GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Jeśli masz jakiś problem techniczny ze swoim Scirocco mk1 lub mk2, tu zapytaj o rozwiązanie.
Awatar użytkownika
kalina
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 747
Rejestracja: 01 wrz 2008, 22:03
Numer GG: 4071188
Lokalizacja: Płock

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: kalina »

stwiedziłem, że nie będę dawał zarobić mechaniorom i sam sobie wymienię zawieszkę z seryjnej na gwint. Mam tylko pyt. patrzyłem jak to wygląda w golfie mk3 i potrzebny jest klucz z dziurą przy oczku aby wsadzić tam imbus, czy w scirocco też muszę mieć taki klucz??

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 50a2c.html
Awatar użytkownika
Kamil
Kapitan Bomba
Kapitan Bomba
Posty: 2832
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
Model: Scirocco II
Numer GG: 5363528
Lokalizacja: Warszawa

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: Kamil »

wystarczy ci z palcem w nosie, jak bedziesz mial taki klucz:
Obrazek
Old Volkswagens never die, they just get lower.
Awatar użytkownika
kalina
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 747
Rejestracja: 01 wrz 2008, 22:03
Numer GG: 4071188
Lokalizacja: Płock

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: kalina »

nom, o to mi chodziło, bo takiego nie mam :))
Awatar użytkownika
Ruszowy
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2048
Rejestracja: 17 sty 2008, 23:11
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Wrocław

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: Ruszowy »

no klucz oczkowy odgięty 22mm albo sama nasadka z przyspawanym prętem do przytrzymania nakrętki to podstawa.Jeżeli amortyzatory są oryginalne VW to imbus 7mm którego najczęściej nie ma w kpl. więc sprawdź sobie jeszcze czy masz imbus
Awatar użytkownika
Majkel
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2646
Rejestracja: 30 mar 2008, 22:31
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Łódź

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: Majkel »

torx t45 bardzo dobrze pasuje w miejsce tej niedostnej 7 ;) czasami mozna kupic taki dlugi bit obciac koncowke "wkrecajaca" i ju zmamy prawie 7mm imbusa :D
Awatar użytkownika
kalina
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 747
Rejestracja: 01 wrz 2008, 22:03
Numer GG: 4071188
Lokalizacja: Płock

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: kalina »

dobra, rozumiem, ze tym kluczem oczkowym odkręcam nakrętkę, ale co robię w tym czasie tym imbusowym kontruje w drugą stronę, czy trzyma w miejscu????????
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2011, 11:49 przez kalina, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Misza
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 460
Rejestracja: 28 maja 2009, 14:02
Model: Scirocco II
Numer GG: 6395104
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: Misza »

kalina pisze:dobra, rozumiem, ze tym kluczem oczkowym odkręcam nakrętkę, ale co robię w tym czasie tym imbusowym ????????
Kontrujesz zeby się całość nie kręciła:)

Tylko pamiętaj o ściągaczach na sprężynę w tym czasie:)
Obrazek

Kto sprzedaje syf ten kutas i niech spie*dala - po dwakroć
Awatar użytkownika
Majkel
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2646
Rejestracja: 30 mar 2008, 22:31
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Łódź

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: Majkel »

Misza pisze:
kalina pisze:dobra, rozumiem, ze tym kluczem oczkowym odkręcam nakrętkę, ale co robię w tym czasie tym imbusowym ????????
Kontrujesz zeby się całość nie kręciła:)

Tylko pamiętaj o ściągaczach na sprężynę w tym czasie:)
eee tam ja zapomnialem i nic sie nie stalo :D tylko nogi trzymaj daleko :D
Awatar użytkownika
kalina
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 747
Rejestracja: 01 wrz 2008, 22:03
Numer GG: 4071188
Lokalizacja: Płock

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: kalina »

ale jak wymieniam kompletną kolumne tzn. amor razem ze spreżyną to chyba obędzie się bez ściągacza
Awatar użytkownika
hazard
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 245
Rejestracja: 05 sty 2008, 22:33
Model: Scirocco II
Numer GG: 5120532

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: hazard »

Ja u siebie założyłem bez pomocy ściągaczy. Da rade bez problemu :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Misza
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 460
Rejestracja: 28 maja 2009, 14:02
Model: Scirocco II
Numer GG: 6395104
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: Misza »

no to pewnie obejdzie się bez ściągacza, no i obejdzie się też bez tego imbusa z kluczem o ktorych pisałeś.
Obrazek

Kto sprzedaje syf ten kutas i niech spie*dala - po dwakroć
Awatar użytkownika
Majkel
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2646
Rejestracja: 30 mar 2008, 22:31
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Łódź

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: Majkel »

bez imbua sie nie obejdzie :)
ja jak wymienialem gwint kupilem od razu nowe poduszki amortyzatora i skrecilem to sobie na spokojnie w domu a pozniej tylko trzeba odkrecici dwie 13 na kielichu i w pol godziny robisz przod tym sposobem
Awatar użytkownika
kalina
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 747
Rejestracja: 01 wrz 2008, 22:03
Numer GG: 4071188
Lokalizacja: Płock

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: kalina »

też mam już przednie kupione, ale chętnie nabyłbym jeszcze na tył łożyska amortyzatora tyle, że nie dostałem w sklepie
Awatar użytkownika
Kamil
Kapitan Bomba
Kapitan Bomba
Posty: 2832
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
Model: Scirocco II
Numer GG: 5363528
Lokalizacja: Warszawa

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: Kamil »

albo ja jestem jakis durny, albo z tylu po prostu nie ma lozysk... sa tylko takie gumowe poduszki. po co lozysko do czegos, co sie nie kreci?
Old Volkswagens never die, they just get lower.
Awatar użytkownika
kalina
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 747
Rejestracja: 01 wrz 2008, 22:03
Numer GG: 4071188
Lokalizacja: Płock

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: kalina »

Kamil źle się wyraziłem, chodziło mi o te gumy. Jest to dostępne w sklepach ???
ODPOWIEDZ