Problem z kupnem scirocco

Jeśli masz problem techniczny dotyczący Scirocco mk3, tu zapytaj o rozwiązanie.
czik3n
Nowy
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: wtorek, 14 lut 2017, 12:33
Numer GG: 394902

Problem z kupnem scirocco

Post autor: czik3n » wtorek, 14 lut 2017, 13:09

Witam,

Jestem nowym użytkownikiem dlatego z góry przepraszam jeśli temat jest w złym dziale. W okresie wakacyjnym stanę przed kupnem pierwszego własnego samochodu stąd też moje tak wczesne zainteresowanie tematem. Wybór na scirocco padł przypadkowo, zobaczyłem autko na ulicy i tak po nitce do kłębka dowiedziałem się co nieco o tym aucie.
Może troszkę o mnie żeby rzucić trochę światła na całą sytuacje. Jestem studentem 23lata dotychczas jeździłem autami w domu , jeden "odziedziczyłem" po rodzicach, dlatego napisałem że kupno w.w auta będzie moim pierwszym za własne ( ciężko zarobione swoją drogą ) pieniądze. Nie chce auta względnie starego więc szukam czegoś od 2009/2010 w górę. W domu wszystkie auta to diesle i choć dzięki bogu awaryjne nie są to jednak chciałbym coś w benzynie gdyż odkąd pamiętam jeździłem ropniakami, a u mnie patrząc po aucie którym jeżdzę obecnie diesel tylko by się męczył z racji tego iż nie robie kilkuset kilometrowych tras.
Pod uwagę patrząc na budżet który chce wydać (+-) 35/40k maksymalnie typowałem 4 auta:
*Renault Lagune Coupe
*VW Scirocco
*Opla Astre GTC
*Renault Megane Coupe
Pozostałe 3 auta w pewnym sensie odrzuciłem z różnych powodów bardziej schylam się ku Scirocco ponieważ podoba mi się najbardziej i powoli spędza mi sen z powiek :D. Chciałbym się dowiedzieć co nieco jak to jest z awaryjnością silników TSI, przezornie pewnie będę szukał auta od 2010 z racji tego, że pierwsze modele mogą mieć jakieś wady, chociaż kto wie jak to mówią. Czy turbiny szybko ulegają awarii ? Jakie są najczęstsze usterki? jak wypada spalanie? Czy silnik 1.4 daje sobie radę i czy lepiej nastawić się na 122KM czy 160KM. Jak to jest w ogóle z uturbionymi benzynami ponieważ im wiecej o tym czytam w internecie tym wiecej zdan jest podzielonych. Szczerze ubolewam, że w tym modelu nie ma ani jednego silnika benzynowego wolnossącego, ponieważ chciałbym założyć GAZ.. tak Panie i Panowie wiem jak to brzmi i jakie oburzenie wywołuje to słowo, jednak patrząc na ceny paliw i gazu ( obecnie leje vervę ON za 4.89 :( ) chciałbym trochę zmniejszyć koszty. Zdaje sobie sprawę, że zaraz odezwie się ktoś kto powie, że skoro nie stać mnie na benzynę to nie powinienem tego auta kupować. Racja! dlatego chce się przekonać czy jest możliwe założenie gazu do silnika tsi i czy nie grozi to ewentualną awarią silnika. Jestem "napalony" na scirocco a nie chce kupować auta na gorąco dlatego już teraz wolę wiedzieć na czym stoję i ewentualnie jeśli niemożliwe będzie założenie instalacji LPG, wykluczę to auto. Widząc ilość aut które jeżdzą po naszych polskich drogach z silnikami TSI ( wszelkiej maści Skody, czy nawet Golfy czy Polo) ciężko mi uwierzyć , że polacy jeżdzą tymi autami na czystej benzynie, jednak patrząc na aukcje ani jednego scirroco nie znalazłem z gazem, więc czy NIE DA SIĘ ? czy może jednak ludzie nie widzą potrzeby jeśli tak to dlaczego? czyżby to auto paliło mało benzyny? .
Rozpisałem się może niezbyt czytelnie lecz chciałbym co nieco dowiedzieć się na temat tych aut, czym się kierować przy ewentualnym kupnie, na co zwrócić uwagę, nie zależy mi na mocy więc w zupełności chociażby wystarczyło by mi te 122KM, wydaje mi się to rozsądniejsze bo czy silniczek tak skromny jak 1.4 nie jest zbyt wysilony przy tych 160KM ?

Dziękuje za wszelkie rady i pozdrawiam , również tych którzy obrzucą mnie "mięsem" za zbeszczeszczenie silnika Gazem :)

sciDSG_2.0
Nowy
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: piątek, 19 maja 2017, 11:18
Model: Scirocco III

Re: Problem z kupnem scirocco

Post autor: sciDSG_2.0 » piątek, 19 maja 2017, 11:32

Witaj,

Chcesz koniecznie benzynę? Hmmm, może i dobry wybór ale diesel'e nie są gorsze. powiem tak, jeśli benzyna to 2.0. Dlaczego? Silniki 1.4 160KM są awaryjne. nie wiadomo dlaczego zaczynają puchnąć tłoki i silnik nawet przy niskim przebiegiem jest/może być (nie musi) być zatarty. dopiero jakoś w późniejszych latach to poprawili. A silniki o mocy 122 KM są słabe, a spalają tyle samo paliwa (może i więcej) co 2.0. Ja odradzam 1.4. Sam szukałem 160KM i rozmawiałem z wieloma mechanikami na temat tych silników. Nawet w salonie VW w Bielsku-Białej odradzili mi tą opcję. Obecnie od ponad roku jeżdżę 2.0 TDI 103kW z DSG i jestem mega zadowolony. Mam lekko zmodyfikowany układ wydechowy (większy przelot) dołożony sportowy wkład filtra powietrza i autko na hamowni wyjechało z wykresem na 152 KM przy spalaniu średnio 5.1l/100km. nawet na gazie nie przejedziesz tyle co diesel'em z takim spalaniem tymbardziej ze skrzynia DSG pomaga w oszczędności paliwa. Gorąco polecam silnik diesel'a 140KM albo 170. Zapomniałem dodać że ja też nie robie jakichś mega wielkich tras (dziennie jakieś 60 km) Jeśli Cię nie przekonałem do TDI to przynajmniej nie bierz 1.4. Lepsze będzie 2.0-palą tyle samo(porównywalnie). A jeśli chodzi o gaz to wydaje mi sie że 2.0 lepiej go będzoe tolerować.
Pozdrawiam serdecznie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości