Ciśnienie sprężania 1,8 16V KR / PL

Jeśli masz jakiś problem techniczny ze swoim Scirocco mk1 lub mk2, tu zapytaj o rozwiązanie.
euglen
Nowy
Nowy
Posty: 15
Rejestracja: 13 sty 2008, 18:36

Ciśnienie sprężania 1,8 16V KR / PL

Post autor: euglen »

Jakie powinno być ciśnienie sprężania w silniku KR / PL?
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Odp: Ciśnienie sprężania 1,8 16V KR / PL

Post autor: obar »

po pierwsze to 13 atmosfer w zdrowym silniku
po drugie: od takich rzeczy jest szukajka bo taki temacik już był:side:
pozdro vw
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Awatar użytkownika
noorec
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 475
Rejestracja: 20 paź 2007, 00:40
Numer GG: 7768006

Odp: Ciśnienie sprężania 1,8 16V KR / PL

Post autor: noorec »

w b. zdrowym ok 15-14.. poprostu zdrowy 13-12.. ponizej 11 to raczej kwalifikuje sie do remontu jezeli chcemy myslec o osiagach zblizonych do serii
Jako ciekawostke powiem wam ze moj kolega ma Audi 80 B3 z 6A pod maska - silnik blizniaczy z 9A czyli 2,0 16v
cisnienie zmierzone po 16b na garek!!! manometr techniczny na 100% sprawny

no i jako druga ciekawostke(pochwale sie:P ).. moj silnik 2,2 20Vt, po remoncie i docierany \"na ostro\" - rowno po 13b na cylinder:woohoo:
przed remontem bylo: 11/11,5/11/10/8,5..:unsure:

mysle ze jak na odprezony silnik turbo to wynik niezlyB)
STREET LANE GARAGE
http://www.facebook.com/pages/Street-La ... 2276826775

Audi 80 20V turbo quattro 415KM/490Nm ET 11,62
Audi A4 20V turbo quattro daily
Honda Civic Coupe Zonda Syfik...
...a wczesniej byly:
Seat Ibiza TDI EVO1
VW Polo 1,0 Steilhack
Audi 80 GL
VW SciroccoII GTII PGturbo
VW SciroccoII GTI.turbo
Audi 80 GTE
Awatar użytkownika
ozi
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 3326
Rejestracja: 01 gru 2007, 09:36
Model: Scirocco II
Numer GG: 3194420

Odp: Ciśnienie sprężania 1,8 16V KR / PL

Post autor: ozi »

noorec maożesz mi wytłumaczyć co to znaczy docieranie \'na ostro\' :) kojarzy mi sie tylko ze wstawianiem ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
lion_rapid
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 704
Rejestracja: 22 gru 2007, 10:08
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Kraków

Odp: Ciśnienie sprężania 1,8 16V KR / PL

Post autor: lion_rapid »

ozi napisał:
noorec maożesz mi wytłumaczyć co to znaczy docieranie \'na ostro\' :) kojarzy mi sie tylko ze wstawianiem ;)
wstępnie ci powiem, że w czasie docierania jeździsz kręcąc silnik w \"zabronione\" podczas normalnego docierania obroty, jeździsz z pełnym obciążeniem, a nie jak to zwykle ma miejsce \"nieobciążając\" silnika, jeśli tylko masz okazje wyciskasz z silnika siódme poty (ale nie katujesz bezmyślnie) wszystko to pod warunkiem osiągnięcia przez silnik i olej przede wszystkim właściwej temperatury pracy.
a szczegóły to ci noorec poda jak się zjawi :)
Awatar użytkownika
ozi
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 3326
Rejestracja: 01 gru 2007, 09:36
Model: Scirocco II
Numer GG: 3194420

Odp: Ciśnienie sprężania 1,8 16V KR / PL

Post autor: ozi »

to jak? minęły już czasy gdy silnik podczas docierania sie oszczedzało i to nawet bardzo.. haha, to bede musia swojego podocierac :) nie no, musicie mi to pózniej dokładnie wytłumaczyc
Obrazek
Awatar użytkownika
lion_rapid
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 704
Rejestracja: 22 gru 2007, 10:08
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Kraków

Odp: Ciśnienie sprężania 1,8 16V KR / PL

Post autor: lion_rapid »

teoria ta zakłada (zresztą bardzo słusznie) że pierścienie tłokowe są dociskane do gładzi nie siłą ich sprężystości, ale ciśnieniem w komorze spalania, a tym samym im wyższe to ciśnienie, tym lepszy docisk pierścienia do gładzi i tym szybsze jego dotarcie i uzyskanie maksymalnej szczelności. kiedy silnik ma najwyższe ciśnienie w komorach spalania? wtedy kiedy osiąga maksymalny moment obrotowy. i to raczej lepiej powyżej tych obrotów, bo poniżej to ciśnienie drastycznie spada. (spójrz na krzywą momentu dowolnego silnika)
Awatar użytkownika
noorec
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 475
Rejestracja: 20 paź 2007, 00:40
Numer GG: 7768006

Odp: Ciśnienie sprężania 1,8 16V KR / PL

Post autor: noorec »

to moze od poczatku..
Lion najwyrazniej jest skronmnym czlowiekiem ale.. to on podsunal mi link z ktorego wzialem \"przepis\" sam jednak nie odwazyl sie na ten krok;) chicken:P

ogolnie jest tak jak w skrocie opisal to Lion..
wyglada to tak ze skladamy silnik i.. nie odpalamy go dopuki nie jestesmy gotowi go od razu docierac! Zalewamy mineralem(15W40) Po odpaleniu nagrzewamy auto, sprawdzamy czy wszystko ok i jezeli jest ok wyjezdzamy na droge i.. wciskamy gaz w podloge!!!
teraz przez nalblizsze 30-40km naprzemiennie, najlepiej na 3, 4 biegu, dokrecamy auto prawie do odcinki(oczywiscie WOT) po czym hamujemy silnikiem.. mniej wiecej do ok 3/4 dystansu auto moze kopcic, moje audi po 16km kopcilo jak zarzniety wartburg - czarne mysli wtedy mialem w glowie:S ale postanowilem dokonczyc to co zaczalem i zrobilem jeszcze 20-pare km - lacznie ok 40km ostrego butowania z przerwami na chlodzenie(silnik produkuje wiecej ciepla podczas docierania).
Po tych 40km zmienilem olej na nastepny mineral.. z miwki wylalo sie troche brei z blyszczacymi opilkami niewyczuwalnymi pod palcem ale widocznymi:)
Nastepnie ok 1,5kkm - oczywiscie moje audi w tm czasie lekko nie mialo :D potem zmiana na docelowy olej, w moim przypadku Valvoline VR1 Racing 10W60 no i ciesze sie teraz niezla kompresja, rowniutka praca silnika, zniknelo pojawiajace sie wczesniej spalanie stukowe..

Nikogo oczywiscie nie namawiam do takiego docierania, kazdy musi podac ta decyzje sam.. ja zaryzykowalem, bo jak nazwac inaczej katowanie swiezo zlozonego silnika ;) ale nie zaluje..

Tutaj macie link:
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Do mnie przedstawione tam argumenty trafily.. Milego czytaniaB)
STREET LANE GARAGE
http://www.facebook.com/pages/Street-La ... 2276826775

Audi 80 20V turbo quattro 415KM/490Nm ET 11,62
Audi A4 20V turbo quattro daily
Honda Civic Coupe Zonda Syfik...
...a wczesniej byly:
Seat Ibiza TDI EVO1
VW Polo 1,0 Steilhack
Audi 80 GL
VW SciroccoII GTII PGturbo
VW SciroccoII GTI.turbo
Audi 80 GTE
Awatar użytkownika
Warmooz
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 310
Rejestracja: 03 gru 2007, 12:05
Model: Scirocco II
Numer GG: 2204073

Odp: Ciśnienie sprężania 1,8 16V KR / PL

Post autor: Warmooz »

ja ze swojej strony powiem ze docieralem silnik metoda kompromisowa.. butowalem ale nie na 100%, do tego mialem problemy z ms i zanim auto odpalilo to troche katowalem go rozrusznikiem i po odpaleniu testowalem ustawienia obrotow jalowych.. tak czy inaczej jak tylko w miare go ustawilem wyjechalem i jezdzilem dosc dynamicznie, na przemian but i hamowanie silnikiem, po 40km wymienilem olej, nastepnie zrobilem jakies 1-1,2 tys i znowu wymiana oleju na mobil 1 5w50. Komprechy jeszcze nie sprawdzalem ale auto nie dymi, nie bierze zauwazalnie oleju [zrobilem dopiero 2,5tys od dotarcia] i chodzi rowno. Jak sprawdze kompresje to powiem co i jak, pozdr :)
dawniej znany jako CfaNiacK

Scirocco II ABF Megasquirt inside.
Awatar użytkownika
ozi
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 3326
Rejestracja: 01 gru 2007, 09:36
Model: Scirocco II
Numer GG: 3194420

Odp: Ciśnienie sprężania 1,8 16V KR / PL

Post autor: ozi »

o.k. dzieki za podpowiedzi :) zawsze sie przydadzą takie informacje
pozdro
Obrazek
euglen
Nowy
Nowy
Posty: 15
Rejestracja: 13 sty 2008, 18:36

Odp: Ciśnienie sprężania 1,8 16V KR / PL

Post autor: euglen »

obar szukałem ale bez rezultatów...
Twoja odpowiedz nieco mnie zadziwiła, poniewaz mierzyłem ostatnio i wyszło mi 13;14;15;13.
Więc noorec trochę mnie uspokoił:)
ODPOWIEDZ