Jaki kupić silnik 16V?

Jeśli masz jakiś problem techniczny ze swoim Scirocco mk1 lub mk2, tu zapytaj o rozwiązanie.
Awatar użytkownika
ciulallex
Początkujący
Początkujący
Posty: 150
Rejestracja: 01 gru 2007, 16:15
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Pleszew

Re: Jaki kupić silnik 16V?

Post autor: ciulallex »

A jakby dać sprężarkę mechaniczną a przed nią jeden gaźnik? Zrobić coś w stylu american muscle? Tylko przy turbo pewnie zmiana tłoków musi być? A co do tego ile planuje koni, ile wyjdzie tyle będzie :-) a realnie na ile mogę liczyć?
luckash
Początkujący
Początkujący
Posty: 194
Rejestracja: 08 maja 2008, 20:26
Lokalizacja: Bartniczka

Re: Jaki kupić silnik 16V?

Post autor: luckash »

Tylko u amerykańców jest bardzo krótki układ dolotowy. Tu nie ma co robić takiej konstrukcji z gaźnikiem przed kompresorem, bo będzie taka sytuacja jak w starych instalacjach lpg. Iskra zbłądzi i po dolocie.

Czy trzeba zmieniać tłoki w przypadku turbo... I tak i nie.
Awatar użytkownika
ciulallex
Początkujący
Początkujący
Posty: 150
Rejestracja: 01 gru 2007, 16:15
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Pleszew

Re: Jaki kupić silnik 16V?

Post autor: ciulallex »

Pewnie zależy od doładowania? Ile znoszą oryginalne?
Awatar użytkownika
Lazer
Pisarz
Pisarz
Posty: 1111
Rejestracja: 30 lis 2007, 18:14
Model: Scirocco II
Numer GG: 2282913
Lokalizacja: Busko-Zdrój

Re: Jaki kupić silnik 16V?

Post autor: Lazer »

A różnie do 0.6 bar powinno byc raczej bezpiecznie.

Ale musisz się zdecydować czego Ty chcesz. Piszesz jak najmniej elektroniki - to T raczej odpada.

Ja mam smaka na 16V na gaznikach ale żal mi ruszać mojego.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

VW Scirocco GTII 1.8 8V '92 LA7U


VW Corrado VR5
VW Scirocco GT2 G60
VW Golf I GTI 16V KR
VW Scirocco GT2 16V KR+9A
Awatar użytkownika
ciulallex
Początkujący
Początkujący
Posty: 150
Rejestracja: 01 gru 2007, 16:15
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Pleszew

Re: Jaki kupić silnik 16V?

Post autor: ciulallex »

Wiem o czym mówisz z tym wybuchem, w sumie sam o tym nie pomyślałem... bardziej pod tym kątem pytałem ile wytrzymają tloki, i widzę że raczej soft turbo, bo z jednej strony może wystrzelił ale z drugiej niekoniecznie, stare instalacje ustawione na oszczędność wypalały zawory i też może przez to był taki efekt, drugie tu by szła mieszanka pod ciśnieniem więc może też będzie inaczej, choć prawdopodobieństwo zawsze zostanie.... ale jak to mówią "kto nie ryzykuje szampana nie pije" ;-)
Awatar użytkownika
Mowad
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2422
Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Jaki kupić silnik 16V?

Post autor: Mowad »

No dobra, ale teraz musialbys sie okreslic czy chodzi Ci o turbo czy o kompresor, bo piszesz w jednej wypowiedzi o jednym i drugim a charakterystyka obu konstrukcji dość różna. Choć wydaje mi się, że łączenie obu tych elementów z gaźnikiem nie jest dobrym pomysłem, ciężko będzie to wyregulować, bo jak będzie dobrze na niskich obrotach bez doładowania to na wysokich będzie za ubogo i tłoki popłyną. Zdaje się że taka konstrukcja była w renault 5 turbo kiedyś i tam był ponoć milion wężyków podciśnień i ciśnień żeby to działało jak należy. Zdecydowanie łatwiej, taniej i bezpieczniej będzie wyregulować dawkę na wtrysku.

A podawanie ile ciśnienie zniosą oryginalne tłoki (choć bardziej bym sie martwił o korbowody) nie ma raczej sensu, jak wsadzisz dupne turbo to przy 0,6 bara może być i 300KM ale będzie późno wstawać i późno osiągać max wartości (co jest w sumie zdrowsze dla silnika, ale FWD sobie może nie radzić z nagłym przyrostem mocy, zwłaszcza przy słabszej przyczepności czy w zakręcie), jak wsadzisz małą turbinkę, to przy tym samym ciśnieniu uzyskasz max 200KM, ale będzie ładny moment już od dołu i nie będzie takich problemów z trakcją przez co osiągi będzie się dało lepiej wykorzystać. Z tego co np mam w swojej hondzie - tam zawsze podawali raczej moc przy której się kończą dane podzespoły (oczywiście z jakąś tam tolerancją w zależności od tego kiedy te wartości są osiągane i prawidłowego wystrojenia). I tak np w moim 1.6 korbowody się kończą powyżej 200KM, tłoki jakoś podobnie (osobiście zmieniłem tłoki na odprężające jak już wymieniałem korby na kute), natomiast same tuleje cylindrów i wał korbowy ma ponoć wytrzymywać do 300-350KM. Ja mam wystrojone bezpiecznie na 270KM i tak to auto upalam po torach od kilku lat bez awarii silnika. Nie wiem jak to jest w silnikach VW, może gdzieś na necie znajdziesz informacje co jest najsłabszym punktem tego silnika jaki chcesz wsadzić i do tego dobierać podzespoły. Bo jak np korby się skończą przy 250KM to bez sensu pchać tam turbo co ma dawać 400KM.
------------------->Obrazek<-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Awatar użytkownika
ciulallex
Początkujący
Początkujący
Posty: 150
Rejestracja: 01 gru 2007, 16:15
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Pleszew

Re: Jaki kupić silnik 16V?

Post autor: ciulallex »

Dzięki Mowad za bardzo wyczerpującą odpowiedź :side: gadałem też ze znajomym co robi auta do sportu i też przerabiał temat dhla i również odradza.... więc nie wiem czy nie bezpieczniej i taniej będzie iść w turbo i SA, zakuć i cieszyć się z mocy, ale kosztem marzeń o gaźnikach... :roll: muszę się z tym przespać jeszcze. A tak przy okazji nie ma ktoś na zbyciu ABF-a?
Awatar użytkownika
Sławek
Maniak
Maniak
Posty: 1552
Rejestracja: 30 lis 2007, 20:44
Model: Scirocco II
Numer GG: 6229661
Lokalizacja: Kraśnik Lub.

Re: Jaki kupić silnik 16V?

Post autor: Sławek »

To ja spytam troche niegrzecznie i z góry przepraszam.. Masz na to pieniądze?
Obrazek
Awatar użytkownika
ciulallex
Początkujący
Początkujący
Posty: 150
Rejestracja: 01 gru 2007, 16:15
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Pleszew

Re: Jaki kupić silnik 16V?

Post autor: ciulallex »

Coś się znajdzie ;-) parę tras na to przeznaczę i będzie :-) ogólnie moje życie wygląda tak że "jeżdżę żeby jeździć" :-)
Awatar użytkownika
Sławek
Maniak
Maniak
Posty: 1552
Rejestracja: 30 lis 2007, 20:44
Model: Scirocco II
Numer GG: 6229661
Lokalizacja: Kraśnik Lub.

Re: Jaki kupić silnik 16V?

Post autor: Sławek »

Pytam bo czesto w polowie prac do niektorych dociera ze same umiejetnosci nie wystarcza i zamiast wielkiego buum robi sie tzw drut.
Obrazek
Awatar użytkownika
ciulallex
Początkujący
Początkujący
Posty: 150
Rejestracja: 01 gru 2007, 16:15
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Pleszew

Re: Jaki kupić silnik 16V?

Post autor: ciulallex »

Mam nadzieję że tak nie będzie. Najpierw skończę etap pierwszy czyli mechanikę, a drugi etap za jakiś czas to będzie rozebrać budę do ostatniej śrubki i wszystko pomalować na nowo. Kiedyś oglądałem program o renowacji, wzięli całą budę wrzucili do kwasu, wyżarło ja do gołej blachy, później do blacharz i po nim ocynk metodą galwanizacji. Słyszał ktoś coś o tym albo zna przybliżoną cenę takiej usługi?
Awatar użytkownika
sroczek
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 707
Rejestracja: 20 paź 2010, 15:00
Model: Scirocco II
Lokalizacja: annopol lubelskie

Re: Jaki kupić silnik 16V?

Post autor: sroczek »

mysle ze nie bedzie ;D popieram wybory ew 9a stoi ;D jakkys chcial włożyć naprzykład do PEUGEOTA HEHEH :) pozderko
Scirocco czesci ......................... kasuję śmieci na potęge. sory! jak jest ładna to stoi cała.
Ale nadal jest:
Warszawa 223
Peugeot 201 31
Camaro 5,7 h 76
Wartburg coupe
Maluch Bosmal Cabrio
itp
Awatar użytkownika
ciulallex
Początkujący
Początkujący
Posty: 150
Rejestracja: 01 gru 2007, 16:15
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Pleszew

Re: Jaki kupić silnik 16V?

Post autor: ciulallex »

Koledzy mam pytanie, czy czujnik położenia wału jest tylko w ABF a np w 9A i całej reszcie nie ma?
Awatar użytkownika
spirit
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2764
Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
Model: Scirocco II
Numer GG: 8805675
Lokalizacja: WOR

Re: Jaki kupić silnik 16V?

Post autor: spirit »

Tylko ABF.
Awatar użytkownika
Sołtys
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 3289
Rejestracja: 01 gru 2007, 07:30
Model: Scirocco II
Numer GG: 1978368
Lokalizacja: Car-nice ... ZGY
Kontakt:

Re: Jaki kupić silnik 16V?

Post autor: Sołtys »

spirit pisze:Tylko ABF.
A mi się wydaje, że z mojego 9A wywalałem czujnik bo mi nie był potrzebny. Ale może była pozostałość po poprzednim właścicielu i innej wiązce :roll:
Było sobie JH - teraz 16V gra :) ................ Moje SCIROCCO na STP
Obrazek
ODPOWIEDZ