biały rumak;)

Pochwal się swoim Scirocco.
Yogi
Początkujący
Początkujący
Posty: 116
Rejestracja: 10 cze 2013, 21:58
Model: Scirocco II
Numer GG: 554026

Re: biały rumak;)

Post autor: Yogi »

gdzie kupiles uszczelki?
Awatar użytkownika
Mowad
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2421
Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: biały rumak;)

Post autor: Mowad »

A da sie wyciagnac ten zbiornik bez odkrecania czy luzowania belki?
------------------->Obrazek<-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: biały rumak;)

Post autor: obar »

Yogi pisze:gdzie kupiles uszczelki?
Tu

http://allegro.pl/uszczelka-gumowa-zbro ... 45501.html

Ile potrzeba uszczelki? Z moich obliczeń wychodzi że ori ma ok 3,80m, a na płycie grodziowej bodajże 1,40m.
Mowad pisze:A da sie wyciagnac ten zbiornik bez odkrecania czy luzowania belki?
Bak jest mocno przetłoczony na belkę, więc go nie wyciągniesz bez demontażu, ale warto zdemontować belkę. Później pokażę dlaczego. Niestety najgorszym elementem, który trzeba odkręcić, żeby wyciągnąć belkę to te nieszczęsne pordzewiałe łączenia gumowych przewodów z belki ze stalowymi, które idą dalej w podwozie.

Dopiero z garażu wróciłem. Jutro od rana dalsza walka.
Na razie jestem na etapie odrdzewiania strupków i czyszczenia. No i doszło kilka gadżetów. Wszystkie elementy są oddane do piaskowania i w tygodniu będzie konserwacja i malowanie. Jak się z tym uporam to wrzucę jakiś up z fotkami.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Yogi
Początkujący
Początkujący
Posty: 116
Rejestracja: 10 cze 2013, 21:58
Model: Scirocco II
Numer GG: 554026

Re: biały rumak;)

Post autor: Yogi »

Dzięki za info :D muszę zamówić, a nie wiesz gdzie dostane uszczelkę do dzwi?
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: biały rumak;)

Post autor: obar »

Nie wiem czy jest dostępna z metra, ale ponoć z jakiegoś poloneza pasuje, więc podejrzewam, że i nowa i nawet niedrogo można by dostać.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Yogi
Początkujący
Początkujący
Posty: 116
Rejestracja: 10 cze 2013, 21:58
Model: Scirocco II
Numer GG: 554026

Re: biały rumak;)

Post autor: Yogi »

Zamawiałeś po 11zł metr, dzisiaj szukam by zamówić są po 8zł jak by ktos chciał podaje link :D

http://allegro.pl/uszczelka-gumowa-zbro ... 05271.html
Awatar użytkownika
Majkel
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2646
Rejestracja: 30 mar 2008, 22:31
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Łódź

Re: biały rumak;)

Post autor: Majkel »

Trochę się jednak różnią te uszczelki po za tym to ten sam sprzedający jest.
Obarowa: http://allegro.pl/uszczelka-gumowa-zbro ... 45501.html
Yogi
Początkujący
Początkujący
Posty: 116
Rejestracja: 10 cze 2013, 21:58
Model: Scirocco II
Numer GG: 554026

Re: biały rumak;)

Post autor: Yogi »

Wyślą mi tą co Obar kupił ;) więc wszystko git
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: biały rumak;)

Post autor: obar »

Widziałem te za 8zł. Mają niższy profil. Najbardziej pasuje właśnie ta za 11zł.

-- wtorek, 8 kwi 2014, 22:44 --

Czas kolejnych prac przy Szerokim wreszcie minął, więc jest chwilka na "małą" aktualizację :) .
UWAGA! Post zawiera drastyczne sceny. Wrażliwi proszeni o opuszczenie wątku :lol: .

Tak jak wcześniej pisałem, przyszedł czas na naprawę baku, bo przeciekał na zgrzewie. Chciałem przy okazji wymienić tuleje belki i na tym zakończyć, ale nie ma tak różowo, a że nie lubię drugi raz rozbierać tego samego to postanowiłem zrobić wszystko co się dało z tyłu jednym ciągiem.
Na początek kilka fotek pt. "obraz nędzy i rozpaczy"

ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazek

Ale żeby nie było tak różowo to po demontażu było jeszcze gorzej:

ObrazekObrazekObrazek
Obrazek

Na całe szczęście po prawej stronie przy mocowaniu belki to tylko powierzchowna rdza pod baranem, więc już najwyższy czas był się za to zabrać.
Niestety z drugiej strony nie było tak ładnie...:

Obrazek

Jest mała dziurka, więc trzeba to załatać.
Przewody paliwowe też już proszą o wymianę:

Obrazek

Mocowanie rury wlewu paliwa też wyglądało nieciekawie. Jak się później okazało to nie mocowanie rury a mocowanie plastikowej ćwiartki sprawiło najwięcej problemów:

ObrazekObrazekObrazek

Sama rura wlewu nie nadawała się już nawet do łatania. Po piaskowaniu zostałoby z niej sito...

ObrazekObrazekObrazek

Wszystko zdemontowane i rozebrane:

ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazek

Pompa hamulcowa też zrobiła out. Skoro już zdecydowałem się na zmianę przewodów hamulcowych, to zmienię i pompę.

Obrazek

Noorec, jednak miałeś rację. Poprzednik założył 10mm dystanse pod czopy, a ja nic o tym nie wiedziałem. Zabawne, niedawno poruszany temat, w którym ktoś rozkminił sposób montażu dystansów pod czopy ja mam od ponad dwunastu lat:

Obrazek

Ok, czas to wszystko jakoś ogarnąć.
Trzeba było się najpierw zaopatrzyć w kilka gadżetów. Do garażu zawitały nowe cylinderki ATE, Tylne łożyska FAG, pompa hamulcowa 22mm już czekała na montaż, zestaw przewodów miedzianych do układu paliwowego i hamulcowego oraz zestaw do zarabiania końcówek na baryłki lub lejki, nowe linki ręcznego, nowe przewody hamulcowe na belkę i na przód, klipsy na połączenia przewodów hamulcowych od audi B4, przygotowany pierwszy zestaw poli, oraz farba poliuretanowa w dwóch kolorach i kilka innych rzeczy, o których powiem później:

ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazek

Najpierw postanowiłem ogarnąć komorę baku i nadkole. Szczota na flexa i jazda. Gdzie się nie dało dojść szczotką to resztę piaskowałem. Każdy zakamarek i budzący niepokój brąz na baranie był od razu szlifowany do gołej blachy. Nic nie może umknąć uwadze przy takiej operacji:

ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazek

Na koniec postanowiłem prysnąć wszystko w kolor, żeby było jak w oryginale:

ObrazekObrazekObrazek

Na wszystkie zabezpieczone miejsca i na wszystkie łączenia blach poszła gruba warstwa masy uszczelniającej. Niestety czasem z rozpędu zapomniałem pyknąć kolejnej fotki, więc nie wszystko jest pokazane.
Następnie trzeba było zrobić nadkole. Nowa łatka z mocowaniem osłony wspawana i z obu stron została zapodkładowana, a od nadkola poszła gruba wartswa masy uszczelniającej.

ObrazekObrazekObrazek

Na całe szczęście mocowanie rury wlewu tylko wyglądało strasznie, ale miało tylko powierzchniowy nalot, więc obyło się bez jakichkolwiek ingerencji oprócz piaskowania i konserwacji:

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek

Zabezpieczone mocowania dostały również porządną porcję masy uszczelniającej.

W międzyczasie wszystkie elementy poszły do piaskowania:

Obrazek

więc przyszedł czas na bak. Moja zmora. Poszło mi na niego ponad 1.5m3 argonu.
Przed piaskowaniem wyglądał tak:

ObrazekObrazekObrazek
Obrazek

Po oczyszczeniu i oszlifowaniu spawu krawędź finalnie wygląda tak:

Obrazek

Nie obyło się bez większych ingerencji, ponieważ pomiędzy blachami rdza hulała aż miło i jedno ucho wyglądało jak ruski pieróg. Albo raczej rdzawy :wink: . Trzeba było go odciąć i wyrzeźbić nowe mocowanie:

ObrazekObrazek

Przymiarka i wspawanie:

ObrazekObrazek

I po podkładowaniu, malowaniu poliuretanem i oklejeniu nowymi piankami:

ObrazekObrazek

Belka, stabilizator oraz wszelkie elementy też zostały zaraz po przywiezieniu z piachu oczyszczone, zapodkładowane i pomalowane.
Wszystko poskładane do kupy w całość wygląda teraz tak:

Obrazek

Fajną misją było wciskanie poliuretanów imadłem... ale jakoś się udało:

Obrazek

Na mocowanie belki poszły także podkładki płaskie i talerzowe, których ne mozna już dostać w serwisie, więc wytłoczyłem je u ojca na prasie:

Obrazek

Została jeszcze rura wlewu paliwa. Chciałem Wrzucić zapasową rurę, którą mam z rozbiórki sroki, ale okazało się, że wejście na korek jest starego typu.

Obrazek

Z racji tego, że chcę zachować swój korek, bo mam do niego kluczyk, no i bardziej mi się podoba, to zacząłem szukać alterantywy rury, którą można by jakoś wykorzystać. Znalazłem takie cudo:

Obrazek

Rura z audi 100. Nie pasuje i jest grubsza, ale jest z nierdzewki i na taki sam korek. Postanowiłem więc wykorzystać to, czego nie byłbym sam w stanie wykonać, czyli wejście rury. U ojca dorobiłem wszelkie potrzebne mi przetłoczenia z kwasówki i zacząłem zabawę z dorobienie na wymiar rury w całości wykonanej z materiałów odpornych na rdzę:

ObrazekObrazekObrazek

Chciałem zrobić wszystko jak w oryginale (choć w starszych modelach nie było tego mechanizmu i nic ise nie działo) i postanowiłem zrobić zwężkę z klapką jak w poprzedniej. Wykorzystałem klapkę, sprężynkę z rury z audi, bo były w idealnym stanie i skleiłem to do kupy:

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek

Mała przymiarka:

Obrazek

I w całości:

ObrazekObrazek

Potem przyszedł czas pozbyć się starego koszyka pompy, bo się do niczego nie nadawał, więc wszystkie mocowania z koszykiem też wykonałem z kwasówki:

ObrazekObrazek

Akumulator paliwa też był już gryziony przez rdzę, ale na szczęście nie został przegryziony na wylot.
Mocowanie i aku wyszczotkowane i wypiaskowane. Miejsc oryginalnie zabezpieczonych w idealnym stanie nie ruszałem:

Obrazek
Obrazek

To też poszło w podkład i czarny poliuretan.
Następnym krokiem było wywalenie starych stalowych przewodów hamulcowych i paliwowych, które były prawie na wylot przeżarte. W audi mam mosiężne... czemu w sciro takich nie dawali :roll: .
Troszkę już było wcześniej widać na fotkach. Tu w pełnej okazałości:
hamulce

ObrazekObrazek

i paliwko

ObrazekObrazek

Spód z grubsza wygląda teraz tak:

ObrazekObrazekObrazek

Wiem, że jest kilka rzeczy, które trzeba będzie jeszcze porobić, ale bez konieczności demontażu nowych elementów i o to mi chodziło.
Ale i tak najlepszym finałem po skończonej pracy było otwarcie tymbarka, a na kapslu napis:

Obrazek

:mrgreen:

C.D.N. :twisted:
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
kostrzyk
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2439
Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
Model: Scirocco II
Numer GG: 2257011
Lokalizacja: Warszawa

Re: biały rumak;)

Post autor: kostrzyk »

jakiej średnicy użyłeś na przewody paliwowe, jakie końcówki oraz ile było potrzebne do wykonania obu linii.
Obrazek
Awatar użytkownika
lehu
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 869
Rejestracja: 27 kwie 2012, 19:49
Model: Scirocco II
Numer GG: 526724
Lokalizacja: Tomaszów Maz. / Pruszków

Re: biały rumak;)

Post autor: lehu »

obar pisze:Na początek kilka fotek pt. "obraz nędzy i rozpaczy"
Widzę nie widziałeś jeszcze nędzy, rozpaczy i drastycznych scen :side: , ale niestety sroki lubią gnić na mocowaniu belki i na tej podłużnicy za :? , na "szczęście" zostało już u mnie to przez kogoś ogarnięte. Wielu forumowiczów chciałoby mieć podwozie w takim stanie, czyli do oczyszczenia i konserwacji.
Obrazek
mój srok http://scirocco.pl/phpBB3/viewtopic.php?f=10&t=65753
VW Scirocoo BLOS 16V KR
Ford Mondeo MK3 2.2 TDCI
Opel Corsa B 1.5 TD
kostrzyk
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2439
Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
Model: Scirocco II
Numer GG: 2257011
Lokalizacja: Warszawa

Re: biały rumak;)

Post autor: kostrzyk »

u mnie na mocowaniach belki wyglądało to troszkę lepiej (pod nalotem miałam zdrową blachę) , ale miałem więcej miejsc do zabezpieczenia.
Obrazek
herbiasty
Pisarz
Pisarz
Posty: 1408
Rejestracja: 25 wrz 2009, 13:11
Model: Scirocco II
Numer GG: 1219647
Lokalizacja: Przemyśl

Re: biały rumak;)

Post autor: herbiasty »

Szacun za zabawę z rurą i zazdroszczę zaplecza, bo wiem co trzeba do takich prac :)
Podoba mi sie też to mocowanie kosza -wow! :)
Ale mogłeś tarcze na tył załozyć i pomalować na biało juz cały tył od spodu ;)
Ogólnie extra.
Awatar użytkownika
Mowad
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2421
Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: biały rumak;)

Post autor: Mowad »

ladnie sie to prezentuje, teraz to juz chyba dozywotnio nie bedzie sie tym trzeba przejmowac :)
------------------->Obrazek<-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Awatar użytkownika
Gółek
Maniak
Maniak
Posty: 1608
Rejestracja: 02 gru 2007, 11:20
Model: Scirocco II
Numer GG: 4967939
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: biały rumak;)

Post autor: Gółek »

Grunt,że jest progres :)
Ja tez jestem w trakcie robienia całej rury wlewu z nierdzewki z ori orkiem:)
Udało mi sie znaleśc "fachowca" :)
Rób foty,na jesień czeka mnie identyczna akcja z reanimacja baku etc :)
Pozdrawiam Tomek.
Tomek (vw@maniak)
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
ODPOWIEDZ