GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Jeśli masz jakiś problem techniczny ze swoim Scirocco mk1 lub mk2, tu zapytaj o rozwiązanie.
Awatar użytkownika
solarhh
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 385
Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
Model: Scirocco II
Numer GG: 1347806
Lokalizacja: Słupsk

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: solarhh »

Maras pisze:
solarhh pisze:auto się powoli rozpada
Załóż rozpórki :P.
Piszesz, że zawias jest mega twardy i dobija...
No jak dla mnie to coś tam "nie hallo" jest :).
Logiczne, że kilka ostrych "dobić" i buda dostaje znacząco.
co do rozpadania do środek zaczyna skrzeczeć i ospojlerowanie dostaje szpar ;/ a co do dobijania to przy większej nierówności (garb, dziura)
słychać takie nieprzyjemne uderzenie jakby metal o metal ;/
Ps z tego co wykumałem oglądając go to gdy samochód obniżam to sprężyny się rozprężają, a gdy podwyższam to ściskają tak ?
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I :D
Moje GTII
BMW E36 318i ROST :D - dupowóz ;) <-- na żyletki :)
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest :D
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress :D
VW T2 --> czeka na remont ;)
Awatar użytkownika
Majkel
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2646
Rejestracja: 30 mar 2008, 22:31
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Łódź

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: Majkel »

Tak jest tylko na podniesionym aucie :) pozniej teoretycznie sprezyna powinna zawsze miec taki sam rozmiar po postawieniu na kola chociaz jak to jest w rzeczywistosci nei wiem :)
Awatar użytkownika
solarhh
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 385
Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
Model: Scirocco II
Numer GG: 1347806
Lokalizacja: Słupsk

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: solarhh »

Majkel pisze:Tak jest tylko na podniesionym aucie :) pozniej teoretycznie sprezyna powinna zawsze miec taki sam rozmiar po postawieniu na kola chociaz jak to jest w rzeczywistosci nei wiem :)
ehh biorę klucz i zwalam go zaraz na glebę, zobaczę i powiem co z tego wyjdzie :)
edit: może ktoś pomoże - wklejam fotki i może ktoś mi powie czy jest gdzieś ta regulacja twardości amorów w końcu czy jej nie ma :) pozdr
Obrazek
Obrazek
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I :D
Moje GTII
BMW E36 318i ROST :D - dupowóz ;) <-- na żyletki :)
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest :D
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress :D
VW T2 --> czeka na remont ;)
Awatar użytkownika
ozi
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 3326
Rejestracja: 01 gru 2007, 09:36
Model: Scirocco II
Numer GG: 3194420

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: ozi »

regulacja twardosci polega na zdjeciu sprezyny, wcisnieciu amortyzatora na maxa w dół i obróceniu tłoczyska. Jesli obracająć tłoczysko dojdziesz do oporu to znaczy ze regulacja jest
Obrazek
Awatar użytkownika
solarhh
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 385
Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
Model: Scirocco II
Numer GG: 1347806
Lokalizacja: Słupsk

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: solarhh »

można prosić wolniej ? :) tłoczysko to ? chodzi o "tłok" amora ?
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I :D
Moje GTII
BMW E36 318i ROST :D - dupowóz ;) <-- na żyletki :)
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest :D
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress :D
VW T2 --> czeka na remont ;)
Awatar użytkownika
Kamil
Kapitan Bomba
Kapitan Bomba
Posty: 2832
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
Model: Scirocco II
Numer GG: 5363528
Lokalizacja: Warszawa

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: Kamil »

to zalezy jeszcze od konkretnego zawieszenia, sa tez takie z zewnetrzna regulacja. tzn. zaklada sie klucz na gore tloczyska i sie kreci bez zdejmowania zawiasu z samochodu.
jak masz juz wszystko na wierzchu, to spojrz na dolna czesc amortyzatora. jesli jest regulowana twardosc to powinien byc napis "adjustable".
Old Volkswagens never die, they just get lower.
Awatar użytkownika
solarhh
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 385
Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
Model: Scirocco II
Numer GG: 1347806
Lokalizacja: Słupsk

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: solarhh »

tu jest właśnie kłopot na zdjęciach widać że zawiecha jest nadgryziona zębem czasu i miejscami tylko farba została więc ciężko może być znaleźć napis jakikolwiek :) widać tylko napis KONI i nr 87-1919spd55 szukałem i nic tylko niemiecki forum VW Caddy że ktoś ma takie na opych a co do regulacji to są trzy sposoby : jeden jakis dziwny i odpada od razu, drugi najbardziej prawdopodobny czyli kręcenie tłoczyskiem właśnie a trzeci kręcenie tłoczyskiem ale z wyciągniętym amorem :) nic ide walczyć potem napiszę jak się to skończyło może komuś się to przyda :D
pozdr

edit: ok trzeba było wyciągnąć amora wcisnąć tłok do środka i kręcić kąt regulacji to ok 720st
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I :D
Moje GTII
BMW E36 318i ROST :D - dupowóz ;) <-- na żyletki :)
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest :D
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress :D
VW T2 --> czeka na remont ;)
herbiasty
Pisarz
Pisarz
Posty: 1408
Rejestracja: 25 wrz 2009, 13:11
Model: Scirocco II
Numer GG: 1219647
Lokalizacja: Przemyśl

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: herbiasty »

Na moje oko to Ci nic nie dobija i zawias jest O.K ja bym popatrz jak mocno jest zeszlifowana prawa poloska, bo zeby polozyc sciro to trzeba podluznice lekko przerabiac,
Awatar użytkownika
solarhh
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 385
Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
Model: Scirocco II
Numer GG: 1347806
Lokalizacja: Słupsk

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: solarhh »

jak go testowo zwalilem na glebe to problem lezy w szerokosci opon niestety ;/ bo są 15` 195 50 i obcierają o nadkola więc z gleba na tych laczach
a co do dobijania to poduchy na mcphersonach byly zuzyte i byl luz miedzy lozyskiem a tulejka
pozdr
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I :D
Moje GTII
BMW E36 318i ROST :D - dupowóz ;) <-- na żyletki :)
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest :D
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress :D
VW T2 --> czeka na remont ;)
Awatar użytkownika
Majkel
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2646
Rejestracja: 30 mar 2008, 22:31
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Łódź

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: Majkel »

A ja tam dzisiaj ujzalem ze podluznica jest jzu dobrze utarta wiec musze troche jeszcze podniesc. Zalozylem w koncu komplet na tyl no i stare amortyzatory trzebabylo ciac bo nei dalo sie srub wyjac poki co wysokosc jest dobra ale pewnie sie ulezy :)
l1pka
Początkujący
Początkujący
Posty: 168
Rejestracja: 30 cze 2010, 10:16
Model: Scirocco II
Lokalizacja: LJA

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: l1pka »

no to ja sie podłacze pod temat
jaki komplet amorków + sprężyn sa warte ceny z aallegro na dzień dzisiejszy ? na przód mi dokładnie
nie drogie a dobre :o
Awatar użytkownika
enigma
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 700
Rejestracja: 01 gru 2007, 00:11
Model: Scirocco II
Numer GG: 8518081
Lokalizacja: Warszawa

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: enigma »

Panowie mam pytanko.Rok temu zamawialiśmy większą grupą pare kompletów zawiasu TA TECHNIX...Niestety mój jeden amortyzator ch** strzelił i w ogóle nie trzyma;/...Auto chodzi po całej drodze.Byłem na stacji diagnostycznej no i wyszło...Lewy tył do wymiany...Patrzyłem na karte gwarancyjną,ale nie ma na niej żadnego numeru telefonu,żeby skontaktować się z tym gościem w sprawie reklamacji.Może Wy macie jakiś kontakt do niego???Niewiem teraz dokładnie kto brał wtedy do zawiecho.Pozdro
Awatar użytkownika
zalmanek1985
Początkujący
Początkujący
Posty: 143
Rejestracja: 03 gru 2007, 11:31
Model: Scirocco II
Numer GG: 3388655

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: zalmanek1985 »

Witam na poczatku nie chciałem specjalnie zakładac nowego watku bo mam jedno pytanie odnosnie TA Technix
.Wybił mi sie jeden amor z przodu od strony pasażera jak wiadomo wymienia sie dwa .Narazie nie mam zbytnio kasy na to zeby wymienic amorki odrazu ze sprezynkami obnizajacymi ale mam w planach dokupic takie sprzezynki.Teraz mi powiedzcie czy ktos montował te amorki na seryjne sprezyny?Jak kaska bedzie dokupie oczywiscie tez i sprezynki odpowiednie.Jesli ktos montował to jak to sie sprawuje na seryjnej sprezynie nie mam zamiaru skracac sprezyn bo jak dla mnie to troche nie teges.Czy moze poprostu isc lepiej do sklepu i kupic kayabe czy sasch albo cos tam na podobe.Nie mniej w planach mam i tam troche posadzic przód.
Awatar użytkownika
ozi
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 3326
Rejestracja: 01 gru 2007, 09:36
Model: Scirocco II
Numer GG: 3194420

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: ozi »

kupuj same wkłady tatech, będzie troszke sztywniej ale bez tragedii. cena za wkład to chyba 109zł teraz
Obrazek
Yaro
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 572
Rejestracja: 01 gru 2007, 22:35
Model: Scirocco II
Numer GG: 3535850
Lokalizacja: Kraków/Bejsce

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: Yaro »

Witam, ja już wczesniej pisałem o zapadaniu sie koła... najpierw od strony kierowcy miałem ten problem - ustał teraz znowu niedawno mi sie od strony pasażera zapadało.... dla mnie jest to troche dziwne bo już tak nie mam... zastanawiam sie czy przez to nie oddać zawiechy do reklamacji.... może mi ktoś pomóc?
Obrazek
ODPOWIEDZ