Strona 1 z 7

hamulce 280mm (Opel) - UWAGA zmiany!!

: 22 lut 2009, 13:49
autor: lion_rapid
Bardzo ważne !!
Poprzedni wykaz wersji z Omegi B zrobiłem na podstawie wytycznych tomka_vw i paulusa
opierałem się w nim na średnicy tarczy hamulcowej
był to wykaz BŁĘDNY !!
a dlaczego był błędny? bo okazało się, że zaciski MUSZĄ być z wersji z MAŁYMI tarczami (tj. 286mm) !!
Nie wiem na jakiej podstawie nasi koledzy twierdzili:
tomek_vw napisał:
...zaciski maja byc z Opla OMEGA B pod tarcze 295mm wtedy pasują do scirocco pod tarcze 280mm z corrado zestawy takie już sa w naszych klubowych autach :D...
Paulus napisał:
...Tak jak napisał Tomek_vw i jak zostało podane w linku przez Cfaniack\'a. Pod tarcze 280 mm z Corrado G60 pasują zaciski plug&play z Omegi B z tarczami o średnicy 295 mm. Zaciski te mają średncę tłoczka 54mm. Ta średnica tarcz występowała w wersjach 2.0 16V po 1997 roku. Wcześniejsze wersje miały tarcze 288 a tłoczek miał średnicę 52 mm. Te zaciski NIE PASUJĄ.
...
Jedyną małą wadą tego rowiązanie jest fakt, że klocki hamulcowe są nieco większe niż tarcza z Corrado i trzeba je delikatnie zeszlifować od zewnętrznej krawędzi...
kierując się wytycznymi naszych kolegów, zakupiłem zaciski hamulcowe z Opla Omegi B 2.5V6 (z tarczami 296mm) jakież było zdziwienie jak się okazało, że zaciski NIE pasują (jarzmo nie wyśrodkowane względem tarczy i za duże na średnicy o prawie centymetr) co gorsza równolegle kupiłem klocki hamulcowe do tych zacisków i teraz mogę je sobie w buty wsadzić.
Przeszukałem wszystkie możliwe informacje dot. konfiguracji hamulców w Omedze B, jak również poprosiłem rafaolo o przesłanie fotek tych zacisków które on ma założone (wielkie dzięki dla niego za okazaną pomoc i bardzo szybką)
Dlaczego rafaolo ma dobre zaciski? bo szukał zacisku po średnicy tłoczka, a ja szukałem po średnicy tarczy.
Opel Omega B miał cztery konfiguracje hamulców przednich:
1. 286mm (grubość tarczy 24mm)
a) z zaciskami systemu ATE o średnicy tłoczka 52mm (niezmiernie rzadka warsja - prawdopodobnie niektóre 2.0 8V)
b) z zaciskami systemu ATE o średnicy tłoczka 54mm (2.0 8V i 2.0 16V - uwaga nie wszystkie)
2. 296mm (grubość tarczy 28mm)
a) z zaciskami systemu Girling/Lucas o średnicy tłoczka 57mm (wszystkie wersje oprócz 2.0 8V i 16V i niektóre 2.0 8V i 16V)
b) z zaciskami systemu Girling/Lucas o średnicy tłoczka 60mm (niezmiernie rzadka wersja - prawdopodobnie nieliczne najmocniejsze wersje silnikowe)

nas interesuje wariant 1b
Jak widzicie nie ma wersji z tarczami o średnicy 296mm i średnicy tłoczka 54mm
elastyczny przewód hamulcowy pasuje z Omegi
a co do szlifowania klocka, nie wydaje mi się to konieczne bo klocek wystaje 1-2mm więc w niczym to nie przeszkadza

Odp: hamulce 280mm - poradnik

: 22 lut 2009, 14:10
autor: Mowad
No to garsc cennych informacji, zakladam ze tak czy inaczej jest niezbedna przejsciowka miedzy mocowanie zacisku i piaste?

Odp: hamulce 280mm - poradnik

: 22 lut 2009, 14:35
autor: spirit
Tutaj jest to opisane szczegółowo Mowad.

http://www.scirocco.pl/component/option ... tstart,50/

Odp: hamulce 280mm - poradnik

: 22 lut 2009, 22:18
autor: Asfalt
Jakby ktoś robił takie hample to fajnie jakby powstał z tego artykuł, zawierający wszystkie przydatne informacje.

Odp: hamulce 280mm - poradnik

: 22 lut 2009, 23:01
autor: lion_rapid
no są tacy co zrobili ten upgrade, ale nikt nie zrobił opisu i fotek niestety

Odp: hamulce 280mm - poradnik

: 22 lut 2009, 23:24
autor: ozi
Asfalt napisał:
Jakby ktoś robił takie hample to fajnie jakby powstał z tego artykuł, zawierający wszystkie przydatne informacje.
a co tu trzeba za informacje? wszystko co potrzeba jest podane, kupujesz odpowiednie zaciski i podczas przykręcania dochodzisz do wniosku, że śruby nie pasują....... wpadasz na jeden z dwóch możliwych świetnych pomysłów, realizujesz go i cieszysz się jazdą z hamulcami 280mm :cheer:

Odp: hamulce 280mm - poradnik

: 22 lut 2009, 23:51
autor: rafaolo
poprostu pożyczasz lub kupujesz gwintownik 4 sroby o dodwyzszonej twardosci i juz pozostaje troszke cierpliwosci i czasu i bangla :)
ps: chyba cos pisalem na ten temat u siebie w projekcie :)

Odp: hamulce 280mm - poradnik

: 23 lut 2009, 20:13
autor: Asfalt
Co artykuł to artykuł, a nie temat, który za jakiś czas zniknie w odchłani. W artykule zebrać informacje z tego tematu i z tamtego gdzie pisał paulus o tym modzie i będzie wszystko w jednym miejscu, łatwo dostępne. Skoro jest artykuł na temat wymiany tarcz na 256, to czemu nie zrobić takiego o wymianie na 280? :)

Odp: hamulce 280mm - poradnik

: 23 lut 2009, 21:03
autor: lion_rapid
ja jestem za artykułem, powinniśmy zrobić taki artykuł
ja być może będę miał małą ciekawostkę do tego artykułu

Odp: hamulce 280mm - poradnik

: 07 mar 2009, 13:53
autor: lion_rapid
update - bardzo ważne proszę przeczytać pierwszy post!!

Odp: hamulce 280mm - poradnik

: 08 mar 2009, 21:58
autor: obar
ja tu widzę kaaawał dobrej roboty:).
Faktycznie przydałoby się to teraz skleić w artykuł, nawet tylko z tego co już zostało tutaj napisane i potwierdzone doświadczeniami.

Odp: hamulce 280mm - poradnik

: 08 mar 2009, 23:12
autor: lion_rapid
zrobię artykuł, fotki itp.

Odp: hamulce 280mm - UWAGA zmiany!!

: 10 mar 2009, 19:44
autor: marcinas1983
No to pięknie :) wtedy już tylko felga 15 cali :) a powiedzcie mi tylko czy seryjna pompa hamulcowa wyda przy takich hamulcach 280 mm na przodzie i czy w takim zestawieniu mogą być na tyle bębny standardowe?? Nie będzie auto się dziwnie zachowywać przy hamowaniu??

Odp: hamulce 280mm (Opel) - poradnik

: 19 mar 2009, 10:19
autor: lion_rapid
ozi napisał:
a co tu trzeba za informacje? wszystko co potrzeba jest podane, kupujesz odpowiednie zaciski i podczas przykręcania dochodzisz do wniosku, że śruby nie pasują....... wpadasz na jeden z dwóch możliwych świetnych pomysłów, realizujesz go i cieszysz się jazdą z hamulcami 280mm :cheer:
no żebyś się nie zdziwił jakie informacje mogą być potrzebne przy tej przeróbce;)
marcinas1983 napisał:
No to pięknie :) wtedy już tylko felga 15 cali :) a powiedzcie mi tylko czy seryjna pompa hamulcowa wyda przy takich hamulcach 280 mm na przodzie i czy w takim zestawieniu mogą być na tyle bębny standardowe?? Nie będzie auto się dziwnie zachowywać przy hamowaniu??
nie każda 15\" wejdzie !!
seryjna pompa 20,64mm wydoli przy tych zaciskach i tylnych tarczowych czy bębnowych ale polecam wymianę na 22,2mm
robienie upgrade przodu do 280mm i pozostawienie z tyłu bębnów uważam za nieporozumienie


Upgrade przednich hamulców do 280mm
Materiały:
1. zaciski hamulcowe systemu ATE o średnicy tłoczka 54mm pochodzące z samochodu Opel Omega B (najsłabsze wersje silnikowe), zaciski te występowały w konfiguracji z \"małymi\" tarczami - 286x24mm
2. klocki hamulcowe do ww. zacisków
3. śruby M12 mocujące zacisk w Oplu
4. tarcze hamulcowe 280mm z Golf III/Corrado i pochodne (na 4x100)
5. porządne wiertło 10,5mm
6. porządny gwintownik na M12x1.5
7. przewody hamulcowe z Opla
Ważne:
Nie każda felga 15\" wejdzie na te hamulce !!
Nie ma potrzeby szlifowania klocka - wystaje on 1mm na zewnątrz i do wewnątrz (na średnicy)
Wyczyśćcie benzyną powierzchnię styku tarczy z piastą tam nie ma prawa być żadnego zabrudzenia, ziarenka piasku, itp.
Czynności:
Zdemontować oryginalne zaciski, tarcze i elastyczny przewód hamulcowy.
W celu prawidłowego nawiercenia i nagwintowania zwrotnicy należy ją również zdemontować.
Rozwiercamy oryginalne otwory M10 w zwrotnicy i gwintujemy - nic szczególnego.
Jak juz przykręcicie jeden zacisk to przymierzcie waszą felgę czy uda się ją przykręcić, jeśli będą problemy to rozwiązań jest wiele.
Ja musiałem zeszlifować część materiału z zacisków (świeżo polakierowanych :/ ) tak aby zniknęły napisy (po średnicy rzecz jasna) około 1mm
Odważniki w moim przypadku są w odległosci 1mm od wewnętrznej powierzchni felgi !!
Jak się już z tym uporacie to skręcamy wszystko do kupy, odpowietrzamy hamulce i gotowe.

Odp: hamulce 280mm (Opel) - poradnik

: 19 mar 2009, 16:32
autor: marcinas1983
seryjna pompa 20,64mm wydoli przy tych zaciskach i tylnych tarczowych czy bębnowych ale polecam wymianę na 22,2mm
robienie upgrade przodu do 280mm i pozostawienie z tyłu bębnów uważam za nieporozumienie

Wiadomo, że lepiej zapodać od razu tarcze na tył też, ale... ja chciałem zrobić taki manewr z tymi hamulcami jak będę wymieniał tarcze i klocki bo za jakiś czas mnie to czeka :) . Dlatego też wspomniałem o tych bębnach na tyle. A co powiesz na taki manewr.... przód 280mm a tył bębny, ale... bez tych \"kolektorów siły hamowania\"?? Dodam, że to opcja tymczasowa do zakupu tarczy na tył :)