Nuter Sciro 16v in progress.
- Mateusz Jakubowski
- Zaawansowany
- Posty: 355
- Rejestracja: 05 kwie 2010, 13:59
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2241693
- Lokalizacja: Turek lub Warszawa
Re: Nuter Sciro 16v in progress.
Kamil to była ironia Nie jestem przewrażliwiony, nic z tych rzeczy.
Wszelkie uwagi,porady, podpowiedzi od każdego forumowicza są jak najbardziej cenne. Skoro sam to przerabiałeś to dzieki za rade. Każdy może wrzucić swoje 3gr, zachęcam do tego:) Po to jest forum.
Padło na 2' bo przyznam szczerze że było tańsze Mam nadzieje że powiedzenie "chytry dwa razy traci" mnie nie dotknie z tymi 2'
Wszelkie uwagi,porady, podpowiedzi od każdego forumowicza są jak najbardziej cenne. Skoro sam to przerabiałeś to dzieki za rade. Każdy może wrzucić swoje 3gr, zachęcam do tego:) Po to jest forum.
Padło na 2' bo przyznam szczerze że było tańsze Mam nadzieje że powiedzenie "chytry dwa razy traci" mnie nie dotknie z tymi 2'
- Kamil
- Kapitan Bomba
- Posty: 2832
- Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5363528
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Nuter Sciro 16v in progress.
Nie powinno, pod warunkiem, że nie chcesz iść w moce rzędu 200 koni i więcej .
Acz różnica w cenie między 2 a 2,25" są raczej nieznaczne chyba...? Już nie pamiętam dokładnie, bo nie rozważałem w sumie zbyt poważnie wydechu o mniejszej średnicy, ale rury i kolanka nie były wiele droższe od tych cieńszych, o ile pamiętam.
A stal kupujesz gdzieś w Warszawie, czy gdzieś indziej?
Ile teraz kosztuje metr takiej rury? Rozważam rollbara, ale nie wiem ile muszę na to szykować.
Acz różnica w cenie między 2 a 2,25" są raczej nieznaczne chyba...? Już nie pamiętam dokładnie, bo nie rozważałem w sumie zbyt poważnie wydechu o mniejszej średnicy, ale rury i kolanka nie były wiele droższe od tych cieńszych, o ile pamiętam.
A stal kupujesz gdzieś w Warszawie, czy gdzieś indziej?
Ile teraz kosztuje metr takiej rury? Rozważam rollbara, ale nie wiem ile muszę na to szykować.
Old Volkswagens never die, they just get lower.
- Mateusz Jakubowski
- Zaawansowany
- Posty: 355
- Rejestracja: 05 kwie 2010, 13:59
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2241693
- Lokalizacja: Turek lub Warszawa
Re: Nuter Sciro 16v in progress.
2" (51.0/1.5) rozmiar zewnętrzny rury.
1 m - 48 zł
1 kolanko - 19 zł
nierdzewki@gmail.com
Tu masz kontakt do Typa od którego kupowałem z Warszawy
1 m - 48 zł
1 kolanko - 19 zł
nierdzewki@gmail.com
Tu masz kontakt do Typa od którego kupowałem z Warszawy
- Kamil
- Kapitan Bomba
- Posty: 2832
- Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5363528
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Nuter Sciro 16v in progress.
Czekaj, czekaj, bo ja tak sobie teraz liczę i doszedłem do takich wniosków...
Ty zamierzasz robić z rury 2" średnicy zewnętrznej? Czyli wewnątrz zamierzasz mieć 48 mm? To taka średnica trochę jak z seryjnego JH (45 chyba było)... 16V zdaje się, że miało 50 mm w standardzie. To niespecjalnie mu pomożesz... Rozważ może chociaż 2" wewnątrz, bo to jednak trochę słomka na 16V na gaźnikach.
Ty zamierzasz robić z rury 2" średnicy zewnętrznej? Czyli wewnątrz zamierzasz mieć 48 mm? To taka średnica trochę jak z seryjnego JH (45 chyba było)... 16V zdaje się, że miało 50 mm w standardzie. To niespecjalnie mu pomożesz... Rozważ może chociaż 2" wewnątrz, bo to jednak trochę słomka na 16V na gaźnikach.
Old Volkswagens never die, they just get lower.
- Mateusz Jakubowski
- Zaawansowany
- Posty: 355
- Rejestracja: 05 kwie 2010, 13:59
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2241693
- Lokalizacja: Turek lub Warszawa
Re: Nuter Sciro 16v in progress.
2" (51.0/1.5) czyli wewnątrz ma 49,5 jakich gaźnikach?
- Kamil
- Kapitan Bomba
- Posty: 2832
- Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5363528
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Nuter Sciro 16v in progress.
Ale ścianki masz dwie, więc 51-(2*1,5)=48
Pomyliły mi się projekty chyba Jest jeszcze jedno czerwone 16v bez spoilerów i tam są gaźniki sorry. Tym niemniej wydech raczej ciasny, jeśli zamierzasz iść w cokolwiek więcej niż seria.
Pomyliły mi się projekty chyba Jest jeszcze jedno czerwone 16v bez spoilerów i tam są gaźniki sorry. Tym niemniej wydech raczej ciasny, jeśli zamierzasz iść w cokolwiek więcej niż seria.
Old Volkswagens never die, they just get lower.
- Mateusz Jakubowski
- Zaawansowany
- Posty: 355
- Rejestracja: 05 kwie 2010, 13:59
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2241693
- Lokalizacja: Turek lub Warszawa
Re: Nuter Sciro 16v in progress.
Aaaa widzisz zmierzę wszystko jak będę na miejscu. Nie mniej jednak, skoro jest wolny przelot to jakoś to ciśnienie muszę wytworzyć w wydechu, by przepływ spalin był zachowany
Btw zawsze to 3mm wiecej od JH ;p
Btw zawsze to 3mm wiecej od JH ;p
- Rezi
- Zaawansowany
- Posty: 626
- Rejestracja: 18 gru 2008, 17:19
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1084101
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Nuter Sciro 16v in progress.
Co do szpilek kolektora to idealne są od turbiny z Lublina to budżetowe rozwiązanie bo są najtańsze i 10.8
ew tak jak Kamil pisał z torxem http://www.vintagewatercooleds.com/tech ... /#more-343
To musisz szukać po GM
Regulacja wodzików jest banalna... znaczy jednego pręta zaopatrz się w suwmiarkę i bentley manuala. Ogólnie to trzeba złapać dwa wymiary, pod lewarkiem odchylenie + regulacja przód tył (w okolicach maglownicy jest obejma do poluzowania i masz regulację) wszystko ładnie opisane w manualu. Zrozumiałe nawet w ang.
ew tak jak Kamil pisał z torxem http://www.vintagewatercooleds.com/tech ... /#more-343
To musisz szukać po GM
Regulacja wodzików jest banalna... znaczy jednego pręta zaopatrz się w suwmiarkę i bentley manuala. Ogólnie to trzeba złapać dwa wymiary, pod lewarkiem odchylenie + regulacja przód tył (w okolicach maglownicy jest obejma do poluzowania i masz regulację) wszystko ładnie opisane w manualu. Zrozumiałe nawet w ang.
Co do wydechu.. to jak rozumiem bez środkowego tylko końcowy komorowy? Skąd taka wiedza? wyliczenia?pójdzie złącze elastyczne i dalej nierdzewka o średnicy 2' a końcowy to z Gulfa Gti. Wydaje sie za mała,ale jest wystarczająca.
- Mateusz Jakubowski
- Zaawansowany
- Posty: 355
- Rejestracja: 05 kwie 2010, 13:59
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2241693
- Lokalizacja: Turek lub Warszawa
Re: Nuter Sciro 16v in progress.
Bez liczenia. Wystarczy podpatrzeć u innych.
-
- Pisarz
- Posty: 1408
- Rejestracja: 25 wrz 2009, 13:11
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1219647
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: Nuter Sciro 16v in progress.
Ja bym dał 2,25" jeszcze spokojnie da sie to zmieścić aby się nie tłukło, jest to juz sprawdzona średnica pod "szesnastki".
Moj ABF na takim wydechu wypluł teraz prawie 160KM w serii i 0-100 robi około 6,5s a na słomkowym ori JH udawało mi sie kręcić max 6,9s. Różnica w całum zakresie obrotów, fakt na małejśrednicy, będziesz miał nizej wiecej momentu ale "szestnastka" i tak ma go wystarczajaco do normalnej jazdy.
2,5" bedzie cieżko zmieścić.
Moj ABF na takim wydechu wypluł teraz prawie 160KM w serii i 0-100 robi około 6,5s a na słomkowym ori JH udawało mi sie kręcić max 6,9s. Różnica w całum zakresie obrotów, fakt na małejśrednicy, będziesz miał nizej wiecej momentu ale "szestnastka" i tak ma go wystarczajaco do normalnej jazdy.
2,5" bedzie cieżko zmieścić.
RC-Motorsport
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys
Sroka na fejsie:
https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys
Sroka na fejsie:
https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/
- Kamil
- Kapitan Bomba
- Posty: 2832
- Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5363528
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Nuter Sciro 16v in progress.
Się popieści to się zmieści (vide Hołek na przykład), ale do n/a to chyba jednak przesada. Co innego gdyby to turbić...
Old Volkswagens never die, they just get lower.
- Mateusz Jakubowski
- Zaawansowany
- Posty: 355
- Rejestracja: 05 kwie 2010, 13:59
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2241693
- Lokalizacja: Turek lub Warszawa
Re: Nuter Sciro 16v in progress.
Nie mam zamiaru zakładać turbo Tak jak wspomniałem narazie sie skupiam na mechanice, doszło do tego zatarte łożysko przy prawym tylnym kole po ostatniej jeździe oraz pare innych bzdetów.
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Nuter Sciro 16v in progress.
Z tego co pamiętaj jak mierzyłem, to ori wydech z JH ma 45mm zewnętrznej, bo po nim wpadł wydech 51 zewnętrznej i była spora różnica wizualna.Kamil pisze:Czekaj, czekaj, bo ja tak sobie teraz liczę i doszedłem do takich wniosków...
Ty zamierzasz robić z rury 2" średnicy zewnętrznej? Czyli wewnątrz zamierzasz mieć 48 mm? To taka średnica trochę jak z seryjnego JH (45 chyba było)... 16V zdaje się, że miało 50 mm w standardzie. To niespecjalnie mu pomożesz... Rozważ może chociaż 2" wewnątrz, bo to jednak trochę słomka na 16V na gaźnikach.
Kolektor z mendela ma zwężkę 4 w 1 o średnicy bodajże ok 49mm wewnętrznej. Do Seryjnej lub lekko dłubniętej szesnastki wystarczy taka średnica.
Za jakiś czas na forum pojawi się kilka sztuk do 16v w takiej konfiguracji do kupienia .
Kolek będzie prawie identyczny.
Wyliczenia czego? Wydechu do pracy falowej? To raczej nie taki setup .Rezi pisze:Co do wydechu.. to jak rozumiem bez środkowego tylko końcowy komorowy? Skąd taka wiedza? wyliczenia?
Końcowy z golfa powinien wystarczyć by było cicho i przechodził sprawnie przeglądy.
Mateusz nie zapomnij o wytłumieniu całego bagażnika. Jak wywalisz Kanapy itp to będzie słychać blachę tak czy tak.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
- Mateusz Jakubowski
- Zaawansowany
- Posty: 355
- Rejestracja: 05 kwie 2010, 13:59
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2241693
- Lokalizacja: Turek lub Warszawa
Re: Nuter Sciro 16v in progress.
Bak założony, podpięty, wydech pospawany, nie obeszło się oczywiście bez przygód, mianowicie rura przy seryjnym kolektorze mondeo okazałą się być pod kątem idealnym dla półosi , trzeba było ją przyciąć i rzeźbić
A tak wygląda już kolektor wydechowy z portkami
tu można posłuchac sroczki (nagrywane telefonem i nie jest to powalająca jakość)
http://www.youtube.com/watch?v=rtvzJzeS ... e=youtu.be
Łożyska tył wymienione na nowe FAG-a gumy pół osi pozostały do wymiany oraz inne pierdolety.
Czy http://allegro.pl/rura-miedziana-miedz- ... 78989.html mogę założyć jako przewód paliwowy? Średnica zewnętrzną 8 mm, jak miała seria? Silnik który był wcześniej czyli 1.6 miał średnice przewodów paliwowych tylko i wyłącznie 6 mm i nie pamiętam czy wewnątrz czy na zewnątrz?
Czas sie szykować na zlot
A tak wygląda już kolektor wydechowy z portkami
tu można posłuchac sroczki (nagrywane telefonem i nie jest to powalająca jakość)
http://www.youtube.com/watch?v=rtvzJzeS ... e=youtu.be
Łożyska tył wymienione na nowe FAG-a gumy pół osi pozostały do wymiany oraz inne pierdolety.
Czy http://allegro.pl/rura-miedziana-miedz- ... 78989.html mogę założyć jako przewód paliwowy? Średnica zewnętrzną 8 mm, jak miała seria? Silnik który był wcześniej czyli 1.6 miał średnice przewodów paliwowych tylko i wyłącznie 6 mm i nie pamiętam czy wewnątrz czy na zewnątrz?
Czas sie szykować na zlot
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Nuter Sciro 16v in progress.
Fajnie gada . No i ładnie Ci ten wydech wyszedł. Moje niedopatrzenie z tym kolektorem przy pasowaniu z głowicą .
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V