Nuter Sciro 16v in progress.

Pochwal się swoim Scirocco.
Awatar użytkownika
Mateusz Jakubowski
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 355
Rejestracja: 05 kwie 2010, 13:59
Model: Scirocco II
Numer GG: 2241693
Lokalizacja: Turek lub Warszawa

Re: Nuter Sciro 16v in progress.

Post autor: Mateusz Jakubowski »

Kamil to była ironia :wink: Nie jestem przewrażliwiony, nic z tych rzeczy.

Wszelkie uwagi,porady, podpowiedzi od każdego forumowicza są jak najbardziej cenne. Skoro sam to przerabiałeś to dzieki za rade. :D Każdy może wrzucić swoje 3gr, zachęcam do tego:) Po to jest forum.

Padło na 2' bo przyznam szczerze że było tańsze :P Mam nadzieje że powiedzenie "chytry dwa razy traci" mnie nie dotknie z tymi 2'
Awatar użytkownika
Kamil
Kapitan Bomba
Kapitan Bomba
Posty: 2832
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
Model: Scirocco II
Numer GG: 5363528
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nuter Sciro 16v in progress.

Post autor: Kamil »

Nie powinno, pod warunkiem, że nie chcesz iść w moce rzędu 200 koni i więcej ;).
Acz różnica w cenie między 2 a 2,25" są raczej nieznaczne chyba...? Już nie pamiętam dokładnie, bo nie rozważałem w sumie zbyt poważnie wydechu o mniejszej średnicy, ale rury i kolanka nie były wiele droższe od tych cieńszych, o ile pamiętam.
A stal kupujesz gdzieś w Warszawie, czy gdzieś indziej?
Ile teraz kosztuje metr takiej rury? Rozważam rollbara, ale nie wiem ile muszę na to szykować.
Old Volkswagens never die, they just get lower.
Awatar użytkownika
Mateusz Jakubowski
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 355
Rejestracja: 05 kwie 2010, 13:59
Model: Scirocco II
Numer GG: 2241693
Lokalizacja: Turek lub Warszawa

Re: Nuter Sciro 16v in progress.

Post autor: Mateusz Jakubowski »

2" (51.0/1.5) rozmiar zewnętrzny rury.
1 m - 48 zł
1 kolanko - 19 zł

nierdzewki@gmail.com

Tu masz kontakt do Typa od którego kupowałem z Warszawy :)
Awatar użytkownika
Kamil
Kapitan Bomba
Kapitan Bomba
Posty: 2832
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
Model: Scirocco II
Numer GG: 5363528
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nuter Sciro 16v in progress.

Post autor: Kamil »

Czekaj, czekaj, bo ja tak sobie teraz liczę i doszedłem do takich wniosków...
Ty zamierzasz robić z rury 2" średnicy zewnętrznej? Czyli wewnątrz zamierzasz mieć 48 mm? To taka średnica trochę jak z seryjnego JH (45 chyba było)... 16V zdaje się, że miało 50 mm w standardzie. To niespecjalnie mu pomożesz... Rozważ może chociaż 2" wewnątrz, bo to jednak trochę słomka na 16V na gaźnikach.
Old Volkswagens never die, they just get lower.
Awatar użytkownika
Mateusz Jakubowski
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 355
Rejestracja: 05 kwie 2010, 13:59
Model: Scirocco II
Numer GG: 2241693
Lokalizacja: Turek lub Warszawa

Re: Nuter Sciro 16v in progress.

Post autor: Mateusz Jakubowski »

2" (51.0/1.5) czyli wewnątrz ma 49,5 :) jakich gaźnikach?
Awatar użytkownika
Kamil
Kapitan Bomba
Kapitan Bomba
Posty: 2832
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
Model: Scirocco II
Numer GG: 5363528
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nuter Sciro 16v in progress.

Post autor: Kamil »

Ale ścianki masz dwie, więc 51-(2*1,5)=48 ;)

Pomyliły mi się projekty chyba :D Jest jeszcze jedno czerwone 16v bez spoilerów i tam są gaźniki ;) sorry. Tym niemniej wydech raczej ciasny, jeśli zamierzasz iść w cokolwiek więcej niż seria.
Old Volkswagens never die, they just get lower.
Awatar użytkownika
Mateusz Jakubowski
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 355
Rejestracja: 05 kwie 2010, 13:59
Model: Scirocco II
Numer GG: 2241693
Lokalizacja: Turek lub Warszawa

Re: Nuter Sciro 16v in progress.

Post autor: Mateusz Jakubowski »

Aaaa widzisz :P zmierzę wszystko jak będę na miejscu. Nie mniej jednak, skoro jest wolny przelot to jakoś to ciśnienie muszę wytworzyć w wydechu, by przepływ spalin był zachowany :)

Btw zawsze to 3mm wiecej od JH ;p
Awatar użytkownika
Rezi
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 626
Rejestracja: 18 gru 2008, 17:19
Model: Scirocco II
Numer GG: 1084101
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Nuter Sciro 16v in progress.

Post autor: Rezi »

Co do szpilek kolektora to idealne są od turbiny z Lublina ;) to budżetowe rozwiązanie bo są najtańsze i 10.8
ew tak jak Kamil pisał z torxem http://www.vintagewatercooleds.com/tech ... /#more-343
To musisz szukać po GM

Regulacja wodzików jest banalna... znaczy jednego pręta ;) zaopatrz się w suwmiarkę i bentley manuala. Ogólnie to trzeba złapać dwa wymiary, pod lewarkiem odchylenie + regulacja przód tył (w okolicach maglownicy jest obejma do poluzowania i masz regulację) wszystko ładnie opisane w manualu. Zrozumiałe nawet w ang. :)
pójdzie złącze elastyczne i dalej nierdzewka o średnicy 2' a końcowy to z Gulfa Gti. Wydaje sie za mała,ale jest wystarczająca.
Co do wydechu.. to jak rozumiem bez środkowego tylko końcowy komorowy? Skąd taka wiedza? wyliczenia?
Awatar użytkownika
Mateusz Jakubowski
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 355
Rejestracja: 05 kwie 2010, 13:59
Model: Scirocco II
Numer GG: 2241693
Lokalizacja: Turek lub Warszawa

Re: Nuter Sciro 16v in progress.

Post autor: Mateusz Jakubowski »

Bez liczenia. Wystarczy podpatrzeć u innych.
herbiasty
Pisarz
Pisarz
Posty: 1408
Rejestracja: 25 wrz 2009, 13:11
Model: Scirocco II
Numer GG: 1219647
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Nuter Sciro 16v in progress.

Post autor: herbiasty »

Ja bym dał 2,25" jeszcze spokojnie da sie to zmieścić aby się nie tłukło, jest to juz sprawdzona średnica pod "szesnastki".
Moj ABF na takim wydechu wypluł teraz prawie 160KM w serii i 0-100 robi około 6,5s a na słomkowym ori JH udawało mi sie kręcić max 6,9s. Różnica w całum zakresie obrotów, fakt na małejśrednicy, będziesz miał nizej wiecej momentu ale "szestnastka" i tak ma go wystarczajaco do normalnej jazdy.
2,5" bedzie cieżko zmieścić.
Awatar użytkownika
Kamil
Kapitan Bomba
Kapitan Bomba
Posty: 2832
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
Model: Scirocco II
Numer GG: 5363528
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nuter Sciro 16v in progress.

Post autor: Kamil »

Się popieści to się zmieści ;) (vide Hołek na przykład), ale do n/a to chyba jednak przesada. Co innego gdyby to turbić...
Old Volkswagens never die, they just get lower.
Awatar użytkownika
Mateusz Jakubowski
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 355
Rejestracja: 05 kwie 2010, 13:59
Model: Scirocco II
Numer GG: 2241693
Lokalizacja: Turek lub Warszawa

Re: Nuter Sciro 16v in progress.

Post autor: Mateusz Jakubowski »

Nie mam zamiaru zakładać turbo :) Tak jak wspomniałem narazie sie skupiam na mechanice, doszło do tego zatarte łożysko przy prawym tylnym kole po ostatniej jeździe oraz pare innych bzdetów. :(
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: Nuter Sciro 16v in progress.

Post autor: obar »

Kamil pisze:Czekaj, czekaj, bo ja tak sobie teraz liczę i doszedłem do takich wniosków...
Ty zamierzasz robić z rury 2" średnicy zewnętrznej? Czyli wewnątrz zamierzasz mieć 48 mm? To taka średnica trochę jak z seryjnego JH (45 chyba było)... 16V zdaje się, że miało 50 mm w standardzie. To niespecjalnie mu pomożesz... Rozważ może chociaż 2" wewnątrz, bo to jednak trochę słomka na 16V na gaźnikach.
Z tego co pamiętaj jak mierzyłem, to ori wydech z JH ma 45mm zewnętrznej, bo po nim wpadł wydech 51 zewnętrznej i była spora różnica wizualna.
Kolektor z mendela ma zwężkę 4 w 1 o średnicy bodajże ok 49mm wewnętrznej. Do Seryjnej lub lekko dłubniętej szesnastki wystarczy taka średnica.

Za jakiś czas na forum pojawi się kilka sztuk do 16v w takiej konfiguracji do kupienia :) .
Kolek będzie prawie identyczny.
Rezi pisze:Co do wydechu.. to jak rozumiem bez środkowego tylko końcowy komorowy? Skąd taka wiedza? wyliczenia?
Wyliczenia czego? Wydechu do pracy falowej? To raczej nie taki setup :wink: .
Końcowy z golfa powinien wystarczyć by było cicho i przechodził sprawnie przeglądy.

Mateusz nie zapomnij o wytłumieniu całego bagażnika. Jak wywalisz Kanapy itp to będzie słychać blachę tak czy tak.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Awatar użytkownika
Mateusz Jakubowski
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 355
Rejestracja: 05 kwie 2010, 13:59
Model: Scirocco II
Numer GG: 2241693
Lokalizacja: Turek lub Warszawa

Re: Nuter Sciro 16v in progress.

Post autor: Mateusz Jakubowski »

Bak założony, podpięty, wydech pospawany, nie obeszło się oczywiście bez przygód, mianowicie rura przy seryjnym kolektorze mondeo okazałą się być pod kątem idealnym dla półosi , trzeba było ją przyciąć i rzeźbić :)

Obrazek

Obrazek

A tak wygląda już kolektor wydechowy z portkami :twisted:

Obrazek

tu można posłuchac sroczki :D (nagrywane telefonem i nie jest to powalająca jakość)
http://www.youtube.com/watch?v=rtvzJzeS ... e=youtu.be


Łożyska tył wymienione na nowe FAG-a gumy pół osi pozostały do wymiany oraz inne pierdolety.

Czy http://allegro.pl/rura-miedziana-miedz- ... 78989.html mogę założyć jako przewód paliwowy? Średnica zewnętrzną 8 mm, jak miała seria? Silnik który był wcześniej czyli 1.6 miał średnice przewodów paliwowych tylko i wyłącznie 6 mm i nie pamiętam czy wewnątrz czy na zewnątrz?
Czas sie szykować na zlot :)
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: Nuter Sciro 16v in progress.

Post autor: obar »

Fajnie gada :) . No i ładnie Ci ten wydech wyszedł. Moje niedopatrzenie z tym kolektorem przy pasowaniu z głowicą :oops: :roll: .
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
ODPOWIEDZ