GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Jeśli masz jakiś problem techniczny ze swoim Scirocco mk1 lub mk2, tu zapytaj o rozwiązanie.
Awatar użytkownika
spirit
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2763
Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
Model: Scirocco II
Numer GG: 8805675
Lokalizacja: WOR

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: spirit »

Małe pytanie,dużo jest roboty z wymianą górnych poduszek na froncie ?.Dodam że jest założony gwint w sciro,taka mała podpowiedź gwoli ścisłości zadanego pytania.
Było: 91 GT II LC6V JH RIP
Jest: 90 GT II L90E 2.0 PB + BLOS
Jest: 82 1.8 ABS + BLOS

ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Nashi
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2126
Rejestracja: 09 lut 2008, 00:21
Model: Scirocco II

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: Nashi »

nie,
odkręcasz dwie śrubki mocujące poduche do budy, śrube mocujaca amor do poduchy i przy odrobinie zaparcia da się ją już wyciągnąć :P
Obrazek
Awatar użytkownika
solarhh
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 385
Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
Model: Scirocco II
Numer GG: 1347806
Lokalizacja: Słupsk

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: solarhh »

mam następujące pytanie - otóż posiadam zawias KONI gwintowany (sprężyny czerwon te amory żółte) i problem jest że jest makabrycznie twardy przez co auto się powoli rozpada. Więc czy jest możliwość wymiany sprężyn na bardziej miękkie ?? Bo z tego co się dowiadywałem to sprężyny z gwintów są inne niż standardowe. Czy też trzeba całą zawiechę na ori wymienic aby pojazd "odchamić " ?? Uff ale zamotałem ale może ktoś się połapię :D
pozdr
PS sorki za offtop ale to chyba temat najbardziej zbliżony do mego pytania
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I :D
Moje GTII
BMW E36 318i ROST :D - dupowóz ;) <-- na żyletki :)
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest :D
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress :D
VW T2 --> czeka na remont ;)
Awatar użytkownika
Majkel
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2646
Rejestracja: 30 mar 2008, 22:31
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Łódź

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: Majkel »

Ja Ci tylko podpowiem ze twardosc zalezy od amortyzatorow raczej niz od sprzezyn wiec wymiana sprezyn niewiele chyba pomoze takie moje zdanie :)
Awatar użytkownika
ozi
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 3326
Rejestracja: 01 gru 2007, 09:36
Model: Scirocco II
Numer GG: 3194420

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: ozi »

a nie masz czasem regulacji twardości?
Obrazek
Awatar użytkownika
Lazer
Pisarz
Pisarz
Posty: 1110
Rejestracja: 30 lis 2007, 18:14
Model: Scirocco II
Numer GG: 2282913
Lokalizacja: Busko-Zdrój

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: Lazer »

solarhh pisze:mam następujące pytanie - otóż posiadam zawias KONI gwintowany (sprężyny czerwon te amory żółte) i problem jest że jest makabrycznie twardy przez co auto się powoli rozpada. Więc czy jest możliwość wymiany sprężyn na bardziej miękkie ?? Bo z tego co się dowiadywałem to sprężyny z gwintów są inne niż standardowe. Czy też trzeba całą zawiechę na ori wymienic aby pojazd "odchamić " ?? Uff ale zamotałem ale może ktoś się połapię :D
pozdr
PS sorki za offtop ale to chyba temat najbardziej zbliżony do mego pytania
Jak chcesz to mozemy sie wymienic na zawias GTcupline po przebiegu 6000km, jest w miare komfortowo i obnizenie -40/-40 :)
Sprezyn samych nie dopasujesz raczej innych zeby to jakos latało, a regulacja twardosci gwinta w koni nie koniecznie byla.

VW Scirocco GTII 1.8 8V '92 LA7U


VW Corrado VR5
VW Scirocco GT2 G60
VW Golf I GTI 16V KR
VW Scirocco GT2 16V KR+9A
Awatar użytkownika
solarhh
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 385
Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
Model: Scirocco II
Numer GG: 1347806
Lokalizacja: Słupsk

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: solarhh »

hmm właśnie tu jest lipa że nie ma regulacji twardości :/ no nic ale na szczęście w moim miasteczku ostro drogi remontują więc może się to poprawi
Lazer : brzmi zachęcająco ale najpierw bym musiał pojechać na zbadanie tej zawiechy bo w moim odczuciu jest już trochę doojechana, często dobija do końca :) a nie chcę bubla komuś wciskać
pozdr
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I :D
Moje GTII
BMW E36 318i ROST :D - dupowóz ;) <-- na żyletki :)
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest :D
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress :D
VW T2 --> czeka na remont ;)
Jar_eck
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 687
Rejestracja: 08 gru 2007, 17:25
Model: Scirocco II
Numer GG: 10243618
Lokalizacja: matplaneta

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: Jar_eck »

Tył - GTC-40 - 195/45/15 na 8 calach - druga spinka od dołu --> wietrze skandal czy powinna taka koza być ?
Obrazek

Mam nadzieję że zrzucenie spinki na sam dół załatwi sprawę :)
'90 TYP53B GTII LC6V

Na szczęście w 2015 wraca siatex, szpachlex i neony [50% planu wykonane] :)
Awatar użytkownika
ozi
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 3326
Rejestracja: 01 gru 2007, 09:36
Model: Scirocco II
Numer GG: 3194420

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: ozi »

nie załatwi sprawy, zejdzie max 1cm. -40mm to jest praktycznie to samo co seria po 20-tu latach
Obrazek
Awatar użytkownika
Kamil
Kapitan Bomba
Kapitan Bomba
Posty: 2832
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
Model: Scirocco II
Numer GG: 5363528
Lokalizacja: Warszawa

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: Kamil »

albo wyzej...
nowy zawias? na pewno troche sie ulozy, szczegolnie tyl jest na to podatny, po paru miesiacach bedzie ze 2-3 cm nizej, spinka niewiele pomoze ale zawsze cos... wrzuc ze dwa worki cementu albo kartofli, przyspieszysz proces ukladania ;).
Old Volkswagens never die, they just get lower.
Maras
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 814
Rejestracja: 12 gru 2007, 20:36
Lokalizacja: Poznań

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: Maras »

solarhh pisze:auto się powoli rozpada
Załóż rozpórki :P.
Piszesz, że zawias jest mega twardy i dobija...
No jak dla mnie to coś tam "nie hallo" jest :).
Logiczne, że kilka ostrych "dobić" i buda dostaje znacząco.
Wszystkie filmy i zdjęcia z Pierwszego Międzynarodowego Zlotu Scirocco w Polsce
[2007.12.10 - 2009.09.30] Scirocco mk2 GTX 1989 Alpine White (L90E) JH manual
[2009.10.31 - 2010.09.13] Scirocco mk2 GTX 1986 Monza Blue Metallic (LD5Y) JH automatic
INTERNATIONAL SCIROCCO MEETING IN PL: [2009] Stęszew / [2010] Zbąszyń / [2011] Zbąszyń / [2012] Jesionka / Gąbin [2013] / Gołuchów [2014] / Czekam! [2015] :D

szklarz poznań
Awatar użytkownika
Majkel
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2646
Rejestracja: 30 mar 2008, 22:31
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Łódź

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: Majkel »

A ja mam pytanko apropo mojego gwinta. To jest ten tuning art czy jakos tak
Jak to jest, czy jak podniose go do gory troche to bedzie mniejsze prawdopodobienstwo ze bedzie dobijac do konca nie? i jakos miekciejszys ie moze zrobi? Bo poki co zrobilem juz na nim troche podnioslem i tak bo obcieralo ale ostatnio coraz gorzej mi to wyglada :) Tzn pojawiaja sie jakies stukania jak by w prawego amortyzatora (a wszystko jest dobrze poskrecane bo kontrolowalem to sto razy) i nie wiem czy to jzu dobija do konca czy co. A moze rozporka jest tu konieczna i bez tego lepiej nei bedzie? :)

I druga sprawa przy wymianie amortyzatorow z przodu zasadniczo geometri sie spieprzyc nie da chyba tylko kat pochylenia kol? Bo troche sciaga na lewo ale jeszcze katow nie zdazylem ustawic :) i nie wiem czy robic cala zbierznosc czy same katy.
Upraszczajac czy zmiana katow kol (kazde ma inny kat) moze przyczynic sie do tego ze sciaga? Czy mam szukac problemu w zbierznosci? :)
No to tyle :P
pozdro
Awatar użytkownika
ozi
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 3326
Rejestracja: 01 gru 2007, 09:36
Model: Scirocco II
Numer GG: 3194420

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: ozi »

pojedziesz na komputerowe ustawienie to koleś Ci powie czy masz zbieżnmość ok. A jakby Ci amor dobijał to odczuwałbyś to jednym wielkim jebnięciem, jakby ktoś młotem 5kg Ci w auto uderzył
Obrazek
Awatar użytkownika
Majkel
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2646
Rejestracja: 30 mar 2008, 22:31
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Łódź

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: Majkel »

Ja juz przestalem wierzyc w to ze kiedykolwiek jakis mechanik powie mi prawde :)
Jeden powiedzial ze za sam wjazd to on bierze 115zł i pozniej od ustawienia kazdego kola po 15zł plus ewentualne niespodzianki jak on to powiedzial :D wiec wole sie zapytac tutaj zanim pojade do tych hien :)
Jar_eck
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 687
Rejestracja: 08 gru 2007, 17:25
Model: Scirocco II
Numer GG: 10243618
Lokalizacja: matplaneta

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: Jar_eck »

Kamil pisze:albo wyzej...
nowy zawias? na pewno troche sie ulozy, szczegolnie tyl jest na to podatny, po paru miesiacach bedzie ze 2-3 cm nizej, spinka niewiele pomoze ale zawsze cos... wrzuc ze dwa worki cementu albo kartofli, przyspieszysz proces ukladania ;).
Nowy...hehehe...pełna butla plus alus go na stałe dociążą... zaczynam mieć lęk wysokości...
'90 TYP53B GTII LC6V

Na szczęście w 2015 wraca siatex, szpachlex i neony [50% planu wykonane] :)
ODPOWIEDZ