Scirocco II przecinak by Wesyl

Pochwal się swoim Scirocco.
herbiasty
Pisarz
Pisarz
Posty: 1408
Rejestracja: 25 wrz 2009, 13:11
Model: Scirocco II
Numer GG: 1219647
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Scirocco II przecinak by Wesyl

Post autor: herbiasty »

skrzynia na linki to złoooo...
ogromna roznia w szybkosci zmiany biegow w porownaniu do wodzików..
a na ćwiare to z pół sekundy da sie urwać :)
przy turbo to musowo..
Awatar użytkownika
Sołtys
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 3288
Rejestracja: 01 gru 2007, 07:30
Model: Scirocco II
Numer GG: 1978368
Lokalizacja: Car-nice ... ZGY
Kontakt:

Re: Scirocco II przecinak by Wesyl

Post autor: Sołtys »

Herbi ja tu kolegę podpuszczam, aby zrobił mi przeprawę przez swap skrzyni :mrgreen: bo w moim przypadku (może) kiedyś taka skrzynia była by z pewnością lepszym rozwiązaniem przy zmianie z automata, gdzie nie ma uchwytów pod osprzęt z manuala :side:
Było sobie JH - teraz 16V gra :) ................ Moje SCIROCCO na STP
Obrazek
wesyl
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 656
Rejestracja: 09 paź 2011, 08:04
Model: Scirocco II
Lokalizacja: FZ

Re: Scirocco II przecinak by Wesyl

Post autor: wesyl »

hm przeprawa, w sumie wstepnie all ogarnelem, sprawa wygląda tak, ze sprzeglo zostaje 230mm i zostaje wydech od abfa, lecz do zmiany jest: linki- trzeba jakos lewarek umocowac, wstepnie dospawac nakretke do mechanizmu i 2 pozostale sruby sie spasuja, koszt malo miejsca na wydech kolo lewarka, nastepnie problem jest impulsatora - nie ma linki do predkosciomierza, jest to juz elektronika ktora idzie w kompa i potem modzenie po kablach jest, ostatnim problemem są lapy skrzyni biegów - z tego zco zauwazylem przednia spasuje, boczna trzeba delikatnei podciac i by sie zdalo wzmocnic spawem, a tylniej nie ruszalem ale raczej trzeba by ją pomodzic.

plus takiego zabiegu jest ze mamy wieksze sprzeglo i nie trzeba modzic kolektora wydechowego, lecz minus, łapy, impulsator i montaz linek.

Dlatego zdecydowalems ei na pozostawienie starej skrzyni, wole zmodzic wydech, kupic nowe sprzeglo 210mm, ale pozostawic łapy skrzyni niegów i reszte bez zmian, pozatym mozna powiedziec ze jest bardziej rozwojowe jesli chodzi o przelozenia - ACD.

Graty jutro odbieram więc jutro prawdopodobnie piersze palenie silnika w sroce, zobaczymy czy elektronika jest ok. Potem podepnie się poloski i choc kawalek sie przejade.

-- wtorek, 24 sty 2012, 21:56 --

No i odpalone. Jutro trzeba kable ogarnac, no i do konca tygodnia maja byc flansze na kolektor wydechowy.

-- sobota, 28 sty 2012, 19:31 --

Dzis trochę czasu było, autko dostało wydech tylko bez kolektora :? , cały wydech 60mm, końcowy tłumik z golfa gti. Wiec praktycznie wszystko czeka tylko na flansze(niby w firmie laser padł) wtedy bedzie kolektor i mozna wyjechać sie przejechać, a i jeszcze trzeba przykręcić jedna poloske :) . Jak wszystko bedzie ok to wtedy zrobi się delikatny porządek z kablami i silnik znowy wyleci z komory silnika. Co ciekawe na wydech zużyłem 1m rury. Jak bedzie kolektor to wydech się poskręca i bedzie jak ma byc;] sie zastanawiam czy przesunąć końcowy tłumik delikatnie w bok bo od tylu wygląda ok lecz z pewnego ujecia wygląda jakby troche był krzywo.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

-- piątek, 3 lut 2012, 19:21 --

No wiec, dzis padlo na miske;]. Zakupione wczesniej miski stalowe - jedna zostala troche skrócona, z miski zeszlo 20mm, przy czym smok ktory był w moim 1,6L. zostal skrocony o okolo 8mm i wleci co Abfa. Jutro beda spawane przegrody aby czasem nie zabsiorbało powietrza.

Odebrałem flansze pod kolektor wydechowy, wyciete laserem z blachy 8mm, cena za komplet 20zł netto :side:. Kolektor juz pospawany wydech kompletny wiec autko smiga po drodze. Trzeba jeszcze wstawic jeden przelotowy tlumik by troche wyciszyc autko bo sam koncowy komorowy to zly pomysł.
Ogolnie autko jezdzi bez problemów. Pare razy juz troche przydusiłem i troche rwie auto do przodu, lecz czekam jeszcze na twarda przednia poduszke aby nie trzaskało o maske bo tylnia juz lezy. Do konca miesiaca musze jeszcze raz wyciagnac silnik i wlozyć oraz dokonczyc zabawe z elektronika bo potem lakierowanie. Na zegarach juz all co ma byc to jest jedynie trzeba pozbyc się dodatkowej skrzynki bezpieczników z ABfa oraz wpiac się z dodatkowymi zegarami z temp i cisnieniem oleju ale to juz chwila. Wiec wszystko porusza się po malu do przodu wazne aby sie wyrobic do konca miesiaca z mechanika.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
artur88
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 209
Rejestracja: 25 lut 2010, 22:49
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: Scirocco II przecinak by Wesyl

Post autor: artur88 »

Wydech spawales w garazu? Duzo to jest pracy z tym? Widze ze trzeba bylo wstawiac po kawalku zeby ominac belke. A pewnie latwo zboczyc z toru... Przymierzales co chwila czy przykladales do seryjnego? No i czym to bylo spawane? Widzialem ze Kamil kiedys tez tak robil. No i ostatnie z szeregu pytan ;) Kwasówke przez internet zamawiales? Troche ciekawski jestem ale bardzo mnie to interesuje wiec jakbys tak mógl mi co nieco powiedziec... No i powodzenia bo niewiele brakuje. Szybko ogarnales temat.
Obrazek
wesyl
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 656
Rejestracja: 09 paź 2011, 08:04
Model: Scirocco II
Lokalizacja: FZ

Re: Scirocco II przecinak by Wesyl

Post autor: wesyl »

Tak wydech robiłem sam w zaciszu garazowym. Roboty duzo nie ma, wystarczy rpzejsc nad belka potem zrobic dwa kolanka prawie 90* i jestes prawie w domu, tylko nalezy ominac lewarek zmiany biegów, nad belka tez nie ma problemów zeby przejsc miejsca jest sporo. Co chwile przymierzalem i latalem srapwdzac koncowy tlumik czy jest ok, wkoncu musze go tylko porpawic. Tak Voo poinfotrmowal mnie gdize znajde informacje o kolektorze wydechowym i zaczepnelem ingo z projektu Kamila. To nie jest kwasówka, nie widze najmniejszego sensu na roniebie (przynajmniej w moim wypadku) wydechu z kwasówki, jest to rura aluminiowana czyli standard który jest montowany w autach seryjnie, zamawialem all z allegro, wyszlo ze wzielem kilka kolanek z 3 łączenia w tym jedno elastyczne i 2metry rury. W efekcie kolanka poszly wszystkie i prawie jeden metr rury, lecz wpadnie tlumik przelotowy to wyleci ta rura z auta. Wydech był spawny bezbutlowcem(drut w oslonie gazu) a sam kolektor był spawany elektrodówka, dlatego srednio wyglada ale napewno bedzie trzymac.

Wstepnie szybko lecz jeszcze musze pozbyc sie kawalka elektryki, wyciagnac silnik pomalowac komore i znowu all powpinac, w miedzyczasie wymiana uszczelek, miski zakleic poduszki silnika, umyc całość oraz owinac kolektor wydechowy bo latem bedzie padaka a na koncu poukładac okablowanie i wszystko aby wygladalo tak jak ma wygladac.
Awatar użytkownika
artur88
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 209
Rejestracja: 25 lut 2010, 22:49
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: Scirocco II przecinak by Wesyl

Post autor: artur88 »

aluminium?! to mnie zmylil ten polysk :mrgreen: czyli rura specjalna do wydechu czy kazda rura aluminowa o odpowiedniej grubosci? kwas nie kwas ale wyglada fajnie. dzieki za wszystkie odpowiedzi:)
Obrazek
wesyl
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 656
Rejestracja: 09 paź 2011, 08:04
Model: Scirocco II
Lokalizacja: FZ

Re: Scirocco II przecinak by Wesyl

Post autor: wesyl »

rura aluminiowana, na allegro tego jest pełno, scianki standardowo 1,5mm dosc fajnie sie spawa.

-- niedziela, 5 lut 2012, 23:46 --

Z czystej ciekawosci taka mała rolka z R19, R19 2.0 16V z meganki na ITB i MS

http://www.youtube.com/watch?v=HBefX2Ep ... e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=1feN4_aJ ... UCTZxdQ9pJ

-- wtorek, 21 lut 2012, 22:01 --

W koncu została pomalowana komora silnika :side: niestety była malowana na 2 razy, za pierwszym razem zaduzo syfu polecialo i powstaly zacieki na pasie przednim wiec all trzeba bylo zaczac od nowa.
W miedzyczasie został poprawiany kolkektor wydechowy i został owiniety, do tego dotarło pare gratów, uszczelki pod kolektor, nowa chłodnica, nowy pojemnik na plyn chlodzacy, czujniki temp i cisnienia oleju, Wpadla nowa tylnia poduszka silnika lecz odrazu wraz z pozostałymi została zalana i jeszcze pare smieci.

Aktualnie grzeje w garazu aby komora byla gotowa na przedweekendowe wsadzanie silnika. nastepnie bedzie polerka kielichow i pasa przedniego, dobranie wezy do chlodnicy oraz zmiana miski olejowej. I praktycznie tak auto pojedzie do firmy na lakierowanie calego nadwozia. Potem juz tylko zalozyc gwint i zabrac sie za wnetrze.

https://picasaweb.google.com/1111787885 ... 7cTs_a_IZA

-- wtorek, 10 kwi 2012, 19:13 --

Wiec juz widac prawie koniec prac. Sroka juz polakierowana(choc ceka ja mala poprawka i ostateczna polerka), Zakup tej sroki okazał sie wg mnie strzałem w 10tke. Auto niebyło uderzone, nie miało wstawianej zadnej ćwiatrki, nie było malowane ani nie miało pod plastikami nawet małej rdzawki az byłem w szoku. Gwint zalozony felgi tez, silnik jezdzi wiec tylko się bawic. Dzis gwint wpadł i mnie juz denerwuje bo mnie plecy bola, mam nadzieje ze przejdzie mu to na dnaich, oczywiscie trzeba jechac ustawic zbiezność. Duzo roboty było az mi sie nie chce opisywac wszystkiego, bardzo zadowolony jestem z tlumika robionego na zamowienie, wyciszył silnik naprawde elegancko.
pare fotek:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
CyccX
Początkujący
Początkujący
Posty: 60
Rejestracja: 31 gru 2011, 15:37

Re: Scirocco II przecinak by Wesyl

Post autor: CyccX »

DAJE RADE ;)
kostrzyk
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2439
Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
Model: Scirocco II
Numer GG: 2257011
Lokalizacja: Warszawa

Re: Scirocco II przecinak by Wesyl

Post autor: kostrzyk »

ile taki tłumiczek, jakie są jego wymiary, układ masz na dwóch tłumikach??
Obrazek
wesyl
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 656
Rejestracja: 09 paź 2011, 08:04
Model: Scirocco II
Lokalizacja: FZ

Re: Scirocco II przecinak by Wesyl

Post autor: wesyl »

tak, ten tłumik i koncowy z golfa gti, wymiary to wlotowa 60mm, srednica puszki 9 albo 9,5 dlugosc puszki 42, + przetloczenie wewnatrz, cena 200zł+ wysyłka. Tłumik wisi za lewarkiem zmiany biegów.
Awatar użytkownika
Sołtys
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 3288
Rejestracja: 01 gru 2007, 07:30
Model: Scirocco II
Numer GG: 1978368
Lokalizacja: Car-nice ... ZGY
Kontakt:

Re: Scirocco II przecinak by Wesyl

Post autor: Sołtys »

CyccX pisze:DAJE RADE ;)
Potwierdzam :wink:
Było sobie JH - teraz 16V gra :) ................ Moje SCIROCCO na STP
Obrazek
Awatar użytkownika
ozi
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 3326
Rejestracja: 01 gru 2007, 09:36
Model: Scirocco II
Numer GG: 3194420

Re: Scirocco II przecinak by Wesyl

Post autor: ozi »

kawał dobrej roboty :) jak go widziałem przed lakierem to niezły paździeź a tu taka odmiana :side:
Obrazek
wesyl
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 656
Rejestracja: 09 paź 2011, 08:04
Model: Scirocco II
Lokalizacja: FZ

Re: Scirocco II przecinak by Wesyl

Post autor: wesyl »

dzieki, Ozi tam jezdza Twoje drzwi:D, jeszcze szyby sa zielone musze wkoncu przelozyć i z swoich starych drzwi zainstalowac. I juz go nie trzeba odpalac na pych.
Awatar użytkownika
artur88
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 209
Rejestracja: 25 lut 2010, 22:49
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: Scirocco II przecinak by Wesyl

Post autor: artur88 »

Swietny kolor. Mój ulubiony. Fajne proste dzrwi od ozi'ego :) Do tego naciagniete gumy... Mój gust! Wydech masz caly 60mm czy tylko puszka? A jak u Ciebie z cisnieniem oleju? pogodziles oba czujniki?
Obrazek
wesyl
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 656
Rejestracja: 09 paź 2011, 08:04
Model: Scirocco II
Lokalizacja: FZ

Re: Scirocco II przecinak by Wesyl

Post autor: wesyl »

tak wydeh 60mm,
odnosnie oleju to wsadziłem bańke, wiec cisnienie jest. Jedynie co to od kupna cos w zegarach jest nieee ze niepokazuje czerwonej lampki ale sie bede musial za nie mocno zabrac. Tylko temp oleju nie mam musze kupic czujnik temp wody i wpiac go tam, bo cos mi na czujniku temp oleju niebangla.
ODPOWIEDZ