Wysoka temperatura cieczy chłodzącej

Jeśli masz jakiś problem techniczny ze swoim Scirocco mk1 lub mk2, tu zapytaj o rozwiązanie.
DawidK
Nowy
Nowy
Posty: 14
Rejestracja: niedziela, 24 mar 2019, 12:04
Model: Scirocco II

Wysoka temperatura cieczy chłodzącej

Post autor: DawidK » wtorek, 2 kwie 2019, 22:06

Witam,
Scirocco MK2 silnik: 1,8l. 95 KM. JH. mechaniczny wtrysk, skrzynia biegów automatyczna.

Powoli ogarniam moje Scirocco i kolejnym problemem był padnięty czujnik temp. cieczy chłodz.
Kupiłem nowy - VEMO, zamontowałem i pokazuje mi wskaźnik na zegarach, aż 3/4 skali, gdzie zwykle w autach pokazuje 1/2 skali czyli około 90st. celsjusza.
Czy to jest dopuszczalne - taka wskazywana temp.?
Dodam, że jak pojeżdżę w koło komina to wentylator chłodnicy się włącza.

Awatar użytkownika
wróżka
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 408
Rejestracja: sobota, 1 gru 2007, 15:50
Model: Scirocco II
Numer GG: 9084901
Lokalizacja: Szczecinek

Re: Wysoka temperatura cieczy chłodzącej

Post autor: wróżka » wtorek, 2 kwie 2019, 22:20

Nie powinien tak wysoko wskazywać. Jakiś pewnie nie bardzo ten nowy czujnik.

DawidK
Nowy
Nowy
Posty: 14
Rejestracja: niedziela, 24 mar 2019, 12:04
Model: Scirocco II

Re: Wysoka temperatura cieczy chłodzącej

Post autor: DawidK » środa, 3 kwie 2019, 10:32

Rozważam jeszcze termostat, który może otwierać duży obieg przy tak wys. temperturze.

Awatar użytkownika
Kamil
Kapitan Bomba
Kapitan Bomba
Posty: 2767
Rejestracja: poniedziałek, 8 paź 2007, 20:15
Model: Scirocco II
Numer GG: 5363528
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wysoka temperatura cieczy chłodzącej

Post autor: Kamil » środa, 3 kwie 2019, 11:34

Jakbyś miał uszkodzony termostat, to wentylator by Ci się nie włączał, bo gorący płyn nie dotarłby do chłodnicy. No chyba, że otwiera się tylko częściowo. Obmacaj chłodnice i węże po zagrzaniu samochodu. Jeśli wszystko jest gorące (chłodnica w całości), to raczej nie termostat.
Jeśli samochód się nie przegrzewa (nie gotuje, mówiąc kolokwialnie), to prawdopodobnie czujnik nie zgadza się zakresem ze wskaźnikiem. Możesz od bidy spróbować jakoś zmierzyć temperaturę cieczy, ale tu jest problem, bo jak odkręcisz korek, to zmieni się ciśnienie w układzie, a co za tym idzie temperatura.
Old Volkswagens never die, they just get lower.

Awatar użytkownika
Mowad
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2393
Rejestracja: poniedziałek, 3 gru 2007, 18:21
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Wysoka temperatura cieczy chłodzącej

Post autor: Mowad » środa, 3 kwie 2019, 22:24

Jestem kiepski z fizyki, ale wydaje mi się, że zmiana ciśnienia w układzie nie zmienia temperatury, a jedynie fakt, że płyn pod ciśnieniem zagotuje się później. Dlatego po odkręceniu korka i po spadku ciśnienia w układzie płyn może od razu się zagotować i wylać (przy tej samej temperaturze).
A ktoś może podać numery właściwego czujnika? Bo mi w sumie pokazuje tak samo w 3/4, jak się przekonałem, że się nie zagotował nawet w korku to to olałem i tak jeżdżę, ale ja jeśli się nie mylę zostawiłem sobie czujnik z 6A, a ten oryginał z JH zezłomowałem razem z silnikiem. A przed swapem faktycznie strzałka zatrzymywała się w 1/2 wskaźnika.
------------------->Obrazek<-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013

Awatar użytkownika
spirit
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2692
Rejestracja: sobota, 1 gru 2007, 20:27
Model: Scirocco II
Numer GG: 8805675
Lokalizacja: WOR

Re: Wysoka temperatura cieczy chłodzącej

Post autor: spirit » środa, 3 kwie 2019, 23:04

Czujnik temperatury wody ma wartość 125 stopni, w MFA od oleju jest identyczny.
Było: 91 GT II LC6V JH RIP
Jest: 90 GT II L90E 2.0 PB + BLOS
Jest: 82 1.8 ABS + BLOS

ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Kamil
Kapitan Bomba
Kapitan Bomba
Posty: 2767
Rejestracja: poniedziałek, 8 paź 2007, 20:15
Model: Scirocco II
Numer GG: 5363528
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wysoka temperatura cieczy chłodzącej

Post autor: Kamil » czwartek, 4 kwie 2019, 09:10

Mowad pisze:
środa, 3 kwie 2019, 22:24
Jestem kiepski z fizyki, ale wydaje mi się, że zmiana ciśnienia w układzie nie zmienia temperatury, a jedynie fakt, że płyn pod ciśnieniem zagotuje się później. Dlatego po odkręceniu korka i po spadku ciśnienia w układzie płyn może od razu się zagotować i wylać (przy tej samej temperaturze).
Mowad, masz rację :) wiedziałem, że jakaś tam zależność między ciśnieniem a temperaturą jest ;). To temperatura wrzenia się zmienia, a nie temperatura sama w sobie. Dzięki za sprostowanie.

Ps. A w MFA czujnik temperatury oleju nie jest przypadkiem do 150 stopni, taki sam jak na zegar VDO?
Old Volkswagens never die, they just get lower.

Awatar użytkownika
Mowad
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2393
Rejestracja: poniedziałek, 3 gru 2007, 18:21
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Wysoka temperatura cieczy chłodzącej

Post autor: Mowad » czwartek, 4 kwie 2019, 10:05

125 w oleju to faktycznie dosc dziwnie, bo przeciez olej moze sie zagrzac do 130st przy upalaniu. Ja mam jakis czujnik temperatury oleju luzem to ma na obudowie wybite ze do 180 stopni jest. To dla odmiany wartosc z kosmosu, chociaz w audi mam wskazniki vdo wyskalowane do 170 stopni wiec moze tam ma byc taki czujnik.
------------------->Obrazek<-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013

Awatar użytkownika
spirit
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2692
Rejestracja: sobota, 1 gru 2007, 20:27
Model: Scirocco II
Numer GG: 8805675
Lokalizacja: WOR

Re: Wysoka temperatura cieczy chłodzącej

Post autor: spirit » czwartek, 4 kwie 2019, 19:31

Czujnik o wartości 180 stopni jest do dodatkowego wskaźnika temperatury o wartości 170 stopni, jest jeszcze trochę mniej spotykany dodatkowy wskaźnik 150 stopni o którym Kamil wspomniał. A w MFA i wskaźniku temperatury wody w liczniku jest czujnik 125 stopni.
Było: 91 GT II LC6V JH RIP
Jest: 90 GT II L90E 2.0 PB + BLOS
Jest: 82 1.8 ABS + BLOS

ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Kamil
Kapitan Bomba
Kapitan Bomba
Posty: 2767
Rejestracja: poniedziałek, 8 paź 2007, 20:15
Model: Scirocco II
Numer GG: 5363528
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wysoka temperatura cieczy chłodzącej

Post autor: Kamil » czwartek, 4 kwie 2019, 20:27

Hmm... na torze w zeszłym roku raczej na pewno miałem temperaturę oleju na MFA powyżej 125 stopni, bo pamiętam, że specjalnie studziłem przed zgaszeniem.
Upierałbym się przy zdaniu Mowada, że do oleju 150, ale nie mam screena z etki, to się nie będę upierał :)
Old Volkswagens never die, they just get lower.

Awatar użytkownika
Mowad
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2393
Rejestracja: poniedziałek, 3 gru 2007, 18:21
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Wysoka temperatura cieczy chłodzącej

Post autor: Mowad » piątek, 5 kwie 2019, 12:12

Zmieniłem sobie czujnik na nowy. Na starym było napisane jednak 125st więc był prawidłowy. Na starym w momencie włączenia się wentylatora pokazywało 3/4 skali, na nowym, jakimś zamienniku wskazówka w tym samym momencie dochodzi do końca skali :D WTF? Zmierzyłem też wtedy temperaturę pirometrem na obudowie chłodnicy nad czujnikiem i miała około 90 stopni. Może być że to wskaźnik w zegarach nie ogarnia?
------------------->Obrazek<-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013

Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4431
Rejestracja: wtorek, 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: Wysoka temperatura cieczy chłodzącej

Post autor: obar » niedziela, 14 kwie 2019, 23:37

A ori jest 125 czy 120 stopni?
Ja mam chyba też już zmieniony i u mnie wychył na 3/4 skali to norma, a olej pokazuje w granicach 95-100 stopni.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V

resti
Nowy
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: wtorek, 21 maja 2019, 14:11
Model: Scirocco II

Re: Wysoka temperatura cieczy chłodzącej

Post autor: resti » wtorek, 16 lip 2019, 10:14

Generalnie nie można doprowadzać do sytuacji, w której samochód łapie zbyt wysoką temperaturę. Wysoka temperatura jest dla nowych silników zabójcza, wymiernie skracając ich żywotnosć. Auto łapie zbyt wysoką temperaturę z różnych przyczyn - być może jest coś nie tak z pompą wody, z termostatem, bądź z kanałami (jakaś nieszczelność).
Może to być groźne, zwłaszcza podczas tych wysokich temperatur letnich.

Nie ma co czekać do powazniejszej awarii. Duży wybór części zamiennych będą mieli w Motoszef - konkretnie tutaj: https://motoszef.pl/

ODPOWIEDZ