To dobrze ze 14 podejda, jak przymierzałem to wydawały sie byc za male.
Kolektorów nie mam ale sporo osób jeździ na tych od bebnów, pompa tez zostaje ta sama na ten czas. Te kolektory w ogóle to bardzo ciezki temat zeby je znaleźć.
Mateusz Jakubowski pisze:
Kolektorów nie mam ale sporo osób jeździ na tych od bebnów
Jesteś pewien ?.
Mateusz Jakubowski pisze:
pompa tez zostaje ta sama na ten czas.
Żebyś się nie zdziwił po zmianie na większe tarcze na froncie i tarczach na tyle zamiast bębnów jak ci będzie sciro hamowało.
Mateusz Jakubowski pisze:
Te kolektory w ogóle to bardzo ciezki temat zeby je znaleźć.
Poszukaj na forum gdzie je można dorwać, wystarczy użyć opcji szukaj. Aha, kolektory i korektory to dwa różne elementy choć znajdują się niedaleko siebie.
spirit pisze:Słabo szukałeś, temat wałkowany pierdylion razy. Adapter pasuje jedynie pod jarzma do tarcz 280, do 256 nie podejdzie.
Przeciez te adaptery sa pod hamulce z corrado, golfow itp a w nich byly tez 256 wiec czemu adaptery mialyby pasowac tylko do 280? Moim zdaniem bez problemu na nie 256 tez podejdzie tylko nie wiem czy akurat toledo ma taki sam rozstaw srub na jarzmie jak corrado itp. Trzebaby sobie zmierzyc i sprawdzic.
A do 16v to juz bym dal conajmniej 256 i do tylu tarcze, jakby 239 z bebnami byly takei super jak tu ludzie pisza to by fabryka nie wkladala innych do 16tek.
Ktos tu uparcie wspomina o wytrzymalosci adapterow, liczeniu, sratata i tak dalej, piszac jednoczesnie, ze wystarczy jedynie tarcze ze zwyklych, na wentylowane wymienic... otoz nie, skoro juz sie tak mamy trzymac szczegolowo wszystkiego... to wersje gdzie tarcze byly wentylowane, mialy troszke inne zaciski, jakis powod tego jest (nie wiem jaki, ale skoro mamy sie trzymac tych sztywnych regul i tylko i wylacznie tego co wymyslila fabryka to badzmy konsekwentni).
Mateuszu... jeśli chcesz dobrych hamulców to na pewno nie zostawaj przy 239mm, nawet wentylowanych, ponieważ nie ma to większego sensu. Dwa razy już mi się hamulce prawie skończyły, a pod maską siedzi zwykłe JH, hamulce seria, czyli wentylowane tarcze 239mm (dbam o te elementy, żadnej fuszery). Zapewne zmiana tarcz na jakieś lepsze + odpowiednio dobre klocki by znacznie poprawiły stan rzeczy, jednak jest to duży koszt i warto się już wtedy pokusić o to by dorzucić parę groszy więcej i dać większe hamulce co znacznie bardziej podniesie skuteczność hamowania.
Także kombinuj, szukaj i zakładaj 256mm + tarcze do tyłu. Zaciski 256mm pasujące plug&play występowały prawdopodobne również w jakiś oplu, niestety nie pamiętam jakim, info to wykopałem na jakimś forum anglojęzycznym. Dobrze Ci też radze tam szukać informacji, bo naszym rodakom, niestety, ale wiecznie coś nie pasuje.
kolega nie pisał (albo przeoczylem) o planach na tył i wziął się za 256 na przodzie...
może niech kolega przemyśli koszt swapa na 4 tarcze, oceni... z chociażby kosztem tarcz wentylowanych 239 na przód... etc etc...
zrobienie dobrego przodu tylko i włącznie nie zatrzyma nawet jh w piku.. (w szczycie).
pozdro i przemyślanych finansowo projektów życzę...
Filip pisze:to wersje gdzie tarcze byly wentylowane, mialy troszke inne zaciski
no raczej nie miały innych ;P
zacisk 1H0615123A jest do tarcz 12mm i 20mm
to jest forum, kolega szuka porad, więc jeżeli rozróżniasz tylko stal od aluminium to pozdrawiam w przeróbkach tak istotnego elementu jak mocowanie jarzma zacisku metodą garażową.
a tak btw wszyscy jarają się i zmieniają hamulce na większe, wyrzucają bębny itd... a powiem tak ja wcale wolno nie jeżdżę moim JH i jeszcze nie zdarzyło mi się abym narzekał na hamulce.... do tego stopnia, że ja na moich malutkich tarczach pewnego feralnego wyhamowałem, a spirit nie dał rady co spowodowało, że znalazł się w moim tyle... ja rozumiem projekty torowe czy potwory 330 konne, ale na szosę czy tym bardziej miasto mocniejsze hamulce jak dla mnie są raczej zbędne... w mieście gwałtowne hamowanie głównie zwiększa ryzyko że ktoś Wam wjedzie w zad. Kurde scirocco to nie polonez, który powyżej 140 km/h nie hamował... jak kogoś zawiodły hamulce to polecam raczej sprawdzenie systemu i zakup dobrych części.
VW Scirocco GTL 1987
MB W126 SEC 1982
VW T2 KOMBI 1978 (OGÓR)
VW T2 KOMBI L 1978 (CHRUPEK) *NEW*
Jawa 50 Mustang 1981
Jawa 50 Skuter 1976
Odważny jesteś czekałem na taki wpis.
x2 odemnie.
BTW czekam na test na G-Techu SC II standard kontra 4 x dyski.
Subiektywne odczucia sie tu opisuje ale...testu brak
Ja byłem swiatkiem takiego testu na Golf-ach MK I na poczatkach VW Manii w Rusocinie.
Pozdrawiam.
Tomek (vw@maniak)
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
Chciałem dopytać w kwesti wentylowanych 239mm. Obecnie mam niewentylowane.
Mogę kupić po prostu wentylowane i już czy muszę wymieniać coś jeszcze (np. zacisk) ?
Jeżeli trzeba coś jeszcze wymienić to co i od jakiej fury?
wiajpi:
kupujesz wentylowane i klocki do wentylowanych, najlepiej w jednym sklepie, niech ci doradzą aby się ścierały równomiernie.
klocki do wentylowanych są poprostu węższe