Kostka ISO - radio

Jeśli masz jakiś problem techniczny ze swoim Scirocco mk1 lub mk2, tu zapytaj o rozwiązanie.
Awatar użytkownika
Kamil
Kapitan Bomba
Kapitan Bomba
Posty: 2704
Rejestracja: poniedziałek, 8 paź 2007, 20:15
Model: Scirocco II
Numer GG: 5363528
Lokalizacja: Warszawa

Kostka ISO - radio

Post autor: Kamil » wtorek, 9 sty 2018, 10:53

No głupia sprawa, niby pięć kabli na krzyż, ale jakoś mi nie idzie ;). Ot - elektryka to zło wcielone dla mnie.

Dostałem nowe radio i mam problem z zasilaniem, żeby się to kupy trzymało.
W kostce iso wychodzącej z instalacji jest pięć podłączonych pinów. Czerwony i brązowy - wiadomo, stały + i masa - dwa dolne piny. Ponadto niebieski, który się ucina zaraz za kostką (niebieski to chyba sterowanie wzmacniaczem/subwooferem o ile pamiętam?) i biało-niebieski chyba (dwa piny wyżej), no i biało-żółty gdzieś prawie przy samej górze.
Pomijam kwestię, że piny są w innych miejscach niż w iso od radia, ale to byłby mniejszy problem. Większy jest taki, że nie ma nigdzie + po przekręceniu stacyjki. Który kabel powinien mieć 12v po zapłonie? Żółto-biały?

Efekt jest taki, że musiałem zmostkować stały + z pinem, gdzie w kostce od radia wchodzi żółty przewód i zasilanie na radiu jest cały czas. To samo w sobie nie byłoby tragedią, ale problem jest taki, że radio po wyłączeniu cały czas świeci i tak go zostawić nie mogę. Jak te cholerne 5 kabli połączyć ze sobą i gdzie powinienem mieć 12v po zapłonie?
No i jeszcze jeden temat - pomiędzy iso a radiem jest możliwość złączenia żółtego i czerwonego kabla ze sobą. W schemacie radia jest napisane, że żółty to stały + w radiu, a czerwony to + po stacyjce (jeśli dobrze przeczytałem). W jakiej konfiguracji powinienem to pospinać, żeby było ok?
Old Volkswagens never die, they just get lower.

Awatar użytkownika
voo
Pisarz
Pisarz
Posty: 1299
Rejestracja: sobota, 1 gru 2007, 09:07
Model: Scirocco II
Lokalizacja: FZ

Re: Kostka ISO - radio

Post autor: voo » wtorek, 9 sty 2018, 17:50

Ja ostatnio w caddy przerabiałem pociętą wiązkę -> https://www.installdr.com/Harnesses/VW-Wiring.asp

Awatar użytkownika
Kamil
Kapitan Bomba
Kapitan Bomba
Posty: 2704
Rejestracja: poniedziałek, 8 paź 2007, 20:15
Model: Scirocco II
Numer GG: 5363528
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kostka ISO - radio

Post autor: Kamil » niedziela, 14 sty 2018, 20:38

Voo, dzięki. Ale oczywiście nie jest tak łatwo...

Do kostki zasilającej z instalacji dochodzi 6 przewodów, które są podłączone do 5 pinów. I wygląda to tak jak na zdjęciu poniżej.
Oczywiście po zrobieniu mostka między stałym plusem a plusem po zapłonie od strony radia wszystko działa, ale ciekawi mnie od czego jest ten pin z białym z żółtym paskiem (grubszy) oraz białym z niebieskim paseczkiem (cieńszy). Ktoś wie?

Obrazek

Czy da się zrobić, żeby działało to w taki sposób, że radio włącza i wyłącza się automatycznie po włączeniu/wyłączeniu zapłony, a gdy chce bez zapłonu włączyć to muszę zrobić to manualnie? Jeśli tak, to jak do tego tematu podejść?

Dzięki z góry.
Załączniki
20180113_164550.jpg
(326.96 KiB) Nie pobierany
20180113_164542.jpg
(247.15 KiB) Nie pobierany
Old Volkswagens never die, they just get lower.

Awatar użytkownika
spirit
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2651
Rejestracja: sobota, 1 gru 2007, 20:27
Model: Scirocco II
Numer GG: 8805675
Lokalizacja: WOR

Re: Kostka ISO - radio

Post autor: spirit » niedziela, 14 sty 2018, 22:47

Kamil ktoś coś chyba dłubał w tej kostce, mam taki schemat z netu. W białym iso z zasilaniem ktoś kiedyś dłubał, bo część kabli wisi luzem zaizolowane. W sobotę zobaczę jak to wygląda w Kaszubie, wiązka deski jest z mojej zielonej sroki i chyba nikt tam palców nie wsadzał.

http://elektron.pol.lublin.pl/users/djl ... isooem.htm
Było: 91 GT II LC6V JH RIP
Jest: 90 GT II L90E 2.0 PB + BLOS
Jest: 82 1.8 ABS + BLOS

ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4351
Rejestracja: wtorek, 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: Kostka ISO - radio

Post autor: obar » środa, 17 sty 2018, 23:55

Widziałem już różne dziwne rzeczy co ludzie potrafią zrobić w na pozór tak banalnej instalacji, ale człowiek całe życie poznaje nowe rzeczy :wink: .
Wygląda na to (jeśli dobrze się przyjrzałem Twojej wtyczce), że Spirit ma rację i coś było dłubane.
Przede wszystkim w dobrym radiu* przy prawidłowej instalacji to ten gruby żółty idzie do aku (pamięć, żeby stacje i ustawienia się nie resetowały), a czerwony zasilający jest pod stacyjkę. Niebiesko biały to plus/wyzwalanie na wzmacniacz/antenę wysuwaną itp. No a czarny/brązowy wiadomo- masa. Jest jeszcze pomarańczowy, którego już się raczej nie stosuje. Ja daaaawno dawno temu podłączałem go w starszych, bardziej rozbudowanych konstrukcjach jako podświetlenie. Bez tego radio nie miało podświetlenia, a po podłączeniu plusa (niechcąco :mrgreen: ) świeciło cały czas.
Tutaj masz rysunek, na którym jest wszystko elegancko opisane i kolorkami też.

Obrazek

Jeśli Ci to nie przeszkadza i chcesz podłączyć radio bezpośrednio pod aku (wyłączanie tylko manualne) to (przy poprawnych kostkach) łączysz po prostu żółty z czerwonym i oba do głównego przewodu zasilającego. Reszta jak w schemacie.

*Wspomniane dobre radio to troszkę anegdota ku przestrodze przed tanim chińskim gónwem. Kolega kupił radio 2DIN i wesół i szczęśliw pobiegł do auta zamontować. Wszystko niby ok, ale po wyłączeniu cały czas świeciło podświetlenie. Po tysiącu różnych kombinacji podłączeń i sprawdzeniu, czy przypadkiem nie wyłącza się tego w funkcjach, zadzwonił do sprzedawcy, a ten mu na to, że musi podłączyć zasilający pod osobny włącznik :shock: . Oczywiście zasilanie było tak zrobione, że jakiego by się nie podłączyło pod włącznik, to po wyłączeniu pstryczkiem całkowicie się resetowało, co było lekko mówiąc wkurzające :wink: .
Ale podejrzewam, że Ciebie ten problem nie dotyczy :wink:
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V

ODPOWIEDZ