'86 GT 16V w oryginale (zaczęło się od '90 GT2)

Pochwal się swoim Scirocco.
Awatar użytkownika
amel83
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 415
Rejestracja: 17 maja 2011, 22:11
Model: Scirocco II
Lokalizacja: BiałystO.K.

'86 GT 16V w oryginale (zaczęło się od '90 GT2)

Post autor: amel83 »

Witam wszystkich.

Na forum jestem jak widać od maja, a od 31.07.2011 stałem się właścicielem Scirocco MkII :D

'Dwójeczka' podobała mi się od dawna, czyli gdzieś od końca lat 90-tych. Wtedy jeszcze byłem uczniem podstawówki później ogólniaka więc raczej ciężko było wysupłać ponad 20K PLN (na cokolwiek nie wspominając o aucie :wink: ). Ale zawsze jak szedłem na lekcje to tak dobierałem drogę żeby przejść obok granatowej scali MkII. Minęła szkoła, minęły studia, o Sciro trochę zapomniałem, a czytając czasopisma motoryzacyjne na 'tapetę' poszły inne auta, choć od czasu do czasu z chęcią zatrzymywałem się na dłużej gdy trafiłem artykuł o VW Typ53.
Ostatnio pod koniec kwietnia czytając jedno z najlepszych (moim zdaniem) czasopism o klasykach, znalazłem tam zgrubny artykuł o dawnym wymarzonym aucie. Przeczytałem, szybki przegląd internetu (2 do 5K PLN - oczywiście mam na myśli oferty rozsądne), analiza budżetu, (części 'lewej' :wink: ) i wyszło że przy pomyślnych wiatrach i ......akceptacji żony, dało by radę coś kupić. Od tej pory od czasu do czasu zaglądałem na najpopularniejszy w PL portal aukcyjny, zalogowałem się na forum w poszukiwaniu czegoś odpowiedniego.

I tak pod koniec czerwca przegapiłem :( ciekawe (przynajmniej w opinii sprzedającego) zielone Mk II bodaj na DDZ 76AA. W międzyczasie wpadłem na genialny pomysł, że napiszę do kogoś z forum w celu spotkania i przymiarki do Sciro, bo auto podobało i podoba mi się od dawna, ale w życiu w nim nawet nie siedziałem, o jeżdżeniu nie wspomnę. Wszystko ułożyło się zgodnie z planem, PW zadziałało, ustaliliśmy termin, a w międzyczasie pojawiło się interesujące ogłoszenie:
Scirocco MkII, rok w kraju, dwóch właścicieli w Niemczech (jeden na pewno), MFA, pół kubełki, tapicerka w nienagannym stanie, 1.8, bez gazu, bez 'druciarstwa' z pogętymi prawymi drzwimi ze ...Świdwina, czyli ok 600km od Białegostoku gdzie mieszkam.
Wykonałem telefon, krótka rozmowa, prośba o dokładniejsze fotki, pytanie do lepszej połówki o opinię (powiedziała: nie mówię NIE ale też nie mówię TAK i jeśli 'to' kupię to ona na pewno to 'tego' nie wsiądzie :shock: no ale skoro nie mówi NIE) jeszcze kilka telefonów z pytaniami o szczegóły i decyzja JEDZIEMY!

Życie pędzi jak szalone, wolne miałem w weekend (kilka dni przed spotem z forumowiczem w celu przymiarki do Sciro) więc znalazłem najlepsze połączenie kolejowe. Zakładałem że wrócę autem więc pociąg wydawał się najlepszym rozwiązaniem, przy okazji złamałem swoją pierwszą zasadę kupowania samochodu: 'nie jedzie się oglądać auta jeśli to jest powyżej 100km, chyba że to 100% pewniak'. Ze sprzedającym umówiliśmy się na 'neutralnym' gruncie w Wałczu,on 'nagrzał' olej w aucie a nam łatwiej i szybciej było tam dojechać pociągiem :) Wyjechaliśmy z żoną o 20 w sobotę z Białego, ja jako 'fachowiec amator', Ona jako towarzysz. Przed nami ok 12 godzin jazdy pociągiem i 3 przesiadki. Dzięki PKP i remontom albo innym przyczynom byliśmy w Pile o 5rano 2,5 godziny przed czasem, po jednej przesiadce, zamiast po dwóch, bo pociąg do Świnoujścia którym jechaliśmy miał zmienioną trasę i zamiast przez Krzyż Wielkopolski jechał akurat przez Piłę :!:

O 8 rano w niedzielę na miejscu w Wałczu zobaczyłem Sciro na żywo. Jak to bywa przez telefon 'wyglądało' lepiej. Miało być nie malowane z wgniecionymi prawymi drzwiami, a okazało się że jeden z błotników jest wymieniony a na lewych drzwiach w niektórych miejscach magnes miernika grubości lakieru się nie trzyma ... czyżby stosowali tam włókno szklane w celu redukcji masy :?:
Ale po za tym stan auta okazał się całkiem nie zły, wszystko na swoim miejscu, nic nie cieknie, nic nie stuka, wnętrze kompletne (do czyszczenia) szyber i MFA działa, z resztą jak wszystko inne, drzwi otwierają się i zamykają lekko (pamiętam że było to utrapieniem w Golfie MkII CL 3D z 1990 składak '94, którego przez 7 lat do 2003 użytkował mój tata) więc biorąc pod uwagę przebytą podróż, chęć żony do powrotu do domu ('kupuj najwyżej sprzedaż w Białymstoku') i wrażenia z przejażdżki, podpisaliśmy umowę i każdy z nas był szczęśliwy. Sprzedawca bo nie będzie patrzał jak Sciro marnieje, ja bo w końcu mam weekendowóz w postaci granatowego Scirocco MkII z MFA, pół kubełkami, bez 'tuningu' i moja wspaniała Towarzyszka bo wracamy do domu autem.

O dziwo w drodze powrotnej 550km którą pokonaliśmy bez pośpiechu w ok 7,5 godziny Sciro spaliło 7,5l/100km i dojechało bez problemu :)

Moje MkII ma wszystko to co potrzebne:
- praktycznie oryginalną specyfikację
- MFA
- pół kubełki z regulacją wysokości
- wspomaganie
- szyber
- kolor granatowy LA5U
- oryginalne koła
i wygląda następująco:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
tu podczas porządków :)
Obrazek

Planuję Sciro w fabrycznej specyfikacji i ewentualnie doposażyć go w kilka drobiazgów jak:
- voltomierz (lub wskaźnik ciśnienia oleju)
- nowe prawe drzwi
- halogeny
- odświeżony lakier (nie prędko)
- brakujące lub zużyte elementy

Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 12 maja 2012, 23:24 przez amel83, łącznie zmieniany 3 razy.
są:
1991 LZ3T 80 B3 quattro PM
2002 LZ9W S3 AMK
2006 A22 BMW 120d

były:
1981 L97A Scirocco GT JB
1984 L90E Scirocco GT EW
1986 LB7V Scirocco GT 16V KR :cry:
1990 LA5U Scirocco GT2 JH
1995 pomarańczowy Żuk A11B współwłaściciel :)
2001 LC9Z Golf GTi AUM
2002 3L5 Corolla 2.0 D-4D
2005 A22 BMW 118d
Awatar użytkownika
voo
Pisarz
Pisarz
Posty: 1358
Rejestracja: 01 gru 2007, 09:07
Model: Scirocco II
Lokalizacja: FZ

Re: GTII w oryginale

Post autor: voo »

super opisany początek tej przygody :) wytrwałości życzę i powodzenia !
365 dni obsesyjnie.
Awatar użytkownika
kalina
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 747
Rejestracja: 01 wrz 2008, 22:03
Numer GG: 4071188
Lokalizacja: Płock

Re: GTII w oryginale

Post autor: kalina »

części w dobrej cenie kupisz u Dudiego, założę się, że w bagażniku koło zapasu tam gdzie jest rude "coś", gdybyś pogmerał troszkę śrubokrętem, to by wyszedł drugą stroną.
Ładne wnętrze :D
Awatar użytkownika
amel83
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 415
Rejestracja: 17 maja 2011, 22:11
Model: Scirocco II
Lokalizacja: BiałystO.K.

Re: GTII w oryginale

Post autor: amel83 »

voo pisze:.. wytrwałości życzę i powodzenia !
na pewno się przyda !

-- czwartek, 25 sie 2011, 14:48 --
kalina pisze:części w dobrej cenie kupisz u Dudiego, założę się, że w bagażniku koło zapasu tam gdzie jest rude "coś", gdybyś pogmerał troszkę śrubokrętem, to by wyszedł drugą stroną.
Ładne wnętrze :D
Już 'dudi' poratował mnie bakiem :D i męczę go o następne rzeczy m in. oryginalna wykładzinę do bagażnika. To rude na podłodze to jakieś paskudztwo musiało się wylać w bagażniku bo wykładzina ma wyżartą dziurę więc póki co tędy na drugą stronę podłogi się nie przedostanę :wink:
są:
1991 LZ3T 80 B3 quattro PM
2002 LZ9W S3 AMK
2006 A22 BMW 120d

były:
1981 L97A Scirocco GT JB
1984 L90E Scirocco GT EW
1986 LB7V Scirocco GT 16V KR :cry:
1990 LA5U Scirocco GT2 JH
1995 pomarańczowy Żuk A11B współwłaściciel :)
2001 LC9Z Golf GTi AUM
2002 3L5 Corolla 2.0 D-4D
2005 A22 BMW 118d
michalfree
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 480
Rejestracja: 08 sty 2008, 17:40
Model: Scirocco II
Numer GG: 10470958

Re: GTII w oryginale

Post autor: michalfree »

ciekawie i z pasją opisane, plus warte podkreślenia odwaga -determinacja by jechac po swoje upragnione szczescie / nieszczęście...
Autko ciekawe, nie jest tak żle z nim, powędruj do utrzymania specyfikacji oryginału( to wcale nie jest taka prost sprawa...ale warto :) zapewniam.
Kupowałem podobnie swoje auto jadąc z Zach Pomorza do Katowic( w dodatku na komis -opcja podwyższonego ryzyka...heh).
Trzymam kciuki...hej
Awatar użytkownika
spirit
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2763
Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
Model: Scirocco II
Numer GG: 8805675
Lokalizacja: WOR

Re: GTII w oryginale

Post autor: spirit »

Też coś wiem o dalekiej trasie po sciro,po moje obydwa sciro robiłem trasy trochę ponad 600 km.Korci mnie żeby się z tobą spotkać w któryś weekend i obejrzeć sciro na żywo,do Białego mam niecałe 100 km.
Było: 91 GT II LC6V JH RIP
Jest: 90 GT II L90E 2.0 PB + BLOS
Jest: 82 1.8 ABS + BLOS

ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
amel83
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 415
Rejestracja: 17 maja 2011, 22:11
Model: Scirocco II
Lokalizacja: BiałystO.K.

Re: GTII w oryginale

Post autor: amel83 »

michalfree pisze:ciekawie i z pasją opisane, plus warte podkreślenia odwaga -determinacja by jechac po swoje upragnione szczescie / nieszczęście...
Autko ciekawe, nie jest tak żle z nim, powędruj do utrzymania specyfikacji oryginału( to wcale nie jest taka prost sprawa...ale warto :) zapewniam.
Kupowałem podobnie swoje auto jadąc z Zach Pomorza do Katowic( w dodatku na komis -opcja podwyższonego ryzyka...heh).
Trzymam kciuki...hej
Dzięki, trochę wyszło na spontanie, ale im więcej przy nim grzebię tym bardziej jestem z niego zadowolony :)
Zdrów jak rydz i po ustawianiu zapłonu na oko (w tych autach tak się to robi, broń Boże na lampę - bo tak chyba miał i zachowywał się jak 60 konny golf 1.3:) ) odzyskał moc. Jak go poprosić to idzie 100km/h na 2jce :twisted:

'Skarbkiem' :) jeżdżę i ulepszam przeważnie w weekendy, (na co dzień mam co innego) więc jedyna opcja dla niego to oryginał.
Jedyne co jest i zostanie nieoryginalne to:
- radio i głośniki - bo dobrze gra i nie jest dużo młodsze od auta
- drewniana tylna półka - oryginalna tego ciężaru by nie zniosła :)
i
- voltomierz - z audi, ale za to cyfry na tarczy i wskazówka są identyczne jak te na zegarach. Tylko wskazówka czerwona a nie biała, ale mimo wszystko uważam że pasuje tu stylistycznie lepiej niż oryginalny z Golfa Mk I.

Pozdrawiam

-- sobota, 27 sie 2011, 21:03 --
spirit pisze:Też coś wiem o dalekiej trasie po sciro,po moje obydwa sciro robiłem trasy trochę ponad 600 km.Korci mnie żeby się z tobą spotkać w któryś weekend i obejrzeć sciro na żywo,do Białego mam niecałe 100 km.
Niestety, takie auto, dużo ich już nie ma w dobrym stanie, więc jak się pojawi coś godnego to często trzeba jechać daleko.
Ale warto, takich wrażeń z jazdy samochodem dawno nie miałem, dzięki Sciro znów jest radość z jazdy.

Koniecznie musimy się spotkać, tylko trzeba się dogadać bo na co dzień jeżdżę czym innym a Sciro jest garażowane w okolicach Sokółki.
Jak coś pisz na PW to go sprowadzę do Białegostoku (teraz prawdopodobnie 29.08.2011 w poniedziałek będę nim w Białym)
Pozdro
są:
1991 LZ3T 80 B3 quattro PM
2002 LZ9W S3 AMK
2006 A22 BMW 120d

były:
1981 L97A Scirocco GT JB
1984 L90E Scirocco GT EW
1986 LB7V Scirocco GT 16V KR :cry:
1990 LA5U Scirocco GT2 JH
1995 pomarańczowy Żuk A11B współwłaściciel :)
2001 LC9Z Golf GTi AUM
2002 3L5 Corolla 2.0 D-4D
2005 A22 BMW 118d
Awatar użytkownika
cinekban87
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 703
Rejestracja: 16 sty 2010, 19:53
Model: Scirocco II
Numer GG: 1400685
Lokalizacja: Lublin

Re: GTII w oryginale

Post autor: cinekban87 »

heheh ja po swoje sciro też miałem łądny kawałek i również PKP :P
Awatar użytkownika
Lazer
Pisarz
Pisarz
Posty: 1110
Rejestracja: 30 lis 2007, 18:14
Model: Scirocco II
Numer GG: 2282913
Lokalizacja: Busko-Zdrój

Re: GTII w oryginale

Post autor: Lazer »

Ciekawie sie zapowiada :) Pokaz no te fotele ;)

VW Scirocco GTII 1.8 8V '92 LA7U


VW Corrado VR5
VW Scirocco GT2 G60
VW Golf I GTI 16V KR
VW Scirocco GT2 16V KR+9A
Awatar użytkownika
amel83
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 415
Rejestracja: 17 maja 2011, 22:11
Model: Scirocco II
Lokalizacja: BiałystO.K.

Re: GTII w oryginale

Post autor: amel83 »

miałem najpierw obniżyć szyny,
miałem najpierw podłączyć elektrykę,
miałem najpierw je uprać,

wczoraj jednak znalazłem chwilkę i nie mogłem się oprzeć przed małą przymiarką :) :
Obrazek
Ostatnio zmieniony 31 paź 2011, 22:04 przez amel83, łącznie zmieniany 1 raz.
są:
1991 LZ3T 80 B3 quattro PM
2002 LZ9W S3 AMK
2006 A22 BMW 120d

były:
1981 L97A Scirocco GT JB
1984 L90E Scirocco GT EW
1986 LB7V Scirocco GT 16V KR :cry:
1990 LA5U Scirocco GT2 JH
1995 pomarańczowy Żuk A11B współwłaściciel :)
2001 LC9Z Golf GTi AUM
2002 3L5 Corolla 2.0 D-4D
2005 A22 BMW 118d
Awatar użytkownika
Lazer
Pisarz
Pisarz
Posty: 1110
Rejestracja: 30 lis 2007, 18:14
Model: Scirocco II
Numer GG: 2282913
Lokalizacja: Busko-Zdrój

Re: GTII w oryginale

Post autor: Lazer »

no i jak szyny sa duzo wyzsze?

VW Scirocco GTII 1.8 8V '92 LA7U


VW Corrado VR5
VW Scirocco GT2 G60
VW Golf I GTI 16V KR
VW Scirocco GT2 16V KR+9A
Awatar użytkownika
amel83
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 415
Rejestracja: 17 maja 2011, 22:11
Model: Scirocco II
Lokalizacja: BiałystO.K.

Re: GTII w oryginale

Post autor: amel83 »

W necie wygrzebałem, że różnica wysokości to ok 1,5 cala.
W praktyce wygląda to tak że jeśli podniosę siedzisko na maxa,
to mi się głowa nie mieści :) (mam ok 188cm)
Jak są opuszczone to mam ok 1cm do podsufitki, czyli można jeździć.
Jeśli chodzi o dopasowanie szyn to jest to PLUGandPLAY
(Sciro mam z fabrycznym szybrem)
są:
1991 LZ3T 80 B3 quattro PM
2002 LZ9W S3 AMK
2006 A22 BMW 120d

były:
1981 L97A Scirocco GT JB
1984 L90E Scirocco GT EW
1986 LB7V Scirocco GT 16V KR :cry:
1990 LA5U Scirocco GT2 JH
1995 pomarańczowy Żuk A11B współwłaściciel :)
2001 LC9Z Golf GTi AUM
2002 3L5 Corolla 2.0 D-4D
2005 A22 BMW 118d
Awatar użytkownika
Asfalt
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 720
Rejestracja: 01 mar 2008, 09:54
Model: Scirocco II
Numer GG: 1825771

Re: GTII w oryginale

Post autor: Asfalt »

Ciekawa historia.
Co się stało z planami na zachowanie oryginału? :) Widziałem już parę osób zmieniających fotele a później wracających do ori, które przecież są wygodne, super trzymają i pasują do reszty tapicerki.
Awatar użytkownika
amel83
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 415
Rejestracja: 17 maja 2011, 22:11
Model: Scirocco II
Lokalizacja: BiałystO.K.

Re: GTII w oryginale

Post autor: amel83 »

Asfalt pisze:Ciekawa historia.
Co się stało z planami na zachowanie oryginału? :) Widziałem już parę osób zmieniających fotele a później wracających do ori, które przecież są wygodne, super trzymają i pasują do reszty tapicerki.
Wzór tapicerki Recaro, którą planuję zamontować był oferowany jako opcja w Scirocco od około 1988.
Skoro tak, to uważam, że nie będzie to odstępstwo od oryginału, ponieważ można było to w tamtym czasie kupić, tylko za dopłatą :)
Oryginalną tapicerkę mam w takim stanie, że oczywiście zostanie ze mną na wypadek gdybym chciał do niej powrócić.

Co do trzymania to odnoszę wrażenie, że ori pół-kubełki trzymają lepiej niż recaro,
ponieważ w boczkach jest pręt metalowy obciągnięty gąbką,
w recaro jest on albo niższy albo jest sama gąbka.

Natomiast recaro ma lepsze podparcie pleców z tego względu że jest sztywne
(fotel ma w oparciu metalowy stelaż) pół-kubełki mają tam coś w rodzaju sprężystej siatki.
są:
1991 LZ3T 80 B3 quattro PM
2002 LZ9W S3 AMK
2006 A22 BMW 120d

były:
1981 L97A Scirocco GT JB
1984 L90E Scirocco GT EW
1986 LB7V Scirocco GT 16V KR :cry:
1990 LA5U Scirocco GT2 JH
1995 pomarańczowy Żuk A11B współwłaściciel :)
2001 LC9Z Golf GTi AUM
2002 3L5 Corolla 2.0 D-4D
2005 A22 BMW 118d
Awatar użytkownika
Lazer
Pisarz
Pisarz
Posty: 1110
Rejestracja: 30 lis 2007, 18:14
Model: Scirocco II
Numer GG: 2282913
Lokalizacja: Busko-Zdrój

Re: GTII w oryginale

Post autor: Lazer »

amel83 pisze:
Asfalt pisze:Ciekawa historia.
Co się stało z planami na zachowanie oryginału? :) Widziałem już parę osób zmieniających fotele a później wracających do ori, które przecież są wygodne, super trzymają i pasują do reszty tapicerki.
Wzór tapicerki Recaro, którą planuję zamontować był oferowany jako opcja w Scirocco od około 1988.
Skoro tak, to uważam, że nie będzie to odstępstwo od oryginału, ponieważ można było to w tamtym czasie kupić, tylko za dopłatą :)
Oryginalną tapicerkę mam w takim stanie, że oczywiście zostanie ze mną na wypadek gdybym chciał do niej powrócić.

Co do trzymania to odnoszę wrażenie, że ori pół-kubełki trzymają lepiej niż recaro,
ponieważ w boczkach jest pręt metalowy obciągnięty gąbką,
w recaro jest on albo niższy albo jest sama gąbka.

Natomiast recaro ma lepsze podparcie pleców z tego względu że jest sztywne
(fotel ma w oparciu metalowy stelaż) pół-kubełki mają tam coś w rodzaju sprężystej siatki.
Nie wiedzialem ze recaro bylo w opcji do wyboru - to jest potwierdzona informacja?

VW Scirocco GTII 1.8 8V '92 LA7U


VW Corrado VR5
VW Scirocco GT2 G60
VW Golf I GTI 16V KR
VW Scirocco GT2 16V KR+9A
ODPOWIEDZ