kompresja

Jeśli masz jakiś problem techniczny ze swoim Scirocco mk1 lub mk2, tu zapytaj o rozwiązanie.
kunta82
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 18 lut 2016, 19:52
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Lubliniec

kompresja

Post autor: kunta82 »

Witam
Jaka powinna być kompresja w silniku 1.8 jh
Patrzyłem w katalogu to pisało około 8.5 ale wydaje mi się to za mało
Dzięki
Scirocco 1989 2.0 16v ABF
Golf mk2 1989 1.8 RP
Golf mk1 cabrio 1993 1.8 2h
Awatar użytkownika
Mowad
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2421
Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: kompresja

Post autor: Mowad »

Ok 12 to jest dobrze, te 8,5 to jest już minimalne, kwalifikujące silnik do remontu.
------------------->Obrazek<-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
kunta82
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 18 lut 2016, 19:52
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Lubliniec

Re: kompresja

Post autor: kunta82 »

Dzięki tego się obawiałem zmierze jeszcze innym miernikiem a jak będzie też takie to remont
A tak z ciekawości wystarczy pierścienie i głowica
Scirocco 1989 2.0 16v ABF
Golf mk2 1989 1.8 RP
Golf mk1 cabrio 1993 1.8 2h
Awatar użytkownika
Sławek
Maniak
Maniak
Posty: 1552
Rejestracja: 30 lis 2007, 20:44
Model: Scirocco II
Numer GG: 6229661
Lokalizacja: Kraśnik Lub.

Re: kompresja

Post autor: Sławek »

Mowad a 12 to nie było dla DX'a?
Obrazek
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: kompresja

Post autor: obar »

A ja słyszałem, że 10 to takie minimum, przy którym jeszcze silnik "poprawnie" się zachowuje.
12 to dobra kompresja dla 8v.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Awatar użytkownika
Mowad
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2421
Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: kompresja

Post autor: Mowad »

Takie coś kiedyś miałem na mojej stronie, może się przyda, zdaje się to jest moje tłumaczenie z książki Haynesa:
Podczas dokonywania pomiarow nalezy wczesniej rozgrzac silnik do normalnej temperatury pracy, wylaczyc go, zdjac kable wysokiego napiecia ze swiec (pamietajac w jakiej kolejnosci potem je zalozyc), wykrecic wszystkie swiece zaplonowe, zaciagnac hamulec reczny, a biegi dac na pozycje "luz", nastepnie w otwor po 1 swiecy zaplonowej (od strony rozrzadu) wcisnac stozek miernika (w nowszych modelach w miejsce swiecy wkreca sie koncowke czujnika) - nie moze byc zadnych przedmuchow w badanym cylindrze, poprosic druga osobe o wcisniecie pedalu gazu do oporu (musi byc otwarta przepustnica), wlaczyc rozrusznik na ok 5 sekund, lub 6-10 obrotow walu, odczytac z miernika wartosc jaka wskazuje, zapisac sobie te wartosc, analogicznie postepowac przy badaniu pozostalych cylindrow. Po zmierzeniu wartosci cisnienia we wszystkich cylindrach porownujemy je ze soba (mozna zmierzyc ponownie dla pewnosci). Jezeli roznice pomiedzy cylindrami wynosza wiecej niz 3 bar-y to silnik niestety nadaje sie do remontu. Pozatym dla silnikow 1.1 i 1.3 wartosci ponizej 6-7 bar takze kwalifikuja go do naprawy, natomiast dla silnikow 1.5 - 1.8 wartosc graniczna to 7,5 bar. Za dobry stan silnika 1.1 i 1.3 mozna uznac wartosci 8-10bar (poza silnikiem 1.1 formula E gdzie ta wartosc to 10-15bar), w silnikach 1.5 w gore - 9-12 bar.
Zbyt niskie wartosci moga swiadczyc o zuzyciu pierscieni i tlokow, wypalonych zaworach lub gniazdach zaworowych i innych uszkodzeniach glowicy lub dolu silnika. Jesli duza roznica w cisnieniu sprezania wynikla na dwoch sasiadujacych tlokach to przyczyna moze byc uszkodzona uszczelka pod glowica. Aby dowiedziec sie w ktorym elemencie silnika tkwi problem mozna przez otwor po swiecy zaplonowej do kazdego cylindra wstrzyknac po ok. 10-20ml oleju, nastepnie obrocic kilkanasice razy walem korbowym (tak samo jak przy pomiarze za pomoca rozrusznika) i dokonac ponownych pomiarow. Jesli wartosci pozostaly podobne to problem tkwi w zaworach czyli glowicy, jesli cisnienie znaczaco wzroslo, to zuzyte sa tloki, lub pierscienie tlokowe i cylindry. Statystycznie znacznie czesciej zuzywaja sie elementy glowicy niz bloku silnika. Po wszystkim nalezy powkrecac swiece i pozakladac kable. Dla srednio doswiadczonych przypominam ze nasze silniki maja kolejnosc zaplonu w cylindrach 1-3-4-2.
Wg mojego doświadczenia bardziej istotna na pracę silnika jest różnica między cylindrami niż sama wartość kompresji.
------------------->Obrazek<-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
kunta82
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 18 lut 2016, 19:52
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Lubliniec

Re: kompresja

Post autor: kunta82 »

Dzięki za info jak sprawdzę to dam znac
Scirocco 1989 2.0 16v ABF
Golf mk2 1989 1.8 RP
Golf mk1 cabrio 1993 1.8 2h
kunta82
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 18 lut 2016, 19:52
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Lubliniec

Re: kompresja

Post autor: kunta82 »

Dzisiaj zmierzona 8,5 na wszystkich cylindrach równo tylko trochę niska
Scirocco 1989 2.0 16v ABF
Golf mk2 1989 1.8 RP
Golf mk1 cabrio 1993 1.8 2h
Awatar użytkownika
Mowad
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2421
Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: kompresja

Post autor: Mowad »

miałeś gaz w podłodze podczas pomiarów?
------------------->Obrazek<-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Awatar użytkownika
Sławek
Maniak
Maniak
Posty: 1552
Rejestracja: 30 lis 2007, 20:44
Model: Scirocco II
Numer GG: 6229661
Lokalizacja: Kraśnik Lub.

Re: kompresja

Post autor: Sławek »

To raczej dziwne ze wszystkie maja tak samo niskie.
Obrazek
kunta82
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 18 lut 2016, 19:52
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Lubliniec

Re: kompresja

Post autor: kunta82 »

Gaz był w podłodze jak pozycze miernik to sprawdzę jeszcze trzeci raz a może ten silnik na wtrysku mechanicznym faktycznie ma takie niskie
Scirocco 1989 2.0 16v ABF
Golf mk2 1989 1.8 RP
Golf mk1 cabrio 1993 1.8 2h
Awatar użytkownika
Ruszowy
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2048
Rejestracja: 17 sty 2008, 23:11
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Wrocław

Re: kompresja

Post autor: Ruszowy »

kunta82 pisze:Dzisiaj zmierzona 8,5 na wszystkich cylindrach równo tylko trochę niska
Raczej normalna
http://scirocco.pl/silniki-scirocco-mk2/2/
no chyba że Kamil tracił czas na tą tabelkę....
kunta82
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 18 lut 2016, 19:52
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Lubliniec

Re: kompresja

Post autor: kunta82 »

Dzięki
Scirocco 1989 2.0 16v ABF
Golf mk2 1989 1.8 RP
Golf mk1 cabrio 1993 1.8 2h
Awatar użytkownika
Sławek
Maniak
Maniak
Posty: 1552
Rejestracja: 30 lis 2007, 20:44
Model: Scirocco II
Numer GG: 6229661
Lokalizacja: Kraśnik Lub.

Re: kompresja

Post autor: Sławek »

Tylko ze w tabelce mamy stopien sprezania a nie cisnienie na manometrze.
Obrazek
Awatar użytkownika
Mowad
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2421
Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: kompresja

Post autor: Mowad »

No własnie, to dwie różne sprawy.
------------------->Obrazek<-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
ODPOWIEDZ