Regulator termiczny i zawór taktujący

Jeśli masz jakiś problem techniczny ze swoim Scirocco mk1 lub mk2, tu zapytaj o rozwiązanie.
Awatar użytkownika
aloman
Początkujący
Początkujący
Posty: 64
Rejestracja: 23 cze 2008, 23:00
Model: Scirocco II
Numer GG: 8068878

Regulator termiczny i zawór taktujący

Post autor: aloman »

Mam pytani do kolegów odnośnie Jh i k-jeta.
Od zakupu sroki z tym ustrojstwem strasznie wkurza mnie nierówna praca silnika na biegu jałowym. Przegrzebawszy temat znalazłem parę możliwości zakłóceń w pracy. I tak wyczysciłem klapkę powietrza i przepustnice, wymieniłem filtr paliwa, sprawdziłem pośrednio wtryskiwacze (odkręciłem świece i sprawdziłem stan - wygląd identyczny na każdej, pokazujący równomierność dawkowania paliwa).
W dzisiejszym dniu zgodnie z opismi na forum i książkami o k-jetie sprawdziłem oporność poszczególnych elementów i tak:
Zawór dodatkowego powietrza wykazuje 44 Ohmy (w normie),
Regulator termiczny 18,9 (normy 20-26)
Zawór taktujący 3,3 (norma 2-3)
i w związku z tym mam pytanie , czy powinienem wymienić ten zawór i wura??
Ma ktoś to do sprzedania w dobrym stanie??
Awatar użytkownika
vip22
Nowy
Nowy
Posty: 13
Rejestracja: 30 kwie 2016, 09:54
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Strzegom/ Dolny Śląsk

Re: Regulator termiczny i zawór taktujący

Post autor: vip22 »

Cześć,

Wymieniałeś ten WUR? U mnie pokazuje 18,2 ohma i też się zastanawiam czy go wymieniać. Mój problem to palenie na ciepłym. Odpala na chwilę i od razu gaśnie i potem trzeba stracznie długo kręcić żeby odpalił.

Pzdr.
VW scirocco WRC 1.8JH 89' :)
Awatar użytkownika
aloman
Początkujący
Początkujący
Posty: 64
Rejestracja: 23 cze 2008, 23:00
Model: Scirocco II
Numer GG: 8068878

Re: Regulator termiczny i zawór taktujący

Post autor: aloman »

Nie wymieniałem go, tak jak pisałem wszystko sprawdziłem, a potem pojechałem do Pana co się zajmuje tymi silnikami w Katowicach. Pan przede wszystkim sprawdził kompresję. Potem powiedział ze 90 procent przypadków to Wur (czyli to czego nie sprawdzałem pod względem mechanicznym choć sprawdzałem ciśnienie w układzie i faktycznie nie było w normach ksiazkowych) i u mnie przyczyną tkwiła właśnie tam. Wur wyczyścił i ustawił (podobno 7 razy go wyciągał i wkładał zanim ustawil). Powiedział jeszcze w tych układach co jakiś czas dobrze jest czyścić układ paliwowy preparatami dodatkowymi do benzyny. P.s. W sumie to kiedyś znalazłem opis jak rozebrać Wur i nawet dorobić śrubę regulacyjną chyba na cabby.info.
kunta82
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 18 lut 2016, 19:52
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Regulator termiczny i zawór taktujący

Post autor: kunta82 »

Co to jest ten wur
Scirocco 1989 2.0 16v ABF
Golf mk2 1989 1.8 RP
Golf mk1 cabrio 1993 1.8 2h
Awatar użytkownika
aloman
Początkujący
Początkujący
Posty: 64
Rejestracja: 23 cze 2008, 23:00
Model: Scirocco II
Numer GG: 8068878

Re: Regulator termiczny i zawór taktujący

Post autor: aloman »

WUR to regulator termiczny ciśnienia paliwa. Zamontowany jest na bloku silnika i dochodzą do niego dwa przewody paliwowe (przechodzą). Ma za zadanie zmienić ciśnienie paliwa w układzie po rozruchu zimnego samochodu. Ogrzewany jest on w dwojaki sposób blokiem, poprzez przewodność termiczną metalu obudowy i elektrycznie - jest tam opornik w środku. :). Tam się wszystko zaczyna w układzie paliwowym k-jeta.
kunta82
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 18 lut 2016, 19:52
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Regulator termiczny i zawór taktujący

Post autor: kunta82 »

Dzięki
Scirocco 1989 2.0 16v ABF
Golf mk2 1989 1.8 RP
Golf mk1 cabrio 1993 1.8 2h
ODPOWIEDZ