skrzynia biegow
- BWolf16V
- Zaawansowany
- Posty: 428
- Rejestracja: 19 sty 2017, 13:22
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: LDZ
skrzynia biegow
Witam
uzyskalem wreszcie informacje ze moge zastosowac inna skrzynie biegow niz ta ktora byla org w scirocco mk2
chodzi tutaj o wymiane skrzyni biegow z wodzikow na linki i teraz pytanie
jaka najlepiej zastosowac tak by za jakis czas calo rade dolozyc do niej szpere (bo jestem pewien iz to bedzie konieczne)!?
ktora i jakie oznaczenie Waszym zdaniem najlepiej bedzie sie nadawac na tor do silnika 16v?
bardziej zalezy mi tu na przyspieszeniu niz na predkosci max bo ta oscyluje w okolicy 180km/h wiec kazda skrzynia vw ogarnie takie przelozenie vmax
czy sam konwers wodzika na linki jest bardzo skomplikowany !?
bede wdzieczny za wszystkie sugestie
uzyskalem wreszcie informacje ze moge zastosowac inna skrzynie biegow niz ta ktora byla org w scirocco mk2
chodzi tutaj o wymiane skrzyni biegow z wodzikow na linki i teraz pytanie
jaka najlepiej zastosowac tak by za jakis czas calo rade dolozyc do niej szpere (bo jestem pewien iz to bedzie konieczne)!?
ktora i jakie oznaczenie Waszym zdaniem najlepiej bedzie sie nadawac na tor do silnika 16v?
bardziej zalezy mi tu na przyspieszeniu niz na predkosci max bo ta oscyluje w okolicy 180km/h wiec kazda skrzynia vw ogarnie takie przelozenie vmax
czy sam konwers wodzika na linki jest bardzo skomplikowany !?
bede wdzieczny za wszystkie sugestie
VW Scirocco Mk1 '75 1.5 -> 1.8EX // było
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 DX LPG // było
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 16V US // było
--
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 16V (projekt #ClassicCup) // jest
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 DX LPG // było
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 16V US // było
--
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 16V (projekt #ClassicCup) // jest
-
- Fanatyk
- Posty: 2440
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2257011
- Lokalizacja: Warszawa
Re: skrzynia biegow
pamiętaj ze zmiana skrzyni wymaga zmianę mocowań, a te dostepne w Polsce nie mają żadnych homologacji, czy nie będzie to sprzeczne z wymaganiami?
- BWolf16V
- Zaawansowany
- Posty: 428
- Rejestracja: 19 sty 2017, 13:22
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: LDZ
Re: skrzynia biegow
w grupie ktorej startuje auto moze poruszac sie na oponach bez homologacji E i moze miec stosowane rozne elementy ktore nie posiadaja homologacji drogowej wiec uwazam iz to nie powinien byc problem lecz dla pewnosci dopytam ... cena uwaga jak by nie patrzec ))
VW Scirocco Mk1 '75 1.5 -> 1.8EX // było
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 DX LPG // było
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 16V US // było
--
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 16V (projekt #ClassicCup) // jest
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 DX LPG // było
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 16V US // było
--
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 16V (projekt #ClassicCup) // jest
Re: skrzynia biegow
nie jestem pewien czy wiesz po co chcesz zmienić skrzynię. Na torze wyścigowym typu wrocławskie nawet dwójki nie wrzucisz bo jest wąsko i tor krótki.
MOże na torach typu Poznański jest gdzie się rozpędzić....
CO do konwersji wodzika na linki, to jak to chcesz połączyć? wybierak od skrzyni na linki inaczej pracuje niż drążek. Na linkach masz w zasadzie komplet dźwignia ze skrzynią, musisz tylko znaleźć miejsce aby linki sięgły do kabiny albo zastosować dłuższe linki. sprzęgło też będziesz miał wyciskane hydraulicznie a nie na linkę...
- Mowad
- Fanatyk
- Posty: 2422
- Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: skrzynia biegow
Nie no na wrocławskiej Rakietowej to i trójkę zdarzało mi się wrzucać, chociaż zdaje się, że to i tak nie ma znaczenia, bo przestała istnieć. Na Poznaniu, a tam z tego co wiem były kiedyś rozgrywane też rundy classicauto (choć w nieco zmienionej wersji toru), jest zdecydowanie gdzie się rozpędzić.
Patrze na kalendarz tego cyklu i widze tam Kielce, Ułęż, Jastrząb... Myślę że na tych obiektach przy założeniu że skrzynia będzie krótka to spokojnie 4 biegi będą w użyciu. Classicauto to raczej coś szybszego niż KJS wokół trzepaka.
Jeśli chodzi o działanie skrzyni, to na wodzikach, o ile nie będą miały luzów nadmiernych też skrzynia będzie dobrze działać i wymiana na linki to taka sztuka dla sztuki, ale tutaj chyba priorytetem jest zakup nowszej skrzyni, żeby była do niej dostępna szpera, bo jak rozumiem do naszych sciroccowych nikt ich nie robi.
Patrze na kalendarz tego cyklu i widze tam Kielce, Ułęż, Jastrząb... Myślę że na tych obiektach przy założeniu że skrzynia będzie krótka to spokojnie 4 biegi będą w użyciu. Classicauto to raczej coś szybszego niż KJS wokół trzepaka.
Jeśli chodzi o działanie skrzyni, to na wodzikach, o ile nie będą miały luzów nadmiernych też skrzynia będzie dobrze działać i wymiana na linki to taka sztuka dla sztuki, ale tutaj chyba priorytetem jest zakup nowszej skrzyni, żeby była do niej dostępna szpera, bo jak rozumiem do naszych sciroccowych nikt ich nie robi.
-------------------><-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
- BWolf16V
- Zaawansowany
- Posty: 428
- Rejestracja: 19 sty 2017, 13:22
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: LDZ
Re: skrzynia biegow
Mowad dokladnie zakup szpery do 020 graniczy z cudem a do corra sa dostepne
Co do samwgo toru ro np w bialej podlaskiej na lotnisku gdzie jest org jeden cyklu imprez tor jest b.szybki na przelotach predkosci na plziomie 160-180 duzo zalezy od konfiguracji toru ale w tym roku najwolniejszy bedzie Kielce futaj musle ze odcjnek lesny to ok 130-140 cala reszta trasy mniej ... dla przykladu w zeszlym roku w bialej kilka aut z krotkimi skrzynkami z vmax ok180-190 jechaly na prostych na odcince V biegu
Co do polaczenia zdaje sobie spraw iz trzeba bedzie zmienic tez caly wybierak i stad pytanie co i jak?
Uslyszalem juz ze mocowanie bedzoe inne a z tego mie zdawalem sobie sprawy
Teraz najwazniejsze pytanie jakie skrzynie podejda do 16v?
Czy obudowy beda takie same wielkoscia-dlugoscia?
Co do samwgo toru ro np w bialej podlaskiej na lotnisku gdzie jest org jeden cyklu imprez tor jest b.szybki na przelotach predkosci na plziomie 160-180 duzo zalezy od konfiguracji toru ale w tym roku najwolniejszy bedzie Kielce futaj musle ze odcjnek lesny to ok 130-140 cala reszta trasy mniej ... dla przykladu w zeszlym roku w bialej kilka aut z krotkimi skrzynkami z vmax ok180-190 jechaly na prostych na odcince V biegu
Co do polaczenia zdaje sobie spraw iz trzeba bedzie zmienic tez caly wybierak i stad pytanie co i jak?
Uslyszalem juz ze mocowanie bedzoe inne a z tego mie zdawalem sobie sprawy
Teraz najwazniejsze pytanie jakie skrzynie podejda do 16v?
Czy obudowy beda takie same wielkoscia-dlugoscia?
VW Scirocco Mk1 '75 1.5 -> 1.8EX // było
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 DX LPG // było
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 16V US // było
--
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 16V (projekt #ClassicCup) // jest
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 DX LPG // było
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 16V US // było
--
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 16V (projekt #ClassicCup) // jest
-
- Fanatyk
- Posty: 2440
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2257011
- Lokalizacja: Warszawa
Re: skrzynia biegow
raczej wszystkie z 4cylindrowca podejdą , ewentualnie będziesz musiał wymienić łapę, drążek, sprzęgło ( trzeba przerobić na hydraulikę, albo zapodać wysprzeglik z VW transportera T4, wtedy będziesz miał 020 na sprzęgle na lince) i ewentualnie półosie.
- BWolf16V
- Zaawansowany
- Posty: 428
- Rejestracja: 19 sty 2017, 13:22
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: LDZ
Re: skrzynia biegow
rzeczowe odpowiedzi
a teraz inne pytanie czy poloski z corrka sa mocniejsze np z g60 niz te w 16v?
a teraz inne pytanie czy poloski z corrka sa mocniejsze np z g60 niz te w 16v?
VW Scirocco Mk1 '75 1.5 -> 1.8EX // było
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 DX LPG // było
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 16V US // było
--
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 16V (projekt #ClassicCup) // jest
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 DX LPG // było
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 16V US // było
--
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 16V (projekt #ClassicCup) // jest
-
- Fanatyk
- Posty: 2440
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2257011
- Lokalizacja: Warszawa
Re: skrzynia biegow
możliwe ze tak w końcu moc inna, ale mogą mieć inna długość
kiedyś ktoś się chwalił dorabianymi na wymiar, nie pamiętam czy na tym forum czy na corrado.
kiedyś ktoś się chwalił dorabianymi na wymiar, nie pamiętam czy na tym forum czy na corrado.
- BWolf16V
- Zaawansowany
- Posty: 428
- Rejestracja: 19 sty 2017, 13:22
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: LDZ
Re: skrzynia biegow
kurcze martwie sie troche tymi polosiami co prawda w scirocco mk1 mialem opone 220/45/15 polslicka z E drogowa i ruszalem sobie z 4-5tys i nic sie nie urwalo no moze poza mocowaniem silnika (lapy bocznej i lapy z przedniej) - mlody glupi czlowiek byl ...
fakt faktem tam 90ps ale 160nm a 16v tych Nm tez nie ma wcale wiecej wiec sila rzeczy kurcze start z 3500-4000obr zeby nie zakonczyl sie na starcie
hmm....
napisze zaraz na golfiarskim forum moze tam ktos przerabial temat i wie gdzie zapukac by zrobic mocniejsze poloski tak na zas )
fakt faktem tam 90ps ale 160nm a 16v tych Nm tez nie ma wcale wiecej wiec sila rzeczy kurcze start z 3500-4000obr zeby nie zakonczyl sie na starcie
hmm....
napisze zaraz na golfiarskim forum moze tam ktos przerabial temat i wie gdzie zapukac by zrobic mocniejsze poloski tak na zas )
VW Scirocco Mk1 '75 1.5 -> 1.8EX // było
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 DX LPG // było
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 16V US // było
--
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 16V (projekt #ClassicCup) // jest
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 DX LPG // było
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 16V US // było
--
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 16V (projekt #ClassicCup) // jest
Re: skrzynia biegow
Zgadza się, na rakietowej można było ale teraz we Wrocławiu do łask wrócił tor niskie łąki i przyznaję że zasugerowałem się przejazdami z ostatniej niedzieli
No ciekaw jestem czy na golfach ktoś bawił się na starym silniku z nową skrzynią