SWAP z JH na Silnik od vw GTI mk2 mk3.

Jeśli masz jakiś problem techniczny ze swoim Scirocco mk1 lub mk2, tu zapytaj o rozwiązanie.
BenVw
Nowy
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 22 wrz 2016, 11:00
Model: Scirocco II

SWAP z JH na Silnik od vw GTI mk2 mk3.

Post autor: BenVw »

Witam.
Poszukuję silnika do Scirocco mk2 89r. niestety ale stary silnik JH wystawił kopyto związku z czym poszukuję nowego mocniejszego motoru.
Jaki silnik będzie najlepszym rozwiązaniem aby uzyskać moc 110-120km i nie wymagał ingerencji w komorze silnika, mam na myśli łapy silnika, półosie itp. Również zależy mi na prawidłowym funkcjonowaniu MFA. Rozmyślałem nad silnikiem od golfa mk2 PF,PB i mk3 gti 8V, oczywiście wraz z nową wiązka i komputerem.
Znalazłem w pobliżu mojego zamieszkania golfa gti mk3 115km z możliwością przetestowania i ewentualnie kupna samego silnika wraz z wiązka i komputerem za 800zł. Czy taki silnik nadałby się na swapa unikając powyższych problemów?
Proszę o propozycję co mogłoby zagościć pod maską mojego Scirocco :D
Z góry dziękuję z wszelkie informacje.
Awatar użytkownika
Majkel
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2646
Rejestracja: 30 mar 2008, 22:31
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Łódź

Re: SWAP z JH na Silnik od vw GTI mk2 mk3.

Post autor: Majkel »

O to ciekawe jeszcze nikt na forum nie próbował zmieniać JH na inny silnik.
Nic innego nie będzie pasować tylko JH ewentualnie tak plug and play to 1.4 Roverowe z Poloneza.
Awatar użytkownika
czarodziejka
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 867
Rejestracja: 30 lis 2007, 14:49
Model: Scirocco II
Numer GG: 2478779
Lokalizacja: Szczecinek

Re: SWAP z JH na Silnik od vw GTI mk2 mk3.

Post autor: czarodziejka »

I po co wypisywać takie pierdoły zamiast pomóc nowemu i napisać że wejdzie każdy silnik VW z tamtego okresu?
Później jest zdziwko, że się nic na forum nie dzieje, że nie ma nowych, że nikt nic nie pisze...
Prawdą jest, że o starych rowerach napisano tu już chyba wszystko i większość przynajmniej można znaleźć w archiwum, ale czy lepiej nabijać posty i podnosić status społeczny na forum do rangi fanatyka głupotami czy rzetelnymi odpowiedziami na temat ??
Naprawdę ręce opadają... Jak nas widzą, tak nas piszą, pamiętajmy o tym.
Po tej odpowiedzi następny nowo upieczony posiadacz sciro uzna nas i nasze forum za buracką bandę zapyziałych pierdzieli, nie chcących podzielić się wiedzą tajemną...
"Pasja - po to by realizować marzenia, nie po to by być lepszym od innych"
http://www.youtube.com/watch?v=xuuB8UAmO48
http://www.youtube.com/watch?v=mzAY8qrQcAY
Obrazek
Awatar użytkownika
Majkel
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2646
Rejestracja: 30 mar 2008, 22:31
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Łódź

Re: SWAP z JH na Silnik od vw GTI mk2 mk3.

Post autor: Majkel »

czarodziejka pisze:... ale czy lepiej nabijać posty i podnosić status społeczny na forum do rangi fanatyka głupotami czy rzetelnymi odpowiedziami na temat ??
Naprawdę ręce opadają... Jak nas widzą, tak nas piszą, pamiętajmy o tym.
Po tej odpowiedzi następny nowo upieczony posiadacz sciro uzna nas i nasze forum za buracką bandę zapyziałych pierdzieli, nie chcących podzielić się wiedzą tajemną...

Tak ja te posty zbieram dla tego "statusu społecznego" i wymieniam to na złotówki i jak idę przez miasto to laski majtki przez głowę zdejmują krzycząc "to ten fanatyk z forum scirocco!" - zlituj się
Nie wszystko trzeba każdemu na tacy podać czasami trzeba się zmęczyć (użyć wyszukiwarki :D ) jak kolega nie ma siły poszukać to i nie znajdzie sił by jeździć takim autem ;)
Awatar użytkownika
wróżka
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 414
Rejestracja: 01 gru 2007, 15:50
Model: Scirocco II
Numer GG: 9084901
Lokalizacja: Szczecinek

Re: SWAP z JH na Silnik od vw GTI mk2 mk3.

Post autor: wróżka »

Po co nabijasz posty nie na temat- twoja sprawa...
Chodzi o to że nie można na kazde zapytanie o coś pisać zawsze "już było..."
Wszystko już było, to prawda, więc może zamknąć to forum?
Awatar użytkownika
Gółek
Maniak
Maniak
Posty: 1608
Rejestracja: 02 gru 2007, 11:20
Model: Scirocco II
Numer GG: 4967939
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: SWAP z JH na Silnik od vw GTI mk2 mk3.

Post autor: Gółek »

Jakieś tam problemy zawsze napotkasz :)
2E to dobry wybór.
Solidny,niezawodny motor.
Pozdrawiam.
Tomek (vw@maniak)
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: SWAP z JH na Silnik od vw GTI mk2 mk3.

Post autor: obar »

Nabijanie postów to może nie jest najlepsza forma odpowiedzi, ale tematy powielające się po tysiąc razy wprowadzają ogromny zamęt w wyszukiwarce, a to już jest duży problem.
Najlepiej jak ktoś ma chwilę i chęci to wrzucić kilka linków i niech nowy forumowicz sobie poczyta jakie silniki i jakie ewentualne problemy może napotkać.

Ja powiem tylko, ze można wrzucić każdy silnik 8v 1.6/1.8/2.0 VW/audi o początków jedynek do około roku 98-go.
Jeśli chodzi o moc w okolicach 110-120 to 2E z VW lub ABK z audi. Polecam jednak silniki z VW ze względu na minimalne różnice w silnikach audi, co później może skutkować mozolnymi poszukiwaniami części.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Awatar użytkownika
spirit
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2763
Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
Model: Scirocco II
Numer GG: 8805675
Lokalizacja: WOR

Re: SWAP z JH na Silnik od vw GTI mk2 mk3.

Post autor: spirit »

Łukasz ABK odpada, brak możliwości przykręcenia łapy od strony nierządu.
Awatar użytkownika
voo
Pisarz
Pisarz
Posty: 1358
Rejestracja: 01 gru 2007, 09:07
Model: Scirocco II
Lokalizacja: FZ

Re: SWAP z JH na Silnik od vw GTI mk2 mk3.

Post autor: voo »

najprościej i najtaniej wyjdzie zakup 2E. na dobrą sprawę nie trzeba nawet kombinować z wydechem.
365 dni obsesyjnie.
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: SWAP z JH na Silnik od vw GTI mk2 mk3.

Post autor: obar »

spirit pisze:Łukasz ABK odpada, brak możliwości przykręcenia łapy od strony nierządu.
O, a tego nie wiedziałem. I to są właśnie te "drobne" różnice w audi :mrgreen:
Dlatego lepiej celować w fałwejowskie motory.
voo pisze:na dobrą sprawę nie trzeba nawet kombinować z wydechem.
Trzeba. W JH jest słomka 45mm i jest to za mało jak dla 2.0, ale zrobienie wydechu powiedzmy 50mm od podstaw to nie są duże koszta.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Awatar użytkownika
voo
Pisarz
Pisarz
Posty: 1358
Rejestracja: 01 gru 2007, 09:07
Model: Scirocco II
Lokalizacja: FZ

Re: SWAP z JH na Silnik od vw GTI mk2 mk3.

Post autor: voo »

obar pisze:Trzeba. W JH jest słomka 45mm i jest to za mało jak dla 2.0, ale zrobienie wydechu powiedzmy 50mm od podstaw to nie są duże koszta.
no przecież :) mi bardziej chodziło o fakt, iż na początek wszystko podejdzie bez rzeźby. niech wsadzi ten silnik, pojeździ i wtedy wyjdzie czy motor w dobrym stanie czy trup. jak trup to 5mm na średnicy mu nie pomoże :)
365 dni obsesyjnie.
Awatar użytkownika
wróżka
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 414
Rejestracja: 01 gru 2007, 15:50
Model: Scirocco II
Numer GG: 9084901
Lokalizacja: Szczecinek

Re: SWAP z JH na Silnik od vw GTI mk2 mk3.

Post autor: wróżka »

A jak kolega nie ma parcia na jakieś kosmiczna osiągi, bo co można oczekiwac po 2e, to i można śmiało latać na wydechu od jh.
Nie mam na myśli tego że 2e to jakiś słaby i zły silnik, lecz gdyby było parcie na moc to wtedy wrzuca się coś co jest bardziej podatne na kręcenie i w serii bardziej rozwojowe.
2e to dobry silnik, bardzo trwały, w miarę oszczędny,do normalnej jazdy jak najbardziej OK. I nawet dość żwawy. Ładnie chodzi, dość cicho, tak że w traski też jak najbardziej.
Awatar użytkownika
Sławek
Maniak
Maniak
Posty: 1552
Rejestracja: 30 lis 2007, 20:44
Model: Scirocco II
Numer GG: 6229661
Lokalizacja: Kraśnik Lub.

Re: SWAP z JH na Silnik od vw GTI mk2 mk3.

Post autor: Sławek »

Ja jako fan mechanicznego wtrysku proponuje wlozyc drugi slupek i po problemie. Za kilka lat sroki z k-jet lub gaznikiem beda bardziej niedostepne niz ich przerabiane kultowe wersje.
Obrazek
Smyk
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 29 gru 2009, 19:18
Lokalizacja: Chełm

Re: SWAP z JH na Silnik od vw GTI mk2 mk3.

Post autor: Smyk »

a powiedzcie jakby wsadzić 2e to np mam pare pytan, wiem że może było na forum ale ciężko znaleźć coś konkretnego:
- skrzynia z czego? zostaje z sciro czy dawcą, jak dawca to czy łapa po lewej stronie podchodzi czy rzeźba? bo przednia tak patrzyłem ze powinna podchodzic
- jak skrzynia by była z dawcy to jak z polosiami?pasują długości czy też z czegoś dobierać trzeba
- jak wyglada sprawa z poduszka i łapa po stronie rozrządu, bo tam nie wiem bo w nowszych blokach przykreca się ta łapę od tylu bloku a w scirocco widziałem ze jest ona centralnie od boku

nie mam jeszcze scirocco ale chcialbym to sobie wcześniej obcykac, bo jak widzę jak przyjezdza do mnie ex i jh to ja się nie chcę tak męczyć i przy pierwszej okazji będzie 2e
Awatar użytkownika
spirit
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2763
Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
Model: Scirocco II
Numer GG: 8805675
Lokalizacja: WOR

Re: SWAP z JH na Silnik od vw GTI mk2 mk3.

Post autor: spirit »

AD 1. Sciro lub dawca, jedyny wymóg dawcy to skrzynia na wodziki. Przy linkach trochę rzeźby by pod pasowało, wszystkie skrzynie na wodziki normalnie przykręcisz do budy łapą od sciro.
AD 2. Półosie od Sciro, Golf I cabrio, Golf I, Jetta I.
AD 3. Łapę od nierządu normalnie przykręcisz z boku bloku.
ODPOWIEDZ