Przeróbka świateł na przekaźniki, pomocy!
Przeróbka świateł na przekaźniki, pomocy!
Jak wielu posiadaczy scirocco tak i ja odczułem zbyt słabe światła i postanowiłem je ulepszyc przerabiając na przekaźniki. Zastosowałem się do artykułu z portalu http://www.scirocco.pl/content/view/57/48/
Geniuszem z zakresu elektryki nie jestem ale wszystko wydawało się proste, ale po kolei
1. Zgodnie z artykułem zaopatrzyłem się w przekaźniki 12V 30A, gniazda do nich, bezpieczniki 20A i 25A i zmontowałem wszystko zgodnie ze schematem:
Podłączyłem zarówno przekaźniki do świateł drogowych jak i mijania wg sposobu jak na schemacie, czyli plus i minus od akumulatora do przekaźnika, sygnałowe kable wziąłem z odciętej prawej wiązki (stojąc przodem do auta), natomiast lewe i prawe swiatło do przekaźnika dwoma niezaleźnymi kablami (na schemacie te 2 poziome wtyczki w przekaźniku). Analogicznie zrobiłem dla drugiego przekaźnika od długich.
Robię testy i co się okazuje? środkowy pin na obydwu przekaźnikach daje prąd cały czas, niezależnie od tego czy na włączniku w kabinie światła były włączone czy też nie. Na tym \"wyższym\" na schemacie pinie wszystko ok, czyli światło włącza się ok.
Szybka przeróbka, czyli wywalam kabel z tego \"środkowego\" i złączam go z górnym \"poziomym\".... ufff działa jak należy )) ...przynajmniej światła krótkie
I tutaj pierwsze pytanie, czy ja coś źle zrobiłem, czy schemat kłamie? Wszystko wydaje mi się zrobione było zgodnie z opisem.
2. Czas na analogiczną przeróbkę długich, zwarłem lewą stronę z prawą stronę i podpiąłem do górnego pinu na przekaźniku. Niestety długie nie świecą ;(
Ok, więc testuję czy idzie sygnał ze starej prawej wiązki - nie idzie.
Zatem szybka próba puszczenia sygnałowego z lewej cześci na przekaźnik. Zrobiłem chyba jeden błąd bo nie odpiąłem starego sygnałowego (czyli sygnałowy z lewej i prawej były zwarte). Próba... dalej nie działa, ale jest nowy problem: w środku nie zaświeci nawet niebieska dioda na zagarach, że włączam długi. Porozpinałem wszystko, posprawdzałem na wszelki wypadek bezpieczniki (jednen 10A był przepalony i wymieniłem go, ale nie wiem czy to od długich) i dalej nie działa. Jak mogę to jeszcze podpiąć?
3. Jakby tego było mało nie działa mi teraz lewa strona (patrząc od przodu) postojówek, zarówno z przodu jak i z tylu. hmy:
Koledzy pomóżcie bo nie chcę spierniczyć czegoś więcej, co tutaj jest nie tak?
Geniuszem z zakresu elektryki nie jestem ale wszystko wydawało się proste, ale po kolei
1. Zgodnie z artykułem zaopatrzyłem się w przekaźniki 12V 30A, gniazda do nich, bezpieczniki 20A i 25A i zmontowałem wszystko zgodnie ze schematem:
Podłączyłem zarówno przekaźniki do świateł drogowych jak i mijania wg sposobu jak na schemacie, czyli plus i minus od akumulatora do przekaźnika, sygnałowe kable wziąłem z odciętej prawej wiązki (stojąc przodem do auta), natomiast lewe i prawe swiatło do przekaźnika dwoma niezaleźnymi kablami (na schemacie te 2 poziome wtyczki w przekaźniku). Analogicznie zrobiłem dla drugiego przekaźnika od długich.
Robię testy i co się okazuje? środkowy pin na obydwu przekaźnikach daje prąd cały czas, niezależnie od tego czy na włączniku w kabinie światła były włączone czy też nie. Na tym \"wyższym\" na schemacie pinie wszystko ok, czyli światło włącza się ok.
Szybka przeróbka, czyli wywalam kabel z tego \"środkowego\" i złączam go z górnym \"poziomym\".... ufff działa jak należy )) ...przynajmniej światła krótkie
I tutaj pierwsze pytanie, czy ja coś źle zrobiłem, czy schemat kłamie? Wszystko wydaje mi się zrobione było zgodnie z opisem.
2. Czas na analogiczną przeróbkę długich, zwarłem lewą stronę z prawą stronę i podpiąłem do górnego pinu na przekaźniku. Niestety długie nie świecą ;(
Ok, więc testuję czy idzie sygnał ze starej prawej wiązki - nie idzie.
Zatem szybka próba puszczenia sygnałowego z lewej cześci na przekaźnik. Zrobiłem chyba jeden błąd bo nie odpiąłem starego sygnałowego (czyli sygnałowy z lewej i prawej były zwarte). Próba... dalej nie działa, ale jest nowy problem: w środku nie zaświeci nawet niebieska dioda na zagarach, że włączam długi. Porozpinałem wszystko, posprawdzałem na wszelki wypadek bezpieczniki (jednen 10A był przepalony i wymieniłem go, ale nie wiem czy to od długich) i dalej nie działa. Jak mogę to jeszcze podpiąć?
3. Jakby tego było mało nie działa mi teraz lewa strona (patrząc od przodu) postojówek, zarówno z przodu jak i z tylu. hmy:
Koledzy pomóżcie bo nie chcę spierniczyć czegoś więcej, co tutaj jest nie tak?
Odp: Przeróbka świateł na przekaźniki, pomocy!
U mnie wygląda to tak:
Na przykładnie krótkich:
Z lewej oryginalnej wiązki do nóżki nr 85 przekaźnika idzie sygnał krótkich (żółty przewód)
Z nóżki 86 przekaźnika wychodzi masa do aku która po drodze łączy się jeszcze z masami żarówek lewej i prawej. (brązowy przewód)
Do nóżki nr 30 dochodzi + z aku
Z nóżki 87 poprowadzony jest nowy przewód świateł krótkich do reflektora prawego i lewego.
Mam 2 przekaźniki nr53 (12V/40A) jeden dla długich i jeden dla krótkich.
Instalacja do świateł długich jest analogiczna do tej z tym ze zamiast żółtego przewodu mamy biało-czarny.
* - kolory z opisu to kolory użyte w oryginalnej instalacji świateł.
A co do twoich problemów:
Instalacje krótkich z tego co napisałeś zrobiłeś dobrze ale możliwe że masz uszkodzony przekaźnik i stąd problemy z jedną z nóżek.
Co do długich to w opisie przeróbki jest napisane żeby podpiąć jakieś dodatkowe zaróweczeki do oryginalnego przewodu przed przekaźnikiem. U mnie nie mam co prawda nic takiego podpiete i działa bez problemów, ale u ciebie może być potrzebne.
Na przykładnie krótkich:
Z lewej oryginalnej wiązki do nóżki nr 85 przekaźnika idzie sygnał krótkich (żółty przewód)
Z nóżki 86 przekaźnika wychodzi masa do aku która po drodze łączy się jeszcze z masami żarówek lewej i prawej. (brązowy przewód)
Do nóżki nr 30 dochodzi + z aku
Z nóżki 87 poprowadzony jest nowy przewód świateł krótkich do reflektora prawego i lewego.
Mam 2 przekaźniki nr53 (12V/40A) jeden dla długich i jeden dla krótkich.
Instalacja do świateł długich jest analogiczna do tej z tym ze zamiast żółtego przewodu mamy biało-czarny.
* - kolory z opisu to kolory użyte w oryginalnej instalacji świateł.
A co do twoich problemów:
Instalacje krótkich z tego co napisałeś zrobiłeś dobrze ale możliwe że masz uszkodzony przekaźnik i stąd problemy z jedną z nóżek.
Co do długich to w opisie przeróbki jest napisane żeby podpiąć jakieś dodatkowe zaróweczeki do oryginalnego przewodu przed przekaźnikiem. U mnie nie mam co prawda nic takiego podpiete i działa bez problemów, ale u ciebie może być potrzebne.
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Odp: Przeróbka świateł na przekaźniki, pomocy!
Nie nie nie, Panowie nie ma potrzeby stosowania żadnych żaróweczek jak jest wsio oki;). Przekaźnik też nie jest sfajczony;). Ja tez to przerabiałem a co się naszukałem odpowiedniego przekaźnika...:silly: .A co do twoich problemów:
Instalacje krótkich z tego co napisałeś zrobiłeś dobrze ale możliwe że masz uszkodzony przekaźnik i stąd problemy z jedną z nóżek.
Co do długich to w opisie przeróbki jest napisane żeby podpiąć jakieś dodatkowe zaróweczeki do oryginalnego przewodu przed przekaźnikiem. U mnie nie mam co prawda nic takiego podpiete i działa bez problemów, ale u ciebie może być potrzebne.
Już mówię w czym rzecz.
Masz nie te przekaźniki co trzeba. Te piny równoległe (i środkowy i ten z brzegu) w odpowiednim przekaźniku są ze sobą zwarte na stałe a załączenie świateł włącza na nie prąd.
Ty masz przekaźniki, w których ten środkowy pin jest bez włączania zwarty do plusa a jak włączasz światła to przełącza zasilanie ze środkoewgo pinu na ten z brzegu, dlatego poprawnie działa tylko ten jeden pin:).
Słuchaj łatwiej Ci będzie znaleźć taki przekaźnik jak Nodi pokazał na schemacie, tylko musi być 40A i wtedy to tego jednego pinu podłączasz oba kable od poszczególnych świateł i będzie dobrze:)... ale to jak nie znajdziesz odpowiednich przekaźników z 5 pinami;).
Prosto je można rozpoznać: te właściwe mają między tymi równoległymi pinami nit, który trzyma te nózki (bo nóżki to wygieta blacha w kształcie litery U), a w tych niewłaściwych tego nitu nie ma.
Mam nadzieję, że nie zamotałem zbytnio;).
Pozdro vw
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
Odp: Przeróbka świateł na przekaźniki, pomocy!
A nie prościej obejrzeć schemat na przekaźniku?:PProsto je można rozpoznać: te właściwe mają między tymi równoległymi pinami nit, który trzyma te nózki (bo nóżki to wygieta blacha w kształcie litery U), a w tych niewłaściwych tego nitu nie ma.
Ten przekaźnik (nr53) jest używany w różnych modelach VW m.in jako przekaźnik klaksonu.Słuchaj łatwiej Ci będzie znaleźć taki przekaźnik jak Nodi pokazał na schemacie
Pozdro.
Odp: Przeróbka świateł na przekaźniki, pomocy!
Na początek dzięki za Wasze sugestie
obar napisał:
NodiT napisał:
OK, ale problem nie załączania się obecnie wogóle sygnału do długich dalej nie rozwiązany, podobnie postojówki - jaki to może mieć ze sobą związek? Gdzie szukać przyczyny?
obar napisał:
Czyli jeśli dobrze rozumiem to że obecnie krótkie mi działaja nie znaczy że jest dobrze zrobione. Obydwa światła podłączone są do jednego pinu i 30A przekaźnik to pewnie za mało, tak?Ty masz przekaźniki, w których ten środkowy pin jest bez włączania zwarty do plusa a jak włączasz światła to przełącza zasilanie ze środkoewgo pinu na ten z brzegu, dlatego poprawnie działa tylko ten jeden pin:).
Słuchaj łatwiej Ci będzie znaleźć taki przekaźnik jak Nodi pokazał na schemacie, tylko musi być 40A i wtedy to tego jednego pinu podłączasz oba kable od poszczególnych świateł i będzie dobrze:)... ale to jak nie znajdziesz odpowiednich przekaźników z 5 pinami;).
Prosto je można rozpoznać: te właściwe mają między tymi równoległymi pinami nit, który trzyma te nózki (bo nóżki to wygieta blacha w kształcie litery U), a w tych niewłaściwych tego nitu nie ma.
Mam nadzieję, że nie zamotałem zbytnio;).
Pozdro vw
NodiT napisał:
OK, najwyżej poszukam tego typu przekaźnik - uda się nowy dorwac w sklepach elektronicznych, czy tylko uzywki?Ten przekaźnik (nr53) jest używany w różnych modelach VW m.in jako przekaźnik klaksonu.
OK, ale problem nie załączania się obecnie wogóle sygnału do długich dalej nie rozwiązany, podobnie postojówki - jaki to może mieć ze sobą związek? Gdzie szukać przyczyny?
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Odp: Przeróbka świateł na przekaźniki, pomocy!
Zauważyłem, że nie wszystkie mają schematy na obudowie.... jakoś dziwnie:dry:A nie prościej obejrzeć schemat na przekaźniku? :P
Jeśli krótkie Ci działają poprawnie to znaczy, że jeden przekaźnik jest ok.Czyli jeśli dobrze rozumiem to że obecnie krótkie mi działaja nie znaczy że jest dobrze zrobione. Obydwa światła podłączone są do jednego pinu i 30A przekaźnik to pewnie za mało, tak?
30A może wystarczyć ale może też długo nie pożyć a lepiej mieć ten zapas prądu to przynajmniej jest pewność, że się ciepło nie będzie odkładało na styku.
A co do przekaźnika 53 to niby jest 40A, ale nóżki ma takie trochę chude;), ja bym, polecał przekaźnik numer 17:).
Pozdro vw
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
Odp: Przeróbka świateł na przekaźniki, pomocy!
hmm..wszystkie które ja narazie spotkałem miały schematyZauważyłem, że nie wszystkie mają schematy na obudowie.... jakoś dziwnie
Przecież światła mijania ciagna razem około 10A wiec przekeżnik 30A spokojnie wystarczy.30A może wystarczyć ale może też długo nie pożyć a lepiej mieć ten zapas prądu to przynajmniej jest pewność, że się ciepło nie będzie odkładało na styku.
Chude czy nie chude przekaźniki 53 spisują się u mnie bardzo dobrze już 2 miesiące...A co do przekaźnika 53 to niby jest 40A, ale nóżki ma takie trochę chude, ja bym, polecał przekaźnik numer 17
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Odp: Przeróbka świateł na przekaźniki, pomocy!
aaaa bo na światła mijania to na pewno wystarczy:)Przecież światła mijania ciagna razem około 10A wiec przekeżnik 30A spokojnie wystarczy.
Na drogowych zakładałem większe bo mam żarówy 90W/55W i po załączeniu drogowych przynajmniej jest widoczność jak w dzień:).
Co do schematów to może były pościerane bo to tylko na metalowych zauważyłem.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
- szarywilk
- Zaawansowany
- Posty: 627
- Rejestracja: 11 mar 2008, 10:38
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 4195756
Odp: Przeróbka świateł na przekaźniki, pomocy!
wlasnie wrocilem z auta i zauwazylem dziwny problem,po przekreceniu kluczyka swieci mi sie prawe lampy z przodu i tylu i 2 dziwna rzecz jak wlacze np swiatla to nie moge wylaczyc silnika nawet przekrecajac kluczyk,co to moze byc ?.
- wlodar
- Zaawansowany
- Posty: 808
- Rejestracja: 12 gru 2007, 18:18
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 6449937
- Lokalizacja: Rychtal woj. wlkp
Odp: Przeróbka świateł na przekaźniki, pomocy!
najprawdopodobniej kostka w stacyjce ci sie powalila, albo wlacznik swiatel :)
szukasz części do sroki??? dzwoń tel 791997865
- spirit
- Fanatyk
- Posty: 2763
- Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 8805675
- Lokalizacja: WOR
Odp: Przeróbka świateł na przekaźniki, pomocy!
Obstawiam kostkę stacyjki,pewnie dokonuję żywota.Masz pewnie gdzieś zwarcie na kablach lub kostce stacyjki.Od razu jakby ci się zachciało zakładac nowy temat pod tytułem: jak wymienic kostkę stacyjki,służę linkami.
http://scirocco.pl/archiwum/forum.php?p ... ategory=22
http://www.scirocco.pl/component/option ... /catid,12/
http://scirocco.pl/archiwum/forum.php?p ... ategory=22
http://www.scirocco.pl/component/option ... /catid,12/
- szarywilk
- Zaawansowany
- Posty: 627
- Rejestracja: 11 mar 2008, 10:38
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 4195756
Odp: Przeróbka świateł na przekaźniki, pomocy!
a juz mialem zakladac nowy watek ha ha ha. ;)
- GPS
- Zaawansowany
- Posty: 815
- Rejestracja: 01 gru 2007, 16:51
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Przeróbka świateł na przekaźniki, pomocy!
Odkopię z małym pytaniem, jakiej średnicy przewód wystarczy do tej operacji ?
________________________
[|___|_|===vw===|_|___|]
[|___|_|===vw===|_|___|]
- spirit
- Fanatyk
- Posty: 2763
- Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 8805675
- Lokalizacja: WOR
Re: Przeróbka świateł na przekaźniki, pomocy!
1.5 lub 2.5.
- GPS
- Zaawansowany
- Posty: 815
- Rejestracja: 01 gru 2007, 16:51
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Przeróbka świateł na przekaźniki, pomocy!
Ok. Zrobiłem na 2,08 bo taki miałem od prądu i powiem jedno...
Dlaczego dopiero teraz?!
Właśnie skończyłem i wróciłem z przejzadzki... Grubooooo! Teraz mogę wreszcie światła w dół trochę opuścić jest mega różnica.
Dlaczego dopiero teraz?!
Właśnie skończyłem i wróciłem z przejzadzki... Grubooooo! Teraz mogę wreszcie światła w dół trochę opuścić jest mega różnica.
________________________
[|___|_|===vw===|_|___|]
[|___|_|===vw===|_|___|]