kompleksowy remont Sciro mk2

Jeśli masz jakiś problem techniczny ze swoim Scirocco mk1 lub mk2, tu zapytaj o rozwiązanie.
Awatar użytkownika
agneeze
Nowy
Nowy
Posty: 15
Rejestracja: poniedziałek, 14 gru 2009, 13:35
Lokalizacja: Wrocław

kompleksowy remont Sciro mk2

Post autor: agneeze » wtorek, 13 paź 2020, 21:11

cześć wszystkim,
szukam godnego zaufania punktu - blacharza lakiernika, który podejmie się kompleksowego remontu Scirocco mk2, Wrocław i okolice do 100 km maks.
Do zrobienia jest blacharka i lakierowanie całego samochodu.
tylko zaufane, polecone punkty i dzięki z góry.

kostrzyk
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2354
Rejestracja: niedziela, 6 kwie 2008, 20:40
Model: Scirocco II
Numer GG: 2257011
Lokalizacja: Warszawa

Re: kompleksowy remont Sciro mk2

Post autor: kostrzyk » środa, 14 paź 2020, 06:07

Obrazek

Awatar użytkownika
Kamil
Kapitan Bomba
Kapitan Bomba
Posty: 2809
Rejestracja: poniedziałek, 8 paź 2007, 20:15
Model: Scirocco II
Numer GG: 5363528
Lokalizacja: Warszawa

Re: kompleksowy remont Sciro mk2

Post autor: Kamil » środa, 14 paź 2020, 10:05

A warto się w to pchać...? Chyba, że sentymenty.
Na rynku można znaleźć naprawdę przyzwoicie wyglądające egzemplarze (na fb widziałem ostatnio bardzo ładny egzemplarz z Gliwic), które potrzebują tylko kosmetyki i są wyceniane na +/- 15000. Myślę, ze porządnie zrobiona blacharka z lakierem nie będzie wiele tańsza (jeśli w ogóle), a doświadczenie uczy, że rzadko jest to zrobione idealnie i odpowiednio trwale.
Pozostaje jeszcze pytanie, w jakim stanie jest buda, tj. jaki jest zakres prac blacharskich i czy to tylko łatanie drobnych dziurek, czy wyspawanie połowy podłogi, w co bym się w ogóle nie pchał.
Old Volkswagens never die, they just get lower.

Awatar użytkownika
agneeze
Nowy
Nowy
Posty: 15
Rejestracja: poniedziałek, 14 gru 2009, 13:35
Lokalizacja: Wrocław

Re: kompleksowy remont Sciro mk2

Post autor: agneeze » środa, 14 paź 2020, 15:58

dzięki, nie chcę kupować, chcę odbłyskać mój ;)

Awatar użytkownika
spirit
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2712
Rejestracja: sobota, 1 gru 2007, 20:27
Model: Scirocco II
Numer GG: 8805675
Lokalizacja: WOR

Re: kompleksowy remont Sciro mk2

Post autor: spirit » czwartek, 15 paź 2020, 22:28

Kamil ma rację, jeśli jest sporo do roboty to koszt będzie duży. U mnie sama blacha to koszt powyżej 10 tysięcy, lakieru jeszcze nie planuję w najbliższym czasie.
Było: 91 GT II LC6V JH RIP
Jest: 90 GT II L90E 2.0 PB + BLOS
Jest: 82 1.8 ABS + BLOS

ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
agneeze
Nowy
Nowy
Posty: 15
Rejestracja: poniedziałek, 14 gru 2009, 13:35
Lokalizacja: Wrocław

Re: kompleksowy remont Sciro mk2

Post autor: agneeze » piątek, 16 paź 2020, 06:02

Dziękuję - zdaję sobie sprawę z kosztów. Ten samochód ma dla nas olbrzymią wartość sentymentalną, jest z nami od 20 lat, był na bieżąco serwisowany, więc jeśli chodzi o mechanikę, to niewiele jest do roboty. chodzi natomiast o blacharkę - kilka niewielkich ognisk - no i właśnie lakierowanie po tym wszystkim. Będę wdzięczna, jeśli ktoś poleci kogoś sprawdzonego, komu będzie się chciało z tym solidnie rozprawić, może to nawet kilka miesięcy trwać.

Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4457
Rejestracja: wtorek, 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: kompleksowy remont Sciro mk2

Post autor: obar » piątek, 23 paź 2020, 14:54

Heh, wartości sentymentalnej się nie wycenia.
Musisz brać pod uwagę wymianę takich elementów jak uszczelka przedniej szyby (chyba, że będzie naprawdę bezinwazyjnie ściągnięta), samej przedniej szyby, bo po tylu latach pewnie niewiele przez nią już widać, renowacja zawieszenia, wymiany starych elementów, być może wymiana baku(?) itp itd, a to i czasu i kosztów naciągnie, więc trzeba wszystko przekalkulować. Warto zrobić kompleksową konserwację podwozia. Koszt zrobienia budy zależny od ilości rdzy i komplikacji wstawek, koszt lakierowania zależny od rodzaju lakieru (między akrylem a metalikiem potrafi być nawet kilka tyś zł różnicy). Zobacz sobie mój temat (str.25). Ja chciałem tylko załatać cieknący bak, a skończyło się na miesiącu niezłego zapieprzu przy samym tylko tyle plus przewody paliwowe i hamulcowe.
Oczywiście nie zniechęcam do remontu absolutnie, ale uświadamiam jak to wygląda a co potem się okazuje po demontażu. To jest nieuniknione podczas renowacji.
Ja już prawie wszystko w tym aucie przećwiczyłem na własnej skórze.. no może poza lakierowaniem, a biorąc pod uwagę mój kolejny stage to będę się musiał mocno doszkolić by samemu położyć lakier. Ale to już temat na kolejny up w moim temacie w swoim czasie :wink:

A co do zakładu to w takim wypadku jeśli chcesz przeprowadzać renowację na szerszą skalę to bardziej zainteresowałbym się zakładami z doświadczeniem w renowacji zabytków, a nie przeciętnego zakładu blacharsko lakierniczego. Wyjdzie nieco drożej, ale będzie dobrze zrobione.
Mój brat ma volvo GL940 i dał do lakierowania auto firmie, która od ponad 10 lat robi auta i przyznam, że jak na taki staż w branży to straszną odwalili popelinę, a wzięli prawie 7tyś za biały akryl, a w aucie praktycznie nie było rdzy. Już o polakierowanych plastikach nie wspomnę.. :evil: .
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V

ODPOWIEDZ