hamulce 280mm (Opel) - UWAGA zmiany!!

Jeśli masz jakiś problem techniczny ze swoim Scirocco mk1 lub mk2, tu zapytaj o rozwiązanie.
Awatar użytkownika
lion_rapid
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 704
Rejestracja: sobota, 22 gru 2007, 10:08
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Kraków

hamulce 280mm (Opel) - UWAGA zmiany!!

Post autor: lion_rapid » niedziela, 22 lut 2009, 13:49

Bardzo ważne !!
Poprzedni wykaz wersji z Omegi B zrobiłem na podstawie wytycznych tomka_vw i paulusa
opierałem się w nim na średnicy tarczy hamulcowej
był to wykaz BŁĘDNY !!
a dlaczego był błędny? bo okazało się, że zaciski MUSZĄ być z wersji z MAŁYMI tarczami (tj. 286mm) !!
Nie wiem na jakiej podstawie nasi koledzy twierdzili:
tomek_vw napisał:
...zaciski maja byc z Opla OMEGA B pod tarcze 295mm wtedy pasują do scirocco pod tarcze 280mm z corrado zestawy takie już sa w naszych klubowych autach :D...
Paulus napisał:
...Tak jak napisał Tomek_vw i jak zostało podane w linku przez Cfaniack\'a. Pod tarcze 280 mm z Corrado G60 pasują zaciski plug&play z Omegi B z tarczami o średnicy 295 mm. Zaciski te mają średncę tłoczka 54mm. Ta średnica tarcz występowała w wersjach 2.0 16V po 1997 roku. Wcześniejsze wersje miały tarcze 288 a tłoczek miał średnicę 52 mm. Te zaciski NIE PASUJĄ.
...
Jedyną małą wadą tego rowiązanie jest fakt, że klocki hamulcowe są nieco większe niż tarcza z Corrado i trzeba je delikatnie zeszlifować od zewnętrznej krawędzi...
kierując się wytycznymi naszych kolegów, zakupiłem zaciski hamulcowe z Opla Omegi B 2.5V6 (z tarczami 296mm) jakież było zdziwienie jak się okazało, że zaciski NIE pasują (jarzmo nie wyśrodkowane względem tarczy i za duże na średnicy o prawie centymetr) co gorsza równolegle kupiłem klocki hamulcowe do tych zacisków i teraz mogę je sobie w buty wsadzić.
Przeszukałem wszystkie możliwe informacje dot. konfiguracji hamulców w Omedze B, jak również poprosiłem rafaolo o przesłanie fotek tych zacisków które on ma założone (wielkie dzięki dla niego za okazaną pomoc i bardzo szybką)
Dlaczego rafaolo ma dobre zaciski? bo szukał zacisku po średnicy tłoczka, a ja szukałem po średnicy tarczy.
Opel Omega B miał cztery konfiguracje hamulców przednich:
1. 286mm (grubość tarczy 24mm)
a) z zaciskami systemu ATE o średnicy tłoczka 52mm (niezmiernie rzadka warsja - prawdopodobnie niektóre 2.0 8V)
b) z zaciskami systemu ATE o średnicy tłoczka 54mm (2.0 8V i 2.0 16V - uwaga nie wszystkie)
2. 296mm (grubość tarczy 28mm)
a) z zaciskami systemu Girling/Lucas o średnicy tłoczka 57mm (wszystkie wersje oprócz 2.0 8V i 16V i niektóre 2.0 8V i 16V)
b) z zaciskami systemu Girling/Lucas o średnicy tłoczka 60mm (niezmiernie rzadka wersja - prawdopodobnie nieliczne najmocniejsze wersje silnikowe)

nas interesuje wariant 1b
Jak widzicie nie ma wersji z tarczami o średnicy 296mm i średnicy tłoczka 54mm
elastyczny przewód hamulcowy pasuje z Omegi
a co do szlifowania klocka, nie wydaje mi się to konieczne bo klocek wystaje 1-2mm więc w niczym to nie przeszkadza

Awatar użytkownika
Mowad
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2408
Rejestracja: poniedziałek, 3 gru 2007, 18:21
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Odp: hamulce 280mm - poradnik

Post autor: Mowad » niedziela, 22 lut 2009, 14:10

No to garsc cennych informacji, zakladam ze tak czy inaczej jest niezbedna przejsciowka miedzy mocowanie zacisku i piaste?
------------------->Obrazek<-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013

Awatar użytkownika
spirit
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2711
Rejestracja: sobota, 1 gru 2007, 20:27
Model: Scirocco II
Numer GG: 8805675
Lokalizacja: WOR

Odp: hamulce 280mm - poradnik

Post autor: spirit » niedziela, 22 lut 2009, 14:35

Tutaj jest to opisane szczegółowo Mowad.

http://www.scirocco.pl/component/option ... tstart,50/
Było: 91 GT II LC6V JH RIP
Jest: 90 GT II L90E 2.0 PB + BLOS
Jest: 82 1.8 ABS + BLOS

ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Asfalt
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 720
Rejestracja: sobota, 1 mar 2008, 09:54
Model: Scirocco II
Numer GG: 1825771

Odp: hamulce 280mm - poradnik

Post autor: Asfalt » niedziela, 22 lut 2009, 22:18

Jakby ktoś robił takie hample to fajnie jakby powstał z tego artykuł, zawierający wszystkie przydatne informacje.

Awatar użytkownika
lion_rapid
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 704
Rejestracja: sobota, 22 gru 2007, 10:08
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Kraków

Odp: hamulce 280mm - poradnik

Post autor: lion_rapid » niedziela, 22 lut 2009, 23:01

no są tacy co zrobili ten upgrade, ale nikt nie zrobił opisu i fotek niestety

Awatar użytkownika
ozi
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 3326
Rejestracja: sobota, 1 gru 2007, 09:36
Model: Scirocco II
Numer GG: 3194420

Odp: hamulce 280mm - poradnik

Post autor: ozi » niedziela, 22 lut 2009, 23:24

Asfalt napisał:
Jakby ktoś robił takie hample to fajnie jakby powstał z tego artykuł, zawierający wszystkie przydatne informacje.
a co tu trzeba za informacje? wszystko co potrzeba jest podane, kupujesz odpowiednie zaciski i podczas przykręcania dochodzisz do wniosku, że śruby nie pasują....... wpadasz na jeden z dwóch możliwych świetnych pomysłów, realizujesz go i cieszysz się jazdą z hamulcami 280mm :cheer:
Obrazek

Awatar użytkownika
rafaolo
Pisarz
Pisarz
Posty: 1113
Rejestracja: sobota, 1 gru 2007, 10:11
Model: Scirocco II
Numer GG: 1661625

Odp: hamulce 280mm - poradnik

Post autor: rafaolo » niedziela, 22 lut 2009, 23:51

poprostu pożyczasz lub kupujesz gwintownik 4 sroby o dodwyzszonej twardosci i juz pozostaje troszke cierpliwosci i czasu i bangla :)
ps: chyba cos pisalem na ten temat u siebie w projekcie :)

Awatar użytkownika
Asfalt
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 720
Rejestracja: sobota, 1 mar 2008, 09:54
Model: Scirocco II
Numer GG: 1825771

Odp: hamulce 280mm - poradnik

Post autor: Asfalt » poniedziałek, 23 lut 2009, 20:13

Co artykuł to artykuł, a nie temat, który za jakiś czas zniknie w odchłani. W artykule zebrać informacje z tego tematu i z tamtego gdzie pisał paulus o tym modzie i będzie wszystko w jednym miejscu, łatwo dostępne. Skoro jest artykuł na temat wymiany tarcz na 256, to czemu nie zrobić takiego o wymianie na 280? :)

Awatar użytkownika
lion_rapid
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 704
Rejestracja: sobota, 22 gru 2007, 10:08
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Kraków

Odp: hamulce 280mm - poradnik

Post autor: lion_rapid » poniedziałek, 23 lut 2009, 21:03

ja jestem za artykułem, powinniśmy zrobić taki artykuł
ja być może będę miał małą ciekawostkę do tego artykułu

Awatar użytkownika
lion_rapid
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 704
Rejestracja: sobota, 22 gru 2007, 10:08
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Kraków

Odp: hamulce 280mm - poradnik

Post autor: lion_rapid » sobota, 7 mar 2009, 13:53

update - bardzo ważne proszę przeczytać pierwszy post!!

Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4450
Rejestracja: wtorek, 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Odp: hamulce 280mm - poradnik

Post autor: obar » niedziela, 8 mar 2009, 21:58

ja tu widzę kaaawał dobrej roboty:).
Faktycznie przydałoby się to teraz skleić w artykuł, nawet tylko z tego co już zostało tutaj napisane i potwierdzone doświadczeniami.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V

Awatar użytkownika
lion_rapid
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 704
Rejestracja: sobota, 22 gru 2007, 10:08
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Kraków

Odp: hamulce 280mm - poradnik

Post autor: lion_rapid » niedziela, 8 mar 2009, 23:12

zrobię artykuł, fotki itp.

Awatar użytkownika
marcinas1983
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 262
Rejestracja: wtorek, 27 sty 2009, 19:02
Numer GG: 4466119

Odp: hamulce 280mm - UWAGA zmiany!!

Post autor: marcinas1983 » wtorek, 10 mar 2009, 19:44

No to pięknie :) wtedy już tylko felga 15 cali :) a powiedzcie mi tylko czy seryjna pompa hamulcowa wyda przy takich hamulcach 280 mm na przodzie i czy w takim zestawieniu mogą być na tyle bębny standardowe?? Nie będzie auto się dziwnie zachowywać przy hamowaniu??

Awatar użytkownika
lion_rapid
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 704
Rejestracja: sobota, 22 gru 2007, 10:08
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Kraków

Odp: hamulce 280mm (Opel) - poradnik

Post autor: lion_rapid » czwartek, 19 mar 2009, 10:19

ozi napisał:
a co tu trzeba za informacje? wszystko co potrzeba jest podane, kupujesz odpowiednie zaciski i podczas przykręcania dochodzisz do wniosku, że śruby nie pasują....... wpadasz na jeden z dwóch możliwych świetnych pomysłów, realizujesz go i cieszysz się jazdą z hamulcami 280mm :cheer:
no żebyś się nie zdziwił jakie informacje mogą być potrzebne przy tej przeróbce;)
marcinas1983 napisał:
No to pięknie :) wtedy już tylko felga 15 cali :) a powiedzcie mi tylko czy seryjna pompa hamulcowa wyda przy takich hamulcach 280 mm na przodzie i czy w takim zestawieniu mogą być na tyle bębny standardowe?? Nie będzie auto się dziwnie zachowywać przy hamowaniu??
nie każda 15\" wejdzie !!
seryjna pompa 20,64mm wydoli przy tych zaciskach i tylnych tarczowych czy bębnowych ale polecam wymianę na 22,2mm
robienie upgrade przodu do 280mm i pozostawienie z tyłu bębnów uważam za nieporozumienie


Upgrade przednich hamulców do 280mm
Materiały:
1. zaciski hamulcowe systemu ATE o średnicy tłoczka 54mm pochodzące z samochodu Opel Omega B (najsłabsze wersje silnikowe), zaciski te występowały w konfiguracji z \"małymi\" tarczami - 286x24mm
2. klocki hamulcowe do ww. zacisków
3. śruby M12 mocujące zacisk w Oplu
4. tarcze hamulcowe 280mm z Golf III/Corrado i pochodne (na 4x100)
5. porządne wiertło 10,5mm
6. porządny gwintownik na M12x1.5
7. przewody hamulcowe z Opla
Ważne:
Nie każda felga 15\" wejdzie na te hamulce !!
Nie ma potrzeby szlifowania klocka - wystaje on 1mm na zewnątrz i do wewnątrz (na średnicy)
Wyczyśćcie benzyną powierzchnię styku tarczy z piastą tam nie ma prawa być żadnego zabrudzenia, ziarenka piasku, itp.
Czynności:
Zdemontować oryginalne zaciski, tarcze i elastyczny przewód hamulcowy.
W celu prawidłowego nawiercenia i nagwintowania zwrotnicy należy ją również zdemontować.
Rozwiercamy oryginalne otwory M10 w zwrotnicy i gwintujemy - nic szczególnego.
Jak juz przykręcicie jeden zacisk to przymierzcie waszą felgę czy uda się ją przykręcić, jeśli będą problemy to rozwiązań jest wiele.
Ja musiałem zeszlifować część materiału z zacisków (świeżo polakierowanych :/ ) tak aby zniknęły napisy (po średnicy rzecz jasna) około 1mm
Odważniki w moim przypadku są w odległosci 1mm od wewnętrznej powierzchni felgi !!
Jak się już z tym uporacie to skręcamy wszystko do kupy, odpowietrzamy hamulce i gotowe.

Awatar użytkownika
marcinas1983
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 262
Rejestracja: wtorek, 27 sty 2009, 19:02
Numer GG: 4466119

Odp: hamulce 280mm (Opel) - poradnik

Post autor: marcinas1983 » czwartek, 19 mar 2009, 16:32

seryjna pompa 20,64mm wydoli przy tych zaciskach i tylnych tarczowych czy bębnowych ale polecam wymianę na 22,2mm
robienie upgrade przodu do 280mm i pozostawienie z tyłu bębnów uważam za nieporozumienie

Wiadomo, że lepiej zapodać od razu tarcze na tył też, ale... ja chciałem zrobić taki manewr z tymi hamulcami jak będę wymieniał tarcze i klocki bo za jakiś czas mnie to czeka :) . Dlatego też wspomniałem o tych bębnach na tyle. A co powiesz na taki manewr.... przód 280mm a tył bębny, ale... bez tych \"kolektorów siły hamowania\"?? Dodam, że to opcja tymczasowa do zakupu tarczy na tył :)

ODPOWIEDZ