Szara Sroczka OEM+
Re: Szara Sroczka OEM+
Przyznam się bez bicia - minął rok jak mamy Szaroko i kompletnie zapomnieliśmy o tym jubileuszu. Na szczęście ostatnio coś tam pomodziłem a skoro pomodziłem to tak jakbyśmy o jubileuszu nie zapomnieli
Tak się prezentuje Szaroko na chwilę obecną:
Tylko wytrawny znawca, albo zboczeniec (?) od razu wychwyci co się w aucie zmieniło, dla ułatwienia foteczka tego co zostało po zabiegu:
Z zamiarem wymiany wahaczy, zwrotnic, gwintu, pompy i hamulców nosiłem się od pewnego czasu, ale brakowało mi motywać do tego przedsięwzięcia. Ostatnio jednak sprzedałem swój stary ABS no i niejako mnie to "przymusiło", ale.... no własnie ale - zaczęło się:
- jak ABS to trzeba będzie odpowietrzać (przy zaciskach),
- jak trzeba będzie odpowietrzać, to i płyn wymienić (od nowości był ten sam),
- jak odpowietrzać, to może wrzucić zaciski i tarcze S3/R20 (żeby drugi raz tego nie robić)
- jak zaciski, to może i gwint (przy okazji),
- jak gwint, to może i wahacze (już będzie zrobione),
- jak to co wyżej to może i zwrotnice...
No logika żelazna - jak mam odkręcać wszystko na drobno od auta, to lepiej zdjąć całe podzespoły i potem budować sobie wszystko na nowo z ładniutkich klocuszków - odpada jedno rozbieranie, a poskładać i tak trzeba by było, a przecież WARTO ZOSTAĆ W GARAŻU
No i zostałem :thumbright:
1. Zaciski 345+310 po kompletnej renowacji (piaskowanie, lakierowanie), na przednie zaciski blaszki z wypalanym laserowo logo Rline;
2. Blaszki
3. Klocki Przednie Bosch, tylne Pagid/Hella, Płyn ATE, Przewody hamulcowe w stalowym oplocie, Gwint H&R + Bilstein, kute wahacze S3 8P z pełnymi gumami, kute zwrotnice S3 8P;
4. Efekt finalny
Oczywiście nie obyło się bez urwanych śrub - chyba standard przy aluminiowych elementach zawieszenia - w sumie 3 sztuki (m14, m12 i m10) - w każdym razie po bitych 20stu godzinach pracy ciągiem - mogę powiedzieć że mamy SUKCES!
Na początku gwint był skręcony "na zero", ale potem podniosłem auto ok 20mm (regulacje rozkręcając około 25mm, czyli dobrze zrobiłem bo przynajmniej 5mm auto było za nisko - zawieszenie źle działało) - teraz jest megafajnie!
A tak było przed podniesieniem auta do góry:
Porównanie przed/po:
Tak się prezentuje Szaroko na chwilę obecną:
Tylko wytrawny znawca, albo zboczeniec (?) od razu wychwyci co się w aucie zmieniło, dla ułatwienia foteczka tego co zostało po zabiegu:
Z zamiarem wymiany wahaczy, zwrotnic, gwintu, pompy i hamulców nosiłem się od pewnego czasu, ale brakowało mi motywać do tego przedsięwzięcia. Ostatnio jednak sprzedałem swój stary ABS no i niejako mnie to "przymusiło", ale.... no własnie ale - zaczęło się:
- jak ABS to trzeba będzie odpowietrzać (przy zaciskach),
- jak trzeba będzie odpowietrzać, to i płyn wymienić (od nowości był ten sam),
- jak odpowietrzać, to może wrzucić zaciski i tarcze S3/R20 (żeby drugi raz tego nie robić)
- jak zaciski, to może i gwint (przy okazji),
- jak gwint, to może i wahacze (już będzie zrobione),
- jak to co wyżej to może i zwrotnice...
No logika żelazna - jak mam odkręcać wszystko na drobno od auta, to lepiej zdjąć całe podzespoły i potem budować sobie wszystko na nowo z ładniutkich klocuszków - odpada jedno rozbieranie, a poskładać i tak trzeba by było, a przecież WARTO ZOSTAĆ W GARAŻU
No i zostałem :thumbright:
1. Zaciski 345+310 po kompletnej renowacji (piaskowanie, lakierowanie), na przednie zaciski blaszki z wypalanym laserowo logo Rline;
2. Blaszki
3. Klocki Przednie Bosch, tylne Pagid/Hella, Płyn ATE, Przewody hamulcowe w stalowym oplocie, Gwint H&R + Bilstein, kute wahacze S3 8P z pełnymi gumami, kute zwrotnice S3 8P;
4. Efekt finalny
Oczywiście nie obyło się bez urwanych śrub - chyba standard przy aluminiowych elementach zawieszenia - w sumie 3 sztuki (m14, m12 i m10) - w każdym razie po bitych 20stu godzinach pracy ciągiem - mogę powiedzieć że mamy SUKCES!
Na początku gwint był skręcony "na zero", ale potem podniosłem auto ok 20mm (regulacje rozkręcając około 25mm, czyli dobrze zrobiłem bo przynajmniej 5mm auto było za nisko - zawieszenie źle działało) - teraz jest megafajnie!
A tak było przed podniesieniem auta do góry:
Porównanie przed/po:
Re: Szara Sroczka OEM+
Zaczyna być widać "Swiatełko w tunelu"
Po montażu zawieszenia należało pojechać na ustawienie geometrii:
Naturalne jest, że montaż gwintu powoduje, że nie wszystkie wartości są w normach fabrycznych (np. kat wyprzedzenia zwrotnicy po obniżeniu większym niż przewiduje norma nigdy nie będzie w tej normie) - ale oczywiście to na co mieliśmy wpływ jest ustawione "legancko"
Potem przyszedł czas na polerkę maski, jaki był tego powód - na pewno nie była to zwykła eksploatacja, ale pozwolcie że to pominę XD
Odebrałem graty od lakiernika i powoli, ale bezustannie przemy do przodu!
Na pierwszy ogień (mimo, że montowany będzie na samym końcu i dosłownie i w przenośni) zmontowałem sobie tylny zderzak:
A na drugi ogień jednego popołudnia zamontowałem lewy próg, a drugiego prawy próg, poniżej efekty:
Porównanie przed/po:
Zarówno progi jak i listwy drzwiowe są nowe, listwy oryginalne, progi made in tajwan - przyznaję się bez bicia. Myślę, że wyszło elegancko - troszkę detali na tą okoliczność:
Przedni zderzak, spryskiwacze, czujniki PLA i wiązki, które muszę sobie "przyrzeźbić"
A tutaj delikatny teaser przo-dziku:
Wiązki, które niebawem będą zamontowane w samochodzie (wyciągnięte z wiązki ze skody 3.6):
- wiązka pompki spryskiwaczy reflektorów
- wiązka czujnika poziomu płynu;
- wiązka grzanych spryskiwaczy przedniej szyby
- wiązka xenonu (tak, będzie autopoziomowanie);
- wiązka blind assist;
- wiązka PLA 2.0
Muszę wyszarpać jeszcze wiązkę grzania foteli i dynaudio - mam już dawce (to ten sam, który będzie do przekładki Scirotini).
Przyszly lampeczki ostrzegawcze w lusterka do lane-assist od naszych chinskich przyjaciół:
(sasasasasa)
Podsumowując - mi się podoba coraz bardziej, właścicielce chyba też
STAY TUNED!
Po montażu zawieszenia należało pojechać na ustawienie geometrii:
Naturalne jest, że montaż gwintu powoduje, że nie wszystkie wartości są w normach fabrycznych (np. kat wyprzedzenia zwrotnicy po obniżeniu większym niż przewiduje norma nigdy nie będzie w tej normie) - ale oczywiście to na co mieliśmy wpływ jest ustawione "legancko"
Potem przyszedł czas na polerkę maski, jaki był tego powód - na pewno nie była to zwykła eksploatacja, ale pozwolcie że to pominę XD
Odebrałem graty od lakiernika i powoli, ale bezustannie przemy do przodu!
Na pierwszy ogień (mimo, że montowany będzie na samym końcu i dosłownie i w przenośni) zmontowałem sobie tylny zderzak:
A na drugi ogień jednego popołudnia zamontowałem lewy próg, a drugiego prawy próg, poniżej efekty:
Porównanie przed/po:
Zarówno progi jak i listwy drzwiowe są nowe, listwy oryginalne, progi made in tajwan - przyznaję się bez bicia. Myślę, że wyszło elegancko - troszkę detali na tą okoliczność:
Przedni zderzak, spryskiwacze, czujniki PLA i wiązki, które muszę sobie "przyrzeźbić"
A tutaj delikatny teaser przo-dziku:
Wiązki, które niebawem będą zamontowane w samochodzie (wyciągnięte z wiązki ze skody 3.6):
- wiązka pompki spryskiwaczy reflektorów
- wiązka czujnika poziomu płynu;
- wiązka grzanych spryskiwaczy przedniej szyby
- wiązka xenonu (tak, będzie autopoziomowanie);
- wiązka blind assist;
- wiązka PLA 2.0
Muszę wyszarpać jeszcze wiązkę grzania foteli i dynaudio - mam już dawce (to ten sam, który będzie do przekładki Scirotini).
Przyszly lampeczki ostrzegawcze w lusterka do lane-assist od naszych chinskich przyjaciół:
(sasasasasa)
Podsumowując - mi się podoba coraz bardziej, właścicielce chyba też
STAY TUNED!
Re: Szara Sroczka OEM+
Zaczęło się...
Re: Szara Sroczka OEM+
Auto poskładane i prezentuje się jak niżej:
Generalnie dojechałem z wiązkami do ściany grodziowej i zabrakło mi czasu żeby dostać się do kabiny, musiałem składać auto do kupy, zabrakło mi 1 dzień, a teraz znów będę musiał rozkładać obudowę filtra i podstawę akumulatora... ale skupmy się na rzeczach pozytywnych
1. Wiązka PLA na przednim zderzak jest ogarnięta, wraz z połączeniem na lewej podłużnicy (tak jak w oryginale). Pinout itd itp - wszystko zgodnie ze schematami (trzymajcie kciuki, żebym się gdzieś nie *******nął - bo jak tak będzie to nie chce myśleć co będę musiał zrobić żeby go znaleźć);
2. Podgrzewane spryskiwacze przedniej szyby są zainstalowane;
3. Zbiornik spryskiwaczy wraz z dodatkową pompką i czujnikiem poziomu płynu - zainstalowany;
Porównanie kształtu zderzaków
I jeszcze dwa ujęcia detali na deser
STAY TUNED!
Generalnie dojechałem z wiązkami do ściany grodziowej i zabrakło mi czasu żeby dostać się do kabiny, musiałem składać auto do kupy, zabrakło mi 1 dzień, a teraz znów będę musiał rozkładać obudowę filtra i podstawę akumulatora... ale skupmy się na rzeczach pozytywnych
1. Wiązka PLA na przednim zderzak jest ogarnięta, wraz z połączeniem na lewej podłużnicy (tak jak w oryginale). Pinout itd itp - wszystko zgodnie ze schematami (trzymajcie kciuki, żebym się gdzieś nie *******nął - bo jak tak będzie to nie chce myśleć co będę musiał zrobić żeby go znaleźć);
2. Podgrzewane spryskiwacze przedniej szyby są zainstalowane;
3. Zbiornik spryskiwaczy wraz z dodatkową pompką i czujnikiem poziomu płynu - zainstalowany;
Porównanie kształtu zderzaków
I jeszcze dwa ujęcia detali na deser
STAY TUNED!
Re: Szara Sroczka OEM+
Tutaj taki szczególik, plany się troszkę pozmieniały, ale o tym po weekendzie - bo zapowiada się kolejny z tych pracowitych
https://www.youtube.com/watch?v=xM_DD8_UGtw
https://www.youtube.com/watch?v=xM_DD8_UGtw
Re: Szara Sroczka OEM+
Wydech wydechem, ale zmiana wydechu była konieczna do kompletności wizji, która już praktycznie weszła w życie:
https://www.youtube.com/watch?v=wpqFAm5 ... e=youtu.be
W weekend zmieniłem kompletny tył - teraz jest poliftowy, ale żeby nie było za nudno zderzak jest z R - więc i wydech musiał być R (Rline i R różni się tylko dyfuzorem) - ot powód dla którego było całe zamieszanie, ale powoli do celu...
Na okoliczność tego, że poliftowe lampy tył, gdy na pokładzie jest bordnetz, można uruchomić bez zmiany eepromu za pomocą VCP - postanowiłem najpierw przerobić tył na lifta, a dopiero później zająć się zmianą głównego komputera.
Na pierwszy ogień został wymieniony wydech na CATBACK z Rki - trzebabyło go pospawać, bo ze względów transportowych został pocięty przez poprzedniego właściciela:
Po zabiegu:
Stary wydech:
Kolejnym etapem był demontaż tylnej klapy i przymiarka wszystkich, przygotowanych wczesniej podzespołów - tak aby zwiększyć poziom motywacji do działania
Następnie nadszedł czas na przygotowanie wszystkich potrzebnych rzeczy, czyli zderzak i tylna klapa
Spód loga polakierowany w kolor nadwozia
Kolejny dzień przyniósł najbardziej inwazyjne zmiany:
- wycięcie, oczyszczenie oraz wklejenie szyby
- kodowanie borda
- przeróbka instalacji do poliftowych lamp
Czy tylko mi na tym zdjęciu to auto przypomina R8? 8-)8-)
Efekt finalny:
A jeszcze dla przypomnienia - w piątek o godzinie 16:00 zaczęło się od tego:
Z zewnątrz auto dużo już się nie zmieni - jeszcze poliftowy xenon i finito.
Teraz nadszedł czas na systemy pokładowe, ale o tym drodzy tuningowcy już wkrótce!
STAY TUNED!
#PANCUSTOM
https://www.youtube.com/watch?v=wpqFAm5 ... e=youtu.be
W weekend zmieniłem kompletny tył - teraz jest poliftowy, ale żeby nie było za nudno zderzak jest z R - więc i wydech musiał być R (Rline i R różni się tylko dyfuzorem) - ot powód dla którego było całe zamieszanie, ale powoli do celu...
Na okoliczność tego, że poliftowe lampy tył, gdy na pokładzie jest bordnetz, można uruchomić bez zmiany eepromu za pomocą VCP - postanowiłem najpierw przerobić tył na lifta, a dopiero później zająć się zmianą głównego komputera.
Na pierwszy ogień został wymieniony wydech na CATBACK z Rki - trzebabyło go pospawać, bo ze względów transportowych został pocięty przez poprzedniego właściciela:
Po zabiegu:
Stary wydech:
Kolejnym etapem był demontaż tylnej klapy i przymiarka wszystkich, przygotowanych wczesniej podzespołów - tak aby zwiększyć poziom motywacji do działania
Następnie nadszedł czas na przygotowanie wszystkich potrzebnych rzeczy, czyli zderzak i tylna klapa
Spód loga polakierowany w kolor nadwozia
Kolejny dzień przyniósł najbardziej inwazyjne zmiany:
- wycięcie, oczyszczenie oraz wklejenie szyby
- kodowanie borda
- przeróbka instalacji do poliftowych lamp
Czy tylko mi na tym zdjęciu to auto przypomina R8? 8-)8-)
Efekt finalny:
A jeszcze dla przypomnienia - w piątek o godzinie 16:00 zaczęło się od tego:
Z zewnątrz auto dużo już się nie zmieni - jeszcze poliftowy xenon i finito.
Teraz nadszedł czas na systemy pokładowe, ale o tym drodzy tuningowcy już wkrótce!
STAY TUNED!
#PANCUSTOM
Re: Szara Sroczka OEM+
Zapraszam na króciutką relację z weekendowych modów:
1. Lift maski (już wiem dlaczego w scirocco oryginalnie go nie montowano - vag ma jeden typ lifta do maski, a w scirocco jest ona stosunkowo dluga, przez co podnosi się za nisko - ale tuning jest fajny i tak zostanie - w razie potrzeby zawsze można użyc ori batu, który nie zostanie zdemontowany)
2. Rozporka (sorki za jakość zdjęć ale skonczyłem ją montować wczoraj o 22:20 - taki niedzielny, wieczorowy tuning)
3. Serwis olejowy
Na koniec kilka randomowych zdjęć
Dla zainteresowanych dwa filmiki jak chodzi 1.4 na wydechu z R20 (cat back, ale juz niedługo )
https://www.youtube.com/watch?v=mQ8Rgz6 ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=3a1mv6A ... e=youtu.be
STAY TUNED!
#PANCUSTOM
1. Lift maski (już wiem dlaczego w scirocco oryginalnie go nie montowano - vag ma jeden typ lifta do maski, a w scirocco jest ona stosunkowo dluga, przez co podnosi się za nisko - ale tuning jest fajny i tak zostanie - w razie potrzeby zawsze można użyc ori batu, który nie zostanie zdemontowany)
2. Rozporka (sorki za jakość zdjęć ale skonczyłem ją montować wczoraj o 22:20 - taki niedzielny, wieczorowy tuning)
3. Serwis olejowy
Na koniec kilka randomowych zdjęć
Dla zainteresowanych dwa filmiki jak chodzi 1.4 na wydechu z R20 (cat back, ale juz niedługo )
https://www.youtube.com/watch?v=mQ8Rgz6 ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=3a1mv6A ... e=youtu.be
STAY TUNED!
#PANCUSTOM
Ostatnio zmieniony 24 maja 2021, 22:54 przez brosvw, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Szara Sroczka OEM+
No szacunek za mody. Podziwiam ile pracy w to włożyłeś. Czy coś jeszcze planujesz czy już wszytko co było można zmienić zrobiłeś?
Carstyle nowa definicja auto detailingu w Polsce
Re: Szara Sroczka OEM+
A dzięki za komplement! Plany są i to konkretne, kuracja wzmacniająca i montaż zgromadzonych systemów pokładowych -powiedziało sie "A" to teraz już odwrotu nie ma i trzeba powiedziec "B"
My tu gadu gadu, a licho nie spi i zbrojenia trwają w najlepsze!
1. Downpipe 2,5 cala RM Motors decat (miałem zrobić samemu, ale racjonalna analiza zdecydowała, ze kupie gotowca) - własnie przyszedł
2. Bandaż termiczny
3. Wiązka do grzania stołków i elektrycznej reg lędzwi (może kiedys) - będę musiał doposażyć ją w przewod do oświetlenia przestrzeni nóg pasażera tył;
[BRAK FOTO] :-p
4. Wiązka do dynaudio - tutaj będzie trzeba dodać jeszcze przewody do subwoofera (zmacniacz 10ch juz mam);
5. Kolumna kierownicy golf 6 - pod taśme xxx xxx 569 - z manetkami MQB - wymienimy, będzie prawilnie jak trzeba ;
Niniejszym ogłaszam, że zgromadziłem już wszystkie potrzebne mi wiązki, teraz czas aby je poizolować, zorganizowac potrzebne wtyczki i piny (np side assist - wiązki drzwi, tutaj chyba zrobie calkowicie nowe wiązki, ale o tym później)
STAY TUNED!
#PANCUSTOM
Re: Szara Sroczka OEM+
Z uszkodzeń:
- błotnik
- zderzak
- nadkole
- felga.
Także Scirocco już nie jest bezwypadkowe
ale nie ma tego coby na dobre nie wyszło - okres oczekiwania na likwidacje szkody wykorzystam na spokojnie doposażenie samochodu! Bo niniejszym auto przestało być używane do codziennych dojazdów do pracy ciekawy jestem tylko jak zapatrywał się będzie Pan/Pani likwidator jak przyjedzie a auto będzie rozbebeszone
P.S. Czyli kupa jednak nie była na szczęście XD
STAY TUNED!
#PANCUSTOM
Re: Szara Sroczka OEM+
Możesz pokazać na zdjęciach punkty zamocowania tego siłownika maski ? Od jakiego modelu ten konkretny siłownik ?
Re: Szara Sroczka OEM+
ten konkretny siłownik jest z m. in. z audi a3, ale generalnie to taki dokładnie siłownik jest wykorzystywany w wielu VAGach
mocowania wykorzystałem z tylnej klapy (zostały mi po zmianie na lift)
o ile to przy kielichu to było 3 minuty (mocowanie+nakrętka z kołnierzem)
o tyle to na masce to już było jakieś 10 minut montażu - wykorzystałem do tego blaszkę sprężystą z gwintem (taka jak nasuwa się na plastki tylko z gwintem pod śrubę)
Mam nagrany amatorski filmik z montażu, porobie z niego printscreeny, tylko zostawiłem dysk w garazu, także trzeba poczekać chwil kilka
Re: Szara Sroczka OEM+
W zasadzie to przepychanki z ubezpieczycielem trwają i nic większego przez dłuższy czas się nie zmieniło.... aż do ostatniego tygodnia, wkurwiłem się i było mi to potrzebne, zeby wystartować z projektem "highline +"
Więc taka sytuacja... Myślicie, że dam rade?
https://www.youtube.com/watch?v=Mg7etNTFwfI
Więc taka sytuacja... Myślicie, że dam rade?
https://www.youtube.com/watch?v=Mg7etNTFwfI
Re: Szara Sroczka OEM+
Jedziemy z tematem, odcinek 6ty (etap 4ty) projektu za nami!
ttps://www.youtube.com/watch?v=CZbuqeeNpBM
ttps://www.youtube.com/watch?v=CZbuqeeNpBM