niebieska sroka z tomaszowa

Pochwal się swoim Scirocco.
Awatar użytkownika
lehu
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 869
Rejestracja: 27 kwie 2012, 19:49
Model: Scirocco II
Numer GG: 526724
Lokalizacja: Tomaszów Maz. / Pruszków

Re: niebieska sroka z tomaszowa

Post autor: lehu »

Nie kładłem żadnej masy na spawy, naczytałem się już o tym jak jeździsz po tych specyfikach. Spawy i ich okolice, pokryłem podkładem dwuskładnikowym epoxydowym, ogólnie pokryłem nim wszystkie miejsca gdzie był potrzebny podkład. Za uszczelnienie zrobiło kilka warstwa farb :|. Spawy są gdzieś tak co 1,5 -2 cm, tylko w miejscu gdzie przewody hamulcowe na łatę jest ich mniej.
Pogodziłem się z tym, że ta buda wytrzyma kilka sezonów i pójdzie na żylety w najlepszym wypadku za grosze na handel. Wiecznie EX-em nie będę jeździł, a żeby to tej budy coś mocniejszego włożyć trzeba by było ją naprawdę solidnie obspawać. Była to naprawa doraźna za pospawanie spodu zapłaciłem chyba ze 200-300zł po znajomości, a trochę tego spawania było. Jakbym chciał doprowadzić to auto do stanu, żeby wytrzymało 10 lat to kupiłbym za to drugą, ale zdrową srokę.
Obrazek
mój srok http://scirocco.pl/phpBB3/viewtopic.php?f=10&t=65753
VW Scirocoo BLOS 16V KR
Ford Mondeo MK3 2.2 TDCI
Opel Corsa B 1.5 TD
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: niebieska sroka z tomaszowa

Post autor: obar »

Na kilka sezonów czy nie, ale rdza na nowej reperaturce nie ma prawa bytu. Jeździsz w zimie autem normalnie, czy stoi w garażu? Bo jeśli jeździsz to ta podłoga nie wytrzyma dwóch sezonów. spróbuj to oczyścić i porobić wszystko, co wygląda na niedociągnięcia. Możesz zastosować reaktywny podkład a potem epoksydowy. to powstrzyma ewentualną rdzę, którą przeoczysz, przynajmniej na kilka sezonów.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Awatar użytkownika
lehu
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 869
Rejestracja: 27 kwie 2012, 19:49
Model: Scirocco II
Numer GG: 526724
Lokalizacja: Tomaszów Maz. / Pruszków

Re: niebieska sroka z tomaszowa

Post autor: lehu »

Zimą jeżdże, to jest dupowóz, oczyszczę to i poprawię oczywiście mam corizona akurat jeszcze z 200ml. Zdjęcie robione w piątek więc sroka już miała kontakt z solanką z dróg :| .
Obrazek
mój srok http://scirocco.pl/phpBB3/viewtopic.php?f=10&t=65753
VW Scirocoo BLOS 16V KR
Ford Mondeo MK3 2.2 TDCI
Opel Corsa B 1.5 TD
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: niebieska sroka z tomaszowa

Post autor: obar »

No widzisz, krótki kontakt z ostrzejszymi warunkami i już widać efekty, a co dopiero po całym sezonie.
Jak masz farbę reaktywną to ją najlepiej napyl cienkie warstwy pistoletem kilka razy i daj każdej warstwie ze dwie godziny na zreagowanie z podłożem.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
atosss007
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2505
Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
Model: Scirocco II
Numer GG: 5067333
Lokalizacja: Austevoll Norway

Re: niebieska sroka z tomaszowa

Post autor: atosss007 »

obar pisze:Na kilka sezonów czy nie, ale rdza na nowej reperaturce nie ma prawa bytu. Jeździsz w zimie autem normalnie, czy stoi w garażu? Bo jeśli jeździsz to ta podłoga nie wytrzyma dwóch sezonów. spróbuj to oczyścić i porobić wszystko, co wygląda na niedociągnięcia. Możesz zastosować reaktywny podkład a potem epoksydowy. to powstrzyma ewentualną rdzę, którą przeoczysz, przynajmniej na kilka sezonów.
Dobrze prawisz Obar. Jestes optymista widze ... 2 sezony ... hehe :roll:
Lehu jak polozyles podklad epoxydowy bezposrednio na to co tam wstawiliscie to blad. trzeba bylo najpierw reaktywnym i potem epoxydem tak jak Ci Obar napisal. Nie chce Cie dolowac ale cala ta robota po zimie bedzie do powtorki. Skoro po tak nie dlugim czasie juz widac wykwity to wyobraz sobie co bedzie na wiosne. A masa uszczelniajaca nie jest wcale taka zla, pod warunkiem ze zachowuje sie kolejnosc nakladania wszystkiego od podkladu az po bitex. Zaden bitex nie da Ci takiego uszczelnienia jak masa niestety. Trzeba bylo polozyc reaktywny, epoxydowy, mase uszczelniajaca i dopiero na to jakies mazidelko. Ale tak jak pisalem ... fotele na plus :mrgreen:
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Matti
Nowy
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 07 maja 2012, 11:52

Re: niebieska sroka z tomaszowa

Post autor: Matti »

obar pisze:Możesz zastosować reaktywny podkład a potem epoksydowy
Jak już coś radzisz to nie rób tego źle. Te podkłady wzajemnie się wykluczają.
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: niebieska sroka z tomaszowa

Post autor: obar »

Matti pisze:
obar pisze:Możesz zastosować reaktywny podkład a potem epoksydowy
Jak już coś radzisz to nie rób tego źle. Te podkłady wzajemnie się wykluczają.
Tak wiem, słyszałem już o tym, że epoksyd nie powinien być kładziony na reaktywny, tyle, że ten kto to powiedział nie określił jaka firma czy rodzaj jest kiepski. Są różne podkłady reaktywne i epoksydowe. Na jedne można kłaść określone warstwy a na inne nie. Na niektóre (według producenta) można stosować każdy rodzaj lakierunku, czy to akryl, czy inny. To się tyczy zarówno podkładów jak i lakiery czy konserwację.

Fajnie by było jakbyście rozwijali myśl, jak kogoś cytujecie i popierali to także w części praktyką. Nie to, żebym twierdził, że się nie znasz czy coś, ale czasem mam po prostu wrażenie, że zaczerpujecie informacje z neta i potem ją przelewacie na forum bez potwierdzenia w rzeczywistości, a info w necie trzeba brać z dystansem. Chciałbym po prostu znać Zdanie wypowiadającej się osoby w pełni, bo tak to się tylko mogę domyślać o co chodziło autorowi :wink:
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Awatar użytkownika
lehu
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 869
Rejestracja: 27 kwie 2012, 19:49
Model: Scirocco II
Numer GG: 526724
Lokalizacja: Tomaszów Maz. / Pruszków

Re: niebieska sroka z tomaszowa

Post autor: lehu »

używam corizonu i w karcie napisali, że epoxyda można użyć
http://www.polkor.com.pl/karta_techniczna1.pdf
przed użyciem czyta się instrukcję :side:
Obrazek
mój srok http://scirocco.pl/phpBB3/viewtopic.php?f=10&t=65753
VW Scirocoo BLOS 16V KR
Ford Mondeo MK3 2.2 TDCI
Opel Corsa B 1.5 TD
Matti
Nowy
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 07 maja 2012, 11:52

Re: niebieska sroka z tomaszowa

Post autor: Matti »

obar pisze:Fajnie by było jakbyście rozwijali myśl
Równie dobrze mogłeś rozwinąć myśl, kiedy polecałeś reaktywny, że pokrywa się go akrylem lub ew tym co poleca producent, ale spoko myślę że wszystko sobie wyjaśniliśmy. Pozdro
Awatar użytkownika
vega
Pisarz
Pisarz
Posty: 1011
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:28
Model: Scirocco I
Numer GG: 24919081

Re: niebieska sroka z tomaszowa

Post autor: vega »

Nie można stosować podkładu epoksydowego na reaktywny, bo epoksyd neutralizuje reaktywny ! Nie rób tego. Jak masz powierzchnie czyste, goła blachę, bez minimalnych śladów korozji
, bez takiej powłoczki rdzawej, to śmiało możesz zastosować podkład epoksydowy i na to akryl. Ale jeżeli robisz coś co ma jakiekolwiek ślady rdzy,to zastosuj reaktywny, jest rzadszy i wniknie w najgłębsze zakamarki i zabezpieczy blachę. Jeżeli łączysz dwie blachy na zakładkę,też tylko reaktywny podkład kładziesz. Na reaktywny też możesz zastosować akryl . Nigdy nie łącz jednego z drugim. Nigdy! Wielu lakierników tego nie wie i mieszają jeden z drugim, a to jest ogromny błąd. Skąd to wiem..., z doświadczonego i pewnego źródła... :)
Jest:
Scirocco mk1 1978
Ford Ka 1999 (dupowozik )
Były:
Oldsmobile F85 Cutlass 1978 V8
Marcedes w111 22OS 1961
Opel Manta A 1975
Ford Granada 1978
Chevrolet Camaro 1988 v8 5.OL
Pontiac Fiero 1988 v6
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: niebieska sroka z tomaszowa

Post autor: obar »

vega8 pisze:Nie można stosować podkładu epoksydowego na reaktywny, bo epoksyd neutralizuje reaktywny !
Nie wszystkie epoksydy tak mają, ale faktycznie o tym wcześniej nie wspomniałem. Mea culpa :oops: .

Bezpiecznie epoksyd + akryl, lub reaktywny + akryl można kłaść.
vega8 pisze:Ale jeżeli robisz coś co ma jakiekolwiek ślady rdzy,to zastosuj reaktywny, jest rzadszy i wniknie w najgłębsze zakamarki i zabezpieczy blachę.
Ale reaktywny nie jest skuteczniejszy, bo jest rzadszy i wnika głębiej, tylko dlatego, że reaguje z rdzą :wink: .

Lehu przed zakupem mimo wszystko ustal plan działania i co masz kupić, a potem czytaj etykiety, żeby nie było zonka, bo na różnych podkładach różnie piszą. Nawet na baranach czy innych zabezpieczeniach. Niektóre określają, że po nałożeniu można bezpośrednio kłaść każdy rodzaj farby, a inne mają całą litanię czego nie wolno.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
atosss007
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2505
Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
Model: Scirocco II
Numer GG: 5067333
Lokalizacja: Austevoll Norway

Re: niebieska sroka z tomaszowa

Post autor: atosss007 »

Wystarczy po prostu używać produktów jednego producenta i po problemie. Jak pójdziesz do sklepu w którym promują jedną firmę to Ci powiedzą co najlepiej kłaść na co a czego się wystrzegać. Wracając do tematu to u Leha to trzeba zrobić porządną blacharkę najpierw a dopiero później się zastanawiać czym to przykryć. Na chwilę obecną to jeszcze Maciek w d..e a już mu kaszę prażą. Wszyscy jesteście otrzaskani w teorii ale praktyka z nią w parze nie idzie
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Awatar użytkownika
lehu
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 869
Rejestracja: 27 kwie 2012, 19:49
Model: Scirocco II
Numer GG: 526724
Lokalizacja: Tomaszów Maz. / Pruszków

Re: niebieska sroka z tomaszowa

Post autor: lehu »

jakby chciał się bawić w porządną blacharkę w tym aucie, musiałbym wstawić 1/4 podłogi z jakiegoś dawcy wstawić porządne progi i powalczyć solidnie z tym kielichem bo w tej chwili całkiem możliwe, że to trójślad. Wszystko by od razu wypadało zrobić na ramie jak u vegi. Później dochodzi problem lakieru, a konkretnie przyklejonego zendera na szpachlę, czyli w zasadzie 1/2 auta do malowania...
Za taką kwotę to kupię drugą zdrową poliftową srokę. Mechanicznie auto trochę ogarnąłem, zawieszenie nie jest jeszcze wymęczone nawet, sprzęgło engel chwalił się gdzieś że wymieniał dwa lata temu, a silnik to okaz zdrowia, więc przejeżdżę te kilka sezonów, będę na bierząco oglądałod czasu do czasu co się dzieje ze spodem. Oczywiście ogarnę te spawy jak będę miał więcej czasu, nawet w ciągu tego miesiąca bo mam ogrzewany garaż z kanałem.
Nie bójcie się nie skończę jak młodzieniec, jak blacharka dokończy żywota to nauczony doświadczeniami z tym próchnem kupię zdrowy blacharsko poliftowy egzemplarz, a tego wyjmę co lepsze i pójdzie na części/żyletki. Jeśli chodzi o trwałość mechaniczną te auta rządzą :twisted: . Chyba, że wygram szóstkę w totka to się mega ją obspawa i właduję cały kompletny napęd z TT 1.8t quattro :twisted: bo sumie podłogi w nim ciąć nie szkoda.


Mały update zakupiłem felgi klony RH Classic, coś takiego
http://i44.tinypic.com/aevehe.jpg
tylko niestety w gorszym stanie i tu mam wątpliwości czy pomalować ramiona na czarno i polerować rant tak jak tu:
http://i614.photobucket.com/albums/tt22 ... s4x100.jpg
Czy zrobić je tak, oczywiście w polerce?
http://i44.tinypic.com/aevehe.jpg
Majkel podsunął mi pomysł, żeby ramiona pomalować w kolor auta, ale po przemyśleniu doszedłem do wniosku, że mam już jedne "dyskotekowe" felgi :side:
Ostatnio zmieniony 16 mar 2013, 15:50 przez lehu, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
mój srok http://scirocco.pl/phpBB3/viewtopic.php?f=10&t=65753
VW Scirocoo BLOS 16V KR
Ford Mondeo MK3 2.2 TDCI
Opel Corsa B 1.5 TD
Awatar użytkownika
Majkel
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2646
Rejestracja: 30 mar 2008, 22:31
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Łódź

Re: niebieska sroka z tomaszowa

Post autor: Majkel »

Ale żeś foty dowalił! :D
Awatar użytkownika
lehu
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 869
Rejestracja: 27 kwie 2012, 19:49
Model: Scirocco II
Numer GG: 526724
Lokalizacja: Tomaszów Maz. / Pruszków

Re: niebieska sroka z tomaszowa

Post autor: lehu »

sorki takie znalazłem takie zdjęcia, już linki dałem

-- niedziela, 14 kwi 2013, 19:36 --

Fotki ze zlotu vw-oldschool z rynku w Raciborzu
Obrazek

Obrazek
a tu nawet englówka się załapała :P
Obrazek


A tu już zdjęcia lepszej jakości, ale nie mojego autorstwa, mam nadzieję, że zjebek nie dostanę :P
Obrazek

Obrazek
A tu sroka Ruszowego

Obrazek

Obrazek

-- niedziela, 9 cze 2013, 06:47 --

Dwa miesiące nic nie pisałem w temacie to trzeba go odkurzyć, wjechało zawieszenie od atossa kit ta-technix + sprężyny niebieskie sparco. Jeżeli ktoś szuka zawieszenia do jazdy na codzień i nie ma pod maską potwora to polecam ten setup, jest w sam raz, kręgosłup i tyłek bardzo nie cierpi, a obniżenie przynajmniej z przodu jest idealnie spasowane z nadkolem i zenderem, jedyne co trzeba zrobić to wcisnąć nadkole "nad" zendera. Prześwit również umożliwia w miarę cywilną jazdę.
Obrazek
przy orginalnym kole komórkę idzie jeszcze wcisnąć :lol:

Obrazek

Obrazek

Obrazek


i rzut okiem z boku na mojego harlequina :P, nie mam czasu go teraz nawet umyć, a poza tym i tak ciągle deszcze padają :roll:
Obrazek

Tył może jeszcze się nie ułożył i trochę opadnie bo wcześniej był na piątym rowku od dołu, a w piątek opuściłem go na przedostatni.

-- czwartek, 18 lip 2013, 14:15 --

Mały update, dużo czasu miałem to trochę namodziłem 8) . Najważniejsze, że wylądował dziś BLOS :side:, wstępne pomiary to licznikowe 170km/h na 3cim biegu, ale ten mój licznik pokazuje 200 km/h przy 170 km/h mierzonym GPS'em :lol:, bałem się go wyżej kręcić bo już 7tys było, jeszcze miał chęć ciągnąć. Pobawię się jeszcze dawką gazu wysokich obrotów, może więcej się wyciśnie :twisted: .
Zmieniam zdanie na temat tego zawieszenia, jest jednak trochę twarde. Przy jeździe S8 po betonie auto powyżej 120 km/h trzęsie się na dylatacjach jak galaretka :roll: .

-- czwartek, 18 lip 2013, 20:07 --

Powalczyłem jeszcze z gaźnikiem, założyłem z nadzieją inny, który rzekomo chodzil tylko na benzynie i leje się ciurkiem benzyna z pompki przyspieszającej :evil: . Na pocieszenie pasuje teraz ta moja nieszczęsna rozpórka z którą latałem po zlocie :lol: .

-- środa, 24 lip 2013, 18:23 --

Powymieniałem wszystkie wężyki paliwowe, pompkę paliwową, membrankę pompki przyspieszającej, a także wężyk ssący w baku i sroka śmia na benzynie, aż miło :) , ale nie umywa się do mojej na oko regulacji BLOS'a, ciągnie na nim, aż miło :twisted: niestety ubywa też więcej gazu, ale coś za coś :roll: . W sobotę będziemy montować wachacze ze stabilizatorem i komplet rozpórek przód, a w sierpniu, idzie na wymianę progu.
Obrazek
mój srok http://scirocco.pl/phpBB3/viewtopic.php?f=10&t=65753
VW Scirocoo BLOS 16V KR
Ford Mondeo MK3 2.2 TDCI
Opel Corsa B 1.5 TD
ODPOWIEDZ