przepis na hamulce 312 do mk2

Jeśli masz jakiś problem techniczny ze swoim Scirocco mk1 lub mk2, tu zapytaj o rozwiązanie.
atosss007
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2505
Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
Model: Scirocco II
Numer GG: 5067333
Lokalizacja: Austevoll Norway

przepis na hamulce 312 do mk2

Post autor: atosss007 »

Witam po dłuższej przerwie.
Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie swap hamulce na większe. Obecnie mam 280 mm i działają przyzwoicie. Jednak jakiś czas temu przyszło mi hamować do 0 z prędkości 240 km/h i po owym hamowaniu przyszedł czas na refleksje.
Stwierdziłem, że przy obecnej mocy i prędkościach z jakimi Lubie sobie pojeździć, zaciski 280 mm z przodu to za mało. Tak więc przyszedł czas na założenie większych i bardziej efektywnych hamulców. I tu moje pytanie do tych którzy te temat znają.
Jakie felgi wchodzą na zacisk 312 mm ? Chodzi mi o konkretny model i firmę bo to ze 16 cali to wiem. Chce zrobić rozeznanie czy znajdę jakieś względnie fajne felgi pod ten setup. I drugie pytanie ... na jaki profil opony można sobie pozwolić mając już obniżone zawieszenie ? Myślę nad nad poszerzeniem błotnika aby móc włożyć 215 z przodu. Za odpowiedzi typu ... poszerzanie błotnikow jest be jest głupie itp uprzejmie dziękuję. Interesują mnie konkrety odnośnie felg i opon pod zaciski 312mm. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł z czego wziąć zaciski tez chętnie wyslucham. Na chwile obecna myślę o zaciskach z porsche Cayenne turbo. Jakieś inne sugestie ?
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Awatar użytkownika
voo
Pisarz
Pisarz
Posty: 1358
Rejestracja: 01 gru 2007, 09:07
Model: Scirocco II
Lokalizacja: FZ

Re: przepis na hamulce 312 do mk2

Post autor: voo »

Masz kit czy regulowane ? Jak masz regulowane i jeszcze w planach poszerzenia to upchasz wszystko. Sroka Wesyla ma h-ce z Prosie i stoi na 16stce.
365 dni obsesyjnie.
atosss007
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2505
Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
Model: Scirocco II
Numer GG: 5067333
Lokalizacja: Austevoll Norway

Re: przepis na hamulce 312 do mk2

Post autor: atosss007 »

Mam regulowane ale tylko dobicie amorka. Na odbiciu jest huk jak jest za wysoko. Wiec zbyt wysoko tez nie podniose. Dlatego muszę wypracować jakiś kompromis. Zaraz oba dam temat Wesyla
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Awatar użytkownika
BWolf16V
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 428
Rejestracja: 19 sty 2017, 13:22
Model: Scirocco II
Lokalizacja: LDZ

Re: przepis na hamulce 312 do mk2

Post autor: BWolf16V »

Ja badaniem temat hebli i dla mnie problem to opona bo 215/40/16 powinno być ale ciezko w semi-slicku o takie zostałem na 280mm a może warto pomyśleć o niski profilu jeśli latach tylko na autostradach a nie Daily?
Jakie masz tarcz i klocki teraz? Płyn przewody?
Za dlugie było hamowanie czy później hbla nie było?
Pytam bo ja kilka razy hamowania 200 do 0 oporowe i wiem że da się lepiej ale póki co jestem zadowolony :)
VW Scirocco Mk1 '75 1.5 -> 1.8EX // było
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 DX LPG // było
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 16V US // było

--
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 16V (projekt #ClassicCup) // jest :twisted:
atosss007
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2505
Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
Model: Scirocco II
Numer GG: 5067333
Lokalizacja: Austevoll Norway

Re: przepis na hamulce 312 do mk2

Post autor: atosss007 »

Tarcze sa mikody. Tylko nawiercane. A klocki hawk performance. Takze setyp jest dobry ale tak do 250 koni mysle. Chodzi mi o to aby przy mocnym hamowaniu przy duzej predkosci skrocic droge hamowania. Jesli chodzi o gumowy pedal czy tego typu bolaczki to nie odczulem. Po prostu droga hamowania w moim odczuciu byla za dluga. Gdyby nie pomoc biegami obawiam sie ze bym nie wyhamowal. Takze chyba jedyne dobre rozwiazanie to wieksza tarcza i mocniejszy zacisk. No i automatycznie mozna myslec o szerszych oponach
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Awatar użytkownika
Mowad
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2421
Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: przepis na hamulce 312 do mk2

Post autor: Mowad »

Ale to masz za mało siły hamowania? Jak mocno depniesz na dużej prędkości to dasz rade zablokować koła? Bo jak nie może lepiej w większą pompę zainwestować? Taniej a efekt właściwy skoro się nie przegrzewają. A jak się blokują, to większy zacisk z większą tarczą niewiele zmieni, oprócz większej zdolności do przyjęcia ciepła. Owszem siła też wzrośnie, ale jeśli obecne dają radę zerwać przyczepność przy każdej prędkości, to koła będą blokować się szybciej, a Ty stracisz na możliwości precyzyjnego dozowania siły. Pytam, bo ja jestem w stanie zablokować koła przy tej samej średnicy i tych samych klockach przy każdej prędkości i choć samochód mam słabszy to jednak cięższy, a ostatecznie hamowania też mam z podobnych prędkości i ogarnia ten mój zestaw fajnie.
------------------->Obrazek<-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
atosss007
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2505
Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
Model: Scirocco II
Numer GG: 5067333
Lokalizacja: Austevoll Norway

Re: przepis na hamulce 312 do mk2

Post autor: atosss007 »

Kurcze powiem Ci Mowad ze w sumie to nie wiem. Nie probowalem nigdy zablokowac kol przy duzej predkosci. Zawsze staram sie do tego nie dopuscic. Ale w sumie mozesz miec racje. Moze kwestia samej pompy hamulcowej. Tak na dobra sprawe to nawet nie wiem jaka ona jest. Tzn. Nie pamietam ... musze to sprawdzic ;-)
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Awatar użytkownika
BWolf16V
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 428
Rejestracja: 19 sty 2017, 13:22
Model: Scirocco II
Lokalizacja: LDZ

Re: przepis na hamulce 312 do mk2

Post autor: BWolf16V »

Mowad ma duzo racji ja u siebie tez moge zblokowac heble mimo ze opony semi-slicki bloki nie robie ale wiem ze sie da bo raz sie ratowalem przed "zielonym" poboczem i za duzo paniki bloki poszly i trawa
ale pompe mam z toledo 22.4
smieszna cena a mysle ze duzo lepiej

teraz heble beda na pedalboxie i podwojnej pompie i roznica tez pewnie bedzie ale tylko w reakcji (tak mysle)
korektor sily hamowania tez duzo daje w kwestii ostrego hamowania jesli zaczyna nosic tylem
duzo musialem sie bawic zeby idealnie ustawic ale na suchym inaczej idziei na mokrym

taniej bedzie zmienc pompe jak pisze Mowad i sprawdzic :)
ps. bloki przy 250km/h to nie najlepszy pomysl ;) ale od tych 140-150 mysle ze da sie sprawdzic ;)
VW Scirocco Mk1 '75 1.5 -> 1.8EX // było
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 DX LPG // było
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 16V US // było

--
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 16V (projekt #ClassicCup) // jest :twisted:
ODPOWIEDZ