Strona 1 z 1

[mk2] tuleje zawieszenia - rozmiary

: 27 gru 2018, 20:23
autor: Kamil
Siemano, przymierzam się nieśmiało do poliuretanów w zawieszeniu i znalazłem taki zestaw:

https://www.strongflex.eu/pl/volkswagen ... 21658.html

ale kurde... tam jest tyle wariantów średnic, że się pogubiłem. Zakładam, że chodzi o stabilizator - przód to się domyślam, że najcieńszy jest z 1,6, średni z 1,8, a najgrubszy z 16v - mam rację?
Ale co z tyłem? Były aż 4 rodzaje? Mogę jakoś stwierdzić jaki mam, czy muszę się położyć z suwmiarką?

Pzdr.
K.

Re: [mk2] tuleje zawieszenia - rozmiary

: 27 gru 2018, 22:02
autor: Majkel
Ja bym na Twoim miejscu się rzucił pod auto :D ja mam te graty na wierzchu teraz ale ile masz pewności, że przez te wszystkie lata nikt nic nie zmieniał? Swoją drogą jak przetestujesz pasowanie tych poliuretanów to daj znać :P

Re: [mk2] tuleje zawieszenia - rozmiary

: 28 gru 2018, 06:28
autor: Gółek
Kamil, daj sobie spokój, zakładaj ori gumy.
Gwint TA i poli spowoduje że auto stanie się już tylko torowe. Pozdrawiam Tomek

Re: [mk2] tuleje zawieszenia - rozmiary

: 28 gru 2018, 18:13
autor: Mowad
Warszawskie ulice to jak tor prawie ;)

Re: [mk2] tuleje zawieszenia - rozmiary

: 16 sty 2019, 23:07
autor: obar
Jeśli weźmiesz 65 ShA, to będzie prawie jak ori gumy, bo ori to ok 67twardości ShA, natomiast poli inaczej się zachowują, więc tak czy tak będą sztywniejsze i trochę to będzie odczuwalne, ale auto będzie bardziej posłuszne i szybciej będzie reagować na skręty kierownicą.
Poza tym choćby z tego względu warto założyć poli i zapomnieć o remontach zawieszenia (a przynajmniej tam, gdzie są tuleje).
https://www.youtube.com/watch?v=zuNDcFqh_Iw

Re: [mk2] tuleje zawieszenia - rozmiary

: 18 sty 2019, 22:20
autor: Gółek
Czyli zdania są podzielone :)
Lecz ja dalej,mimo iż teraz używam poli :)
przy gwincie TA jestem na nie.
Pozdr Tomek

Re: [mk2] tuleje zawieszenia - rozmiary

: 05 lut 2019, 17:09
autor: Gregor99
Jedni mówią właśnie o poli, a inni, żeby nie ruszać oryginału. Z drugiej jednak strony przy poli kierowanie znacznie się zmieni (przerabiałem już to nie raz) - w jednym aucie było to na plus, a w drugim komfort jazdy był mniejszy moim zdaniem. Teraz mam więc dylemat, bo z tego co patrzyłem tu https://www.ucando.pl/k/zawieszenia-i-amortyzatory/U03 to cena oryginału i poli będzie niemalże podobna. Jak sytuacja wygląda u Was? Brać poli lepiej?

Re: [mk2] tuleje zawieszenia - rozmiary

: 19 lut 2019, 19:49
autor: obar
Gregor99 pisze: 05 lut 2019, 17:09 Z drugiej jednak strony przy poli kierowanie znacznie się zmieni (przerabiałem już to nie raz) - w jednym aucie było to na plus, a w drugim komfort jazdy był mniejszy moim zdaniem.
Co rozumiesz poprzez "na plus"? Bo na plus to się zmienia charakterystyka i reakcja auta na skręt. Prawdą jest, że charakterystyka tłumienia, czy przenoszenia drgań poli różni się od gumy. Ja mam poli 65 założone w audi b4 na seryjnym zawiasie i na początku auto było nieco sztywne. Po krótkim dystansie wszystko się ułożyło i jest spokój. Tłumi nierówności podobnie jak guma, ale nie wszystkie. Ostrzejsze załamania czy pęknięcia w drodze są delikatnie bardziej odczuwalne. No ale druga różnica pomiędzy tymi elementami to taka, że od kilku lat nie zaglądałem w zawieszenie.