Strona 1 z 1
[mk2] tuleje zawieszenia - rozmiary
: 27 gru 2018, 20:23
autor: Kamil
Siemano, przymierzam się nieśmiało do poliuretanów w zawieszeniu i znalazłem taki zestaw:
https://www.strongflex.eu/pl/volkswagen ... 21658.html
ale kurde... tam jest tyle wariantów średnic, że się pogubiłem. Zakładam, że chodzi o stabilizator - przód to się domyślam, że najcieńszy jest z 1,6, średni z 1,8, a najgrubszy z 16v - mam rację?
Ale co z tyłem? Były aż 4 rodzaje? Mogę jakoś stwierdzić jaki mam, czy muszę się położyć z suwmiarką?
Pzdr.
K.
Re: [mk2] tuleje zawieszenia - rozmiary
: 27 gru 2018, 22:02
autor: Majkel
Ja bym na Twoim miejscu się rzucił pod auto
ja mam te graty na wierzchu teraz ale ile masz pewności, że przez te wszystkie lata nikt nic nie zmieniał? Swoją drogą jak przetestujesz pasowanie tych poliuretanów to daj znać
Re: [mk2] tuleje zawieszenia - rozmiary
: 28 gru 2018, 06:28
autor: Gółek
Kamil, daj sobie spokój, zakładaj ori gumy.
Gwint TA i poli spowoduje że auto stanie się już tylko torowe. Pozdrawiam Tomek
Re: [mk2] tuleje zawieszenia - rozmiary
: 28 gru 2018, 18:13
autor: Mowad
Warszawskie ulice to jak tor prawie
Re: [mk2] tuleje zawieszenia - rozmiary
: 16 sty 2019, 23:07
autor: obar
Jeśli weźmiesz 65 ShA, to będzie prawie jak ori gumy, bo ori to ok 67twardości ShA, natomiast poli inaczej się zachowują, więc tak czy tak będą sztywniejsze i trochę to będzie odczuwalne, ale auto będzie bardziej posłuszne i szybciej będzie reagować na skręty kierownicą.
Poza tym choćby z tego względu warto założyć poli i zapomnieć o remontach zawieszenia (a przynajmniej tam, gdzie są tuleje).
https://www.youtube.com/watch?v=zuNDcFqh_Iw
Re: [mk2] tuleje zawieszenia - rozmiary
: 18 sty 2019, 22:20
autor: Gółek
Czyli zdania są podzielone
Lecz ja dalej,mimo iż teraz używam poli
przy gwincie TA jestem na nie.
Pozdr Tomek
Re: [mk2] tuleje zawieszenia - rozmiary
: 05 lut 2019, 17:09
autor: Gregor99
Jedni mówią właśnie o poli, a inni, żeby nie ruszać oryginału. Z drugiej jednak strony przy poli kierowanie znacznie się zmieni (przerabiałem już to nie raz) - w jednym aucie było to na plus, a w drugim komfort jazdy był mniejszy moim zdaniem. Teraz mam więc dylemat, bo z tego co patrzyłem tu
https://www.ucando.pl/k/zawieszenia-i-amortyzatory/U03 to cena oryginału i poli będzie niemalże podobna. Jak sytuacja wygląda u Was? Brać poli lepiej?
Re: [mk2] tuleje zawieszenia - rozmiary
: 19 lut 2019, 19:49
autor: obar
Gregor99 pisze: ↑05 lut 2019, 17:09
Z drugiej jednak strony przy poli kierowanie znacznie się zmieni (przerabiałem już to nie raz) - w jednym aucie było to na plus, a w drugim komfort jazdy był mniejszy moim zdaniem.
Co rozumiesz poprzez "na plus"? Bo na plus to się zmienia charakterystyka i reakcja auta na skręt. Prawdą jest, że charakterystyka tłumienia, czy przenoszenia drgań poli różni się od gumy. Ja mam poli 65 założone w audi b4 na seryjnym zawiasie i na początku auto było nieco sztywne. Po krótkim dystansie wszystko się ułożyło i jest spokój. Tłumi nierówności podobnie jak guma, ale nie wszystkie. Ostrzejsze załamania czy pęknięcia w drodze są delikatnie bardziej odczuwalne. No ale druga różnica pomiędzy tymi elementami to taka, że od kilku lat nie zaglądałem w zawieszenie.