GTC / TA TECHNIX mity i fakty
Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty
Lazer domyślam się, że gwintów TA się nie naprawia a np HR ded. do G1 na grubym tłoczysku ? ostatnio chciałem kupić na allegro ale wahałem się bo nie byłem pewien czy da rady go zregenerować.
365 dni obsesyjnie.
Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty
kazdy gwint można zregenerować - kwestia czy się to opłaca. koszt od 80zł/szt jesli tylko uszczelnienia wysiadły do 300zł/szt jeśli trzeba tłoczyska wymieniac bo krzywe czy zużyte. Przy wymianie tłoczysk na 95%nie będzie juz regulacji twardości (jesli była). Regeneracja w Poznaniu, mam gdzieś nr tel.
-
- Fanatyk
- Posty: 2505
- Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5067333
- Lokalizacja: Austevoll Norway
Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty
A ja pozwolę sobie wtrącić się i zadać pytanie ... no ale TA TECHNIX chyba nie posiada regulacji twardości nie ?
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
- cinekban87
- Zaawansowany
- Posty: 703
- Rejestracja: 16 sty 2010, 19:53
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1400685
- Lokalizacja: Lublin
Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty
z tego co wiem to nie posiada, mts czyli produkt podobny jakosciowo i cenowo tez nie ma
-- poniedziałek, 27 gru 2010, 12:55 --
ludzie potrzebuje pilnie porady cena sie rozni a towar czym sie rozni poza kolorem, bo chce dzis badz jutro kupic, http://moto.allegro.pl/zawieszenie-gwin ... 04522.html http://allegro.pl/vw-scirocco-1-2-mk1-2 ... 97678.html
-- poniedziałek, 27 gru 2010, 12:56 --
wyczytalem ze kolor springow to rozna twardosc prawda to?
-- poniedziałek, 27 gru 2010, 12:55 --
ludzie potrzebuje pilnie porady cena sie rozni a towar czym sie rozni poza kolorem, bo chce dzis badz jutro kupic, http://moto.allegro.pl/zawieszenie-gwin ... 04522.html http://allegro.pl/vw-scirocco-1-2-mk1-2 ... 97678.html
-- poniedziałek, 27 gru 2010, 12:56 --
wyczytalem ze kolor springow to rozna twardosc prawda to?
Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty
Mowia ze to to samo ale jak masz 1000 to chyba lepiej kupic mts bo jednak jest troche miekciejszy (jechalem ostatnio g1 z tym zawieszeniem) no i mts to polska produkcja
- spirit
- Fanatyk
- Posty: 2764
- Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 8805675
- Lokalizacja: WOR
Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty
Wszystko ślicznie,pięknie panowie.Lecz tanie gwinty mają jedną niewielką wadę którą stwierdziłem jakiś czas temu.Nakrętki w gwincie są wykonane z dosyć lichego materiału czytaj aluminium i w wyniku styku ze stalowym amortyzatorem ulegają korozji elektro-chemicznej.
Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty
a weitec tez jest tani? bo tam też sa z alu nakrętki..... Jak juz się zapieką to niczym nie ruszysz, tylko kątówką
- Kamil
- Kapitan Bomba
- Posty: 2832
- Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5363528
- Lokalizacja: Warszawa
Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty
mozna probowac nakretki podgrzewac, moczyc w benzynie, plynie hamulcowym, czasem do uratowania, przeciez to nie spaw.
ja bym wolal zaoszczedzic te 200 zl, bo to wszystko to samo, a za zaoszczedzone pieniadze dorobic sobie nakretki ze stali , a twardosc to tak naprawde zalezy od tego, jaki egzemplarz sie trafi - zdarzaja sie betony i stosunkowo miekkie sztuki. z kolorem to bzdura. jakiej twardosci sa w tej teorii wscieklozielone sprezyny weiteca albo brazowe h&r? .
majkel, skad pomysl, ze mts jest polski? przeciez to wszystko robia male zolte raczki...
ja bym wolal zaoszczedzic te 200 zl, bo to wszystko to samo, a za zaoszczedzone pieniadze dorobic sobie nakretki ze stali , a twardosc to tak naprawde zalezy od tego, jaki egzemplarz sie trafi - zdarzaja sie betony i stosunkowo miekkie sztuki. z kolorem to bzdura. jakiej twardosci sa w tej teorii wscieklozielone sprezyny weiteca albo brazowe h&r? .
majkel, skad pomysl, ze mts jest polski? przeciez to wszystko robia male zolte raczki...
Old Volkswagens never die, they just get lower.
Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty
Na stronie pisza ze sa producentem a ze moze robia chinczyki to trudno chociaz wypadaloby spytac u zrodla
A co do nakretek u mnie w tunign art nie wiem z czego sa faktycznie ciezko sie kreca ale da rade kluczem powoli do konca wykrecic a jak sie z auta sciagnie bez sprezyn to pewnie pojdzie jeszcze atwiej
ale najlpeiej to gwint smarem miedzianym albo grafitowym wysmarowac
A co do nakretek u mnie w tunign art nie wiem z czego sa faktycznie ciezko sie kreca ale da rade kluczem powoli do konca wykrecic a jak sie z auta sciagnie bez sprezyn to pewnie pojdzie jeszcze atwiej
ale najlpeiej to gwint smarem miedzianym albo grafitowym wysmarowac
- cinekban87
- Zaawansowany
- Posty: 703
- Rejestracja: 16 sty 2010, 19:53
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1400685
- Lokalizacja: Lublin
Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty
kupiłem czerwone (pod kolor auta ) kosztowaly cale 899 czekam na przesylke zakladam obnizam i lota, zdam relacje co do jazdy na Technixie, na gwinice jeszcze nie jezdzilem tylko kity, z tego co czytalem od kilku tygodniu miedzy mts i Ta jest mala roznica, ludzie wybieraja czesciej TA i bardziej chwala
Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty
gwint HR też ma alu nakrętki. a jeśli chodzi o zabezpieczenie gwintu to co ludzie stosują ? myślałem właśnie o smarze miedzianym, kumpel za to poleca ceramiczny. smar jak to smar jest lepki więc nieciekawie musi potem wyglądać kolumna oklejona piachem. a na przeglądzie diagnosta powie, że wszystkie ciekną
365 dni obsesyjnie.
- Kamil
- Kapitan Bomba
- Posty: 2832
- Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5363528
- Lokalizacja: Warszawa
Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty
rozne koncepcje zabezpieczania gwintu juz widzialem. niektorzy robia nawet gustowne foliowo-tasmowe kondomy na kolumne, zeby sie nie upiaszczyla po posmarowaniu. w warunkach letnich to nie ma dramatu raczej, gorzej w zimie. najlepiej byloby to pewnie regularnie czyscic, co ograniczyloby problem.
Old Volkswagens never die, they just get lower.
-
- Pisarz
- Posty: 1408
- Rejestracja: 25 wrz 2009, 13:11
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1219647
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty
Od kilku lat smigam na gwincie i oto moje spostrzezenia
Gwint zabezpieczalem juz: pasta miedziana, WD-40 itp. smar techniczny, tasmy izolacyjne...
Najlepiej z ww. spisywala sie tasma izolacyjna, do reszty lepil sie piasek i brud i pozniej wchodzil pod nakretki...
Jednal totalnie najlepszym sposobem jest: NIE ROBIENIE NIC!!!! sa jednak 3 warunki:
1. Po regulacji gwintu, nakretki dokręcamy PALCAMI nie mlotkiem czy kluczem i to bez duzej siły, gwarantuje ze nie zaczna sie obracac podczas jazdy!!
2. przed regulacja gwintu jak jest mokry nakretki i sam gwnit suszymy DELIKATNIE, najlepiej opalarka, w tym podgrzewajac same nakretki nieco mocniej UWAGA!! nie uzywamy palnikow itp!! (Mozna jednak nie suszyc ale to nam znacznie pomoze). Następnie szczotka druciana czyscimy caly gwint. Szczegorlnie uwzgledniajac miejsca pod nakteka.
3. przynajmniej 2-3 razy w sezonie pokrecic gwintem góra-dół z przynajmniej 5cm skokiem.
Po czymś takim, GWARANTUJE, ze nakretki ZAWSZE beda sie kręcić w paluszkach bez zadneggo oporu!!
WAZNE!! Jeśli krecac w palcach nakrętke, zatnie się ona, to nie walimy w nia mlotkiem alby poszla dalej tyko cofiemy o zwoj. usówamy szczotka pisaek i krecimy dalej.. Moj brat tak zajechal gwint u siebie na tyle...
Jesli gwint ustawiamy raz na sezon a dokrecalismy go wczesniej mlotkiem lub kluczem, nie dziwcie sie ze bedzie trzeba prawdopodobnie roznican nakretki...
Pozdro!!! mam nadziej ze pomoglem na przyszlosc
BTW. Najlepiej ubrac sobie rekawiczki typu "wampirki" i obracac cala sprezyna z nakretkami, bo w niektorych przypadkach gdy bardzo wysoko auto podnosimy to sprezynki pomocnicze daja dosc duzy opor i samymi palcami nie damy rady...
Gwint zabezpieczalem juz: pasta miedziana, WD-40 itp. smar techniczny, tasmy izolacyjne...
Najlepiej z ww. spisywala sie tasma izolacyjna, do reszty lepil sie piasek i brud i pozniej wchodzil pod nakretki...
Jednal totalnie najlepszym sposobem jest: NIE ROBIENIE NIC!!!! sa jednak 3 warunki:
1. Po regulacji gwintu, nakretki dokręcamy PALCAMI nie mlotkiem czy kluczem i to bez duzej siły, gwarantuje ze nie zaczna sie obracac podczas jazdy!!
2. przed regulacja gwintu jak jest mokry nakretki i sam gwnit suszymy DELIKATNIE, najlepiej opalarka, w tym podgrzewajac same nakretki nieco mocniej UWAGA!! nie uzywamy palnikow itp!! (Mozna jednak nie suszyc ale to nam znacznie pomoze). Następnie szczotka druciana czyscimy caly gwint. Szczegorlnie uwzgledniajac miejsca pod nakteka.
3. przynajmniej 2-3 razy w sezonie pokrecic gwintem góra-dół z przynajmniej 5cm skokiem.
Po czymś takim, GWARANTUJE, ze nakretki ZAWSZE beda sie kręcić w paluszkach bez zadneggo oporu!!
WAZNE!! Jeśli krecac w palcach nakrętke, zatnie się ona, to nie walimy w nia mlotkiem alby poszla dalej tyko cofiemy o zwoj. usówamy szczotka pisaek i krecimy dalej.. Moj brat tak zajechal gwint u siebie na tyle...
Jesli gwint ustawiamy raz na sezon a dokrecalismy go wczesniej mlotkiem lub kluczem, nie dziwcie sie ze bedzie trzeba prawdopodobnie roznican nakretki...
Pozdro!!! mam nadziej ze pomoglem na przyszlosc
BTW. Najlepiej ubrac sobie rekawiczki typu "wampirki" i obracac cala sprezyna z nakretkami, bo w niektorych przypadkach gdy bardzo wysoko auto podnosimy to sprezynki pomocnicze daja dosc duzy opor i samymi palcami nie damy rady...
RC-Motorsport
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys
Sroka na fejsie:
https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys
Sroka na fejsie:
https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/
Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty
no niewiem co być powiedział jak ktoś się zabije. owszem można a nawet zaleca się kontrowac ręką ale mocno. To i tak będzie zbyt mała siła by potem nie ruszyć nakrętki kluczem a będziemy pewni, że zostaną na swoim miejscuherbiasty pisze: 1. Po regulacji gwintu, nakretki dokręcamy PALCAMI nie mlotkiem czy kluczem i to bez duzej siły, gwarantuje ze nie zaczna sie obracac podczas jazdy!!
-
- Pisarz
- Posty: 1408
- Rejestracja: 25 wrz 2009, 13:11
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1219647
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty
nie wierze ze na dziurze nakretka wykona okolo 10-20 obrotow w lewo alby gwint zszedl duzo w dol.. no chyba ze sie myle..
ale znam takich co na jednej nakretce smigaja zeby auto nizej siedzialo
ale dla bezpieczeństwa tak jak piszesz, mozna sobie silniej dociagnac.
ale znam takich co na jednej nakretce smigaja zeby auto nizej siedzialo
ale dla bezpieczeństwa tak jak piszesz, mozna sobie silniej dociagnac.
RC-Motorsport
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys
Sroka na fejsie:
https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys
Sroka na fejsie:
https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/