JH nie chodzi jak jest zimny

Jeśli masz jakiś problem techniczny ze swoim Scirocco mk1 lub mk2, tu zapytaj o rozwiązanie.
Awatar użytkownika
TOMEK
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 417
Rejestracja: 01 gru 2007, 18:39
Model: Scirocco II
Numer GG: 5086916

JH nie chodzi jak jest zimny

Post autor: TOMEK »

Witam, jak kupiłem moje gt2 nie chodził on caclae na bęzynie, wymieniałem mu wtryski, pompe paliwa wstępną i zmieniłam klapke przepływomierza bo była krzywa na strzałach z gazu, teraz silnik odpala na bęzynie ale odrazu gaśnie, gdy przytrzymam gaz to chodzi ale musze mu trzymac minimum 3tys obrotów. Jak puszcze gaz to zgaśnie, jak uda mi sie wyjechac i zrobic pare km az sie zagrzeje, to chodzi czasem normalnie a czasem trzyma wysokie obroty:angry: Co moze byc przyczyną akiego stanu?? zawór dodatkowego powietrza?? jakies ssanie?? moze ten warm-cos tam?? a moze jakies inne propozycje?? prosze o pomoc i z góry dzieuje za podpowiedzi:) pozdravwiam
Awatar użytkownika
gregj
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 311
Rejestracja: 01 gru 2007, 18:48
Model: Scirocco II
Numer GG: 915051

Odp: JH nie chodzi jak jest zimny

Post autor: gregj »

mam ten sam problem, mam JH, nie mam i nie mialem gazu.
silnik trzeba rozkrecac 5 razy zanim zapali i bedzie trzymac. Staram sie nie wciskac gazu, bo to gucia daje.
Awatar użytkownika
TOMEK
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 417
Rejestracja: 01 gru 2007, 18:39
Model: Scirocco II
Numer GG: 5086916

Odp: JH nie chodzi jak jest zimny

Post autor: TOMEK »

u mnie to odpala, najlepiej za pierwszym razem, ale zaraz zgaśnie jak mu gazu nie przytrzymam, bo jak jest zimny to wolnych obrotów nie trzyma
Awatar użytkownika
Sławek
Maniak
Maniak
Posty: 1552
Rejestracja: 30 lis 2007, 20:44
Model: Scirocco II
Numer GG: 6229661
Lokalizacja: Kraśnik Lub.

Odp: JH nie chodzi jak jest zimny

Post autor: Sławek »

w JH w ukladzie paliwowym bardzo waznym elementem jest filtr paliwa, poniewaz jest on podcisnieniowy i daje sprezone paliwo na rozdzielacz. moze u ciebie Tomek jest on zapchany???
jezeli nie to posprawdzaj wszystkie styki zapłonowe, kable. zobacz napiecie na cewce, ładowanie, swiece ile przebiegu?? moze zapchane wtryski?? ja leje co 2 tys. STP- bardzo dobra sprawa. wane sa jeszcze te elementy podcisnieniowe co wychodza z kolektora,

ogolnie rzecz biorac skontroluj wszystko po koleji, jak nie bedzie odezwy to trzeba myslec co innego.
ja mam JH i wszystko kontroluje co 500km, ui jak narazie nie głupieje. nie wiem jak u was w autach ale u mnie na prace siulnika ma kopułka zapłonowa i palec. lekko przysniedzieja styki i faluje. jak jest wszystko obczyszczone to gra. chodzi rowno. dziwne jak na JH ale coz... taki urok tego silnika trzeba dbac o niego. pozdrawiam i miejmy nadzieje ze znajdziesz przyczyne
Obrazek
Awatar użytkownika
gregj
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 311
Rejestracja: 01 gru 2007, 18:48
Model: Scirocco II
Numer GG: 915051

Odp: JH nie chodzi jak jest zimny

Post autor: gregj »

ja ostatnio filtr wymienilem , w sumie prosta sprawa. Zmartwilo mnie tylko to - ze nie bylo zadnych \'fontann\' podczas odkrecania. Martwi mnie to, ze bede musial tez wymienic pompe/y paliwa :/
Awatar użytkownika
NodiT
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 537
Rejestracja: 01 gru 2007, 00:33
Model: Scirocco II
Numer GG: 9039639

Odp: JH nie chodzi jak jest zimny

Post autor: NodiT »

Ja bym sprawdził jeszcze czy zawór dodatkowego powietrza nie zaciął się w pozycji zamkniętej, a jeżeli są problemy z samym zapalaniem to trzeba by sprawdzić czy wtryskiwacz rozruchowy działa.
wymieniałem mu wtryski, pompe paliwa wstępną i zmieniłam klapke przepływomierza bo była krzywa na strzałach z gazu
Przepływomierz jest na tyle delikatnym urządzeniem że nie zawsze sama wymiana klapki pomoże, przy strzale uszkodzeniu mogło zostać delikatne wykrzywione jego ramie.
A jeżeli silnik nie pracował od długiego czasu na PB tylko cały czas na LPG to przepływka mogła paść, wewnątrz jest smarowana benzyną i dlatego od czasu do czasu wypadało by przejechać sie na PB.
ja mam JH i wszystko kontroluje co 500km,
Co 500km to jednak troszkę przesada, w moim przypadku oznaczało by to kontrole co 2dni...myślę ze wystarczy kontrolować wszystko przy okazji wymiany oleju.

Pozdro.
Awatar użytkownika
TOMEK
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 417
Rejestracja: 01 gru 2007, 18:39
Model: Scirocco II
Numer GG: 5086916

Odp: JH nie chodzi jak jest zimny

Post autor: TOMEK »

w JH w ukladzie paliwowym bardzo waznym elementem jest filtr paliwa, poniewaz jest on podcisnieniowy i daje sprezone paliwo na rozdzielacz. moze u ciebie Tomek jest on zapchany???

jezeli nie to posprawdzaj wszystkie styki zapłonowe, kable. zobacz napiecie na cewce, ładowanie, swiece ile przebiegu?? moze zapchane wtryski?? ja leje co 2 tys. STP- bardzo dobra sprawa. wane sa jeszcze te elementy podcisnieniowe co wychodza z kolektora,



ogolnie rzecz biorac skontroluj wszystko po koleji, jak nie bedzie odezwy to trzeba myslec co innego.

ja mam JH i wszystko kontroluje co 500km, ui jak narazie nie głupieje. nie wiem jak u was w autach ale u mnie na prace siulnika ma kopułka zapłonowa i palec. lekko przysniedzieja styki i faluje. jak jest wszystko obczyszczone to gra. chodzi rowno. dziwne jak na JH ale coz... taki urok tego silnika trzeba dbac o niego. pozdrawiam i miejmy nadzieje ze znajdziesz przyczyne
filtr paliwa wymieniałem, swiece mam nowe, przewody tez niedawno wymieniałem, wtryski mi lały ale juz je zmieniła, co prawda nie nowe ale chmurka ładna jest, rozruchowy tez dobry, sprubuje jeszcze na zimnym odpiać tez zawór dodatkowego powietrza, wtedy bedzie chyba to samo co byłby otwarty, ale sprawdzałem go juz kiedys to byl dobry, mam nadzieje ze to jednak on nawalił o przepływomoerz mi wtdy tylko zostanie:( Jeszcze w sumie te podcisnienia mnie nurtują, mam podłączone to od klektora do aparatu zapłonowego, a sterczy mi jeszcze ten bajer co jeden koniec podłacza sie do tego żółtego czegos do podcisnienia do serwa a drugi koniec nie podłączony jest, tam cos jecze do tego filtra węglowego pod błotnikiem powinno isc ale tez mam oderwane, ma ktos moze jakis schemat tych podciśnien bo nigdzie nie moge tego znaleźć:angry: pozdrawiam i dziekuje za pomoc
Awatar użytkownika
Krystek
Początkujący
Początkujący
Posty: 121
Rejestracja: 02 gru 2007, 22:56
Model: Scirocco II
Numer GG: 1076615

Odp: JH nie chodzi jak jest zimny

Post autor: Krystek »

Ja mam to samo tylko że u mnie jak zimny chodzi ok ale jak ciepły to przygasa ale u mnie to zawór dodatkowego powietrza jest do bani :) może i u was też to .Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
TOMEK
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 417
Rejestracja: 01 gru 2007, 18:39
Model: Scirocco II
Numer GG: 5086916

Odp: JH nie chodzi jak jest zimny

Post autor: TOMEK »

zaraz ide odpiąc ten zawór i sprawdze czy odpali, mam nadzieje ze tak bo wreszcie mogł bym wywalić lpg:D
Awatar użytkownika
TOMEK
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 417
Rejestracja: 01 gru 2007, 18:39
Model: Scirocco II
Numer GG: 5086916

Odp: JH nie chodzi jak jest zimny

Post autor: TOMEK »

jednak u mnie to nie jest wina tego zaworu;( jak jest zimny silnik to przez zawór swobodnie idzie powietrze a jak zagrzeje go to sie zamyka. CO odpowiada za ssanie w JH?? chyba jest to ten bajer przykręcony z przodu silnika do bloku do którego dochodzą dwa przewody do rozdzielacza, czy to moze byc tego wina?? jak to sprawdzic??? help
Awatar użytkownika
Sławek
Maniak
Maniak
Posty: 1552
Rejestracja: 30 lis 2007, 20:44
Model: Scirocco II
Numer GG: 6229661
Lokalizacja: Kraśnik Lub.

Odp: JH nie chodzi jak jest zimny

Post autor: Sławek »

Co 500km to jednak troszkę przesada, w moim przypadku oznaczało by to kontrole co 2dni...myślę ze wystarczy kontrolować wszystko przy okazji wymiany oleju.
miało byc co 5000, czyli 5 tys. ale co 500 tez mozna. ogolnie czesto zagladam czy wszystko gra.
Obrazek
Awatar użytkownika
NodiT
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 537
Rejestracja: 01 gru 2007, 00:33
Model: Scirocco II
Numer GG: 9039639

Odp: JH nie chodzi jak jest zimny

Post autor: NodiT »

CO odpowiada za ssanie w JH??
Odpowiada za to właśnie zawór dodatkowego powietrza i ten jak go nazwałeś \"bajer przykręcony z przodu silnika do bloku do którego dochodzą dwa przewody do rozdzielacza\" czyli inaczej \"regulator fazy nagrzewania\"

Kiedy silnik jest zimny przez zawór idzie dodatkowe powietrze a regulator zwiększa ciśnienie paliwa. Dochodzi do tego jeszcze wtryskiwacz rozruchowy z tym ze działa on praktycznie tylko przy zapalaniu.
sterczy mi jeszcze ten bajer co jeden koniec podłacza sie do tego żółtego czegos do podcisnienia do serwa a drugi koniec nie podłączony jest
A masz zaślepiona tą rurkę? bo przy mechanicznym wtrysku nie może być żadnych nieszczelności w układnie dolotowym, dzieją sie od tego różne cuda, wtrysk działa praktycznie tylko na podstawie podciśnień.

Pozdro.
Awatar użytkownika
TOMEK
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 417
Rejestracja: 01 gru 2007, 18:39
Model: Scirocco II
Numer GG: 5086916

Odp: JH nie chodzi jak jest zimny

Post autor: TOMEK »

no zaślepiłem to ale najlepiej było by to podlączyć tak jak powino byc,ale skoro zaslepione i nie ma nieszczelnosci to powinien chodzic. Czy ten regulator fazy nagrzewaniada sie jakos sprawdzic??
Awatar użytkownika
NodiT
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 537
Rejestracja: 01 gru 2007, 00:33
Model: Scirocco II
Numer GG: 9039639

Odp: JH nie chodzi jak jest zimny

Post autor: NodiT »

A da sie:

Cytat z artykułu zamieszczonego na scirocco.pl w dziale \"Naprawy\"pt.\"Problemy występujące w silnikach z wtryskiem K i Ke Jetronic\":

Jak sprawdzić następujące urządzenia:

Regulator przepływu ciepła (Warmlaufregler) K i KA Jetronic ? zmienia ciśnienie paliwa na około 2 min od momentu rozruchu silnika. Zlokalizowany jest on na bloku silnika po lewej od aparatu zapłonowego. Przychodzą do niego 2 ciśnieniowe przewody paliwowe oraz 1 wtyczka zasilająca go w prąd.

Do sprawdzenia potrzebny jest omomierz i woltomierz lub miernik wielofunkcyjny.

1. odpinamy wtyczkę
2. mierzymy opór na stykach regulatora

prawidłowo działające urządzenie ma mieć opór między 20 a 26 Ohm(najczęściej 20,6 lub 25,4 Ohm), jeśli wskazanie miernika przekracza podany zakres to należy wymienić regulator.

Należy również sprawdzić czy po przekręceniu stacyjki regulator jest zasilany w prąd, mierząc napięcie na stykach wtyczki

Wskazówka: nowy jest bardzo drogi(ASO VW cena 1649pln), na szczęście golf 2 Gti ma taki sam regulator, w związku z czym można tanio nabyć używany (za ok. 50pln).


Wcześniej mi sie nazwy pomyliły. To nie nazywa sie \"regulator fazy nagrzewania\" tylko \"regulator przepływu ciepła\":P

Pozdro.
Awatar użytkownika
TOMEK
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 417
Rejestracja: 01 gru 2007, 18:39
Model: Scirocco II
Numer GG: 5086916

Odp: JH nie chodzi jak jest zimny

Post autor: TOMEK »

ok, dzięki:) zaraz po szkole psrawdze czy jest ok:)
ODPOWIEDZ