECK 2.0 '87 -LHD
AUDI A8 4.2 Quattro '96 -RHD
PORSCHE 924 '81 - LHD
PORSCHE 944 '84 - RHD
Były:
BMW 320 Coupe E36 '94
BMW 325 Coupe E36 '94
JAGUAR XJ6 3.2 '93
JAGUAR XKR 4.0 '98
VW CORRADO 16V '91
JAGUAR XJ6 2.9 '87
VW SCIROCCO Scala '91
VW GOLF MK3 GTI 16v
Audi A4 Avant 2.8 '98
VW SCIROCCO GTX '84 ABF -RHD
VW SCIROCCO MK1 '78 -LHD
VW SCIROCCO Scala '91 -RHD
VW SCIROCCO GT2 '89 RHD
HONDA ACCORD AERODECK 2.0 '87 -LHD
AUDI A8 4.2 Quattro '96 -RHD
PORSCHE 924 '81 - LHD
PORSCHE 944 '84 - RHD
Były:
BMW 320 Coupe E36 '94
BMW 325 Coupe E36 '94
JAGUAR XJ6 3.2 '93
JAGUAR XKR 4.0 '98
VW CORRADO 16V '91
JAGUAR XJ6 2.9 '87
VW SCIROCCO Scala '91
VW GOLF MK3 GTI 16v
Audi A4 Avant 2.8 '98
Odp: bierze olej - JH
Głowicy nie trzeba ściągać.
Czy jest łatwo nie wiem bo nie robiłem tego sam tylko dałem mechanikowi. Coś tam potem wspominał że mu pół dnia zeszło ale zainkasował 100zł wiec tak tragicznie chyba nie było.:p
Czy jest łatwo nie wiem bo nie robiłem tego sam tylko dałem mechanikowi. Coś tam potem wspominał że mu pół dnia zeszło ale zainkasował 100zł wiec tak tragicznie chyba nie było.:p
Odp: bierze olej - JH
gti69 napisał:
pozniej rozpinasz zawory. Ustawiasz tlok w gornym polozeniu i albo specjalnym narzedziem(o wiele latwiej) albo do rozpiecia mozna uzyc mlotka i odpowiedniego klucza nasadowego ;) gorzej tylko pozniej ze spieciem.. wyjmujesz takie 2 male spinki, potem talezyk, sprezynki i masz dostep do uszczelniacza:) trzeba go wyciagnac jakimis szczypcami czolowymi albo cos takiego - bedzie stawial opor :)
wkladasz nowy uszczelniacz.. trzeba go troszke nabic.. ja zawsze uzywalem odpowiedniej wielkosci nasadki i lekko nabijalem(z wyczuciem)
potem skladasz wszystko do kupy(bez odpowiedniego narzedzia jednak ciezko spiac zawory wiec radze sie zaopatrzec)
nooo.. i jak skonczysz to jeszcze tak 7 razy:laugh: a potem wkladasz walek, ustawiasz rozrzad, zakladasz dekielek i gotowe;)
zdejmujesz dekiel zaworow, rozpinasz rozrzad, zdejmujesz walek, wyciagasz szklanki.. to tak na poczatek ;)lamerskie pytanie.... uszczelniacze zaworow wymienia sie latwo? :) tzn nie trzeba chyba glowicy sciagac? :/
dzieki :)
pozniej rozpinasz zawory. Ustawiasz tlok w gornym polozeniu i albo specjalnym narzedziem(o wiele latwiej) albo do rozpiecia mozna uzyc mlotka i odpowiedniego klucza nasadowego ;) gorzej tylko pozniej ze spieciem.. wyjmujesz takie 2 male spinki, potem talezyk, sprezynki i masz dostep do uszczelniacza:) trzeba go wyciagnac jakimis szczypcami czolowymi albo cos takiego - bedzie stawial opor :)
wkladasz nowy uszczelniacz.. trzeba go troszke nabic.. ja zawsze uzywalem odpowiedniej wielkosci nasadki i lekko nabijalem(z wyczuciem)
potem skladasz wszystko do kupy(bez odpowiedniego narzedzia jednak ciezko spiac zawory wiec radze sie zaopatrzec)
nooo.. i jak skonczysz to jeszcze tak 7 razy:laugh: a potem wkladasz walek, ustawiasz rozrzad, zakladasz dekielek i gotowe;)
STREET LANE GARAGE
http://www.facebook.com/pages/Street-La ... 2276826775
Audi 80 20V turbo quattro 415KM/490Nm ET 11,62
Audi A4 20V turbo quattro daily
Honda Civic Coupe Zonda Syfik...
...a wczesniej byly:
Seat Ibiza TDI EVO1
VW Polo 1,0 Steilhack
Audi 80 GL
VW SciroccoII GTII PGturbo
VW SciroccoII GTI.turbo
Audi 80 GTE
http://www.facebook.com/pages/Street-La ... 2276826775
Audi 80 20V turbo quattro 415KM/490Nm ET 11,62
Audi A4 20V turbo quattro daily
Honda Civic Coupe Zonda Syfik...
...a wczesniej byly:
Seat Ibiza TDI EVO1
VW Polo 1,0 Steilhack
Audi 80 GL
VW SciroccoII GTII PGturbo
VW SciroccoII GTI.turbo
Audi 80 GTE
- Sławek
- Maniak
- Posty: 1552
- Rejestracja: 30 lis 2007, 20:44
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 6229661
- Lokalizacja: Kraśnik Lub.
Odp: bierze olej - JH
ja tez bym stawial ze to uszczelniacze. noorec dobrze radzi wiec mozesz sprobowac,
- zalmanek1985
- Początkujący
- Posty: 143
- Rejestracja: 03 gru 2007, 11:31
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 3388655
Odp: bierze olej - JH
Fakt faktem ciezko potem bedzie pospinac zawory tylko pamietaj zeby tłok był własnie w gornym połozeniu bo jeszcze ci zawór wpadnie w cylinder i bedziesz musiał zdjac głowice.A sprawdzałes kompresje? Moze juz pierscionki troche wydarte i tez bedzie miał prawo lykac olej.U mnie po remoncie jakos nie zauwazyłem zeby cos brał oleju ale w sumie przed remontem jak na 10000 tys dolałem 1 litr to max
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Odp: bierze olej - JH
Uszczelniacze można łatwo sprawdzić czy są uszkodzone: na rozgrzanym silniku kręcisz go na postoju do 4-4,5tyś. obr. przez kilka sekund, puszczasz i biegniesz do wydechu zobaczyć czy dymi na niebiesko. Jak dymi to uszczelniacze bankowo do wymiany, a jak nie to radzę jechać na kanał i sprawdzić czy nie masz wycieku w okolicy dolnego koła pasowego i z drugiej strony między osłoną skrzyni biegów a miską olejową. Jak tam są wycieki to masz do wymiany uszczelniacze wału. Tamtędy może niezauważenie uciekać naprawdę dużo oleju.
pozdro vw
pozdro vw
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V