kompresja
-
- Początkujący
- Posty: 119
- Rejestracja: 18 lut 2016, 19:52
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Lubliniec
kompresja
Witam
Jaka powinna być kompresja w silniku 1.8 jh
Patrzyłem w katalogu to pisało około 8.5 ale wydaje mi się to za mało
Dzięki
Jaka powinna być kompresja w silniku 1.8 jh
Patrzyłem w katalogu to pisało około 8.5 ale wydaje mi się to za mało
Dzięki
Scirocco 1989 2.0 16v ABF
Golf mk2 1989 1.8 RP
Golf mk1 cabrio 1993 1.8 2h
Golf mk2 1989 1.8 RP
Golf mk1 cabrio 1993 1.8 2h
- Mowad
- Fanatyk
- Posty: 2422
- Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: kompresja
Ok 12 to jest dobrze, te 8,5 to jest już minimalne, kwalifikujące silnik do remontu.
-------------------><-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
-
- Początkujący
- Posty: 119
- Rejestracja: 18 lut 2016, 19:52
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Lubliniec
Re: kompresja
Dzięki tego się obawiałem zmierze jeszcze innym miernikiem a jak będzie też takie to remont
A tak z ciekawości wystarczy pierścienie i głowica
A tak z ciekawości wystarczy pierścienie i głowica
Scirocco 1989 2.0 16v ABF
Golf mk2 1989 1.8 RP
Golf mk1 cabrio 1993 1.8 2h
Golf mk2 1989 1.8 RP
Golf mk1 cabrio 1993 1.8 2h
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Re: kompresja
A ja słyszałem, że 10 to takie minimum, przy którym jeszcze silnik "poprawnie" się zachowuje.
12 to dobra kompresja dla 8v.
12 to dobra kompresja dla 8v.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
- Mowad
- Fanatyk
- Posty: 2422
- Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: kompresja
Takie coś kiedyś miałem na mojej stronie, może się przyda, zdaje się to jest moje tłumaczenie z książki Haynesa:
Wg mojego doświadczenia bardziej istotna na pracę silnika jest różnica między cylindrami niż sama wartość kompresji.Podczas dokonywania pomiarow nalezy wczesniej rozgrzac silnik do normalnej temperatury pracy, wylaczyc go, zdjac kable wysokiego napiecia ze swiec (pamietajac w jakiej kolejnosci potem je zalozyc), wykrecic wszystkie swiece zaplonowe, zaciagnac hamulec reczny, a biegi dac na pozycje "luz", nastepnie w otwor po 1 swiecy zaplonowej (od strony rozrzadu) wcisnac stozek miernika (w nowszych modelach w miejsce swiecy wkreca sie koncowke czujnika) - nie moze byc zadnych przedmuchow w badanym cylindrze, poprosic druga osobe o wcisniecie pedalu gazu do oporu (musi byc otwarta przepustnica), wlaczyc rozrusznik na ok 5 sekund, lub 6-10 obrotow walu, odczytac z miernika wartosc jaka wskazuje, zapisac sobie te wartosc, analogicznie postepowac przy badaniu pozostalych cylindrow. Po zmierzeniu wartosci cisnienia we wszystkich cylindrach porownujemy je ze soba (mozna zmierzyc ponownie dla pewnosci). Jezeli roznice pomiedzy cylindrami wynosza wiecej niz 3 bar-y to silnik niestety nadaje sie do remontu. Pozatym dla silnikow 1.1 i 1.3 wartosci ponizej 6-7 bar takze kwalifikuja go do naprawy, natomiast dla silnikow 1.5 - 1.8 wartosc graniczna to 7,5 bar. Za dobry stan silnika 1.1 i 1.3 mozna uznac wartosci 8-10bar (poza silnikiem 1.1 formula E gdzie ta wartosc to 10-15bar), w silnikach 1.5 w gore - 9-12 bar.
Zbyt niskie wartosci moga swiadczyc o zuzyciu pierscieni i tlokow, wypalonych zaworach lub gniazdach zaworowych i innych uszkodzeniach glowicy lub dolu silnika. Jesli duza roznica w cisnieniu sprezania wynikla na dwoch sasiadujacych tlokach to przyczyna moze byc uszkodzona uszczelka pod glowica. Aby dowiedziec sie w ktorym elemencie silnika tkwi problem mozna przez otwor po swiecy zaplonowej do kazdego cylindra wstrzyknac po ok. 10-20ml oleju, nastepnie obrocic kilkanasice razy walem korbowym (tak samo jak przy pomiarze za pomoca rozrusznika) i dokonac ponownych pomiarow. Jesli wartosci pozostaly podobne to problem tkwi w zaworach czyli glowicy, jesli cisnienie znaczaco wzroslo, to zuzyte sa tloki, lub pierscienie tlokowe i cylindry. Statystycznie znacznie czesciej zuzywaja sie elementy glowicy niz bloku silnika. Po wszystkim nalezy powkrecac swiece i pozakladac kable. Dla srednio doswiadczonych przypominam ze nasze silniki maja kolejnosc zaplonu w cylindrach 1-3-4-2.
-------------------><-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
-
- Początkujący
- Posty: 119
- Rejestracja: 18 lut 2016, 19:52
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Lubliniec
Re: kompresja
Dzięki za info jak sprawdzę to dam znac
Scirocco 1989 2.0 16v ABF
Golf mk2 1989 1.8 RP
Golf mk1 cabrio 1993 1.8 2h
Golf mk2 1989 1.8 RP
Golf mk1 cabrio 1993 1.8 2h
-
- Początkujący
- Posty: 119
- Rejestracja: 18 lut 2016, 19:52
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Lubliniec
Re: kompresja
Dzisiaj zmierzona 8,5 na wszystkich cylindrach równo tylko trochę niska
Scirocco 1989 2.0 16v ABF
Golf mk2 1989 1.8 RP
Golf mk1 cabrio 1993 1.8 2h
Golf mk2 1989 1.8 RP
Golf mk1 cabrio 1993 1.8 2h
- Mowad
- Fanatyk
- Posty: 2422
- Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: kompresja
miałeś gaz w podłodze podczas pomiarów?
-------------------><-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
-
- Początkujący
- Posty: 119
- Rejestracja: 18 lut 2016, 19:52
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Lubliniec
Re: kompresja
Gaz był w podłodze jak pozycze miernik to sprawdzę jeszcze trzeci raz a może ten silnik na wtrysku mechanicznym faktycznie ma takie niskie
Scirocco 1989 2.0 16v ABF
Golf mk2 1989 1.8 RP
Golf mk1 cabrio 1993 1.8 2h
Golf mk2 1989 1.8 RP
Golf mk1 cabrio 1993 1.8 2h
Re: kompresja
Raczej normalnakunta82 pisze:Dzisiaj zmierzona 8,5 na wszystkich cylindrach równo tylko trochę niska
http://scirocco.pl/silniki-scirocco-mk2/2/
no chyba że Kamil tracił czas na tą tabelkę....
- Mowad
- Fanatyk
- Posty: 2422
- Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: kompresja
No własnie, to dwie różne sprawy.
-------------------><-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013