Strona 1 z 1

Wymiana śrub łożysk głównych i korbowodowych 16V KR

: 29 lip 2020, 10:36
autor: solarhh
Takie pytanie mam do bardziej doświadczonych - czy przy remoncie silnika wymieniać śruby przy łożyskach głównych, szpilki wraz z nakrętkami od korbowodów i śruby głowicy ? Wszystkie te śruby najprawdopodobniej były dokręcane raz w fabryce ale pewności nie mam. Też nie wiem czy nowe śruby klepane pewnie przez żółte rączki na pewno są lepsze niż te oryginalne.

Autodata twierdzi że śrub tych łącznie z głowicą się nie wymienia ale może coś ktoś wie więcej bo szkoda żeby za parę stów w piach poszedł silnik...

Re: Wymiana śrub łożysk głównych i korbowodowych 16V KR

: 11 sie 2020, 21:34
autor: obar
Do głowicy kupujesz nowy komplet. Reszta zostaje, jeśli nie jest pordzewiała, lub przeciągnięta. Musisz bardzo uważać na szpilki wałków rozrządu, jeśli będziesz odkręcać wałki. 15Nm w 16V dla takiej szpilki to maks i to podaje producent. 20Nm w 8V.
Podpory i reszta śrub i nakrętek wewnętrznych zostaje.

Re: Wymiana śrub łożysk głównych i korbowodowych 16V KR

: 14 sie 2020, 22:18
autor: solarhh
dzięki, tak właśnie zrobiłem - głowica nowe reszta została