Numer drugi - powered by SLG

Pochwal się swoim Scirocco.
Awatar użytkownika
Kamil
Kapitan Bomba
Kapitan Bomba
Posty: 2832
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
Model: Scirocco II
Numer GG: 5363528
Lokalizacja: Warszawa

Re: Numer drugi - powered by SLG

Post autor: Kamil »

Obrazek
Obrazek

17" w Scirocco to jak najbardziej dobry rozmiar ;) i nie mówcie, że nie.
Załączniki
20180408_180843j.jpg
(243.98 KiB) Nie pobierany
Old Volkswagens never die, they just get lower.
Awatar użytkownika
L.W!z
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2103
Rejestracja: 02 gru 2007, 15:56
Model: Scirocco II

Re: Numer drugi - powered by SLG

Post autor: L.W!z »

Nieźle wygląda. a jaka opona? Zawias seria?
...dobra sroka nie jest zła :D
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Kamil
Kapitan Bomba
Kapitan Bomba
Posty: 2832
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
Model: Scirocco II
Numer GG: 5363528
Lokalizacja: Warszawa

Re: Numer drugi - powered by SLG

Post autor: Kamil »

Na przymiarkę 205/40, ale myślę sobie, że z przodu będzie 195/40. Zawieszenie kit -60/-60, ale już paroletnie, więc pewnie siedzi niżej niż kiedyś.
Old Volkswagens never die, they just get lower.
Awatar użytkownika
Kamil
Kapitan Bomba
Kapitan Bomba
Posty: 2832
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
Model: Scirocco II
Numer GG: 5363528
Lokalizacja: Warszawa

Re: Numer drugi - powered by SLG

Post autor: Kamil »

Zaskakująca regularność :) znów niemal 2 lata od ostatniego update'u.

No to zaczynamy przepoczwarzać się przed zlotem, żeby dojechać bezpiecznie, a wcześniej przejść przegląd bez kombinacji alpejskich.
W grudniu minie 10 lat, od kiedy kupiłem zielone scirocco i tak na dobrą sprawę, to poza swapem i zmianą zawieszenia na to wyjęte ze scali, mechanicznie nie robiłem przy samochodzie praktycznie nic a nic... no i przyszła kryska na Matyska. Doszedłem do wniosku, że w tym roku samochód będzie w takim stanie, że bez łaski diagnosty dostanę pieczątkę.
Nazbierałem śmieci, części, gratów, szpejów i innego badziewia i odstawiłem samochód do SLG. Oczywiście wiadomo, że jak się rozbabra gówno, to zaczyna śmierdzieć, więc powoli zacząłem bać się odbierać telefony od Hołka :D zakres miał być trochę mniejszy, niż wyszedł, no ale to przecież zawsze tak jest... no i wyszło tak:
- uszczelnienie silnika (aluminiowa miska z ABF-a, uszczelnienie podstawki filtra, uszczelnienie aparatu zapłonowego i jeszcze paru innych dupereli) + olej Manol Racing 10w60);
- uszczelnienie skrzyni przy przegubach i przy lince prędkościomierza + wymiana oleju;
- wymiana poduszki przy rozrządzie i przy skrzyni;
- zmiana hamulców na 280 mm z zaciskami z omegi, tarcze Mikoda GT, przewody w stalowym oplocie i takie tam;
- wymiana łożysk w przednich kołach;
- wymiana wszystkich gumowo-metalowych elementów zawieszenia (tuleje w wahaczach, gumki stabilizatorów, sworznie);
- zmiana wysłużonego zawieszenia na gewinde od Gółka (Tuning art chyba, czy coś, twarde jak skurwisyn... ale co zrobić ;) );
- wymiana gum tylnych amortyzatorów;
- montaż camberów z Youngtimer Motorsport;
- poprawka wydechu (kolektor z ABF-a, custom dwururka, tłumiczek imitujący kutalizator, łączenie z v-bandem, żeby było łatwiej demontować i przyszłościowo miejsce na sondę);
- regeneracja maglownicy, zmiana kolumny, krzyżaka, stacyjki z blokadą (poprzednia złamana przy kradzieży). Jezu, jak fajnie, jak kierownica nie lata, jak starej ku...e cycki. Jak już przy kierownicy jesteśmy, to wpadła Momo Corse z nowym przyciskiem klaksonu :).

To chyba z grubsza wszystko. Się nazbierało na całkiem duży serwis.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W międzyczasie wpadły Azev-y A 8x17 i rozpocząłem testy chińskich opon, z przodu 195/40/17 Nankang, z tyłu 205/40/17 Imperial Ecosport2 (piękna sprawa, bo kupione nowe po ok. 120 zł :D). Zobaczymy co to będzie. Dekielki z ładnymi logosami Azev też są :).

W sumie dość nisko wyszło.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Teraz przed zlotem gaz out, hamulce z tyłu in i trochę estetyki, gadżetów itp. i będzie spoko :).
Załączniki
IMG_20200214_170815a.jpg
(156.27 KiB) Nie pobierany
IMG_20200214_170752.jpg
(173.36 KiB) Nie pobierany
IMG_20200214_170731a.jpg
(128.45 KiB) Nie pobierany
85194139_1409410572571870_8263569974321217536_n.jpg
(311.44 KiB) Nie pobierany
84543857_834666456959500_1799594767357575168_n.jpg
(461.81 KiB) Nie pobierany
84516052_509979759652640_8353599042965471232_n.jpg
(498.03 KiB) Nie pobierany
84469610_216768879367834_6222044449413791744_n.jpg
(266.44 KiB) Nie pobierany
84383007_200141741181808_2069773267115180032_n.jpg
(326.93 KiB) Nie pobierany
84124387_494918421422722_2180768446248124416_n.jpg
(291.9 KiB) Nie pobierany
83888333_570072126918315_4567823359974309888_n.jpg
(423.83 KiB) Nie pobierany
Old Volkswagens never die, they just get lower.
Awatar użytkownika
L.W!z
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2103
Rejestracja: 02 gru 2007, 15:56
Model: Scirocco II

Re: Numer drugi - powered by SLG

Post autor: L.W!z »

Wygląda legitnie :)
...dobra sroka nie jest zła :D
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Mowad
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2421
Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Numer drugi - powered by SLG

Post autor: Mowad »

Pytanie techniczne - czemu taki olej?
------------------->Obrazek<-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Awatar użytkownika
Kamil
Kapitan Bomba
Kapitan Bomba
Posty: 2832
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
Model: Scirocco II
Numer GG: 5363528
Lokalizacja: Warszawa

Re: Numer drugi - powered by SLG

Post autor: Kamil »

Pytasz o parametry, czy o markę? :)

Zaczynając od d... strony, to marka jest z polecenia Noorka - używa i na razie chwali.
Co do parametrów, no cóż... jak już wytoczę scirocco, to dostaje po dupie, no nie żałuje mu, a że klimat nam się ocieplił, to latem będzie tylko gorzej, a on jeździ w zasadzie tylko latem.
Wcześniej był Valvo VR1. Rozważałem właśnie kontynuację Valvo albo Motula x-power 8100, a tu pojawił się dodatkowy konkurent.
Poza tym ten Mannol jest tani ;). Może to durny argument, ale przy moich przebiegach, rzędu 2-3 kkm rocznie przy pomyślnych wiatrach, zmiana np. Millersa raz do roku, to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Valvo było w podobnej cenie, a Motul dwukrotnie droższy. O Valvo słyszałem, że jest często podrabiany. Słyszałem też opinię, że pod wpływem temperatury strasznie rzednie. Nie wiem ile w tym prawdy, ale tak słyszałem.

Może olej o takich parametrach, to przerost formy nad treścią, ale zaszkodzić mu nie zaszkodzę lepszym olejem, więc przy rozsądnej cenie tak sobie wybrałem.
Old Volkswagens never die, they just get lower.
Awatar użytkownika
scirorider
Maniak
Maniak
Posty: 1503
Rejestracja: 19 gru 2007, 13:51
Model: Scirocco II

Re: Numer drugi - powered by SLG

Post autor: scirorider »

Brawo Kamil,

będzie co podziwiać na zlocie :) dobrze że w tym roku drogi równe i dojazd do ośrodka również cywilizowany to nie będzie stresu :)

Naprawdę jestem ciekaw jak na żywo na tych 17 tkach wygląda i czy plomby nie wylatują bo dla mnie na 16 tkach jest już masakra... no ale może to też jakość zawieszenia.

To zawieszenie to jakiś custom ? Masz jakieś foty ? Jakie koszta ?

Pozdro
Obrazek
Awatar użytkownika
Kamil
Kapitan Bomba
Kapitan Bomba
Posty: 2832
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
Model: Scirocco II
Numer GG: 5363528
Lokalizacja: Warszawa

Re: Numer drugi - powered by SLG

Post autor: Kamil »

Się napodziwiasz... ;) starego, porysowanego strucla :D Niestety wszystkie te naprawy to taka historia, że w ogóle z zewnątrz nie widać efektów. No ale co? Zrobić trzeba.

Kiedyś na forum panowała zasada, że do scirocco tylko 15", bo 14" za mało, a 16'' za dużo, o siedemnastkach nikt nie chciał nawet słuchać. No to ja myślę, że te zdjęcia zadają kłam tej teorii ;).
Jeśli chodzi o plomby, to zestaw sobie to wszystko - twardy chiński gwint dość mocno skręcony i pozbawiony z przodu helperów, brak poduszek amorów na górze, opona 195/40... myślisz, że jakieś plomby mi się jeszcze ostały? :P A przejechałem 40 km po odbiorze.

A cambery to takie ustrojstwo: https://yt-motorsport.eu/camber-plate-c ... 1-scirocco
Musiały być, bo felga tej szerokości zaparła się o kolumnę. Dokładną zasadę działania tego wyjaśni Ci Hołek na zlocie, jak nadal będziesz zainteresowany, ja wiem tyle, że kąt pochylenia kolumny jest regulowany na górze i dzięki temu udało się ją trochę wepchnąć do środka.
Poniżej dla porównania zdjęcie na starym i nowym zawieszeniu. I z ciekawostek zdjęcie z dekielkami, bo one jednak zmieniają te felgi znacząco.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Załączniki
IMG_20200217_1715041.jpg
(186.96 KiB) Nie pobierany
68346365_335774690700345_4255078019166633984_n.jpg
(164.03 KiB) Nie pobierany
IMG_20200217_171650a.jpg
(163.9 KiB) Nie pobierany
Old Volkswagens never die, they just get lower.
kostrzyk
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2439
Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
Model: Scirocco II
Numer GG: 2257011
Lokalizacja: Warszawa

Re: Numer drugi - powered by SLG

Post autor: kostrzyk »

Fajna koza :D
Obrazek
Awatar użytkownika
Kamil
Kapitan Bomba
Kapitan Bomba
Posty: 2832
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
Model: Scirocco II
Numer GG: 5363528
Lokalizacja: Warszawa

Re: Numer drugi - powered by SLG

Post autor: Kamil »

I już podobno wiele niżej nie będzie... :( przynajmniej na tym kole. :roll: A ono mi się podoba i tak o...
Old Volkswagens never die, they just get lower.
kostrzyk
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2439
Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
Model: Scirocco II
Numer GG: 2257011
Lokalizacja: Warszawa

Re: Numer drugi - powered by SLG

Post autor: kostrzyk »

dowal przedni "spojla" od bountego i będzie git :P

jak coś mam płaskie dekle od borbeta, może Ci podejdą, a ja chyba rezygnuje z tamtej koncepcji, jak coś daj znać zmierzę średnice.


co do wydechu, masz niezłą zwężkę na łączeniu 2-1, i co to za element za łącznikiem elastycznym, strumienica, czy puszka ogniowa?
Obrazek
Awatar użytkownika
Kamil
Kapitan Bomba
Kapitan Bomba
Posty: 2832
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
Model: Scirocco II
Numer GG: 5363528
Lokalizacja: Warszawa

Re: Numer drugi - powered by SLG

Post autor: Kamil »

Zupełnie płaskie dekle się nie sprawdzą, bo te dekielki od Azevów są takie śmiesznie pofalowane. Są dwa rodzaje tych dekli, z wystającym logo i bardziej płaskie (gdzie logo nie wystaje):

Obrazek

Obrazek

Może uda mi się kiedyś te płaskie upolować, bo są ładniejsze. Niemniej dziękuję za ofertę :)

Co do wydechu, to ten element za złączem elastycznym to taki mini tłumik z jakiegoś Lancera czy czegoś podobnego. Ma udawać katalizator i liczę, że diagnosta się nabierze :D.
A co do zwężki, to chyba po prostu wyżej dupy nie podskoczysz, trzeba jakoś przejść do docelowej średnicy. Supersprint i wszelkie jego kopie to podobna historia https://www.supersprint.com/ww-en/vw-go ... ngine.aspx
Mi się mniej podoba moment zejścia 4-2, w sensie jak runnery z poszczególnych cylindrów zbiegają się w dwururkę, ale to już kwestia oszczędności :) TA Śmietnix do golfa mk1 16v kosztuje koło 1100 zł i i tak trzeba go dopracować. Natomiast kolektor z ABF-a kosztował mnie 100 albo 150 (nie pamiętam, bo dawno to było). I tak wcześniej miałem zejście 4-1, więc tu i tak jest lepiej.

Ps. spoiler od Bountiego mam :) przymierzę i zobaczę, czy dam radę z garażu wyjechać :P.
Old Volkswagens never die, they just get lower.
mskostek
Początkujący
Początkujący
Posty: 38
Rejestracja: 08 lis 2016, 09:08

Re: Numer drugi - powered by SLG

Post autor: mskostek »

A nie mozesz sobie wytoczyć takich dekielków ?
Awatar użytkownika
Kamil
Kapitan Bomba
Kapitan Bomba
Posty: 2832
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
Model: Scirocco II
Numer GG: 5363528
Lokalizacja: Warszawa

Re: Numer drugi - powered by SLG

Post autor: Kamil »

Nie są aż tak niedostępne i drogie, żeby się bawić w takie rzeczy komercyjnie. Jakby to było płaskie, to pewnie żaden problem, a tak to i jakoś zeskanować by te krzywizny trzeba i pewnie sporo roboty z obrobieniem tego. Nie znam się na tym, ale wyobrażam sobie, że to masa dobrej, drogiej i nikomu niepotrzebnej roboty :).

No i aż tak mi nie zależy, żeby koło tego skakać :). Jak się trafią to będą, jak nie, to nie...

Na marginesie, trafiłem na jebaju zdjęcie tych felg z płaskim deklem: https://www.ebay.de/itm/Felgendeckel-pa ... SwrklU2xeq
Old Volkswagens never die, they just get lower.
ODPOWIEDZ