16v - rozpoznanie/remont/swap

Jeśli masz jakiś problem techniczny ze swoim Scirocco mk1 lub mk2, tu zapytaj o rozwiązanie.
Awatar użytkownika
solarhh
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 385
Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
Model: Scirocco II
Numer GG: 1347806
Lokalizacja: Słupsk

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: solarhh »

odkopuje jako kolejny śmiałek próbujący okiełznać 16 zaworów :wink:
narazie jestem na początku drogi czyli mam samochód i silnik a co za tym idzie mam kilka pytań żeby nie wpaść w niepotrzebne koszty
1. silnik jeździł w golfie mk1 na DIGI I - więc założyć DIGI i czy II, czytałem i czytałem i mam kompletny mętlik bo nie wiem w końcu z czym będzie mniejszy problem, logicznie patrząc to DIGI I powinno być do niego P&P ale jeśli się mylę proszę brutalnie wyprowadzić mnie z błędu

2. co z przegubami i półosiami ?? bo etka zamiast pomóc też namieszała ponieważ pokazuje że w JH rzekomo były 2 rozmiary przegubów (90 i 100mm) a KR i PL miały 100m. A więc jakie kupić i czy będą pasować pod półosie z JH ? Skrzynia zostaje AUG.

3. Jak już dojdę jakie DIGI zapodać to z jakiego samochodu najlepiej ?? z g60 ? czy może coś zupełnie innego ?

4. Jak to wszystko będzie się miało do współpracy z gazem ? instalka jest I generacji z BLOSem. Trzeba będzie coś w niej przerabiać ? bo w sumie tego najbardziej się boję.

No i tyle jeśli ktoś będzie skłonny mi pomóc rozwiać wątpliwości to z góry wielkie dzięki

Oczywiście silnik jaki jest to JH na KE-Jetronicu a ma być KR na DIGI ?
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I :D
Moje GTII
BMW E36 318i ROST :D - dupowóz ;) <-- na żyletki :)
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest :D
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress :D
VW T2 --> czeka na remont ;)
Awatar użytkownika
spirit
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2764
Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
Model: Scirocco II
Numer GG: 8805675
Lokalizacja: WOR

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: spirit »

solarhh pisze:odkopuje jako kolejny śmiałek próbujący okiełznać 16 zaworów :wink:
narazie jestem na początku drogi czyli mam samochód i silnik a co za tym idzie mam kilka pytań żeby nie wpaść w niepotrzebne koszty
1. silnik jeździł w golfie mk1 na DIGI I - więc założyć DIGI i czy II, czytałem i czytałem i mam kompletny mętlik bo nie wiem w końcu z czym będzie mniejszy problem, logicznie patrząc to DIGI I powinno być do niego P&P ale jeśli się mylę proszę brutalnie wyprowadzić mnie z błędu
Zarówno D I jak D II podejdą, ale do obydwu typów wtrysku trzeba przerobić soft pod 16V. D I było wsadzane do silników z doładowaniem, a D II było w silnikach 8 V wolnossących. Tak więc w obydwu typach wtrysku trzeba zmodyfikować mapy wtrysku i odcinkę.
2. co z przegubami i półosiami ?? bo etka zamiast pomóc też namieszała ponieważ pokazuje że w JH rzekomo były 2 rozmiary przegubów (90 i 100mm) a KR i PL miały 100m. A więc jakie kupić i czy będą pasować pod półosie z JH ? Skrzynia zostaje AUG.
To po prostu zależało od rocznika, w wcześniejszych stosowano skrzynie z flanszami 90 mm a późniejsze miały flansze 100 mm w skrzyni. Musisz zobaczyć jakie masz przeguby przy swojej skrzyni jeśli chcesz kupić nowe, ale podobno nawet starsze skrzynie z przegubami 90 mm wydolą większe moce jeśli są zdrowe.
3. Jak już dojdę jakie DIGI zapodać to z jakiego samochodu najlepiej ?? z g60 ? czy może coś zupełnie innego ?
D I były w G II, Corrado i Pasztecie B3. D II w G II, G III , Corrado, Pasztet B3, 80 B4, Toledo I.
4. Jak to wszystko będzie się miało do współpracy z gazem ? instalka jest I generacji z BLOSem. Trzeba będzie coś w niej przerabiać ? bo w sumie tego najbardziej się boję.
Bez problemu współpracuje, jest kilka 16V na forum z BLOS-em.
No i tyle jeśli ktoś będzie skłonny mi pomóc rozwiać wątpliwości to z góry wielkie dzięki

Oczywiście silnik jaki jest to JH na KE-Jetronicu a ma być KR na DIGI ?
Resztę info znajdziesz bez problemu na forum.
Było: 91 GT II LC6V JH RIP
Jest: 90 GT II L90E 2.0 PB + BLOS
Jest: 82 1.8 ABS + BLOS

ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: obar »

Digi 1 jest prostsze i myślę, że początkującym bardziej przyjazne.
Bez remapu tez się da jeździć, ale oczywiście jeśli chodzi o Digi 2 to w miarę się lata, natomiast D1 jak Spirit wspomniał, jest od doładowanego silnika i różnice są spore, ale odpalić też się powinno dać.
Samą odcinką bym się nie przejmował, bo i tu i tu bez odpowiednich przeróbek głowicy itp. nie ma co liczyć, że silnik zakręci się ponad normę.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Awatar użytkownika
spirit
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2764
Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
Model: Scirocco II
Numer GG: 8805675
Lokalizacja: WOR

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: spirit »

Obar masz rację da się jeździć bez zmian map D I, ale spalanie i osiągi silnika masakryczne.
Było: 91 GT II LC6V JH RIP
Jest: 90 GT II L90E 2.0 PB + BLOS
Jest: 82 1.8 ABS + BLOS

ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
solarhh
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 385
Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
Model: Scirocco II
Numer GG: 1347806
Lokalizacja: Słupsk

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: solarhh »

ok czyli rozpoczynam poszukiwanie wiązki DIGI I może znajdę już zremapowaną, a jak nie to czytałem o koledze GTO który chętnie to robi za opłatą :) chyba najłatwiej będzie dostępna wiązka od PG więc na tę poluję.
Aha jeszcze jedna nieścisłość - jak to jest z wtryskami ? bo czytałem że kilka kolorów jest np zielone (bodajże PG) pomarańczowe (chyba pasek) jak to jest ? nie ma to większego znaczenia ?
pozdr
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I :D
Moje GTII
BMW E36 318i ROST :D - dupowóz ;) <-- na żyletki :)
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest :D
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress :D
VW T2 --> czeka na remont ;)
Awatar użytkownika
spirit
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2764
Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
Model: Scirocco II
Numer GG: 8805675
Lokalizacja: WOR

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: spirit »

Wtryski mają różną wydajność i niektórzy rozróżniają je po kolorach.Listę wtrysków z numerami części i wydajnością znajdziesz na forum golfa.Wbrew pozorom najłatwiej jest upolować wiązkę z D II niż D I.Jakby nie patrzeć VAG więcej wypuścił na rynek silników 2H, 1P, PB, PF, 2E, ABK niż PG, 1H.
Było: 91 GT II LC6V JH RIP
Jest: 90 GT II L90E 2.0 PB + BLOS
Jest: 82 1.8 ABS + BLOS

ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Sołtys
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 3289
Rejestracja: 01 gru 2007, 07:30
Model: Scirocco II
Numer GG: 1978368
Lokalizacja: Car-nice ... ZGY
Kontakt:

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: Sołtys »

spirit pisze:... silników 2H, 1P, PB, PF, 2E, ABK niż PG, 1H.
Było jeszcze chyba RP ( o ile się nie mylę 1.8 66KW w Golfach)
obar pisze: Bez remapu tez się da jeździć, ale oczywiście jeśli chodzi o Digi 2 to w miarę się lata, natomiast D1 jak Spirit wspomniał, jest od doładowanego silnika i różnice są spore, ale odpalić też się powinno dać.
Ja śmigam na D2 bez zmiany map już kilka lat ;) - faktycznie mocy trochę mniej ale potwierdzam że można przywyknąć, a na gazie silnik odżywa bo ECU nie mąci dawką dostarczanego paliwa ( w tym przypadku LPG) - rządy wtedy przejmuje BLOS.
obar pisze: Samą odcinką bym się nie przejmował, bo i tu i tu bez odpowiednich przeróbek głowicy itp. nie ma co liczyć, że silnik zakręci się ponad normę.
Oj ... mój 9A na automacie potrafi poza 7 tys. zakręcić. Nieraz mnie to przeraża i odpuszczam gazu :twisted:
Było sobie JH - teraz 16V gra :) ................ Moje SCIROCCO na STP
Obrazek
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: obar »

Sołtys pisze: Oj ... mój 9A na automacie potrafi poza 7 tys. zakręcić. Nieraz mnie to przeraża i odpuszczam gazu :twisted:
Ale to chodzi Tobie o wolne obroty bez obciążenia? Bo ciężko by Ci było rozpędzić silnik do ponad 6500. Seryjne wałki nie dadzą sobie rady wyżej. Czasem sprawiają złudzenie wyższych obrotów a tak naprawdę to silnik bezwładnie po przygazówce pójdzie wyżej.

Co do mapy digi 1 to podejrzewam, ze tylko przy mocniejszym deptaniu dawka byłaby za duża, bo PG jeździ większość czasu na niedoładowaniu.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Awatar użytkownika
spirit
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2764
Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
Model: Scirocco II
Numer GG: 8805675
Lokalizacja: WOR

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: spirit »

Sołtys pisze: Było jeszcze chyba RP ( o ile się nie mylę 1.8 66KW w Golfach)
RP jest na mono wtrysku, było digi montowane jeszcze w transporterach ale tam już chyba głównie jednostki 5 garkowe.
obar pisze: Ale to chodzi Tobie o wolne obroty bez obciążenia? Bo ciężko by Ci było rozpędzić silnik do ponad 6500. Seryjne wałki nie dadzą sobie rady wyżej. Czasem sprawiają złudzenie wyższych obrotów a tak naprawdę to silnik bezwładnie po przygazówce pójdzie wyżej.

Co do mapy digi 1 to podejrzewam, ze tylko przy mocniejszym deptaniu dawka byłaby za duża, bo PG jeździ większość czasu na niedoładowaniu.
Nie zapominaj Obar że na gazie nie ma odcinki, bo normalnie jest ona realizowana przez odcięcie paliwa. PG to nie jednostka z turbo tylko z kompresorem, więc obstawiam że nie tylko na pełnym gazie by go zalewało.
Było: 91 GT II LC6V JH RIP
Jest: 90 GT II L90E 2.0 PB + BLOS
Jest: 82 1.8 ABS + BLOS

ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Sołtys
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 3289
Rejestracja: 01 gru 2007, 07:30
Model: Scirocco II
Numer GG: 1978368
Lokalizacja: Car-nice ... ZGY
Kontakt:

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: Sołtys »

obar pisze:
Sołtys pisze: Oj ... mój 9A na automacie potrafi poza 7 tys. zakręcić. Nieraz mnie to przeraża i odpuszczam gazu :twisted:
Ale to chodzi Tobie o wolne obroty bez obciążenia? Bo ciężko by Ci było rozpędzić silnik do ponad 6500. Seryjne wałki nie dadzą sobie rady wyżej.
Nie chodzi mi o bieg jałowy tylko przy kick-downie jak skrzynia redukuje bieg to potrafi trzymać przykładowo dwójkę do ponad 7 tys, i dopiero wbija ostatni bieg.

Sorry RP faktycznie to monowtrysk (coś mi świtało bo chyba się posiłkowałem schematami z tego silnika jak coś przerabiałem w swoim) - a tak poza konkursem to chyba by można by było też pokombinować z wiązką mono i podać sygnał na listwę wtryskową w szesnastce, bo przecież i tak sygnał na wtryski idzie zespolony na wszystkie cztery.
Było sobie JH - teraz 16V gra :) ................ Moje SCIROCCO na STP
Obrazek
Awatar użytkownika
spirit
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2764
Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
Model: Scirocco II
Numer GG: 8805675
Lokalizacja: WOR

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: spirit »

Sołtys pisze: a tak poza konkursem to chyba by można by było też pokombinować z wiązką mono i podać sygnał na listwę wtryskową w szesnastce, bo przecież i tak sygnał na wtryski idzie zespolony na wszystkie cztery.
Raczej nie bardzo można pokombinować, chyba że się Obar w tej kwestii wypowie bo z elektroniką za pan brat.Na pewno byłby problem z ohmami na wtryskach, w innym przypadku można było by dowolnie kombinować z wtryskami podczas dobierania dawki paliwa dla silnika.
Było: 91 GT II LC6V JH RIP
Jest: 90 GT II L90E 2.0 PB + BLOS
Jest: 82 1.8 ABS + BLOS

ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: obar »

Wtryski to zawory. Sam sterownik może nie wytrzymać przełączania pod takim obciążeniem i może to być faktycznie problem, choćby z częstotliwością przełączania. No ale to bym musiał zajrzeć co tam w tej elektronice siedzi dokładnie, żeby wiedzieć co i jak.
Poza tym monowtrysk to alternatywa dla gaźnika, myślę, ze nie warto się w to bawić.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Awatar użytkownika
solarhh
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 385
Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
Model: Scirocco II
Numer GG: 1347806
Lokalizacja: Słupsk

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: solarhh »

a nasuwa mi się takie pytanie - gdzie wrzucić zbiornik płynu do spryskiwaczy ? bo nie bardzo widzę na niego miejsce ;/ myslałem żeby zrobić customowy i schować go w podszybiu ale trochę rzeźba. Bo patrzę na foto jak Sołtys ma to rozegrane i go nie widzę tam.
PS Potrzebny taki wielki stożek jak ma Sołtys ?? Bo myślałem nad airboxem i schowaniem go za lampę tak mniej więcej.
A tu fota jak to wyzdrzy u Sołtysa (chyba się nie obrazi ;) ) http://www.ladujfotke.pl/36805-P1060367.JPG.html
Pozdr
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I :D
Moje GTII
BMW E36 318i ROST :D - dupowóz ;) <-- na żyletki :)
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest :D
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress :D
VW T2 --> czeka na remont ;)
Awatar użytkownika
spirit
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2764
Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
Model: Scirocco II
Numer GG: 8805675
Lokalizacja: WOR

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: spirit »

Było: 91 GT II LC6V JH RIP
Jest: 90 GT II L90E 2.0 PB + BLOS
Jest: 82 1.8 ABS + BLOS

ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
solarhh
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 385
Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
Model: Scirocco II
Numer GG: 1347806
Lokalizacja: Słupsk

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: solarhh »

Spirit nie jestem forumowym leniuchem :wink: mam już dużo obdzwonione i albo ktoś nie wie w ogóle o co chodzi, albo już sprzedał lub też pociął i może mi sprzedać puzzle a narazie chce znaleźć w miarę komplet :? dziś ruszę jeszcze na szroty w mojej okolicy choć wątpie bym coś znalazł :cry:
a wie ktoś jak to rozegrać ze zbiornikiem od spryskiwaczy ?
pozdr
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I :D
Moje GTII
BMW E36 318i ROST :D - dupowóz ;) <-- na żyletki :)
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest :D
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress :D
VW T2 --> czeka na remont ;)
ODPOWIEDZ