Scirocco II przecinak by Wesyl
Re: Scirocco II przecinak by Wesyl Air Ride
Warstwa seryjna u mnie była w idealnym stanie więc została oczyszczona, odtłuszczona i został nałożony boll do konserwacji podwozi. Został nałożony tylko dlatego ponieważ wylatują plastikowe osłony z nadkoli.
-- wtorek, 10 gru 2013, 16:24 --
Pomału się robi porządek, tylne ranty zagięte(zobaczymy czy jeszcze trzeba będzie podgiąć) wahacze i hamulce na miejscu, nowy układ paliwowy i hamulcowy.
Jeśli chodzi o poli z olkusza to mają porąbane wymiary, tylne dolne są węższe, górne maja za długie metalowe tuleje a przednie wahaczy przednich są zbyt szerokie... wszystko do zniwelowania i spasowania ale za wymiary należy im się czerwona kartka.
Jeszcze czekam na dystanse, linki hamulca ręcznego i przewody hamulcowe w oplocie, wszystko to robione indywidualnie na wymiar.
Zacisk na swoim miejscu:
-- piątek, 13 gru 2013, 17:04 --
Są dystanse (18 i 6mm) i o tyle co na tyle sie nic nie zmieniło to na przodzie wymagane było wyciecie body i zagięcie rantu. Aktualnie wchodzi na klina jak na zdjęciach, seryjnie zastanawiam się nad wycięciem całkowitym rantu aby uzyskać troche miejsca by puścic całosć niżej.
-- wtorek, 10 gru 2013, 16:24 --
Pomału się robi porządek, tylne ranty zagięte(zobaczymy czy jeszcze trzeba będzie podgiąć) wahacze i hamulce na miejscu, nowy układ paliwowy i hamulcowy.
Jeśli chodzi o poli z olkusza to mają porąbane wymiary, tylne dolne są węższe, górne maja za długie metalowe tuleje a przednie wahaczy przednich są zbyt szerokie... wszystko do zniwelowania i spasowania ale za wymiary należy im się czerwona kartka.
Jeszcze czekam na dystanse, linki hamulca ręcznego i przewody hamulcowe w oplocie, wszystko to robione indywidualnie na wymiar.
Zacisk na swoim miejscu:
-- piątek, 13 gru 2013, 17:04 --
Są dystanse (18 i 6mm) i o tyle co na tyle sie nic nie zmieniło to na przodzie wymagane było wyciecie body i zagięcie rantu. Aktualnie wchodzi na klina jak na zdjęciach, seryjnie zastanawiam się nad wycięciem całkowitym rantu aby uzyskać troche miejsca by puścic całosć niżej.
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Scirocco II przecinak by Wesyl
Mówisz, że Olkusz z wymiarami nie wyrobił? Ciekaw jestem jak ten zestaw, który zamówiłem z Niemiec będzie pasować. No i nie jest to składanka klocków lego, tylko kopia ori tulejek, czyli wciskane na smar, pojedyncze, ale oczywiście stalowe tuleje są osobno.
Nieźle Ci to siedzi teraz. A nie obciera nic przy jeździe? czy może nie masz żadnego ugięcia na tym zawiasie?
Nieźle Ci to siedzi teraz. A nie obciera nic przy jeździe? czy może nie masz żadnego ugięcia na tym zawiasie?
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
Re: Scirocco II przecinak by Wesyl
Wg mnie olkusz a przynajmniej to co od nich dostałem nie trzyma wymiarów, pochwal się póżniej jak wygląda montaż tych poli co zakupiłeś.
Co z obcierką to zobacze dopiero wiosną gdy auto wyjedzie na droge lecz jeżdziłem na tym zawieszeniu i robie tak aby uniknąć sporkań koła z nadkolem, ugięcie na zawieszeniu oczywiście jakieś delikatne jest. I właśnie dlatego się zastanawiam nad całkowitym wycięciem górnej części przednich rantów.
Co z obcierką to zobacze dopiero wiosną gdy auto wyjedzie na droge lecz jeżdziłem na tym zawieszeniu i robie tak aby uniknąć sporkań koła z nadkolem, ugięcie na zawieszeniu oczywiście jakieś delikatne jest. I właśnie dlatego się zastanawiam nad całkowitym wycięciem górnej części przednich rantów.
Re: Scirocco II przecinak by Wesyl
Ile cię kosztowały te tulejki poliuretanowe? i na co się składa komplet
Te zaciski to już bardziej kwestia wyglądu, czy na prawdę potrzebne ci takie dobre hamowanie
Te zaciski to już bardziej kwestia wyglądu, czy na prawdę potrzebne ci takie dobre hamowanie
Re: Scirocco II przecinak by Wesyl
310zł za uzbrojenie przednich wahaczy, mocowani tylnej belki i górne poduszki tylnego amortyzatora, jeśli chcesz z stabilizatorami to około 400zł, ja stabilizatorów nie posiadam więc nie brałem.
Hamulce jak mówisz są zakładane troche dla jakiejś estetyki, chciałem z tyłu dać tarcze ale nie chciałem aby były podobne rozmiarowo do przednich więc poszedłem pare mm dalej. auto po torze nie jeżdzi, jeżdzi na codzień (bez zimy), czasem na trasie leci troche szybciej więc dobry hamulec raczej wskazany.
Hamulce jak mówisz są zakładane troche dla jakiejś estetyki, chciałem z tyłu dać tarcze ale nie chciałem aby były podobne rozmiarowo do przednich więc poszedłem pare mm dalej. auto po torze nie jeżdzi, jeżdzi na codzień (bez zimy), czasem na trasie leci troche szybciej więc dobry hamulec raczej wskazany.
-
- Fanatyk
- Posty: 2505
- Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5067333
- Lokalizacja: Austevoll Norway
Re: Scirocco II przecinak by Wesyl
No to lipa wyszła z tymi poliuretanami. Myślałem że trochę lepiej to będzie pasować. Jak widać u nas takich rzeczy nie warto kupować i sądzę że Obar będziesz zadowolony z tych zamówionych po zachodniej stronie. Tak teraz czytam o tych pracach nad dopasowaniem wysokości koła, rantów itd i szczerze mówiąc przestaje podobać mi się cały ten air ride. Wycinanie, zagniatanie, podcinanie ... generalnie ingerencja w fabryczne blachy. Nie wiem ... może by to nie było tak problemowe, gdyby felga była po prostu mniejsza a może ja jestem zatwardziałym zwolennikiem prostych, standardowych rozwiązań, które nie niosą za sobą takich konsekwencji. Lubię popatrzeć na samochód fajnie obniżony. W przypadku scirocco przy standardowej 15 calowej feldze. Nie przeszkadza mi nawet jak ktoś jeździ przycierając miską olejową o asfalt, pod warunkiem że nie robi tego moim sciro, jednak widząc koło zaczynające wchodzić pod błotnik a do tego jeszcze większą felgę, gdzie obwód koła nie zgrywa się z obwodem błotnika, traci to dla mnie już smak. Zaczyna to trącić golfem i tym całym golfowskim klimatem. Takie trochę prześciganie się, kto upchnie większą felgę i niższą oponę. Czytając ostatnio czyjś tam temat o felgach 17 cal ... chyba siwego ... i patrząc na to tutaj, dochodzę do wniosku że On tych felg tam nie wsadzi. Może odbiegłem trochę od tematu ale tak mi się nasunęła myśl.
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Re: Scirocco II przecinak by Wesyl
Nie ma co dyskutować na ten temat , sprawa wygląda tak iż te wszystkie zabiegi, wypchniecie koła po 18mm na stronę, zagięcie rantów i zmiana na 16" to wszystko jest wymuszone zmianą zacisków.
Jeśli jest air to trzeba z tego skorzystać i dać możliwość zejścia autem niżej niż pozwala na to gwint. Kiedyś sam twierdziłem ze sroka na 16" nie wygląda, ale teraz mam całkowicie inne zdanie- jeśli jest spasowane i dobre koło to jest okejka. Wiadomo ze trzeba się naprawdę postarać aby na takim rozmiarze z auta nie zrobić taczki.
Jeśli chodzi o 17" Siwego to wszystko zależy jaka będzie miał możliwość manipulacji przy ET felgi, 8" z tylu to wejdzie bez najmniejszego problemu, jeśli chodzi o przód to wg mnie jeśli chce to spasować to musi wywalić plastikowe nadkola. Jeśli chce zejść niżej to nie obejdzie się bez podcięcia body, zagięcia rantów i podcięcia podłużnicy aby weszła ośka, czyli wszystko co przechodził herbiasty.
A jeśli chodzi o Twoje obawy iż ludzie próbują wepchnąć jak największe koło to chyba możesz być spokojny, umnie jest to wymuszone , nie jest to pierwsza sroka na 16", w Polsce jest mało srok na felgach 15< co innego za granicą.
Jeśli jest air to trzeba z tego skorzystać i dać możliwość zejścia autem niżej niż pozwala na to gwint. Kiedyś sam twierdziłem ze sroka na 16" nie wygląda, ale teraz mam całkowicie inne zdanie- jeśli jest spasowane i dobre koło to jest okejka. Wiadomo ze trzeba się naprawdę postarać aby na takim rozmiarze z auta nie zrobić taczki.
Jeśli chodzi o 17" Siwego to wszystko zależy jaka będzie miał możliwość manipulacji przy ET felgi, 8" z tylu to wejdzie bez najmniejszego problemu, jeśli chodzi o przód to wg mnie jeśli chce to spasować to musi wywalić plastikowe nadkola. Jeśli chce zejść niżej to nie obejdzie się bez podcięcia body, zagięcia rantów i podcięcia podłużnicy aby weszła ośka, czyli wszystko co przechodził herbiasty.
A jeśli chodzi o Twoje obawy iż ludzie próbują wepchnąć jak największe koło to chyba możesz być spokojny, umnie jest to wymuszone , nie jest to pierwsza sroka na 16", w Polsce jest mało srok na felgach 15< co innego za granicą.
-
- Fanatyk
- Posty: 2505
- Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5067333
- Lokalizacja: Austevoll Norway
Re: Scirocco II przecinak by Wesyl
No trochę racji w tym jest. W sumie nie wziąłem pod uwagę że u Ciebie duże zmiany wymusiły zaciski. Air ride może tak nie jest tu faktycznie winowajcą tego wszystkiego. jednak jakoś to podcinanie zaginanie do mnie nie przemawia, co nie znaczy że mówię że jesteś be itp
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Re: Scirocco II przecinak by Wesyl
Dobrze Cie rozumiem mnie też przerażała myśl nawet wiercenia budy pod rozpórkę tylna(szkoda wiercić dziur w zdrowiutkiej budzie), aktualnie z wszystkim zabrnąłem już tak daleko ze nie ma już wyjścia . Wszystko staram się przemyśleć i robić z sensem aby nie spierdzielić tematu, myślę ze efekt na końcu będzie zadowalający
A jeśli chodzi o Air to ja do tradycyjnego gwintu w sroce nawet bym nie pomyślał wracać , mimo twardości zawieszenia o wiele lepiej pracuje i mogę sobie pozwolić na więcej niż na wcześniejszym gwincie.
A jeśli chodzi o Air to ja do tradycyjnego gwintu w sroce nawet bym nie pomyślał wracać , mimo twardości zawieszenia o wiele lepiej pracuje i mogę sobie pozwolić na więcej niż na wcześniejszym gwincie.
- madzians
- Początkujący
- Posty: 190
- Rejestracja: 09 mar 2008, 18:03
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 3948723
Re: Scirocco II przecinak by Wesyl
z tego co patrze to air masz na podzespołach z gwinta, to jak Ty schodzisz niżej niż na gwincie?
tylny żółty amor mocno bije po oczach,m osobiście bym go przemalował przy takiej feldze
tylny żółty amor mocno bije po oczach,m osobiście bym go przemalował przy takiej feldze
Re: Scirocco II przecinak by Wesyl
Wpuszczając tak koło w błotnik trace na promieniu skrętu ponieważ nadkole staje na przeszkodzie, dlatego jeśli promień skrętu staje się ważny można zwiekszyć szczeline czego nie można uzyskać na klasycznym gwincie pomijając kręcenie nakrętkami.
Amortyzator zostaje, proszkiem go nie pomaluje a inna metoda nie ma sensu ponieważ po jakims czasie zrobi się łaciaty.
Amortyzator zostaje, proszkiem go nie pomaluje a inna metoda nie ma sensu ponieważ po jakims czasie zrobi się łaciaty.
- spirit
- Fanatyk
- Posty: 2763
- Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 8805675
- Lokalizacja: WOR
Re: Scirocco II przecinak by Wesyl
Ciekawe jak z wymiarami poli jest z ZUO Company czyli od chłopaków z forum rrado ?, tyle że nie mają do stabi i magla.
-
- Fanatyk
- Posty: 2505
- Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5067333
- Lokalizacja: Austevoll Norway
Re: Scirocco II przecinak by Wesyl
O to że żadnego kapelucha nie strzelisz to jestem spokojny Już na pierwszy rzut oka widać, że ruchy są przemyślane i nic nie pozostawiasz przypadkowi. Ja tam się na powietrznych systemach nie znam. Raz tylko miałem samochód z poduchami i był to mercedes 814. ( ciężarówka ) Z tego co pamiętam jedynym minusem było schodzące powietrze z układu przez noc. W związku z tym że była to laweta, aby rano ruszyć z miejsca, trzeba było całość podnieść, co za tym idzie, uruchomić silnik i poczekać aż nabije powietrza. Mnie chodzi po głowie hydraulika w sroce. Nie lubię powielać czyiś pomysłów, więc skupiam się na tym. Dobry, bezawaryjny system z dożywotnią gwarancją. Ale to taki kolejny upgrade, na sezon 2015. Na razie chcę skończyć to nad czym pracuję. A tak z ciekawości ... bo pewnie bardziej jesteś zorientowany w temacie ... od czego jeszcze można by założyć zaciski, do sroki ( pomijając oczywiście opla ) ale żeby nie być przymuszonym do zakładanie 16 cali ? Bo te co Ty masz to widzę są nie złe krowy
BTW ... nie obawiasz się że bębny z tyłu to trochę mało w stosunku do przodu ?
BTW ... nie obawiasz się że bębny z tyłu to trochę mało w stosunku do przodu ?
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Re: Scirocco II przecinak by Wesyl
Jeśli chodzi o uciekanie powietrza po nocy to wszystko jest zależne głównie od szczelności złączek, u mnie jedno połączenie puszcza i po nocy jedna poduszka jest z uboższym ciśnieniem, teraz będzie to poprawione.
Moim zdaniem hydraulika jest cięższym tematem jeśli chodzi o zawias, problem z kompresowe, z ciezarem układu, szczelnością, wymianą na szybko kolumny, niebezpieczeństwo po wycieku, brak amortyzacji
Natomiast temat zacisków jest prosty ponieważ praktycznie wszystko można zaadaptować, ważniejszym punktem przy wyborze jest tarcza nie zacisk. Tarcza musi być 4x100 i wmiare przystepne osadzenie na piaste, otwór centrujący zawsze można roztoczyć(jak i ja robiłem w tarczach z renówki) dobrane z zestawu zacisków i wykonanie adapterów z dobrego materiału. Wielkiej filozofi nie ma tylko trzeba 4x100 reszte to da sie wykonać a wymiary praktycznie wszystkich tarczy samochodowych masz na stronie mikody. Przy przekładaniu większych tarczy z innego auta należało by nawiercić 2gi otwór na śrubę montażową tarczy.
Jeśli nie masz czasu siedzieć i sam wszystko sprawdzać czy coś pasuje możesz zawsze spróbować uderzyć do gościa od którego ja brałem zestaw przedni, może coś wykmini:
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=20251598
Bębnów dawno już nie mam, bębny zostały zastąpione tarczami inaczej nie widział bym sensu robić coś dla estetyki a zostawiać bębny:
Moim zdaniem hydraulika jest cięższym tematem jeśli chodzi o zawias, problem z kompresowe, z ciezarem układu, szczelnością, wymianą na szybko kolumny, niebezpieczeństwo po wycieku, brak amortyzacji
Natomiast temat zacisków jest prosty ponieważ praktycznie wszystko można zaadaptować, ważniejszym punktem przy wyborze jest tarcza nie zacisk. Tarcza musi być 4x100 i wmiare przystepne osadzenie na piaste, otwór centrujący zawsze można roztoczyć(jak i ja robiłem w tarczach z renówki) dobrane z zestawu zacisków i wykonanie adapterów z dobrego materiału. Wielkiej filozofi nie ma tylko trzeba 4x100 reszte to da sie wykonać a wymiary praktycznie wszystkich tarczy samochodowych masz na stronie mikody. Przy przekładaniu większych tarczy z innego auta należało by nawiercić 2gi otwór na śrubę montażową tarczy.
Jeśli nie masz czasu siedzieć i sam wszystko sprawdzać czy coś pasuje możesz zawsze spróbować uderzyć do gościa od którego ja brałem zestaw przedni, może coś wykmini:
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=20251598
Bębnów dawno już nie mam, bębny zostały zastąpione tarczami inaczej nie widział bym sensu robić coś dla estetyki a zostawiać bębny:
-
- Fanatyk
- Posty: 2505
- Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5067333
- Lokalizacja: Austevoll Norway
Re: Scirocco II przecinak by Wesyl
I tu bym Cię zaskoczył. Tak na prawdę żaden z tych problemów nie występuje przy hydraulice. Nie ma kompresora tylko jest agregat, który waży poniżej 10 kg. Co za tym idzie nie ma problemu z rozłożeniem mas. Urządzenie jest stosunkowo małe i można spokojnie znaleźć na nie miejsce, nawet w samochodach cierpiących na brak miejsca pod maską. Co do szczelności też sprawa jest dość prosta. Nie ma tam ekstremalnie wysokiego ciśnienia. Auto podnosi się tylko w zakresie 40 mm więc nie trzeba dużo i szybko pompować. Wymiana na szybko kolumny ? Żaden problem. Do niektórych samochodów są gotowe zestawy, jednak do scirocco trzeba zakładać kit, który współpracuje z istniejącym gwintem plug&play. Niebezpieczeństwa wycieku nie ma, bo wycieki nie istnieją, jeśli wszystko zostanie prawidłowo zamontowane. No i w końcu brak amortyzacji ... przy montażu wymieniasz sprężynę na krótszą. Jest to przymus, bo urządzenie montuje się w dolnej części kolumny pod sprężyną. Można kręcić gwintem w górę i w dół nic nie tracąc. Tak samo niczego nie traci się w przypadku regulacji zakresu utwardzenia. Amortyzator działa w takim samym zakresie. Chcesz twardo, masz twardo. Chcesz turystycznie, to masz turystycznie. No i na koniec fajny bajer ... po zakupieniu opcjonalnego pilota, możesz podnosić i opuszczać nie będąc w ogóle w samochodzie. Oczywiście jest też przycisk w samochodzie. Prędkośc maksymalna przy której mozna bawić się wysokością to 80 km/h według producenta. Agregat prądowy, nie wymaga pracy silnika, do zmiany ustawień.wesyl pisze: Moim zdaniem hydraulika jest cięższym tematem jeśli chodzi o zawias, problem z kompresowe, z ciezarem układu, szczelnością, wymianą na szybko kolumny, niebezpieczeństwo po wycieku, brak amortyzacji
Kurcze to przeoczyłem z tymi bębnami
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger