biały rumak;)
- Gółek
- Maniak
- Posty: 1608
- Rejestracja: 02 gru 2007, 11:20
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 4967939
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: biały rumak;)
Działaj Łukaszu.
W tym roku ja planuję odwiedzić Ciebię w ramach rewanżu za Twoją wizytę
Tak coś maj myślę zawitać w wasze strony.
Pozdrawiam Tomek.
W tym roku ja planuję odwiedzić Ciebię w ramach rewanżu za Twoją wizytę
Tak coś maj myślę zawitać w wasze strony.
Pozdrawiam Tomek.
Tomek (vw@maniak)
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Re: biały rumak;)
Będzie nam miło. Zapraszamy .
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
- Sławek
- Maniak
- Posty: 1552
- Rejestracja: 30 lis 2007, 20:44
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 6229661
- Lokalizacja: Kraśnik Lub.
Re: biały rumak;)
Podpuszczam Cie Obar żebyś częsciej aktuale robiłobar pisze:A no widzisz, człowiek na głowie ma teraz tyle, że ledwo na przejażdżki wystarczy czasu, ale bez obaw, Jak dokończę remont chaty to wtedy będę działać w aucie, bo w końcu trzeba Emu wrzucić .Sławek pisze:Obar to ta sroka żyje ?
- Gółek
- Maniak
- Posty: 1608
- Rejestracja: 02 gru 2007, 11:20
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 4967939
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: biały rumak;)
Hej Łukaszu
Jak tam audio?
Coś ruszyło?
Pozdr
Jak tam audio?
Coś ruszyło?
Pozdr
Tomek (vw@maniak)
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
Re: biały rumak;)
Podbijam pytania. Bardzo prawdopodobne, że mam taki sam problem. Liczę na odpisanie.
Każdy ma jedna lub dwie rzeczy, których nie chciałby stracić.
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Re: biały rumak;)
Sorki, gdzieś mi umknął Twój post. Cierpliwości .
Musisz sprecyzować pytanie .
Jeśli chodzi o wszelkie prace nad Szerokim, projektem audio itp to w przyszłym tygodniu w końcu Ściągam go do docelowego garażu/warsztatu. W końcu pozbędę się wynajmowanej nory.
Jak coś trzeba to odpowiem na pytania, jeśli będę znać odpowiedzi .
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Re: biały rumak;)
Żeby pomóc, musiałbym wiedzieć co konkretnie jest problemem, bo audio/car audio to potężny dział i sporo informacji i różnych technik montażu.
Ja jestem w tej chwili na etapie projektowania słupków z laminatu do przyszłego sprzętu, a że jest to zestaw trójdrożny to czeka mnie ciekawa misja. Muszę upchnąć gwizdki i średniotonówki obok siebie. Głównie chodzi o kwestię estetyczną, bo od technicznej strony mam to już rozwiązane.
Potem przyjdzie czas na bagażnik.
Ja jestem w tej chwili na etapie projektowania słupków z laminatu do przyszłego sprzętu, a że jest to zestaw trójdrożny to czeka mnie ciekawa misja. Muszę upchnąć gwizdki i średniotonówki obok siebie. Głównie chodzi o kwestię estetyczną, bo od technicznej strony mam to już rozwiązane.
Potem przyjdzie czas na bagażnik.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Re: biały rumak;)
Mały up, bo trochę u mnie ucichło.
Choć z mechaniki niewiele się dzieje, bo na razie warsztat jest w fazie remontu, to chociaż pracuję w wolnych chwilach nad car audio.
Ja mam pamięć dobrą, ale krótką i nie wiem czy już pokazywałem, więc wklejam zdjęcie jednostki centralnej. Clarion addzest HX-D1, prosto z Japonii:
Zwykłe płyty, żadnych mp3 i innych, aczkolwiek na potrzeby pokazu lub choćby obejrzenia filmu możliwość podłączenia mp trójki czy laptopa. Poza tym totalna sparta, wszystko w analogu. Ale dźwięk to jest czysta poezja . Dodatkowo w zestaw trafiła sześcio płytowa zmieniarka clariona.
Na razie jestem na etapie laminatów i robię nowe słupki. Niestety przy tak rozbudowanym zestawie pojawia się kilka problemów, ale o tym później.
W tunel pod radio trafią dwie zwrotnice słusznych rozmiarów, oraz przetwornica clariona, jak na zdjęciu powyżej.
Zwrotnica jest takich rozmiarów, bo ma kilkadziesiąt kombinacji ustawień brzmienia. (dla porównania zwrotnica i radio)
Z tego względu upchnąć zwrotki razem z przetwornicą to będzie niezła zabawa.
Na razie przerobiłem i wstępnie oszlifowałem pod polerkę maskownice średniotonówek, by były mniejsze. Pierścienie zostały stoczone na tokarni tak, jak to miało miejsce z basowymi.
I zrobiłem dystanse z MDFu pod tweetera i średniaka
W sezonie letnim przygotowałem wstępnie słupki. Dzisiaj zamontowałem dystanse tak jak powinny być zamontowane do prawidłowego odsłuchu i to jest jeden z problemów, bo jakość kosztem wyglądu. Z racji tego, że kokpit z zegarami zasłaniałby średnie, więc musiałem je dać dosyć wysoko (pierwotny pomysł to montaż zaraz nad deską).
Tak to wygląda wstępnie. Stan na razie mocno surowy:
Ciąg dalszy niebawem.
Choć z mechaniki niewiele się dzieje, bo na razie warsztat jest w fazie remontu, to chociaż pracuję w wolnych chwilach nad car audio.
Ja mam pamięć dobrą, ale krótką i nie wiem czy już pokazywałem, więc wklejam zdjęcie jednostki centralnej. Clarion addzest HX-D1, prosto z Japonii:
Zwykłe płyty, żadnych mp3 i innych, aczkolwiek na potrzeby pokazu lub choćby obejrzenia filmu możliwość podłączenia mp trójki czy laptopa. Poza tym totalna sparta, wszystko w analogu. Ale dźwięk to jest czysta poezja . Dodatkowo w zestaw trafiła sześcio płytowa zmieniarka clariona.
Na razie jestem na etapie laminatów i robię nowe słupki. Niestety przy tak rozbudowanym zestawie pojawia się kilka problemów, ale o tym później.
W tunel pod radio trafią dwie zwrotnice słusznych rozmiarów, oraz przetwornica clariona, jak na zdjęciu powyżej.
Zwrotnica jest takich rozmiarów, bo ma kilkadziesiąt kombinacji ustawień brzmienia. (dla porównania zwrotnica i radio)
Z tego względu upchnąć zwrotki razem z przetwornicą to będzie niezła zabawa.
Na razie przerobiłem i wstępnie oszlifowałem pod polerkę maskownice średniotonówek, by były mniejsze. Pierścienie zostały stoczone na tokarni tak, jak to miało miejsce z basowymi.
I zrobiłem dystanse z MDFu pod tweetera i średniaka
W sezonie letnim przygotowałem wstępnie słupki. Dzisiaj zamontowałem dystanse tak jak powinny być zamontowane do prawidłowego odsłuchu i to jest jeden z problemów, bo jakość kosztem wyglądu. Z racji tego, że kokpit z zegarami zasłaniałby średnie, więc musiałem je dać dosyć wysoko (pierwotny pomysł to montaż zaraz nad deską).
Tak to wygląda wstępnie. Stan na razie mocno surowy:
Ciąg dalszy niebawem.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
-
- Fanatyk
- Posty: 2439
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2257011
- Lokalizacja: Warszawa
Re: biały rumak;)
Ee mi się nie podoba, za duże jak dla mnie, ale ja ma xploada którego i tak narazie nie słyszę
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Re: biały rumak;)
No wiesz, to teraz wygląda paskudnie. Jak skończę będzie mniej paskudnie .
A tak na przyszłość- jak ktoś będzie chciał się bawić w laminaty w takich temperaturach jak teraz panują na zewnątrz, to odradzam. Bez ogrzewania piecykiem i opalarką byłaby lipa.
A tak na przyszłość- jak ktoś będzie chciał się bawić w laminaty w takich temperaturach jak teraz panują na zewnątrz, to odradzam. Bez ogrzewania piecykiem i opalarką byłaby lipa.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
- czarodziejka
- Zaawansowany
- Posty: 867
- Rejestracja: 30 lis 2007, 14:49
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2478779
- Lokalizacja: Szczecinek
Re: biały rumak;)
Eee, no, ten tego... Tak se myślę że w pionie te "bałwanki" na słupkach były by ładniej i praktyczniej, a brzmienia by chyba to aż tak bardzo nie popsuło ( o ile wogóle) ?
"Pasja - po to by realizować marzenia, nie po to by być lepszym od innych"
http://www.youtube.com/watch?v=xuuB8UAmO48
http://www.youtube.com/watch?v=mzAY8qrQcAY
http://www.youtube.com/watch?v=xuuB8UAmO48
http://www.youtube.com/watch?v=mzAY8qrQcAY
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Re: biały rumak;)
Wiesz Darku, rozważałem już najróżniejsze opcje i może po krótce napiszę, dlaczego jest tak a nie inaczej.
W tak niskich autach jak między innymi scirocco jest zasadniczy problem- słupki A są mocno pochylone, co mocno ogranicza jednoczesne prawidłowe ustawienie względem słuchacza i maksymalne oddalenie od słuchacza. Dodatkowo dochodzi problem kokpitu z zegarami.
Opcja z dystansami w pionie jest o tyle problematyczna, że przy takim montażu: dolny głośnik w dystansie będzie zasłonięty przez zegary, będzie częściowo zasłonięta wentylacja, możliwe częściowe zasłonięcie obu lusterek.
W przypadku takiego ustawienia jakie mam w tej chwili, jedyny mankament (oprócz wizualnego) to lekko przysłonięte prawe lusterko.
Była jeszcze opcja osobnych dystansów i wklejenia ich jeden za drugim, wtedy wyglądałoby podobnie jak w poprzedniej wersji, tyle, że doszedłby jeden głośnik. Ale w takiej konfiguracji to już całkiem by się fazy porozjeżdżały. Nie wiem czy poprawne wystrojenie tego byłoby możliwe.
Prawidłowo skierowane źródła grają tak, by oś emisji źródła przebiegała mniej więcej przed twarzą słuchacza. Wiadomo, że średnie i wysokie tony są mocno kierunkowe w przeciwieństwie do niskich i trzeba je ustawić odpowiednio, by tworzyły prawidłową scenę, tak jak na rysunku A.
Na rysunku B mniej więcej naszkicowałem środowisko w aucie i optymalne rozmieszczenie względem obu pasażerów. Jak widać nie ma tu idealnego rozwiązania, dlatego tak trudno zmontować poprawnie grający sprzęt.
Najlepszym rozwiązaniem było by ustawić źródła względem jednego słuchacza, np. kierowcy, czyli oś prawego źródła skierować bardziej przed twarz, a nie jak to ma miejsce w tej chwili.
Jest jednak kwestia, która trochę usprawnia poprawny montaż głośników i jest to sama konstrukcja głośników. Sprzęt domowy jest nieco inaczej konstruowany, choć na pierwszy rzut oka głośnik to głośnik, ale tak nie jest.
Głośniki CA (ale mówimy tu o wyższych półkach, a nie chinolach) mają nieco inne charakterystyki i pomimo, że np midwoofer, który jest zamontowany w drzwiach i gra w nogi mimo wszystko nie sprawia wrażenia, jakby dźwięk był przytłumiony, czy przyklejony do głośnika.
Dlatego też w moim ustawieniu taka granica błędu jak symetryczne rozmieszczenie w kabinie, ale w przedziale pola dźwięku tych źródeł jest dopuszczalne.
W praktyce się okaże . Mozna też dorzucić procesor dźwięku i korygować dźwięk względem słuchacza, ale to dodatkowe urządzenie w torze dźwięku, a im więcej tego, tym mniej wzorcowy odtwarzany dźwięk.
Ja szykuję sprzęt na zawody, dlatego każde posunięcie to wsiadanie do auta, godzinne przemyślenia i przymiarki,sporo przeczytanych informacji na różnych forach, przeglądanie innych projektów, porażek czy sukcesów innych ludzi montujących CA.
Mam nadzieję, że ktoś to przeczytał do końca
W tak niskich autach jak między innymi scirocco jest zasadniczy problem- słupki A są mocno pochylone, co mocno ogranicza jednoczesne prawidłowe ustawienie względem słuchacza i maksymalne oddalenie od słuchacza. Dodatkowo dochodzi problem kokpitu z zegarami.
Opcja z dystansami w pionie jest o tyle problematyczna, że przy takim montażu: dolny głośnik w dystansie będzie zasłonięty przez zegary, będzie częściowo zasłonięta wentylacja, możliwe częściowe zasłonięcie obu lusterek.
W przypadku takiego ustawienia jakie mam w tej chwili, jedyny mankament (oprócz wizualnego) to lekko przysłonięte prawe lusterko.
Była jeszcze opcja osobnych dystansów i wklejenia ich jeden za drugim, wtedy wyglądałoby podobnie jak w poprzedniej wersji, tyle, że doszedłby jeden głośnik. Ale w takiej konfiguracji to już całkiem by się fazy porozjeżdżały. Nie wiem czy poprawne wystrojenie tego byłoby możliwe.
Pobawiłem się trochę w paincie i zrobiłem małą wizualizacjęczarodziejka pisze: ↑20 lut 2018, 22:45 a brzmienia by chyba to aż tak bardzo nie popsuło ( o ile wogóle) ?
Prawidłowo skierowane źródła grają tak, by oś emisji źródła przebiegała mniej więcej przed twarzą słuchacza. Wiadomo, że średnie i wysokie tony są mocno kierunkowe w przeciwieństwie do niskich i trzeba je ustawić odpowiednio, by tworzyły prawidłową scenę, tak jak na rysunku A.
Na rysunku B mniej więcej naszkicowałem środowisko w aucie i optymalne rozmieszczenie względem obu pasażerów. Jak widać nie ma tu idealnego rozwiązania, dlatego tak trudno zmontować poprawnie grający sprzęt.
Najlepszym rozwiązaniem było by ustawić źródła względem jednego słuchacza, np. kierowcy, czyli oś prawego źródła skierować bardziej przed twarz, a nie jak to ma miejsce w tej chwili.
Jest jednak kwestia, która trochę usprawnia poprawny montaż głośników i jest to sama konstrukcja głośników. Sprzęt domowy jest nieco inaczej konstruowany, choć na pierwszy rzut oka głośnik to głośnik, ale tak nie jest.
Głośniki CA (ale mówimy tu o wyższych półkach, a nie chinolach) mają nieco inne charakterystyki i pomimo, że np midwoofer, który jest zamontowany w drzwiach i gra w nogi mimo wszystko nie sprawia wrażenia, jakby dźwięk był przytłumiony, czy przyklejony do głośnika.
Dlatego też w moim ustawieniu taka granica błędu jak symetryczne rozmieszczenie w kabinie, ale w przedziale pola dźwięku tych źródeł jest dopuszczalne.
W praktyce się okaże . Mozna też dorzucić procesor dźwięku i korygować dźwięk względem słuchacza, ale to dodatkowe urządzenie w torze dźwięku, a im więcej tego, tym mniej wzorcowy odtwarzany dźwięk.
Ja szykuję sprzęt na zawody, dlatego każde posunięcie to wsiadanie do auta, godzinne przemyślenia i przymiarki,sporo przeczytanych informacji na różnych forach, przeglądanie innych projektów, porażek czy sukcesów innych ludzi montujących CA.
Mam nadzieję, że ktoś to przeczytał do końca
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
- czarodziejka
- Zaawansowany
- Posty: 867
- Rejestracja: 30 lis 2007, 14:49
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2478779
- Lokalizacja: Szczecinek
Re: biały rumak;)
Ja tam prosty nubijski chłop jestem, i nawet nie próbuję wniknąć w temat jak Ty
Coś czułem że za Twoimi posunięciami jest "wyższa matematyka" schowana
Jeśli na zawody i wogóle, to spoko Podium życzę i to najwyższego
Ps. Przeczytałem do końca
Coś czułem że za Twoimi posunięciami jest "wyższa matematyka" schowana
Jeśli na zawody i wogóle, to spoko Podium życzę i to najwyższego
Ps. Przeczytałem do końca
"Pasja - po to by realizować marzenia, nie po to by być lepszym od innych"
http://www.youtube.com/watch?v=xuuB8UAmO48
http://www.youtube.com/watch?v=mzAY8qrQcAY
http://www.youtube.com/watch?v=xuuB8UAmO48
http://www.youtube.com/watch?v=mzAY8qrQcAY
- Sołtys
- Fanatyk
- Posty: 3288
- Rejestracja: 01 gru 2007, 07:30
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1978368
- Lokalizacja: Car-nice ... ZGY
- Kontakt:
Re: biały rumak;)
Łukasz rozważ jeszcze to, że jak dasz w ten sposób głośniki, które będą ograniczać pole widzenia i przysłaniać lusterka to może się trafić taki policjant co mu się to nie spodoba i mając zły dzień pozbawi Cię dowodu rejestracyjnego
Było sobie JH - teraz 16V gra ................ Moje SCIROCCO na STP