Scirocco GT2 stalo 6 lat . Wysokie obroty !
- Marcin mk2
- Początkujący
- Posty: 31
- Rejestracja: 14 gru 2015, 23:47
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Londyn
- Kontakt:
Scirocco GT2 stalo 6 lat . Wysokie obroty !
Witam .
Jestem nowy na forum i jestem rownież nowym posiadaczem starego scirocco GT2 1.8 silnik k-jetronic. 1990rok
Auto Kupilem od pierwszego właściciela ,jest to kobieta Niemka mieszkająca w Angli przyjechała jakieś 10 lat temu trochę pojeździła , a potem postawiła sroczke pod plandeka i od sześciu lat sobie stała !!! ( mówi ze była odpalana co jakiś czas +)
Ma oryginalny przebieg 137 tys kilometrów i mam na to papiery , mam wszystkie dokumenty od każdej śrubki zaczynajac , zkaczywszy na przeglądach i ubezpieczeniach ( normalnie dała mi encyklopedie !!! ) Ale myśle ze to dobrze bo wiem co w nim było wymieniane i kiedy .
Ale do rzeczy !
Przywiozłem auto na lawecie do siebie pod dom i zacząłem podstawowy serwis
- wymieniłem świece
- przewody od świec
- filtr paliwa
- filtr Powietrza
- wymieniłem paliwo w zbiorniku na nowe
- Kupilem olej i filtr oleju ( ale go jeszcze nie wymieniłem , czekam na lepsza pogodę )
- akumulator jest wporzadku ale go podladowalem
I zacząłem próbę odpalania auta :
objawy :
- Auto odpala ale długo trzeba kręcić
- jak już odpali i się nagrzeje to obroty rosły na 1600-1700 ( znalazłem malutka dziurkę na wężu gumowym zmieniłem węża i teraz już są tak 1200-1400 )
- więcej dziur nie widzę
- ogólnie pozdejmowalem wszystkie jakie tylko widziałem kostki elektryczne i wyczyściłem styki
- jak auto jest już rozgrzane odpala od pierwszego razu.
Obecnie auto przebywa w Angli i przejechałem nim w zeszłym tygodniu około 30km , zrobiłem przegląd i opłaciłem podatek drogowy . Ale ubezpieczenie wykupie dopiero wtedy jak auto będzie w pełni gotowe do jazdy.
Zauważyłem jeszcze ze po tych 30 kilometrach troszeczkę lepiej odpala dodam tez ze dolarem do benzyny środek czyszczący układ paliwowy dobrej marki ( buteleczkę na pełny bak )
- ale obroty są wciąż za wysokie !!!
Co jeszcze mogli byście mi doradzić koledzy.
Na samochodach znam się tylko tak ogolnie nie mam dużego doświadczenia .
Dzięki i czekam na jakieś porady .
Jestem nowy na forum i jestem rownież nowym posiadaczem starego scirocco GT2 1.8 silnik k-jetronic. 1990rok
Auto Kupilem od pierwszego właściciela ,jest to kobieta Niemka mieszkająca w Angli przyjechała jakieś 10 lat temu trochę pojeździła , a potem postawiła sroczke pod plandeka i od sześciu lat sobie stała !!! ( mówi ze była odpalana co jakiś czas +)
Ma oryginalny przebieg 137 tys kilometrów i mam na to papiery , mam wszystkie dokumenty od każdej śrubki zaczynajac , zkaczywszy na przeglądach i ubezpieczeniach ( normalnie dała mi encyklopedie !!! ) Ale myśle ze to dobrze bo wiem co w nim było wymieniane i kiedy .
Ale do rzeczy !
Przywiozłem auto na lawecie do siebie pod dom i zacząłem podstawowy serwis
- wymieniłem świece
- przewody od świec
- filtr paliwa
- filtr Powietrza
- wymieniłem paliwo w zbiorniku na nowe
- Kupilem olej i filtr oleju ( ale go jeszcze nie wymieniłem , czekam na lepsza pogodę )
- akumulator jest wporzadku ale go podladowalem
I zacząłem próbę odpalania auta :
objawy :
- Auto odpala ale długo trzeba kręcić
- jak już odpali i się nagrzeje to obroty rosły na 1600-1700 ( znalazłem malutka dziurkę na wężu gumowym zmieniłem węża i teraz już są tak 1200-1400 )
- więcej dziur nie widzę
- ogólnie pozdejmowalem wszystkie jakie tylko widziałem kostki elektryczne i wyczyściłem styki
- jak auto jest już rozgrzane odpala od pierwszego razu.
Obecnie auto przebywa w Angli i przejechałem nim w zeszłym tygodniu około 30km , zrobiłem przegląd i opłaciłem podatek drogowy . Ale ubezpieczenie wykupie dopiero wtedy jak auto będzie w pełni gotowe do jazdy.
Zauważyłem jeszcze ze po tych 30 kilometrach troszeczkę lepiej odpala dodam tez ze dolarem do benzyny środek czyszczący układ paliwowy dobrej marki ( buteleczkę na pełny bak )
- ale obroty są wciąż za wysokie !!!
Co jeszcze mogli byście mi doradzić koledzy.
Na samochodach znam się tylko tak ogolnie nie mam dużego doświadczenia .
Dzięki i czekam na jakieś porady .
-
- Fanatyk
- Posty: 2439
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2257011
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Scirocco GT2 stalo 6 lat . Wysokie obroty !
śrubką od regulacji obrotów kręciłeś?
- Marcin mk2
- Początkujący
- Posty: 31
- Rejestracja: 14 gru 2015, 23:47
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Londyn
- Kontakt:
Re: Scirocco GT2 stalo 6 lat . Wysokie obroty !
Cześć kolego
Nie kręciłem i nic nie ustawiałem , poprzednia właścicielka mówi ze jak nim jeździła to wszystko było OK .
Ja myśle ze czas zrobił swoje ! I podejrzewam ze może jakiś czujnik nawalił , co o tym sadzisz ?
Nie kręciłem i nic nie ustawiałem , poprzednia właścicielka mówi ze jak nim jeździła to wszystko było OK .
Ja myśle ze czas zrobił swoje ! I podejrzewam ze może jakiś czujnik nawalił , co o tym sadzisz ?
- Mowad
- Fanatyk
- Posty: 2421
- Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Scirocco GT2 stalo 6 lat . Wysokie obroty !
Moze zawor dodatkowego powietrza sie nie domyka, co bylo by logiczne skoro auto dlugo stalo i stad te obroty.
-------------------><-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
- Marcin mk2
- Początkujący
- Posty: 31
- Rejestracja: 14 gru 2015, 23:47
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Londyn
- Kontakt:
Re: Scirocco GT2 stalo 6 lat . Wysokie obroty !
Dzięki .
Sprawdziłem na necie jak to wyglada i jak odpaliłem auto i zacząłem przy nim majstrować i spsikalem wd40 , bo bardzo jest jakiś taki zaśniedziały trochę zardzewiały !!!
To przez moment obroty sie zmieniały ( dwa krótkie razy ) lecz wrocily do poprzedniego stanu i wciąż są za wysokie .
Czyli mozesz mieć racje
Tylko czy mam go wymienić , czy coś takiego można zdemontować i porządnie wyczyścić ?
Tak dla pewnosci , czy Ktos moze mi wrzucic zdjecie lub jakiegoś linka , jak wyglada ten zawór powietrza.
Dzieki
Sprawdziłem na necie jak to wyglada i jak odpaliłem auto i zacząłem przy nim majstrować i spsikalem wd40 , bo bardzo jest jakiś taki zaśniedziały trochę zardzewiały !!!
To przez moment obroty sie zmieniały ( dwa krótkie razy ) lecz wrocily do poprzedniego stanu i wciąż są za wysokie .
Czyli mozesz mieć racje
Tylko czy mam go wymienić , czy coś takiego można zdemontować i porządnie wyczyścić ?
Tak dla pewnosci , czy Ktos moze mi wrzucic zdjecie lub jakiegoś linka , jak wyglada ten zawór powietrza.
Dzieki
- spirit
- Fanatyk
- Posty: 2763
- Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 8805675
- Lokalizacja: WOR
Re: Scirocco GT2 stalo 6 lat . Wysokie obroty !
Z tyłu kolektora ssącego masz przykręcony ten zawór dodatkowego powietrza, patrz od strony pasażera. Z jednej strony jest przewód z przed przepustnicy, a z drugiej wchodzi on do kolektora ssącego. Tylko uważaj, bo po tylu latach łatwo ukręcić śruby. Jak chcesz go sprawdzić bez demontażu, to kiedy silnik się zagrzeje. Ściśnij palcami wąż który do niego dochodzi, obroty powinny wtedy spaść jeśli jest otwarty.
- Mowad
- Fanatyk
- Posty: 2421
- Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Scirocco GT2 stalo 6 lat . Wysokie obroty !
Jak z zewnatrz na niego psikales to niewiele to powinno zmienic, ale metoda ze scisnieciem weza o ktorej wspomnial Spirit powinna rozwiac watpliwosci czy to jego wina. A wyglada mniej wiecej tak (choc pewnie juz sie tak nie blyszczy )
Ja go demontowalem i w srodku porzadnie plukalem benzyna ekstrakcyjna, po osuszeniu psikalem nieco wd40 do srodka i dziala. Choc zdarzylo mi sie ze jednego nie udalo sie uratowac i nie dzialal po takim zabiegu. Jak bedziesz mial go zdemontowanego to mozesz sprawdzic czy dziala podlaczajac wtyczke i podajac na nia napiecie, powinien sie zamknac po kilku chwilach (nie od razu), bez napiecia i w zimie (ja wsadzalem do zamrazalnika ) powinien sie otworzyc (widac przeswit wewnatrz).
Ja go demontowalem i w srodku porzadnie plukalem benzyna ekstrakcyjna, po osuszeniu psikalem nieco wd40 do srodka i dziala. Choc zdarzylo mi sie ze jednego nie udalo sie uratowac i nie dzialal po takim zabiegu. Jak bedziesz mial go zdemontowanego to mozesz sprawdzic czy dziala podlaczajac wtyczke i podajac na nia napiecie, powinien sie zamknac po kilku chwilach (nie od razu), bez napiecia i w zimie (ja wsadzalem do zamrazalnika ) powinien sie otworzyc (widac przeswit wewnatrz).
-------------------><-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
- Marcin mk2
- Początkujący
- Posty: 31
- Rejestracja: 14 gru 2015, 23:47
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Londyn
- Kontakt:
Re: Scirocco GT2 stalo 6 lat . Wysokie obroty !
Dzięki chłopaki ale walczyłem z czymś innym a konkretnie : to znalazłem tego czegoś zdjęcie i już wam przesyłam
Zerknijcie okiem i dajcie mi znać co to jest.
http://i.ebayimg.com/00/s/NjEzWDcwMA==/ ... xO/$_3.JPG
Zerknijcie okiem i dajcie mi znać co to jest.
http://i.ebayimg.com/00/s/NjEzWDcwMA==/ ... xO/$_3.JPG
- Marcin mk2
- Początkujący
- Posty: 31
- Rejestracja: 14 gru 2015, 23:47
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Londyn
- Kontakt:
Re: Scirocco GT2 stalo 6 lat . Wysokie obroty !
Oczywiście jutro znajdę i sprawdzę ten zawór powietrza, który dostałem od was na zdjęciu .
-
- Zaawansowany
- Posty: 689
- Rejestracja: 30 lis 2007, 18:46
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 4227574
Re: Scirocco GT2 stalo 6 lat . Wysokie obroty !
Walczyles z regulacja nawiewu w kabinie (ciepło-zimno)
- Marcin mk2
- Początkujący
- Posty: 31
- Rejestracja: 14 gru 2015, 23:47
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Londyn
- Kontakt:
Re: Scirocco GT2 stalo 6 lat . Wysokie obroty !
Nooo grzanie mam teraz dobre
Pozdrawiam
Ale jak coś tam ruszałem , to dwa razy obroty lekko spadły a potem wzrosły ???
Jutro zrobię jakaś fotę silnika i wrzucę na forum.
Pozdrawiam
Ale jak coś tam ruszałem , to dwa razy obroty lekko spadły a potem wzrosły ???
Jutro zrobię jakaś fotę silnika i wrzucę na forum.
- Marcin mk2
- Początkujący
- Posty: 31
- Rejestracja: 14 gru 2015, 23:47
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Londyn
- Kontakt:
Re: Scirocco GT2 stalo 6 lat . Wysokie obroty !
OK . Odpaliłem auto , nagrzalem silnik i scisnolem ten wężyk za zaworem dodatkowego powietrza .
I.... Nie ma żadnej reakcji , mniejszych lub większych obrotów .
Wiec co to oznacza ? , dodam ze gdy auto było odrazu odpalone i jeszcze zimne , scisnolem ten wężyk i obroty trochę spadały !
Dziekuje za wszystkie rady i opinie i prosze o dalsze .....
I.... Nie ma żadnej reakcji , mniejszych lub większych obrotów .
Wiec co to oznacza ? , dodam ze gdy auto było odrazu odpalone i jeszcze zimne , scisnolem ten wężyk i obroty trochę spadały !
Dziekuje za wszystkie rady i opinie i prosze o dalsze .....
- Marcin mk2
- Początkujący
- Posty: 31
- Rejestracja: 14 gru 2015, 23:47
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Londyn
- Kontakt:
Re: Scirocco GT2 stalo 6 lat . Wysokie obroty !
Czy to znaczy ze on sie zamyka i w ogóle nie daje powietrza , jak sie nagrzeje ??? , czy tak powinno byc ???
- spirit
- Fanatyk
- Posty: 2763
- Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 8805675
- Lokalizacja: WOR
Re: Scirocco GT2 stalo 6 lat . Wysokie obroty !
Dokładnie tak ma być, na ciepłym silniku ten zawór jest zamknięty. Wykręć śrubę regulacyjną wolnych obrotów z przepustnicy, jest z tyłu przepustnicy. Może mieć pęknięty oring uszczelniający, ogólnie przejrzyj cały dolot i wymień wszystkie przewody podciśnień. Bo niekoniecznie są ok mimo że tak wyglądają, skoro masz tak wysokie wolne obroty to musi gdzieś iść lewe powietrze.
- Marcin mk2
- Początkujący
- Posty: 31
- Rejestracja: 14 gru 2015, 23:47
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Londyn
- Kontakt:
Re: Scirocco GT2 stalo 6 lat . Wysokie obroty !
Dzięki Spirit .
Jutro zrobię dokładny przegląd przewodow podciśnieniowych i dolotu powietrza.
A swoją droga , to i tak będę chciał wykręcić ten zawór powietrza i go wyczyścić , ale dopiero jak rozwiąże problem tych obrotów .
Jutro zrobię dokładny przegląd przewodow podciśnieniowych i dolotu powietrza.
A swoją droga , to i tak będę chciał wykręcić ten zawór powietrza i go wyczyścić , ale dopiero jak rozwiąże problem tych obrotów .