[JH] Ciężko odpala jak ciepły

Jeśli masz jakiś problem techniczny ze swoim Scirocco mk1 lub mk2, tu zapytaj o rozwiązanie.
Awatar użytkownika
vip_22
Początkujący
Początkujący
Posty: 83
Rejestracja: 17 wrz 2011, 13:37
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Strzegom/Dolny Śląsk

[JH] Ciężko odpala jak ciepły

Post autor: vip_22 »

Witam

Jak zimny pali akceptowalnie. Jak się zagrzeje jest problem. Wygląda to tak, że jak zaraz po zgaszeniu się odpala (po kilku, kilkunastu sekundach) to pali od strzała. Jak postoi dłużej - kilka minut, to po przekręcenie stacyjki odpala i od razu gaśnie. Żeby go wtedy odpalić trzeba wtedy na prawdę długo kręcić - co najmniej kilkanaście sekund. Wtedy odpala ledwo co i przez kilka sekund nie chodzi na wszystkich garach - pewnie jest zalany przez to długie kręcenie.

Podpowiedzcie gdzie szukać problemu.

Pzdr.
VW scirocco WRC 1.8JH 89' :)
Awatar użytkownika
Mowad
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2421
Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: [JH] Ciężko odpala jak ciepły

Post autor: Mowad »

------------------->Obrazek<-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Awatar użytkownika
tomivwsc
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 633
Rejestracja: 30 lis 2007, 19:34
Model: Scirocco II
Numer GG: 2051791
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice, Dalachów

Re: [JH] Ciężko odpala jak ciepły

Post autor: tomivwsc »

Oj tam mowad co tak ostro ;-) temat długo wałkowany poszukaj w szukajce a może znajdziesz w co wątpię, raczej nikt do tego nie doszedł ostateczne :side: proponuję na czas odpalenia wypiąć wtyczkę od piątego wtryskiwacza i zobaczysz czy ci odpali, jak odpali to masz już łatwiej to zdiagnozować odpuść sobie czujnik halla bo to na pewno nie on, pompa paliwa raczej też nie bo zmieniałem chyba że sonda wskazuje na zimny i go może zaleać w tym momencie :mrgreen: ale pytaj bo nie ja miałem tylko taki problem
ObrazekObrazekObrazekObrazek
MKI-82r 1,6 FR było
MKII-90r 1,8 JH SCALA było
MKII-89r 1,8 JH GT II było
MKII-92r 1,8 JH+DX+turbo GT II jest
silnik 2l 16v ABF + TURBO robi się
MKI-74r 1,6 jest
MK III R - 2011 2L TURBO jest
Awatar użytkownika
vip_22
Początkujący
Początkujący
Posty: 83
Rejestracja: 17 wrz 2011, 13:37
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Strzegom/Dolny Śląsk

Re: [JH] Ciężko odpala jak ciepły

Post autor: vip_22 »

Odłączyłem ten dodatkowy wtryskiwacz. Nie pomogło.
Znów podłączyłem i kręciłem około 30s. żeby w końcu odpalił. Odpalił ale był zalany-śmierdziało benzyną i kulawił.
Czy za bardzo przyśpieszony zapłon może powodować problemy z odpalaniem na ciepłym?

-- piątek, 17 kwi 2015, 22:45 --

Podpowie ktoś jeszcze inne możliwe przyczyny problemu?
VW scirocco WRC 1.8JH 89' :)
Awatar użytkownika
amel83
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 415
Rejestracja: 17 maja 2011, 22:11
Model: Scirocco II
Lokalizacja: BiałystO.K.

Re: [JH] Ciężko odpala jak ciepły

Post autor: amel83 »

Podpinam się pod temat.
Mam ten sam problem w KRce.

Ktoś ma pomysł co to za diabeł wlazł do silnika :?:
są:
1991 LZ3T 80 B3 quattro PM
2002 LZ9W S3 AMK
2006 A22 BMW 120d

były:
1981 L97A Scirocco GT JB
1984 L90E Scirocco GT EW
1986 LB7V Scirocco GT 16V KR :cry:
1990 LA5U Scirocco GT2 JH
1995 pomarańczowy Żuk A11B współwłaściciel :)
2001 LC9Z Golf GTi AUM
2002 3L5 Corolla 2.0 D-4D
2005 A22 BMW 118d
Awatar użytkownika
Gółek
Maniak
Maniak
Posty: 1608
Rejestracja: 02 gru 2007, 11:20
Model: Scirocco II
Numer GG: 4967939
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: [JH] Ciężko odpala jak ciepły

Post autor: Gółek »

Spalanie "w normie" ?Czy raczej "chla" :)
Pozdrawiam Tomek.
Tomek (vw@maniak)
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
Awatar użytkownika
amel83
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 415
Rejestracja: 17 maja 2011, 22:11
Model: Scirocco II
Lokalizacja: BiałystO.K.

Re: [JH] Ciężko odpala jak ciepły

Post autor: amel83 »

Gółek pisze:Spalanie "w normie" ?Czy raczej "chla" :)
Pozdrawiam Tomek.
Spalanie od trzech lat takie samo.
W trasie do 95km/h zejdzie poniżej 6l/100km, w mieście jak postoi na światłach trzaśnie i 11l/100 :)
Średnio mam ok 8,5l.
Samo odpalanie jak startuję po tygodniu postoju to jest super, dotykam do kluczyka i chodzi.
Zgaszony na ciepła np. na tankowanie odpala równie pięknie.

Rozgrzany po przejechaniu 40km i pozostawiony na 20min ..dramat.
Trzeba ze trzy cztery dość długie serie kręcenia rozrusznikiem po ok 5-8s każda żeby wystartował.

Czasem ma jeszcze przypadłość, ze przy wkręcaniu na obroty przy ok 6000rpm traci płynność wkręcania.
Ale to się dzieje sporadycznie raz na kilka dni.

Mogą to by przewody lub kopułka z palcem?
są:
1991 LZ3T 80 B3 quattro PM
2002 LZ9W S3 AMK
2006 A22 BMW 120d

były:
1981 L97A Scirocco GT JB
1984 L90E Scirocco GT EW
1986 LB7V Scirocco GT 16V KR :cry:
1990 LA5U Scirocco GT2 JH
1995 pomarańczowy Żuk A11B współwłaściciel :)
2001 LC9Z Golf GTi AUM
2002 3L5 Corolla 2.0 D-4D
2005 A22 BMW 118d
Awatar użytkownika
jerzy72
Początkujący
Początkujący
Posty: 44
Rejestracja: 10 lut 2013, 20:04
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [JH] Ciężko odpala jak ciepły

Post autor: jerzy72 »

Ja zanim mnie ten wtrysk mechaniczny mało co nie wykończył i nie zmieniłem go na digi II, miałem też takie problemy.
U mnie pomogło odkręcenie zaworku na obudowie rozdzielacza, już nie pamiętam czy wyciągnąłem podkładkę czy dołożyłem, ale widocznie zmieniło się ciśnienie w tym ustrojstwie i pomogło.
Odłączyłem jeszcze przewód od czujnika temperatury wody tego który daje sygnał na kompa, jest wkręcony od dołu króćca ( tego aluminiowego ) w głowicy. w tedy komputer odczytuje jedną temperaturę i nie zmienia nastawów więc da się jeździć .
Mimo tej operacji silnik palił dobrze i w lecie i w zimie. Zmieniłem go jednak na digi II bo był kapryśny i gasł na światłach, lub po wciśnięciu do dech przerywał i mu brakowało mu mocy.
Ale i tak zakończysz te regulacje wymiana na jakiegoś Digifanta, od tego nie ma odwrotu.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Gółek
Maniak
Maniak
Posty: 1608
Rejestracja: 02 gru 2007, 11:20
Model: Scirocco II
Numer GG: 4967939
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: [JH] Ciężko odpala jak ciepły

Post autor: Gółek »

Amel,najprawdopodobniej masz problem z histerezą czujnika temp.
Na PW masz co i jak.
Pozdrawiam.
Tomek (vw@maniak)
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
Awatar użytkownika
amel83
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 415
Rejestracja: 17 maja 2011, 22:11
Model: Scirocco II
Lokalizacja: BiałystO.K.

Re: [JH] Ciężko odpala jak ciepły

Post autor: amel83 »

Jest nowy trop w sprawie.
Sciro dostało nową kopułkę (taki sam nr Bosch jak stara) i wymieniłem w końcu skrzynkę na bezpieczniki (w starej grało albo paliło bezpiecznik od pompy paliwa).
Problem odpalania pozostał ale ... jak jest ciepły odpala od razu (nie trzeba kręcić po 20s) tylko jak silnik ruszy wymaga delikatnego podtrzymania pedału gazu żeby wszystkie garki poszły.
Zimy i ciepły jak go zgaszę na 5min np. na tankowanie pali i palił z półobrotu.
są:
1991 LZ3T 80 B3 quattro PM
2002 LZ9W S3 AMK
2006 A22 BMW 120d

były:
1981 L97A Scirocco GT JB
1984 L90E Scirocco GT EW
1986 LB7V Scirocco GT 16V KR :cry:
1990 LA5U Scirocco GT2 JH
1995 pomarańczowy Żuk A11B współwłaściciel :)
2001 LC9Z Golf GTi AUM
2002 3L5 Corolla 2.0 D-4D
2005 A22 BMW 118d
Awatar użytkownika
vip22
Nowy
Nowy
Posty: 13
Rejestracja: 30 kwie 2016, 09:54
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Strzegom/ Dolny Śląsk

Re: [JH] Ciężko odpala jak ciepły

Post autor: vip22 »

W mnie ten wyłącznik termiczny (jest z przedu na bloku po lewej aparatu zapłonowego) pokazuje 18,2 ohma. Wg info stąd ma mieć 20-26. Czy to może być powód nie palenia jak ciepły?
VW scirocco WRC 1.8JH 89' :)
Awatar użytkownika
Sławek
Maniak
Maniak
Posty: 1552
Rejestracja: 30 lis 2007, 20:44
Model: Scirocco II
Numer GG: 6229661
Lokalizacja: Kraśnik Lub.

Re: [JH] Ciężko odpala jak ciepły

Post autor: Sławek »

U mnie jest 25/26 i na ciepym tez mam problem. Wymienilem juz co sie da, korygowalem dawke paliwa i problem pozostal.
Obrazek
Awatar użytkownika
aloman
Początkujący
Początkujący
Posty: 64
Rejestracja: 23 cze 2008, 23:00
Model: Scirocco II
Numer GG: 8068878

Re: [JH] Ciężko odpala jak ciepły

Post autor: aloman »

A ciśnienie w układzie na zimnym i ciepłym silniku sprawdzaliście? Ja tam bym obstawiał WUR albo raczej akumulator paliwa (ma za zadanie podtrzymywać przez jakiś czas ciśnienie nabite przez pompę i ułatwiać ponowny rozruch) co jest obok pompy, ale bez poznania ciśnienia paliwa tego się nie dowiemy. Polecam lekturę forda capri http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2.8i albo pewnego Pana z Katowic co się tym zajmuje.
kunta82
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 18 lut 2016, 19:52
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Lubliniec

Re: [JH] Ciężko odpala jak ciepły

Post autor: kunta82 »

Można dostać namiar na tego Pana katowic
Scirocco 1989 2.0 16v ABF
Golf mk2 1989 1.8 RP
Golf mk1 cabrio 1993 1.8 2h
Awatar użytkownika
Spasiony
Początkujący
Początkujący
Posty: 157
Rejestracja: 21 gru 2008, 19:33
Model: Scirocco II
Numer GG: 2676265

Re: [JH] Ciężko odpala jak ciepły

Post autor: Spasiony »

Mnie Pan Stasiek ( imię nie zmienione ) usunął regulator ciśnienia paliwa ( a po co to tylko "dynda" ). Dyndał w nadkolu aby dać trochę większą dawkę paliwa po rozgrzaniu silnika czyli kopa. Po usunięciu palił zimny ale ciepły już masakra. Regulator nie do kupienia no chyba że u Hansa za 1200 złociszy 2 lata temu. Mam regulator z alledrogo ustawiony na 7 bar. czasami ciężko pali ale zazwyczaj za pierwszym ( dłuższym ) razie :)
MK II 1986 2.0 16V blau
ODPOWIEDZ