Turbo Experyment by Anavel & Atos

Pochwal się swoim Scirocco.
Anavel
Początkujący
Początkujący
Posty: 91
Rejestracja: 31 mar 2011, 21:30
Model: Scirocco I
Numer GG: 2486578
Lokalizacja: Częstochowa / Austevoll Norway

Turbo Experyment by Anavel & Atos

Post autor: Anavel »

Dłuższy czas zastanawialiśmy się, czy powinniśmy kontynuować temat poprzedniego właściciela, czy rozpocząć nowy.
Jako że poprzedni właściciel tego samochodu stworzył w nim niekonwencjonalne rozwiązania w myśl poprawienia osiągów, zadecydowaliśmy że kontynuacja jego wątku nie będzie miała sensu w chwili gdy chcemy scirocco doprowadzić do pierwotnego stanu. Zapewne osoby przeglądające forum będą wiedziały o którym samochodzie jest mowa i od kogo został kupiony. Ale od początku ...

Sciro zostało kupione na allegro i przywiezione z Warszawy. Tutaj jeszcze na lawecie

Obrazek

Rok produkcji - 1989
Silnik - 1.8 KR 16V Digifant II, zimny dolot z filtrem stożkowym.
Skrzynia - ACD
Zawieszenie - utwardzone TA-TECHNIX
Felgi - oryginalne stalówki 14 cali i opony zimowe dębica frigo

Samochód został zakupiony jako uszkodzony. Objaw - nie odpala. Właściciel po założeniu nowego wydechu ( jeśli można tak to nazwać ) miał problem z rozruchem i w taki stanie wystawił na aukcję. Jako że nie było chętnych kupiliśmy go za cenę 2k.
Po powrocie do domu wykryliśmy że uszkodzony jest jeden z czujników. Po 15 minutach silnik już pracował. Praca silnika to głośny ryk, który wprawiał w drżenie szyby w pobliskich domostwach. Po pierwszej jeździe zaczęło wychodzić co jest do zrobienia. Okazało się że sprzęgło ślizga a wydech jest zrobiony z jednej długiej rury 60mm i końcowym tłumiku z allegro. Aby móc w ogóle pojeździć tym autem trzeba było wymienić tarcze sprzęgłową. Zabraliśmy się do rozbierania. Skrzynia została zdemontowana ...

Obrazek

Przejrzeliśmy wszystkie przydomowe magazyny, zakątki i dziury i znaleźliśmy kilka tarcz. Nowych i używanych.

Obrazek

Szczęśliwie udało się znaleźć tarczę która spasowała i była nowa. Skrzynia została zamontowana na starym docisku i nowej tarczy. Lekko przeczyszczona wróciła na swoje miejsce.

Obrazek

Silnik zaraz po zakupie wyglądał następująco

Obrazek

Obrazek

poprzedni właściciel miał zamontowany długi grill i zderzak od golfa II. Gdy trafił w nasze ręce po zderzaku były już tylko dziury w błotnikach , a zderzaka nie było wcale. Długi grill pozostał tym czasem a my zaczęliśmy rozglądać się za sensownym zderzakiem. Oczywiście oryginalnym :lol:

Kilka fotek rury zwanej wydechem :twisted:

Obrazek

a także rury zwanej kolektorem :twisted:

Obrazek

No i nasza gwiazda wieczoru, czyli tłumik końcowy :twisted:

Obrazek

Obrazek

Na początek zaspawane zostały dziury po zderzaku z golfa

Obrazek

Obrazek

Auto posiadało dużo tuningowych akcentów, jak na przykład napis RALLY wymalowanym matowym spray-em pod tylnym zderzakiem, czy na przykład I LOVE OPEL na drzwiach pasażera :roll:
Rdza przy klamkach w standardzie i jeden wielki bałagan w środku. Wypadające kable spod wykładziny, nie wiedzieć od czego. "Przepiękne" boczki :lol: :lol: :lol: przygotowane pod głośniki, których zdjęcie zrobię na dniach i wrzucę. Szara deska rozdzielcza, która po magicznym dotyku kobiecej ręki okazała się czarna :lol: No i licznik indiglo z napisem BARBARA :roll:
No dobrze ... a teraz kilka rzeczy które jednak pokażą że auto warte było swojej ceny. Silnik jak się okazało ładnie dmucha choć lekko cieknie spod miski olejowej. Wszystkie zamki, a także stacyjka posiadają jeden kluczyk. Brak dziur w podłodze, a także w miejscach najbardziej nam znanych w bagażniku. No i fotele a także kanapa z corrado świeżo obite. Szkoda że się długo nimi nie nacieszę bo Atosss już zapowiedział że będzie konfiskata :cry: Ale będę negocjować :mrgreen:
Auto ogólnie nie wybite. Zawieszenie w dobrym stanie choć dość twarde. Biegi wchodzą płynnie i nic nie wyskakuje. Jedyny problem to synchronizator drugiego biegu. Lubi sobie zgrzytnąć. Są również przekaźniki które pozwalają na pozostawienie pojedynczych lamp i długiego grilla ... na razie mi się podoba :lol:
Teraz zakończyliśmy prace związane z wymianą wydechu. Wkrótce wrzucę nowe fotki :wink:
Ostatnio zmieniony 16 sty 2016, 13:44 przez Anavel, łącznie zmieniany 2 razy.
kostrzyk
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2439
Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
Model: Scirocco II
Numer GG: 2257011
Lokalizacja: Warszawa

Re: Experyment by Anavel & Atosss

Post autor: kostrzyk »

mogę prosić o zdjęcia kanapy z cora, bo mam taką na stanie, może bym sobie przysposobił, bo moja już wypłowiała strasznie.
Obrazek
wesyl
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 656
Rejestracja: 09 paź 2011, 08:04
Model: Scirocco II
Lokalizacja: FZ

Re: Experyment by Anavel & Atosss

Post autor: wesyl »

ciekawe komu koles zakosil slupek ogrodzeniowy na wydech, bazooka na koniec jest wiec +20km, Widze ze tuning pelna mordą.
Odnosnie przodu tez myslalem nad takim albo USA ale jednak standardowy to jest to!
Ale i tak najbardizej mi się podobają portki z wydechu:D siedze i leje z tego
atosss007
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2505
Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
Model: Scirocco II
Numer GG: 5067333
Lokalizacja: Austevoll Norway

Re: Experyment by Anavel & Atosss

Post autor: atosss007 »

kostrzyk pisze:mogę prosić o zdjęcia kanapy z cora, bo mam taką na stanie, może bym sobie przysposobił, bo moja już wypłowiała strasznie.
Da radę ale trzeba poczekać bo chwilowo nie mamy możliwości. Dzisiaj mieliśmy awarię golfa i niestety nie pojedziemy nim do Norska. Jesteśmy na etapie poszukiwania słupka w nominale, gdyż wyrwało śruby z bloku i silnik opadł. Trzyma się tylko na skrzyni. Co za tym idzie w piątek wyjeżdżamy do Norwegi właśnie experymentem, który odmówił współpracy przed wyjazdem na zlot. To będzie pierwsza tak długa trasa tym samochodem. Od kiedy go nabyliśmy przejechaliśmy może ze 200 kilometrów. Reasumując experymentalny wyjazd experymentalnym samochodem :roll: Średnio jesteśmy z tego zadowoleni, bo na wyjazd gdzie musimy zrobić 5000 kilometrów dobrze jest mieć pewne auto. Jednak gdzie lepiej przetestować samochód niż w trasie :twisted: Ja tam jednak jestem dobrej myśli i wyjazd do Norwegi scirocco nie jest moim pierwszym. Każde sciro latało na tej trasie i miejmy nadzieję że i ten okaże się bezawaryjny jak jego poprzednicy :lol:

Na szczęście samochód był przygotowywany na zlot i wygląda całkiem przyzwoicie. Zdemontowaliśmy tzw. wydech i zastąpiliśmy go nowym. Kolektor wydechowy na patencie OBARA ... Mondeo 1.8 z przespawaną flanszą ...

Flansza wykonana na zamówienie plus materiał do wykonania wydechu. Rury z polerowanej stali nierdzewnej 2 cale, kolanka i kolektor : Niestety są jakieś problemy ze zdjęciami i wszystkie ucina chociaż są 640x480 czyli tak jak zwykle :evil:

Obrazek

Obrazek

Po wspawaniu flanszy trzeba było zrobić płaszczyznę bo spawy pokrzywiły ją lekko. Kolektor finalnie trafił na swoje miejsce :

Obrazek

Obrazek

Jeszcze kilka fotek z prac nad wydechem :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na koniec wszystkie spawy zostały wytrawione kwasem.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tłumik końcowy od firmy supersprint. Ładnie mruczy, chociaż używany. Ktoś kiedyś wrzucił w temat ciekawe rzeczy do sciro i jakoś tak trafił w moje ręce. Przeleżał w magazynie półtora roku i w końcu znalazł zastosowanie :lol:

Obrazek

Jako że Ania chciała aby grill został długi to tak właśnie się stało. Zleciła mi pomalowanie go i zamówiła w serwisie nowy znaczek. Znaczek dotarł a grill po wyschnięciu wrócił na swoje miejsce

Obrazek

Przy klamkach z obu stron była ruda która bardzo działała mi na system nerwowy. Nie bardzo wiedziałem co z tym zrobić. Jako że nie uznaję zaprawek musiałem pomalować cały element.
Przy okazji coś tam znalazłem na i na błotnikach :

Obrazek

Obrazek

No i okazało się że trzeba przelakierować oba boki. A co tam ... dwa piwka i gotowe.
Przyznam się szczerze że nie ściągałem plastikowych nadkoli i polakierowałem je na aucie używając magicznej metody, aby lakier nie tworzył jednej całości na łączeniach. W sumie miało to być lekkie odświeżenie lakieru a wyszło na to że nie lakierowany został tylko dach i pokrywa przednia. W międzyczasie założyliśmy jeszcze oponki na felgi Centra Turbo wypolerowane przez Obara i oto efekt końcowy

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przed zlotem jeszcze doprowadziliśmy wnętrze do takiego stanu aby móc usiąść białymi spodniami na fotelach i byliśmy gotowi do zlotu. No i jak większość z was wie Ex strzelił focha i pojechaliśmy golfem. Teraz będzie miał możliwość zrehabilitowania się na trasie Polska - Norwegia. Mamy nadzieję że nie będzie już strzelał fochów.
na koniec jeszcze kilka zdjęć z sesji nocnej

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Kostrzyk jutro postaram się zrobić zdjęcia wnętrza i wrzucić tak jak prosiłeś, ale że do wyjazdu zostało dwa dni to nie chcę obiecywać.
Co do planów ... na pewno wspomaganie kierownicy i gwint. To TA-TECHNIX bez regulacji wysokości to kupa z metką. Mam jeszcze jeden pomysł, ale to muszę najpierw obgadać z Anią bo to właściwie jej auto. Wkrótce wyjawimy o co chodzi. Na pewno będzie ciekawie :twisted:
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Awatar użytkownika
Ruszowy
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2048
Rejestracja: 17 sty 2008, 23:11
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Wrocław

Re: Experyment by Anavel & Atosss

Post autor: Ruszowy »

jak czytam takie posty to wierzę że są jeszcze ludzie którzy odratują kolejną srokę od tuningowiska i rozebrania na teile.
Super dokumentacja postępów. Pozdr
Awatar użytkownika
vega
Pisarz
Pisarz
Posty: 1011
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:28
Model: Scirocco I
Numer GG: 24919081

Re: Experyment by Anavel & Atosss

Post autor: vega »

Widać,że Experyment się udał,wygląda kozacko,gratuluję :D
Powodzenia w drodze do Norska,wierzę,że nie będzie problemów i dojedziecie bez przeszkód.
Jest:
Scirocco mk1 1978
Ford Ka 1999 (dupowozik )
Były:
Oldsmobile F85 Cutlass 1978 V8
Marcedes w111 22OS 1961
Opel Manta A 1975
Ford Granada 1978
Chevrolet Camaro 1988 v8 5.OL
Pontiac Fiero 1988 v6
Awatar użytkownika
perkinz
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 330
Rejestracja: 07 sie 2009, 01:28
Model: Scirocco II
Numer GG: 7238632
Lokalizacja: Katowice/Częstochowa

Re: Experyment by Anavel & Atosss

Post autor: perkinz »

no sroka przeszła ogromną metamorfozę, serce roście, a z planów właścicielki wynikają jeszcze bardziej progresywne zmiany, nie pozostaje nic innego jak czekać na rozwój wydarzeń, bo dla sroki w tych rękach może być tylko lepiej:)
offtop: już do norska wracacie? a kiedy planujecie wrócić znów do polski? bo my z michałem mamy pewne zaległości do nadrobienia:P
btw. załapałem się na jednej focie ze spotu pod simply:P Michał - jak bedziesz miec chwilke to podeslij mi pozostałe foty na maila, ok?
pozdróweczka!
VW Scirocco Mk2 GT'86 by Perkinz w temacie "Nasze auta"

"Każda małolata wie, że koleś w youngtimerze ma styl i smak, to nie byle wieśniak z paska w tedeiku."
JH na 100%!:)
Anavel
Początkujący
Początkujący
Posty: 91
Rejestracja: 31 mar 2011, 21:30
Model: Scirocco I
Numer GG: 2486578
Lokalizacja: Częstochowa / Austevoll Norway

Re: Experyment by Anavel & Atosss

Post autor: Anavel »

perkinz pisze: offtop: już do norska wracacie? a kiedy planujecie wrócić znów do polski? bo my z michałem mamy pewne zaległości do nadrobienia:P
btw. załapałem się na jednej focie ze spotu pod simply:P Michał - jak bedziesz miec chwilke to podeslij mi pozostałe foty na maila, ok?
no niestety wszystko co dobre szybko się kończy i jutro wyjeżdżamy, mam tylko nadzieje że Ex nie strzeli znowu jakiegoś focha, tak jak bylo przed samym zlotem. Wiem, że macie chłopaki "zaległośći", ale chyba nadrobicie je dopiero przy następnej okazji czyli gdzieś w lipcu :side:
Awatar użytkownika
Majkel
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2646
Rejestracja: 30 mar 2008, 22:31
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Łódź

Re: Experyment by Anavel & Atosss

Post autor: Majkel »

takie tam pomalowanie dwóch boków :D
a ile metrów rury i takich ślicznych kolanek potrzeba na taki wydech? :)
atosss007
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2505
Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
Model: Scirocco II
Numer GG: 5067333
Lokalizacja: Austevoll Norway

Re: Experyment by Anavel & Atosss

Post autor: atosss007 »

Majkel pisze:takie tam pomalowanie dwóch boków :D
a ile metrów rury i takich ślicznych kolanek potrzeba na taki wydech? :)
Sześć i pół kolanka 120 stopni, 2 metry rury i łącznik elastyczny.

No i stało się ... wymieniłem wszystkie czujniki elektryczne jakie tylko można było oprócz czujnika wentylatora. Czujnik halla poszedł nowy razem z całym aparatem zapłonowym i nareszcie silnik chodzi prawie książkowo. Są jeszcze małe problemu z ustawieniem wolnych obrotów ale to już raczej kwestia przepustnicy. Ma małe skoki w zakresie 50 obrotów na minutę. Z tym da się już jeździć i nawet tak bardzo to nie przeszkadza. Najważniejsze że wreszcie doszliśmy do ładu z silnikiem i chodzi równo. Teraz jeszcze delikatna korekta geometrii i zbieżności i można odpalać. Dziś w nocy wyjazd więc zaczynamy testy w trasie. Więcej będzie wiadomo w niedzielę rano, gdy już dojedziemy na miejsce. Trzymać kciuki :lol:
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Awatar użytkownika
Sołtys
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 3288
Rejestracja: 01 gru 2007, 07:30
Model: Scirocco II
Numer GG: 1978368
Lokalizacja: Car-nice ... ZGY
Kontakt:

Re: Experyment by Anavel & Atosss

Post autor: Sołtys »

I jak tam wycieczka? Sroka dała radę bez robienia psikusów?
Podoba mi się ten projekt i kibicowałem abyście całą trasę przelecieli w mgnieniu oka 8)
Było sobie JH - teraz 16V gra :) ................ Moje SCIROCCO na STP
Obrazek
Anavel
Początkujący
Początkujący
Posty: 91
Rejestracja: 31 mar 2011, 21:30
Model: Scirocco I
Numer GG: 2486578
Lokalizacja: Częstochowa / Austevoll Norway

Re: Experyment by Anavel & Atosss

Post autor: Anavel »

A już miałam nadzieję że nikt nie zapyta :? Generalnie dojechaliśmy bez problemów ... tyle że mercedesem teścia. Odjechaliśmy od Częstochowy całe 50 km i Michał po tym jak silnik się zadławił stwierdził że zawracamy. Miałam nadzieję że żartuje, ale on zawinął na krzyżówce i wrócił. No i w sumie miał nosa, bo powrotną drogą zadławienia przerodziły się w gruźlicze krztuszenie. Myślałam że już nie dojedziemy. Gadałam do niego całą powrotną drogę no i chyba pomogło bo dojechaliśmy do domu. Jak to scirocco ... albo nie odpali, albo w drodze się nie popsuje. Po powrocie wymieniliśmy jeszcze cewkę bo to była ostatnia rzecz która przychodziła nam do głowy ale Michał wyjechał tylko z garażu i wjechał z powrotem bo to nie pomogło. No i w sumie teściu wziął auto dzisiaj i miał dokładnie to samo. Najpierw szedł bez zarzutu, a potem świński kaszel się odrodził. Ma ktoś jakiś pomysł co go może boleć ? Nam się pomysły już skończyły. Wymieniliśmy wszystkie czujniki przed wyjazdem, kompletny zapłon ( kopułka palec cewka świece przewody ) sprawdziliśmy przepływomierz ( bo to digi II ) przepustnica przejrzana także a i tak coś nie chodzi jak powinien. Przerywa, czasem kombinuje z obrotami. Jedyne co nam jeszcze przychodzi do głowy to pompa paliwa i przekaźnik. Jeśli to też go nie uzdrowi to się poddajemy. HELP US PLEASE
Awatar użytkownika
lehu
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 869
Rejestracja: 27 kwie 2012, 19:49
Model: Scirocco II
Numer GG: 526724
Lokalizacja: Tomaszów Maz. / Pruszków

Re: Experyment by Anavel & Atosss

Post autor: lehu »

Już wiem czemu Michał próbował mi go sprzedać po okazyjnej cenie :lol: , a tak na serio, napewno dacie radę doprowadzić go do stanu używalności. Trzymam kciuki za Experymenta.
Obrazek
mój srok http://scirocco.pl/phpBB3/viewtopic.php?f=10&t=65753
VW Scirocoo BLOS 16V KR
Ford Mondeo MK3 2.2 TDCI
Opel Corsa B 1.5 TD
atosss007
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2505
Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
Model: Scirocco II
Numer GG: 5067333
Lokalizacja: Austevoll Norway

Re: Experyment by Anavel & Atosss

Post autor: atosss007 »

Nawet jeśli dojdzie do sprzedaży to na pewno nie wcześniej niż silnik będzie cacy :wink:
Po za tym dopiero zapłaciłem ubezpieczenie na rok i mam czas żeby odkryć co go boli. A że to nie jest auto na co dzień to i ciśnienia nie ma żeby już jeździło. Tak już zupełnie po za tematem to kupiłem go dla foteli więc jeśli miałbym go sprzedać nie inwestowałbym w niego tylko rozebrał. Na razie będę się starał dojść do tego co jest nie tak. Jeśli już nie będę dawał rady to wywalę to digi II, ale na razie daję mu jeszcze szansę :lol:
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Awatar użytkownika
DiamondDany
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 264
Rejestracja: 20 lip 2008, 22:41
Model: Scirocco II
Numer GG: 9714334

Re: Experyment by Anavel & Atosss

Post autor: DiamondDany »

Ahhh cudowny samochód...
jak tylko sobie przypomnę ile to razy wkur..alismy właściciela pytając "kiedy zmienisz zderzak?"
i czy siatka w garażu to rozwiniecie projektu :P małe sprostowanko się należny odnośnie zderzaka
ponieważ nie montował go człowiek od którego kopiłeś autko. taki już był wcześniej :)
odnośnie końcowej armaty to mówili wszyscy ze będzie się darło :) ale nie słuchał :P
jedynie wnętrze było naprawdę fajnie obszyte :)

a za napisami "RALLY" i "I LOVE OPEL" oraz felgami pomalowanymi sprayem stoję JA!! :D
był jeszcze jeden "malunek" na klapce ale został zamalowany tuz przed odbiorem :)

pozdraVWiam
ODPOWIEDZ