Scirocco II przecinak by Wesyl
Re: Scirocco II przecinak by Wesyl
Hm ... Moze ktoś jeszcze zagląda na forum
Jezeli chodzi o moje Scirocco to troche się pozmieniało i tak po krótce:
Zmieniliśmy wydech, wpadł kompletny z nierdzewki 3" -> 2.75", łączony na V bandach z jednym końcowym tłumikiem, w porównaniu z poprzednim teraz troche słychac T.
Pozniej troche posiedziałem aby wykonać izolacje na DP. Efekt jest naprawde super, przy EGT okolo 850 na zewnatrz temp okolo 110 stopni.
Po wydechu przyszedl czas na zmiane wzmocnien na nierdzewke:
Dorzucona została chłodniczka oleju na AN10:
Znajomy robi wskazniki AFR więc swój postanowiłem wstawic w zegary zamiast zegarka. Jezeli ktos by byl zainteresowany wskaznikiem AFR to zapraszam do kontaktu i podam namiary.
No i kończąc skrót wydarzeń Zostały wymienione popychacze i kompletny rozrząd. 1k km po wymianie okazalo się ze napinacz INA się zaciera. Po wymianie rozrządu okazalo się ze pojawiy się nietypowe dzwieki i problem z napięciem prawidłowo paska rozrządu... Po wielu testach padła decyzja ze otwieram słupek - podejrzenie luzu na sworzniu tłoka. Okazało się ze panewki na korbach były juz skończone, Wał na czopie jest pęknięty, Walki w głowicy (szczególnie dolotowy) nie mają ochoty się obracać. Pomierzyłem wszystko i się okazalo ze jest bardzo dobrze. Graty są u szlifierza, blok - honowanie, głowica kompletna obróbka, korby wal i blok do spasu. Korby techno5, Sprzegło w kewlar z spasowaniem z kołem. Po złozeniu i dotarciu przyjdzie czas na podniesienie mocy i szpere... Chyba ze cos klęknie to wpadnie 2.0TFSI.
Pare elementów poszło w ocynk, zdecydowałem się aby nie było to na złoto tylko jasny kolor. Pare elementów pójdzie w czarny proszek. Wielu rzeczy nie opisałem, jak się okaże ze jest jakis ruch na forum to podorzucam coś
Jezeli chodzi o moje Scirocco to troche się pozmieniało i tak po krótce:
Zmieniliśmy wydech, wpadł kompletny z nierdzewki 3" -> 2.75", łączony na V bandach z jednym końcowym tłumikiem, w porównaniu z poprzednim teraz troche słychac T.
Pozniej troche posiedziałem aby wykonać izolacje na DP. Efekt jest naprawde super, przy EGT okolo 850 na zewnatrz temp okolo 110 stopni.
Po wydechu przyszedl czas na zmiane wzmocnien na nierdzewke:
Dorzucona została chłodniczka oleju na AN10:
Znajomy robi wskazniki AFR więc swój postanowiłem wstawic w zegary zamiast zegarka. Jezeli ktos by byl zainteresowany wskaznikiem AFR to zapraszam do kontaktu i podam namiary.
No i kończąc skrót wydarzeń Zostały wymienione popychacze i kompletny rozrząd. 1k km po wymianie okazalo się ze napinacz INA się zaciera. Po wymianie rozrządu okazalo się ze pojawiy się nietypowe dzwieki i problem z napięciem prawidłowo paska rozrządu... Po wielu testach padła decyzja ze otwieram słupek - podejrzenie luzu na sworzniu tłoka. Okazało się ze panewki na korbach były juz skończone, Wał na czopie jest pęknięty, Walki w głowicy (szczególnie dolotowy) nie mają ochoty się obracać. Pomierzyłem wszystko i się okazalo ze jest bardzo dobrze. Graty są u szlifierza, blok - honowanie, głowica kompletna obróbka, korby wal i blok do spasu. Korby techno5, Sprzegło w kewlar z spasowaniem z kołem. Po złozeniu i dotarciu przyjdzie czas na podniesienie mocy i szpere... Chyba ze cos klęknie to wpadnie 2.0TFSI.
Pare elementów poszło w ocynk, zdecydowałem się aby nie było to na złoto tylko jasny kolor. Pare elementów pójdzie w czarny proszek. Wielu rzeczy nie opisałem, jak się okaże ze jest jakis ruch na forum to podorzucam coś
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2022, 15:09 przez wesyl, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Fanatyk
- Posty: 2440
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2257011
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Scirocco II przecinak by Wesyl
nieźle działasz, fajny patent na chłodniczkę,
ale spinkę dolną zawiasu to masz prawilną
czym masz wyklejony tunel środkowy od spodu, podrzucisz jakiegoś linka?
ale spinkę dolną zawiasu to masz prawilną
czym masz wyklejony tunel środkowy od spodu, podrzucisz jakiegoś linka?
Re: Scirocco II przecinak by Wesyl
Jezeli chodzi o wzmocnienia to z pomocą przyszło wycinanie laserem nierdzewki aby się nie bawić w wicinanki. Przy okazji CNC zrobione zostało tez wykonane nowe mocowanie pompy paliwa która kiedys była pod maską a aktualnie jest zamocowana pod autem obok baku. Zmiana tez objęła przewody paliwowe pod autem (kolejny raz), jeszcze mam plan na przewody kolo pompy lecz brakuje czasu, czesci juz są.
Środkowy tunel jest wyklejony taśmą odbijajaca cieplo, moja ma okolo 15cm szerokosci tu jest przykładowa ale 5cm szerokosci, bardzo fajnie sobie radzi juz 5 lat pod autem mam i nic sie z nia nie dzieje.
https://www.fishpond.co.uk/Homeware/DEI ... 9430838311
Chłodniczka oleju miała być schowana poniweważ nie chce aby z zewnatrz bylo coś widać... miejsca okzazalo się sporo na 16 rzedówke z przewodami PTFE i zarobionymi zlaczkami AN10.
Irytowała mnie strasznie niedokładnosc seryjnego obrotomierza przy przekladce na 1.8T i bujanie się wskazówki więc został zmieniony, mam pare zestawów zegarów więc aby nie "orać" swojego poswiecile pare czesci z innego i zmieniłem mechanizm. z Zewnatrz został widok oryginalny, wskazania się w 100% pokrywaja z odczytem z OBD.
Anglicy maja sporo nowych przydatnych czesci, tu klika rzeczy jeszcze bylo wiecej paczek lecz nie mam foto i juz sie pogubiłem, napewno byly maty pod maske i listwy zgarniajace z szyb drzwi które u nas są nieosiągalne.
Tuningowane wentylatory to jakiś śmietnik więc wpadł zestaw z audi 80, zostały odświezone i spasowane do sroki, robią bardzo przyjemny przeciąg, wrzucam foto ich wzoru moze komus się przyda.
Moja miska olejowa juz sporo przeszła wiec postanowiłem kupic uzywaną miskę (aby nie martwic się o stop alu itp), jednak po zakupie 2ch misek się poddałem, powyrywane gwinty na korek albo splywy z T, więc zaryzykowałem z nowa miska... firma krzak.
Przy przeglądzie skrzyni rozwaliłem piaste synchronizatora 5/6b, standardowo problem z osiągalnosci ale sie udało dorwac juz piastę.
-
- Fanatyk
- Posty: 2440
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2257011
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Scirocco II przecinak by Wesyl
masz jakiś sposób opracowany na wymianę zawiasów?
- scirorider
- Maniak
- Posty: 1503
- Rejestracja: 19 gru 2007, 13:51
- Model: Scirocco II
Re: Scirocco II przecinak by Wesyl
gruby projekt!
Mam nadzieję, że kiedyś będę miał okazję zobaczyć na żywo to cudo!
Gratulacje !
Mam nadzieję, że kiedyś będę miał okazję zobaczyć na żywo to cudo!
Gratulacje !
Re: Scirocco II przecinak by Wesyl
Dolny to nie problem. Gorny jest duzym problemem. Nawet sciagacz dorobilem ale niedal rady wypchnac. Niestety trzeba grzac ostro i delikatnie wybijac aby nie pokrzywić zawiasow. Ciezko jest to wykonac bez inwazyjnie. Kolejnym problemem jest dostanie wkladow do zawiasow.
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2022, 15:11 przez wesyl, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Scirocco II przecinak by Wesyl
Dziekuje. Lecz auto bylo lakierowane z 11 lat temu i dzisiaj juz widac ze by sie przydalo lakier polozyc nowy. Auto idealem nie jest ale bawi strasznie i uczy mnie pokory ale czesciej innych ;Dscirorider pisze: ↑14 kwie 2022, 13:16 gruby projekt!
Mam nadzieję, że kiedyś będę miał okazję zobaczyć na żywo to cudo!
Gratulacje !
- Mowad
- Fanatyk
- Posty: 2422
- Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Scirocco II przecinak by Wesyl
Dobra robota, ale pewny jesteś że to dobry pomysł z mocowaniem tej chłodnicy oleju? Jest chyba dość sztywno tam zamocowana więc przenosi wszelkie wibracje z silnika i skrzyni, plus wszystkie szarpnięcia układu napędowego, które normalnie są wytłumione przez poduszki, a wszędzie trąbią, ze powinna być mocowana na gumowych elementach, które chociaż trochę amortyzują. Ja zamocowałem swoją do chłodnicy wody właśnie przed tą chłodnicą. A ona jest już sama w sobie na gumowych stopkach w budzie osadzona. Jeżdżę mało ale problemu nie ma.
W innym aucie mi się jedna rozciekła na mocowaniu żeberek z bokiem chłodniczki, na szczęście kolega zauważył na skrzyżowaniu, że leje się pod autem, bo ja ze środka nic nie widziałem i zauważyłbym dopiero jak zapaliła by się kontrolka.
W innym aucie mi się jedna rozciekła na mocowaniu żeberek z bokiem chłodniczki, na szczęście kolega zauważył na skrzyżowaniu, że leje się pod autem, bo ja ze środka nic nie widziałem i zauważyłbym dopiero jak zapaliła by się kontrolka.
-------------------><-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Re: Scirocco II przecinak by Wesyl
hm.. nie do końca rozumiem... ale gdzie przenosi te wibracje? Jest zamocowana na sztywno tylko do skrzyni biegów, w nowszych autach masz przecież chłodniczki skrzyni czy silnika zamontowane tez na silniku. Rozumiem aby chłodniczki nie montować na sztywno do karoserii, lecz nie za bardzo rozumiem dlaczego nie do silnika/skrzyni.Mowad pisze: ↑15 kwie 2022, 17:40 Dobra robota, ale pewny jesteś że to dobry pomysł z mocowaniem tej chłodnicy oleju? Jest chyba dość sztywno tam zamocowana więc przenosi wszelkie wibracje z silnika i skrzyni, plus wszystkie szarpnięcia układu napędowego, które normalnie są wytłumione przez poduszki, a wszędzie trąbią, ze powinna być mocowana na gumowych elementach, które chociaż trochę amortyzują. Ja zamocowałem swoją do chłodnicy wody właśnie przed tą chłodnicą. A ona jest już sama w sobie na gumowych stopkach w budzie osadzona. Jeżdżę mało ale problemu nie ma.
W innym aucie mi się jedna rozciekła na mocowaniu żeberek z bokiem chłodniczki, na szczęście kolega zauważył na skrzyżowaniu, że leje się pod autem, bo ja ze środka nic nie widziałem i zauważyłbym dopiero jak zapaliła by się kontrolka.
- Mowad
- Fanatyk
- Posty: 2422
- Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Scirocco II przecinak by Wesyl
Nie wiem gdzie dają chłodnice w nowszych autach bo ja starymi gratami tylko jeżdżę ale tak na chłopski rozum to silnik/skrzynia generuje więcej wibracji nawet przy pracy na biegu jałowym nie mówiąc już o normalnej pracy niż karoseria oddzielona od silnika/skrzyni poduszkami, a od nawierzchni zawieszeniem, a i tak zalecają chłodniczkę montować do budy na jakimś wytłumieniu.
Ale Twoje auto, Twoje ryzyko, sugeruję obserwowanie kontrolki albo lepiej wskaźnika ciśnienia oleju, bo jak się rozejdzie chodniczka na jakimś łączeniu (jak u mnie) to gdy się zaświeci kontrolka to już będzie szkoda panewek. Oczywiście życzę aby się nie rozeszła.
Ale Twoje auto, Twoje ryzyko, sugeruję obserwowanie kontrolki albo lepiej wskaźnika ciśnienia oleju, bo jak się rozejdzie chodniczka na jakimś łączeniu (jak u mnie) to gdy się zaświeci kontrolka to już będzie szkoda panewek. Oczywiście życzę aby się nie rozeszła.
-------------------><-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Re: Scirocco II przecinak by Wesyl
Dziękuje za podpowiedz, na pewno będę sprawdzał jak wygląda chłodniczka. Jak na razie wszystko jest ok, jeżeli cos zaobserwuje to napisze i pomyśle o nowym miejscuMowad pisze: ↑15 kwie 2022, 20:30 Nie wiem gdzie dają chłodnice w nowszych autach bo ja starymi gratami tylko jeżdżę ale tak na chłopski rozum to silnik/skrzynia generuje więcej wibracji nawet przy pracy na biegu jałowym nie mówiąc już o normalnej pracy niż karoseria oddzielona od silnika/skrzyni poduszkami, a od nawierzchni zawieszeniem, a i tak zalecają chłodniczkę montować do budy na jakimś wytłumieniu.
Ale Twoje auto, Twoje ryzyko, sugeruję obserwowanie kontrolki albo lepiej wskaźnika ciśnienia oleju, bo jak się rozejdzie chodniczka na jakimś łączeniu (jak u mnie) to gdy się zaświeci kontrolka to już będzie szkoda panewek. Oczywiście życzę aby się nie rozeszła.
Re: Scirocco II przecinak by Wesyl
pewnie, że ktoś jeszcze ogląda.
Przyznam, że Twoje auto jest chyba moim ulubionym na tym forum
Przyznam, że Twoje auto jest chyba moim ulubionym na tym forum
Re: Scirocco II przecinak by Wesyl
Scirocco wystawione jest na sprzedaż:
https://www.otomoto.pl/oferta/volkswage ... sPreview=1
https://www.otomoto.pl/oferta/volkswage ... sPreview=1
Re: Scirocco II przecinak by Wesyl
Autko cudo !!!!!
Ja bym się z 10 razy zastanowił za nim bym go sprzedał... tych aut jest co raz mniej, jest niepowtarzalne!
Ja bym się z 10 razy zastanowił za nim bym go sprzedał... tych aut jest co raz mniej, jest niepowtarzalne!
Re: Scirocco II przecinak by Wesyl
Zastanowiłem milion razy, przez ostatnie 2 lata i dalej nie jestem pewny na 100%% ale podjęta juz została decyzja.