ABF ma czujnik położenia wału, lepiej wsadzić kompletnego ABF-a w miejsce KR-a. 16V na wysokim bloku jest bardziej wytrzymałe pod względem zużywania się bloku od tych starszych generacji 16V 1.8 i 2.0.kostrzyk pisze:a sterownie z ABF-a podejdzie do KR-ki?
16v - rozpoznanie/remont/swap
- spirit
- Fanatyk
- Posty: 2764
- Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 8805675
- Lokalizacja: WOR
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
- solarhh
- Zaawansowany
- Posty: 385
- Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1347806
- Lokalizacja: Słupsk
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
I DIGI II już zostało zremapowane GTO to zrobił choć pisał że zajęło mu to pół rokuspirit pisze:
Coś mi się obiło o oczy na forum golfa że Digi I jest łatwiej przerobić niż Digi II, ale dotyczy to podobno I generacji Digi II z kompem 25 pinowym. Digi II z Golfa III i pokrewne na nowszym kompie niby jest sporo łatwiej przeprogramować od starszych kompów.
@kostrzyk
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=672
Poczytaj ten temat i pokrewne wszystkiego się dowiesz ja się już prawie na pamięć nauczyłem
Panowie jak wkładaliście swój silnik ? da się go włożyć razem ze skrzynią i przykręconymi łapami ? Dysponuje kanałem jak i podnośnikiem do samochodu. Od dołu czy od góry go lepiej wkładać z tym wszystkim ?
pozdr
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I
Moje GTII
BMW E36 318i ROST - dupowóz <-- na żyletki
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress
VW T2 --> czeka na remont
Moje GTII
BMW E36 318i ROST - dupowóz <-- na żyletki
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress
VW T2 --> czeka na remont
- Kamil
- Kapitan Bomba
- Posty: 2832
- Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5363528
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
silnik ze skrzynia sie da wsadzic, nawet chyba latwiej niz potem skrzynie wsadzac osobno... lapa od rozrzadu musi byc przykrecona, bo jest pod rozrzadem, natomiast pozostale przykrecic trzeba dopiero po wlozeniu, jak silnik bedzie wisial na zurawiu (bo rozumiem, ze takim sprzetem dysponujesz...), bo lapa od strony skrzyni bedzie utrudniala manewrowanie, juz nie wspomne o tej dolnej. a przedni odboj, to sobie przykrecisz na samym koncu. o ile pamietam, to jak wkladalismy moj silnik, to najwygodnie bylo go ustawic tak, zeby skrzynia celowala nieco w dol, najpierw ona wjezdzala, wchodzila pod mocowanie poduszki i wtedy mozna bylo sobie przykrecic poduche od strony rozrzadu.
Old Volkswagens never die, they just get lower.
- solarhh
- Zaawansowany
- Posty: 385
- Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1347806
- Lokalizacja: Słupsk
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
ok to już kumam o co kaman żuraw jest podnośnik jest kanał jest więc jakoś się to poradzi wszystko
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I
Moje GTII
BMW E36 318i ROST - dupowóz <-- na żyletki
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress
VW T2 --> czeka na remont
Moje GTII
BMW E36 318i ROST - dupowóz <-- na żyletki
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress
VW T2 --> czeka na remont
- amel83
- Zaawansowany
- Posty: 417
- Rejestracja: 17 maja 2011, 22:11
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: BiałystO.K.
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
Trochę z innej beczki
Czy da się do ABFa podłączyć oryginalne zegary od Scircco tak żeby wszystko działało?
W związku z tym czy ma znaczenie z jakiego auta pochodzi ABF:
golf Mk3, Passat B4, Toledo, Ibiza (może z np Mk3 jest łatwiej niż z Ibizy)?
Czy da się do ABFa podłączyć oryginalne zegary od Scircco tak żeby wszystko działało?
W związku z tym czy ma znaczenie z jakiego auta pochodzi ABF:
golf Mk3, Passat B4, Toledo, Ibiza (może z np Mk3 jest łatwiej niż z Ibizy)?
są:
1991 LZ3T 80 B3 quattro PM
2002 LZ9W S3 AMK
2006 A22 BMW 120d
były:
1981 L97A Scirocco GT JB
1984 L90E Scirocco GT EW
1986 LB7V Scirocco GT 16V KR
1990 LA5U Scirocco GT2 JH
1995 pomarańczowy Żuk A11B współwłaściciel
2001 LC9Z Golf GTi AUM
2002 3L5 Corolla 2.0 D-4D
2005 A22 BMW 118d
1991 LZ3T 80 B3 quattro PM
2002 LZ9W S3 AMK
2006 A22 BMW 120d
były:
1981 L97A Scirocco GT JB
1984 L90E Scirocco GT EW
1986 LB7V Scirocco GT 16V KR
1990 LA5U Scirocco GT2 JH
1995 pomarańczowy Żuk A11B współwłaściciel
2001 LC9Z Golf GTi AUM
2002 3L5 Corolla 2.0 D-4D
2005 A22 BMW 118d
- Rezi
- Zaawansowany
- Posty: 626
- Rejestracja: 18 gru 2008, 17:19
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1084101
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
Nie ma obrotomierz bierze sygnał z cewki (w abf też jest) a prędkościomierz z linki i zegary działają, reszta czujników taka sama jest
- amel83
- Zaawansowany
- Posty: 417
- Rejestracja: 17 maja 2011, 22:11
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: BiałystO.K.
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
czyli bez magii i wiedzy tajemnej da się odpalić zegary i MFARezi pisze:Nie ma obrotomierz bierze sygnał z cewki (w abf też jest) a prędkościomierz z linki i zegary działają, reszta czujników taka sama jest
Pocieszające
są:
1991 LZ3T 80 B3 quattro PM
2002 LZ9W S3 AMK
2006 A22 BMW 120d
były:
1981 L97A Scirocco GT JB
1984 L90E Scirocco GT EW
1986 LB7V Scirocco GT 16V KR
1990 LA5U Scirocco GT2 JH
1995 pomarańczowy Żuk A11B współwłaściciel
2001 LC9Z Golf GTi AUM
2002 3L5 Corolla 2.0 D-4D
2005 A22 BMW 118d
1991 LZ3T 80 B3 quattro PM
2002 LZ9W S3 AMK
2006 A22 BMW 120d
były:
1981 L97A Scirocco GT JB
1984 L90E Scirocco GT EW
1986 LB7V Scirocco GT 16V KR
1990 LA5U Scirocco GT2 JH
1995 pomarańczowy Żuk A11B współwłaściciel
2001 LC9Z Golf GTi AUM
2002 3L5 Corolla 2.0 D-4D
2005 A22 BMW 118d
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
witam. czy pompa wysokociśnieniowa z k-jeta nie jest za mocna do zasilania ABF'a ?
365 dni obsesyjnie.
- spirit
- Fanatyk
- Posty: 2764
- Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 8805675
- Lokalizacja: WOR
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
Nie, regulator ciśnienia na listwie zadba o obniżenie do wymaganego poziomu.
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
regulator regulatorem ale w k-jecie przewód zasilający jest na śrubę przelotkę a w abfie na lichą plastikowa złączkę i o to połączenie się obawiam.
365 dni obsesyjnie.
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
a widziales jak jest w k-jecie polaczony przewod metalowy z giętkim juz w komorze? bez żadnej złączki czy opaski i przewodu nie zrzuca
- solarhh
- Zaawansowany
- Posty: 385
- Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1347806
- Lokalizacja: Słupsk
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
Ozi pytanie do Ciebie - z tego co wyczytałem to wrzuciłeś DIGI I - zmieniałeś mapy w ecu czy jeździsz na ori mapach ? Jeśli tak to jak to jeździ (podejrzewam że padaka ale może masz inne zdanie ) i jeśli zmieniałeś to gdzie i za ile ?
i pytanie ogólne - czy cewka zapłonowa z JH jest taka sama jak w KR ? Bo modułu zapłonowego w DIGI I o ile się nie mylę nie ma, jest w wbudowany w ECU tak ?
pozdr
i pytanie ogólne - czy cewka zapłonowa z JH jest taka sama jak w KR ? Bo modułu zapłonowego w DIGI I o ile się nie mylę nie ma, jest w wbudowany w ECU tak ?
pozdr
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I
Moje GTII
BMW E36 318i ROST - dupowóz <-- na żyletki
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress
VW T2 --> czeka na remont
Moje GTII
BMW E36 318i ROST - dupowóz <-- na żyletki
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress
VW T2 --> czeka na remont
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
hahah nie do mnie takie pytania - ja się nie znam
cewka może być z JH
cewka może być z JH
- spirit
- Fanatyk
- Posty: 2764
- Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 8805675
- Lokalizacja: WOR
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
Solarhh skoro czytałeś tematy o swapie 16V na forum golfa, to powinieneś wiedzieć do kogo się zwrócić z remapem ECU.
- solarhh
- Zaawansowany
- Posty: 385
- Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1347806
- Lokalizacja: Słupsk
Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap
Dużo osób to robi ale chodziło o to czy ktoś może ma sprawdzonego, bo z tego co tam czytam to co drugi maniane odwala, lipne softy na porządku dziennym są w ogóle zauważyłem że mnóstwo krętaczów jest na tym forum, nie to co u nas
dostałem wreszcie mój zestaw DIGI oczywiście stan faktyczny nie pokrył się z opisem sprzedającego wiązka chamsko ujeb***, brak COpotu, wtyczek do wtrysków ogólnie syf za kupę kasy. Mam nadzieję że będzie chociaż działał.
Sorki za OT ale musiałem się wyżalić
pozdr
dostałem wreszcie mój zestaw DIGI oczywiście stan faktyczny nie pokrył się z opisem sprzedającego wiązka chamsko ujeb***, brak COpotu, wtyczek do wtrysków ogólnie syf za kupę kasy. Mam nadzieję że będzie chociaż działał.
Sorki za OT ale musiałem się wyżalić
pozdr
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I
Moje GTII
BMW E36 318i ROST - dupowóz <-- na żyletki
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress
VW T2 --> czeka na remont
Moje GTII
BMW E36 318i ROST - dupowóz <-- na żyletki
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress
VW T2 --> czeka na remont