GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Jeśli masz jakiś problem techniczny ze swoim Scirocco mk1 lub mk2, tu zapytaj o rozwiązanie.
Awatar użytkownika
Kamil
Kapitan Bomba
Kapitan Bomba
Posty: 2832
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
Model: Scirocco II
Numer GG: 5363528
Lokalizacja: Warszawa

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: Kamil »

Old Volkswagens never die, they just get lower.
Awatar użytkownika
BossFazer
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 372
Rejestracja: 13 cze 2009, 01:41
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: BossFazer »

http://moto.allegro.pl/amortyzatory-spo ... 73567.html
moze mi ktos powiedziec czy te wkladziki beda pasowaly w miejsce starych wkladow z gwintowanego setapu ?
mówi mi wewnetrzny głos.. że tu nie chodzi o siłe, nie chodzi o moc...
Awatar użytkownika
Majkel
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2646
Rejestracja: 30 mar 2008, 22:31
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Łódź

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: Majkel »

BossFazer pisze:http://moto.allegro.pl/amortyzatory-spo ... 73567.html
moze mi ktos powiedziec czy te wkladziki beda pasowaly w miejsce starych wkladow z gwintowanego setapu ?

Nie wiem czy będą pasowały ale nie kupuj u nich bo to ku*wy i złodzieje :)
Podjedz z 'puszka' amora do jakiegoś "tuningshopu" gdzie takie coś mają i przymierz sobie.
Awatar użytkownika
Gółek
Maniak
Maniak
Posty: 1608
Rejestracja: 02 gru 2007, 11:20
Model: Scirocco II
Numer GG: 4967939
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: Gółek »

Fakt :
Kit GT C 60/40
Przebieg 45,5 tys km
Załozone w kwietniu 2007 roku.
Zużyło się :)
Także jak za zawieszenie za 600-700 zł nie jest źle z żywotnością :)
Pozdrawiam
Tomek (vw@maniak)
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
herbiasty
Pisarz
Pisarz
Posty: 1408
Rejestracja: 25 wrz 2009, 13:11
Model: Scirocco II
Numer GG: 1219647
Lokalizacja: Przemyśl

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: herbiasty »

No to moj TA- Technix
Kupiony w pazdzierniku 2009
Cały czas skrecony jakies 120-130mm w doł w stosunku do serii, czyli na 150%
przelatane 34 000km

W zimie jak robiłem remont wszystkie 4 amorki wracały do swojej pozycji. :)
Awatar użytkownika
Micek
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 334
Rejestracja: 25 sie 2008, 18:24
Model: Scirocco II
Lokalizacja: domek na drzewie

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: Micek »

U mnie gwint TA od 2010 zrobił jakieś 30tyś
w lato skręcony do oporu
obecnie mam wrażenie jakby trochę zmiękł albo to tylko złudzenie, sam nie wiem
Poza zapieczoną zakrętką na tyle na razie nie ma z nim żadnych problemów
Jak na gwint za 800zł to jestem mega zadowolony
Awatar użytkownika
Gółek
Maniak
Maniak
Posty: 1608
Rejestracja: 02 gru 2007, 11:20
Model: Scirocco II
Numer GG: 4967939
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: Gółek »

herbiasty pisze:No to moj TA- Technix
Kupiony w pazdzierniku 2009
Cały czas skrecony jakies 120-130mm w doł w stosunku do serii, czyli na 150%
przelatane 34 000km

W zimie jak robiłem remont wszystkie 4 amorki wracały do swojej pozycji. :)

Cięzko mi powiedzieć jak zachowują sie moje gdyz mam je na aucie :)
Demontazu aby sprawdzic narazie nie planuje ale.....kto wie :)
Fakt jest taki,że na 2 niezależnych staciach diagnostycznych wynik był praktycznie identyczny.
Po około 63-64 % tłumienia takze śmierć jest blisko i jest to najwyższy czas aby przed "całkowitym" padnieciem zorganizować nowe zawieszenie.
Pozdrawiam.

-- sobota, 9 maja 2015, 05:41 --

Tym razem na aucie Tuning Art czyli opcja najtańsza z możliwych.
Z racji,że sprzedałem auto codziennego użytku :)
pierwszy raz na tym zawieszeniu miała okazje jechać ze mną moja mama.
Poprosiła mnie o pozałatwianie z nią paru rzeczy-zwykłe kręcenie się po dziurawym mieście.
Na moje pytanie-Twardo co?Odpowiedziała.......
Nooooo mniejszy komfort tak jakby jest :)...........dodając po chwili.....troszkę :)
Czyli.....mit twardości obalony,raczej :)skoro akceptuje go 62 letnia kobieta.
Pozdrawiam Tomek
Tomek (vw@maniak)
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
Awatar użytkownika
Son_Goku
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 456
Rejestracja: 21 kwie 2009, 14:10
Model: Scirocco II
Lokalizacja: TOS

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: Son_Goku »

Więc tak. Miałem w swoim mk2 na przodzie oryginalne amorki i jakieś springi ok -40, z tyłu kit Koni z regulacją twardości. Przód już dobijał, a z tyłu jeden amorek się wylał więc postanowiłem zmienić całość. Byłem nastawiony na zakup kit-a MTS 60/40 ale nie ma go już w ofercie i na 90% nie będzie (pozostał tylko 35/35). Kit 60/40 jest w ofercie TA-Technix i tu pytanie - ktoś się orientuje czy to porównywalne produkty? MTS był sprawdzony jako komfortowy, a taki właśnie chciałem. O TA ludzie piszą, że auto nie schodzi tak nisko jak deklaruje producent, a o komforcie nic nie znalazłem. Tak jakoś nie przekonuje mnie TA, ale może jestem uprzedzony... Czy może jednak opłaca dołożyć te parę złotych do gwintu TuningArt? Tyle, że to podobno beton większy od Technixa, a już gwint Technix mi się wydawał za twardy... Dlatego chciałem kit ale MTS-a już nie ma, a to TA sam nie wiem...

A drugie pytanie czy gwint MTS już dużo bardziej komfortowy od Technixa czy TuningArta? Porównywalny do kita?
Awatar użytkownika
lehu
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 869
Rejestracja: 27 kwie 2012, 19:49
Model: Scirocco II
Numer GG: 526724
Lokalizacja: Tomaszów Maz. / Pruszków

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: lehu »

Mam TA z sprężynami Sparco niebieskimi i nie jest jakiś totalny beton, co do samych amorów są nawet całkiem trwałe bo kupiłem używane, zrobiłem z 40-50 tys i jeszcze nie są złe :side: .
Obrazek
mój srok http://scirocco.pl/phpBB3/viewtopic.php?f=10&t=65753
VW Scirocoo BLOS 16V KR
Ford Mondeo MK3 2.2 TDCI
Opel Corsa B 1.5 TD
Awatar użytkownika
Majkel
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2646
Rejestracja: 30 mar 2008, 22:31
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Łódź

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: Majkel »

To całe określanie beton - niebeton jest z dupy, ktoś kto jeździ raz na ruski rok po pięknej nowej obwodnicy powie, że miękko a ktoś jeździ po dziurach to będzie miał beton.
Jeżeli chodzi o TA vs TuningArt to jest to samo jak zareklamujesz wyślą Ci jedno z dwóch jak im w rękę wpadnie :D chyba, że się coś zmieniło w ostatnich latach ale nie sądzę.
Ja bym brał MTS w tej kategorii cenowej.
Awatar użytkownika
Son_Goku
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 456
Rejestracja: 21 kwie 2009, 14:10
Model: Scirocco II
Lokalizacja: TOS

Re: GTC / TA TECHNIX mity i fakty

Post autor: Son_Goku »

Dzięki za odpowiedzi. Po długich przemyśleniach zakupiłem gwint MTS. :) Co ciekawe sprężyny sygnowane są logiem Eibach co mnie optymistycznie nastawiło :) Pytanie jak to wstępnie ustawić bo mam górną regulacje na sprężynie i dolną na uchwycie amortyzatora. Jeżeli będę chciał wyżej/niżej to regulować na sprężynie czy na mocowaniu?
ODPOWIEDZ