[mk2] tuleje zawieszenia - rozmiary

Jeśli masz jakiś problem techniczny ze swoim Scirocco mk1 lub mk2, tu zapytaj o rozwiązanie.
Awatar użytkownika
Kamil
Kapitan Bomba
Kapitan Bomba
Posty: 2832
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
Model: Scirocco II
Numer GG: 5363528
Lokalizacja: Warszawa

[mk2] tuleje zawieszenia - rozmiary

Post autor: Kamil »

Siemano, przymierzam się nieśmiało do poliuretanów w zawieszeniu i znalazłem taki zestaw:

https://www.strongflex.eu/pl/volkswagen ... 21658.html

ale kurde... tam jest tyle wariantów średnic, że się pogubiłem. Zakładam, że chodzi o stabilizator - przód to się domyślam, że najcieńszy jest z 1,6, średni z 1,8, a najgrubszy z 16v - mam rację?
Ale co z tyłem? Były aż 4 rodzaje? Mogę jakoś stwierdzić jaki mam, czy muszę się położyć z suwmiarką?

Pzdr.
K.
Old Volkswagens never die, they just get lower.
Awatar użytkownika
Majkel
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2646
Rejestracja: 30 mar 2008, 22:31
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Łódź

Re: [mk2] tuleje zawieszenia - rozmiary

Post autor: Majkel »

Ja bym na Twoim miejscu się rzucił pod auto :D ja mam te graty na wierzchu teraz ale ile masz pewności, że przez te wszystkie lata nikt nic nie zmieniał? Swoją drogą jak przetestujesz pasowanie tych poliuretanów to daj znać :P
Awatar użytkownika
Gółek
Maniak
Maniak
Posty: 1608
Rejestracja: 02 gru 2007, 11:20
Model: Scirocco II
Numer GG: 4967939
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: [mk2] tuleje zawieszenia - rozmiary

Post autor: Gółek »

Kamil, daj sobie spokój, zakładaj ori gumy.
Gwint TA i poli spowoduje że auto stanie się już tylko torowe. Pozdrawiam Tomek
Tomek (vw@maniak)
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
Awatar użytkownika
Mowad
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2421
Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: [mk2] tuleje zawieszenia - rozmiary

Post autor: Mowad »

Warszawskie ulice to jak tor prawie ;)
------------------->Obrazek<-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: [mk2] tuleje zawieszenia - rozmiary

Post autor: obar »

Jeśli weźmiesz 65 ShA, to będzie prawie jak ori gumy, bo ori to ok 67twardości ShA, natomiast poli inaczej się zachowują, więc tak czy tak będą sztywniejsze i trochę to będzie odczuwalne, ale auto będzie bardziej posłuszne i szybciej będzie reagować na skręty kierownicą.
Poza tym choćby z tego względu warto założyć poli i zapomnieć o remontach zawieszenia (a przynajmniej tam, gdzie są tuleje).
https://www.youtube.com/watch?v=zuNDcFqh_Iw
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Awatar użytkownika
Gółek
Maniak
Maniak
Posty: 1608
Rejestracja: 02 gru 2007, 11:20
Model: Scirocco II
Numer GG: 4967939
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: [mk2] tuleje zawieszenia - rozmiary

Post autor: Gółek »

Czyli zdania są podzielone :)
Lecz ja dalej,mimo iż teraz używam poli :)
przy gwincie TA jestem na nie.
Pozdr Tomek
Tomek (vw@maniak)
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
Gregor99
Nowy
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 30 wrz 2016, 13:24
Model: Scirocco III

Re: [mk2] tuleje zawieszenia - rozmiary

Post autor: Gregor99 »

Jedni mówią właśnie o poli, a inni, żeby nie ruszać oryginału. Z drugiej jednak strony przy poli kierowanie znacznie się zmieni (przerabiałem już to nie raz) - w jednym aucie było to na plus, a w drugim komfort jazdy był mniejszy moim zdaniem. Teraz mam więc dylemat, bo z tego co patrzyłem tu https://www.ucando.pl/k/zawieszenia-i-amortyzatory/U03 to cena oryginału i poli będzie niemalże podobna. Jak sytuacja wygląda u Was? Brać poli lepiej?
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: [mk2] tuleje zawieszenia - rozmiary

Post autor: obar »

Gregor99 pisze: 05 lut 2019, 17:09 Z drugiej jednak strony przy poli kierowanie znacznie się zmieni (przerabiałem już to nie raz) - w jednym aucie było to na plus, a w drugim komfort jazdy był mniejszy moim zdaniem.
Co rozumiesz poprzez "na plus"? Bo na plus to się zmienia charakterystyka i reakcja auta na skręt. Prawdą jest, że charakterystyka tłumienia, czy przenoszenia drgań poli różni się od gumy. Ja mam poli 65 założone w audi b4 na seryjnym zawiasie i na początku auto było nieco sztywne. Po krótkim dystansie wszystko się ułożyło i jest spokój. Tłumi nierówności podobnie jak guma, ale nie wszystkie. Ostrzejsze załamania czy pęknięcia w drodze są delikatnie bardziej odczuwalne. No ale druga różnica pomiędzy tymi elementami to taka, że od kilku lat nie zaglądałem w zawieszenie.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
ODPOWIEDZ