Hamulce 256 mm

Jeśli masz jakiś problem techniczny ze swoim Scirocco mk1 lub mk2, tu zapytaj o rozwiązanie.
Awatar użytkownika
Mateusz Jakubowski
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 355
Rejestracja: poniedziałek, 5 kwie 2010, 13:59
Model: Scirocco II
Numer GG: 2241693
Lokalizacja: Turek lub Warszawa

Hamulce 256 mm

Post autor: Mateusz Jakubowski » środa, 21 lis 2012, 10:18

Witam! Pewnie temat był wałkowany nie raz, lecz informacji nie udalo mi sie znaleźć. Do meritum sprawy. Posiadam zwrotnice z zaciskami i jarzmem z seata toledo 91r. na tarcze 256mm Na czym polega problem, jarzmo nie pasuje pod jarzmo ze sroki by zaadoptowac tarcze i zaciski 256mm, usłyszałem by dokonac takiej przeróbki to potrzebny jest adapter z jarzma z 239mm na 256mm http://www.aukcjoner.pl/gallery/011074640-.html#I3ObrazekObrazek koszt czegos takiego 350zł . Moje pytanie polega na tym czy mozna to zrobic taniej, jaki jest inny sposób od czego moge dopasować jarzmo? zwrotnica z toledo nie pasuje i na sworzen dolny i drazki kierownicze sa za krotkie, oraz mocowanie amortyzatora jest za szerokie. Pomóżcie

Awatar użytkownika
spirit
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2711
Rejestracja: sobota, 1 gru 2007, 20:27
Model: Scirocco II
Numer GG: 8805675
Lokalizacja: WOR

Re: Hamulce 256 mm

Post autor: spirit » środa, 21 lis 2012, 10:35

Słabo szukałeś, temat wałkowany pierdylion razy. Adapter pasuje jedynie pod jarzma do tarcz 280, do 256 nie podejdzie. Kup jarzma z zaciskami od espero pod tarcze 256 i masz dwie opcje montażu. Rozwiercenie w zwrotnicy otworów pod większe śruby do przykręcenia jarzm lub dorobienie tulejek redukcyjnych pod ory śruby.
Było: 91 GT II LC6V JH RIP
Jest: 90 GT II L90E 2.0 PB + BLOS
Jest: 82 1.8 ABS + BLOS

ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Mateusz Jakubowski
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 355
Rejestracja: poniedziałek, 5 kwie 2010, 13:59
Model: Scirocco II
Numer GG: 2241693
Lokalizacja: Turek lub Warszawa

Re: Hamulce 256 mm

Post autor: Mateusz Jakubowski » środa, 21 lis 2012, 10:43

innej możliwości juz nie ma?

Awatar użytkownika
herbiasty
Pisarz
Pisarz
Posty: 1408
Rejestracja: piątek, 25 wrz 2009, 13:11
Model: Scirocco II
Numer GG: 1219647
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Hamulce 256 mm

Post autor: herbiasty » środa, 21 lis 2012, 11:17

280mm z Opla ewentualnie i na tym chyba sprawdzone mozliwości sie kończą.

kostrzyk
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2351
Rejestracja: niedziela, 6 kwie 2008, 20:40
Model: Scirocco II
Numer GG: 2257011
Lokalizacja: Warszawa

Re: Hamulce 256 mm

Post autor: kostrzyk » środa, 21 lis 2012, 11:37

z któregoś volvo jeszcze podchodzą zaciski, bodajże 4 tłoczkowe.
Obrazek

Awatar użytkownika
Mateusz Jakubowski
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 355
Rejestracja: poniedziałek, 5 kwie 2010, 13:59
Model: Scirocco II
Numer GG: 2241693
Lokalizacja: Turek lub Warszawa

Re: Hamulce 256 mm

Post autor: Mateusz Jakubowski » środa, 21 lis 2012, 15:51

czyli jak sobie sam nie dorobię adapterów pod 256mm na jarzma z toledo to nie ma opcji innej opcji ich wykorzystania jak dalej brnąc w koszta( zacisk + jarzmo)

Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4450
Rejestracja: wtorek, 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: Hamulce 256 mm

Post autor: obar » czwartek, 22 lis 2012, 12:15

Mateusz Jakubowski pisze: czyli jak sobie sam nie dorobię adapterów pod 256mm na jarzma z toledo to nie ma opcji innej opcji ich wykorzystania jak dalej brnąc w koszta( zacisk + jarzmo)
A no nie ma. Kolega następnym razem niech szuka dokładniej, bo jest kilka tematów, w tym temat z testami od czego mogą podejść zaciski, według Liona Rapida.

Czarodziejka robił u siebie bez adapterów, ale miał dobre zaplecze techniczne. Zatopił ori otwory standardowe, potem trzeba było rozhartować jarzma częściowo, nawiercić w innych miejscach, nagwintować i wuala! :)
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V

Awatar użytkownika
czarodziejka
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 849
Rejestracja: piątek, 30 lis 2007, 14:49
Model: Scirocco II
Numer GG: 2478779
Lokalizacja: Szczecinek

Re: Hamulce 256 mm

Post autor: czarodziejka » czwartek, 22 lis 2012, 13:13

Czarodziejka robił u siebie bez adapterów, ale miał dobre zaplecze techniczne. Zatopił ori otwory standardowe, potem trzeba było rozhartować jarzma częściowo, nawiercić w innych miejscach, nagwintować i wuala!
A no robił , ale NIE POLECA , WRĘCZ ODRADZA TĄ PRZERÓBKĘ , ORAZ NIE BIERZE ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA ZŁE WYKONANIE ORAZ EWENTUALNE ZWIĄZANE Z TYM WADLIWE DZIAŁANIE/USTERKI :!: :!: :!:

Obar , to był projekt utajniony , żeby ktoś nie spartolił i się LUB KOGOŚ nie zabił , no i żeby właśnie nie było : " on mi tak doradził a terasz fura rozj#@$%^na " :!: :!: :!:
"Pasja - po to by realizować marzenia, nie po to by być lepszym od innych"
http://www.youtube.com/watch?v=xuuB8UAmO48
http://www.youtube.com/watch?v=mzAY8qrQcAY
Obrazek

Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4450
Rejestracja: wtorek, 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: Hamulce 256 mm

Post autor: obar » czwartek, 22 lis 2012, 13:23

czarodziejka pisze:
Czarodziejka robił u siebie bez adapterów, ale miał dobre zaplecze techniczne. Zatopił ori otwory standardowe, potem trzeba było rozhartować jarzma częściowo, nawiercić w innych miejscach, nagwintować i wuala!
A no robił , ale NIE POLECA , WRĘCZ ODRADZA TĄ PRZERÓBKĘ , ORAZ NIE BIERZE ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA ZŁE WYKONANIE ORAZ EWENTUALNE ZWIĄZANE Z TYM WADLIWE DZIAŁANIE/USTERKI :!: :!: :!:

Obar , to był projekt utajniony , żeby ktoś nie spartolił i się LUB KOGOŚ nie zabił , no i żeby właśnie nie było : " on mi tak doradził a terasz fura rozj#@$%^na " :!: :!: :!:
No to czyli koledze ta opcja odpada :wink: , więc niewiele mu zostaje. Kurcze a myślałem, że udał Ci się ten projekt :roll: . Szkoda, bo trochę się narobiłeś.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V

Awatar użytkownika
Mateusz Jakubowski
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 355
Rejestracja: poniedziałek, 5 kwie 2010, 13:59
Model: Scirocco II
Numer GG: 2241693
Lokalizacja: Turek lub Warszawa

Re: Hamulce 256 mm

Post autor: Mateusz Jakubowski » czwartek, 22 lis 2012, 16:11

Jak uda mi sie zmodzić cokolwiek z tymi heblami to dam znac. Na razie w projekcie jest wyrzeźbienie adaptera ze stali pod 256mm. Dzieki wszystkim za odpowiedzi.

Awatar użytkownika
Ruszowy
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2048
Rejestracja: czwartek, 17 sty 2008, 23:11
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Wrocław

Re: Hamulce 256 mm

Post autor: Ruszowy » piątek, 23 lis 2012, 23:08

Mateusz Jakubowski pisze: wyrzeźbienie adaptera ze stali pod 256mm
Ehh, student.
Dlaczego niektórzy kierują się wielkością a nie sprawnością? Wiekszy nie znaczy lepszy :shock:
Po cholerę chcesz zmianiać hamulce z dobrych na lepsze? Chcesz analizy wad? Może konstrukcja stosowana przed 30laty była lepsza niż zamówione u pana edzia adaptery robione na obrabiarce z materiału "zaoszczędzonego" pękną dokładnie wtedy kiedy będziesz ich potrzebować? Nie będę zanudzać teorią metaloznastwa, obróbki cieplnej stali i wytrzymałości ale zadam tylko pytanie: bębny nadal masz z tyłu? Chcesz porządnie hamować, zacznij hamować na 4koła, to wystarczy...
pzdr :mrgreen:

Awatar użytkownika
Mateusz Jakubowski
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 355
Rejestracja: poniedziałek, 5 kwie 2010, 13:59
Model: Scirocco II
Numer GG: 2241693
Lokalizacja: Turek lub Warszawa

Re: Hamulce 256 mm

Post autor: Mateusz Jakubowski » sobota, 24 lis 2012, 00:51

Możesz "zanudzać" metaloznawstwem, obróbką termiczna stali, metoda CNC oraz wytrzymałością stali na skręcanie, ścinanie i rozciąganie. Każda uwaga jest przydatna :D bębny wylatują z tyłu i zostaną zastąpione tarczowymi. Dlaczego chce wyrzucić tarcze 239mm z przodu?? z prostej przyczyny sa mniejsze i niewentylowane, co za tym idzie wyhamowując auto z dużej prędkości tarcze niewentylowane w znacznym stopniu się rozgrzewają, może to spowodować przegrzanie tarczy hamulcowej, pęknięcie, bądź tez odkszatlcenie, tracąc swoje właściwości cierne. Tarcza o większej średnicy( większa powierzchnia cierna) i w dodatku wentylowana lepiej będzie odprowadzać ciepło powstałe w wyniku tarcia skutkując szybszym zatrzymaniem pojazdu( a więc większa sprawność). Suma summarum będzie bezpieczniej z większymi tarczami :D

Awatar użytkownika
sid
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 624
Rejestracja: sobota, 1 gru 2007, 19:52
Numer GG: 3388791

Re: Hamulce 256 mm

Post autor: sid » sobota, 24 lis 2012, 00:52

a to zaprzestali produkcji tarcz wentylowanych 239 ? LOL

Awatar użytkownika
Ruszowy
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2048
Rejestracja: czwartek, 17 sty 2008, 23:11
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Wrocław

Re: Hamulce 256 mm

Post autor: Ruszowy » sobota, 24 lis 2012, 10:01

eh, jak masz ambicję do obliczeń to oblicz sobie procentowo o ile zwiększy się powierzchnia przylegania klocka do tarczy 239 i 256...
potem zdobądź informacje z jakiego materiału zrobione masz jarzma obecnych zacisków i zwrotnicy koła i porównaj z właściwościami materiału z którego masz zamiar zrobić adaptery...
To że narysujesz sobie w 3d projekt nie oznacza że wystarczy to dać do zrobienia na obrabiarce CNC, bo jakbyś nie pamiętał na obrabiarkach stosuje się stal automatową.
Zamiast ślęczeć nad rysowaniem, znajdź:
1. Tarcze wentylowane 239 + klocki do nich
2. Wymień je, zamiast tylko kupić i pisać że już masz
3. jak będzie nadal za słabo kup belkę na tył z tarczami lub tarcze, sworznie, zaciski i linki ręcznego
4. wymień je zamiast pisać że wylatują
5. Jak nadal auto nie będzie hamować to cię oficjalnie przeproszę za nabijanie się z pomysłu
btw.
zastanawiałeś się że na tarczach 256 wraz zaciskami 256 będziesz musiał zmienić kola na większe aby się to pomieściło?

Awatar użytkownika
Mateusz Jakubowski
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 355
Rejestracja: poniedziałek, 5 kwie 2010, 13:59
Model: Scirocco II
Numer GG: 2241693
Lokalizacja: Turek lub Warszawa

Re: Hamulce 256 mm

Post autor: Mateusz Jakubowski » sobota, 24 lis 2012, 10:58

:D
Koła jakie musza być minimum wsadzone przy tarczy i zacisku 256mm to 15cali i liczę sie z tym. Tarcze na tył już są, kwestia założenia.
Zobaczymy jak te wentylowne 239 mm będą sie sprawowały.
Narazie będzie to tańsze nic zrobienie adaptera.
Dzięki za podpowiedzi :D


Teraz z waszego doświadczenia, JAKIE 239mm WENTYLOWANE POLECACIE? I JAKIE KLOCKI DOBRAC DO NICH, żeby być zadowolonym. Jaka marka model? :?:

ODPOWIEDZ